Onko mahdollista että asentaisi
rekkaveturin kiinteän vetopöydän päälle
jalkalavallisen umpikorin
( eristetyn, perälaudallisen, 6 m pitkän )
Niin että vetopöytä saisi olla siellä
alla piilossa. ( meneehän se kontti aika korkealle )
Mitä laki tästä sanoisi, takaylitys kai
on määrätty jotenkin laissa, mutta yleensäkkin
olisiko tälläinen mahdollista??
Joskus olen nähnyt vastaavan mutta en nyt tiedä oliko se ihan laillinen viritelmä...
Umpikaappi
11
4465
Vastaukset
- jos akselin
väli on 3200mm.kyllä 7,7m kontilla tulee
hitonmoinen ylitys.Vetopöydän kanssa ei ole ongelmia.- :;;::;.:;;:.;.
"Vetopöydän kanssa ei ole ongelmia."
voitko tarkentaa, olisin kiitollinen jos olis jotain faktaa asiasta :)
- kun huomioit
Että peräylitykset ja korin kiinnitykset on eu-määräysten (siis suomen lain) mukaisia. mutta täysin mahdollista olen itsekin usein harkinnut kun pikku jakarille saa paremman hinnan, mutta veturille on aina töitä.
- Ennenkin
Mites jos olis, kiilatapeilla se vetopöytä kiinni ja ottais sen pois ku kaappi tulee päälle ja lavakin olis kiilatapeilla kiinni? Olis ilmajousisella näppärä vaihtaa niitä keskenään. Ei siihen ainakaan pidempää kaappia voi missään nimessä laittaa ku sen 6m.
- :::::::,,;:;::,:;.;.,:,:
Ennenkin kirjoitti:
Mites jos olis, kiilatapeilla se vetopöytä kiinni ja ottais sen pois ku kaappi tulee päälle ja lavakin olis kiilatapeilla kiinni? Olis ilmajousisella näppärä vaihtaa niitä keskenään. Ei siihen ainakaan pidempää kaappia voi missään nimessä laittaa ku sen 6m.
kiinni kiilatapeilla, niin nouseeko sen
"vetokorkeus" korkeammaksi kuin kiinteällä pöydällä?
normaalirungollahan se on 115cm.
Entäs kontti kiilatapeilla, mutta pöydä jäis sinne alle?
Tuleekohan "liian" erikoinen ratkaisu... - oon kuullu joskus
Ennenkin kirjoitti:
mutta minkälainen se oikein on? 0nko yleinenkin kiinnitystapa
- Ennenkin
oon kuullu joskus kirjoitti:
mutta minkälainen se oikein on? 0nko yleinenkin kiinnitystapa
Sitä vetopöytää vaan et saa mahtumaan sinne kaapin rungon sisään. Tai ainakin joudut ottamaan palaset kaapin runkopalkeista pois jos sittenkään mahtuu, siinä ei taas järkeä ole. Sen takia joudut vaihtamaan niitä kun keskenään. Ei se kiilatappi kiinnitys mitenkään vaikuta korkeuteen.
Jaa millainen on kiilatappi-kiinnitys? Se aikas yleinen tapa kiinnittää kippiautoissa lava ja bulkki autoissakin. Hiukan vaikee selittää sanallisesti, kuva kertois enemmän ku tuhat sanaa.
Tai sit toinen vaihto ehto olis yks akselinen city-traileri ohjaavalla akselilla, tulee samoja jälkiä pitkin ja menee peruuttamalla samaan paikkaan ku sun vetäjäs. Lavapituuskin olis jotain 9-10m ja ei olis sellaista pelaamista ku pitäis vaihtaa toisiin hommiin. Euroopassa yleinen vaihtoehto. - :;;:;:;:;:;:;;:
Ennenkin kirjoitti:
Sitä vetopöytää vaan et saa mahtumaan sinne kaapin rungon sisään. Tai ainakin joudut ottamaan palaset kaapin runkopalkeista pois jos sittenkään mahtuu, siinä ei taas järkeä ole. Sen takia joudut vaihtamaan niitä kun keskenään. Ei se kiilatappi kiinnitys mitenkään vaikuta korkeuteen.
Jaa millainen on kiilatappi-kiinnitys? Se aikas yleinen tapa kiinnittää kippiautoissa lava ja bulkki autoissakin. Hiukan vaikee selittää sanallisesti, kuva kertois enemmän ku tuhat sanaa.
Tai sit toinen vaihto ehto olis yks akselinen city-traileri ohjaavalla akselilla, tulee samoja jälkiä pitkin ja menee peruuttamalla samaan paikkaan ku sun vetäjäs. Lavapituuskin olis jotain 9-10m ja ei olis sellaista pelaamista ku pitäis vaihtaa toisiin hommiin. Euroopassa yleinen vaihtoehto.oon tossa miettiny samoja asioita.
tietty se on aika homma ruveta katkaisemaan kontin runkoa ja leventämään pöydän kohdasta...
Ooon yrittäny "googlettaa" kuvaa kiilatappikiinnityksen periaatteeesta,
mutta eipä oo tärpänny... - stycke
Ennenkin kirjoitti:
Tai sit toinen vaihto ehto olis yks akselinen city-traileri ohjaavalla akselilla, tulee samoja jälkiä pitkin ja menee peruuttamalla samaan paikkaan ku sun vetäjäs. Lavapituuskin olis jotain 9-10m ja ei olis sellaista pelaamista ku pitäis vaihtaa toisiin hommiin. Euroopassa yleinen vaihtoehto.Annan minäkin ääneni tuolle citytrailerille. Sen voi vielä tarvittaessa vaikka vuokrata, ei tarvi edes omaa ostaa jos vaikka näyttää että hommia on vain väliaikaisesti. Eikä tarvitse tehdä mitään muutoshommeleita.
- hakea
:;;:;:;:;:;:;;: kirjoitti:
oon tossa miettiny samoja asioita.
tietty se on aika homma ruveta katkaisemaan kontin runkoa ja leventämään pöydän kohdasta...
Ooon yrittäny "googlettaa" kuvaa kiilatappikiinnityksen periaatteeesta,
mutta eipä oo tärpänny...kiilatapin sijasta kartiotappikiinnitystä, muistaakseni Pajakulmalla ainakin oli sillä nimellä joskus muinoin.
- Rattimies
Ennenkin kirjoitti:
Ei saa enää rakentaa uusia tollasia laitteita, joissa vetopöytä kiilatapeilla. Meillä firmassa yks auto jossa on toi kiilatappikiinnitys vetopöydälle ja nyt tehtiin toiseen puolikkaanveturiin avolava, johon jää vetopöytä alle. Itse lava tohon kyllä kiinnitetään kiilatapeilla. Nykysääntöjen mukaan vetokytkimen on oltava kiinteästi asennettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821369Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661144Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1991140Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071136Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68906Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍124846Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755