rähisevä doggi

vieras--

Otimme perheeseemme 2-vuotiaan doggin. Aluksi koira oli hyvin rauhallinen, ei piitannut lenkillä muista koirista ollenkaan.
Nyt koira on ollut meillä kohta puolisen vuotta ja lenkeillä on alkanut mahdoton rähinä muille koirille, kun toisia koiria tulee vastaan, koirani saa mahdottoman ärhentelykohtauksen, vetää lujaa ja rähisee.
Käytämme kiristyspantaa, että koiran saisi jotakuinkin pidettyä hallinnassa lenkillä, valjaita olemme myös kokeilleet, jotka tuntuivat alussa auttavan vetämiseen, mutta tilanne palautui pian ennalleen. Nyt olemme hankkineet koiralle kankaisen kuonokopan, jota aiomme alkaa käyttämään kun kuljemme ns. ihmisten ilmoilla.

En tiedä, mikä enää auttaisi tilanteeseen, joka alkaa käydä erittäin turhauttavaksi. Koiramme on todella rakas ja kotioloissa oikein mukava.
Olemme käyneet muutaman kerran tottelevaisuuskoulutuksessa, jossa meille suositeltiin esim. kontaktiharjoituksia.

Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia ja mistä olette saanut apua tilanteeseen?

4

1130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TULINEN-69

      Kyllä ongelmia on muillakin dogin omistajilla. Minun doggi räksyttää koirat ja ihmisiäkin hieman. Jos olet täältä pääkaupunikseudulta niin otappa yhteyttä Eteläjaoston doggiporukkaan. Siellä menee "touhutottis" Niminen koulutus juttu ja siellä on juuri rähinäkoiria hihnassa.
      Valitetavasti rähisemiseen ei ole muuta keinoa kun opettaa koiralle ettei niin saa tehdä. Yksi hyvä keino on, että jos näät ajoissa toisen koiran laitat oman koiran istumaan niin että olet sen edessä. Kun alkaa murista tai yrittää lähteä anna istuma käsky ja kiellä koiraa murisemiseta. Kun se on nätisti anna heti palkka. Joten makupalja taskuun. Sama kun harjoittelisit katsekontaktia itseesi, ottaa koira huomion sinuun ja ei kerkee rähisemään. Makupala siihenkin asiaan hyvä palkka.
      Minun koira on myös todella ihana kotona, mutta käyttäytyy ulkona todella huonosti välillä. Käymme koko ajan treenaamassa kentillä ja näyttelyissä ei sano sanaakaan. Lenkit on sellaisi että sillon alkaa haukkuu ja murisee vaikka ei tekisi pahaa toiselle koiralle. Välillä koirani alkaa rähisee, katsoo minuun ja sitten jatkaa. Sillon en ole ottanut mitään huomiota siihen koska hakee todellakin huomioo/ kehuja joita en todellakaan anna.
      Yritys palkitsee jossain vaiheessa kuitenkin..

    • vierailija

      minulla on vähän saman tapainen ongelma. ja olen sillein tullut toimeen jos on tilaa ohitta niin koitan saada koirani huomion jo enne sitä toista koiraa. Mikäli on ihadas paikka niin käännyn ympäri ja menen edeltä karkuun...
      Sen takia menen karkuun kun en halua että yksikään koira tulee enään minun koiran päälle kuten on aikaisemmin tapahtunut ja sen taki rähisee muille koirille.

      • TULINEN-69

        No mutta sitten olet tehnyt asioita aika hyvin oikein. Niin yksi juttu on että kun joudut tilanteeseen että ohitat toisen koiran niin JOS mahdollista niin kumpikin ihminen on välissä joten koirat ei pääse sillon lähelle toisiaan. On kurjaa että on päässyt tapahtumaan tuo jo että toinen koira käy päälle, mutta sillon se myös kertoo siitä että sillä toisellakin koiralla on ongelma. Siihen myös pitäisi puuttua. Hyvää syksyä kuitenkin teille ja lippu korkeella vaan pidettävä.. ei ne niin turhauttavia juttuja sitten olekkaan vaikka välillä oikeasti tuntuu...


    • fedexpope

      oli samaa ongelmaa, koira ärisi vastaan tulijoille. Ostimme kuonopannan ja sen kanssa tilanne rauhoittui heti. Ei tarvinnut kuin muutaman kerran pitää sitä ulkona ollessa ja nykyään riittää kun laittaa kuonopannan vain roikkumaan kaulapannasta (ei siis kuonolle ollenkaan) ja kävelee nätisti vierellä. Kaikille ei tietenkään kuonopanta sovi, mutta meillä se toimi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe