Finspeed

555

Onko kokemuksia kyseisestä veneestä? Miten käyttäytyy aallokossa? Onko 90hp moottori sopiva tähän? Paljon veneellä on painoa?

13

1832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarski vaan

      Todella kelpopaatti juhannus kokkoon.Ko veneen lasikuitu palaa kauniisti ja antaa kauniin mustan savun.
      Ua ua ua ua ua ua uaaaaaahhhh.Runkku 555.

    • lukelu

      itsellä kyseinen vene 115 hp ja hyvin toimii aika lailla hyvin menee mut on havaittavissa pientä hakkaamista vasta aallokossa muuten on kyllä vakaa vene. mutta sehän on tietysti jokaisen oma mielipide mistä tykkää.ei mua ainakaan haittaa kun vauhtia on reilut 40 solmua hyvä venho sitähän on tehty monilla eri merkeillä.onko myynnissä jossain hinta jos saa udella.

    • lukelu

      unohtui se paino se painaa 500kg

      • 555

        Joo, ainakin hyvä v-pohja siinä näyttäisi olevan kuvista päätellen. Eiköhän se 90 heppasella sen 30 solmua luulisi kulkevan. Millä muilla merkeillä venettä on valmistettu?


      • RRR
        555 kirjoitti:

        Joo, ainakin hyvä v-pohja siinä näyttäisi olevan kuvista päätellen. Eiköhän se 90 heppasella sen 30 solmua luulisi kulkevan. Millä muilla merkeillä venettä on valmistettu?

        Tämän todennäköisesti tiedätkin, mutta kirjoitan joka tapauksessa: V-pohjan syvyys mitataan aina veneen takaosasta. Hakkaaminen viittaisi juuri siihen, että V-pohja ei olisi riittävän syvä kovaa keliä ajatellen. Lisäksi vene vaikuttaa kevyeltä. Moni norjalainen tai ruotsalainen vastaavankokoinen HT-vene painaa jo yli 600 kiloa...


      • muuten
        RRR kirjoitti:

        Tämän todennäköisesti tiedätkin, mutta kirjoitan joka tapauksessa: V-pohjan syvyys mitataan aina veneen takaosasta. Hakkaaminen viittaisi juuri siihen, että V-pohja ei olisi riittävän syvä kovaa keliä ajatellen. Lisäksi vene vaikuttaa kevyeltä. Moni norjalainen tai ruotsalainen vastaavankokoinen HT-vene painaa jo yli 600 kiloa...

        tähän peliin parempi pitkä-vai lyhytrikinen moottori?


      • RRR
        muuten kirjoitti:

        tähän peliin parempi pitkä-vai lyhytrikinen moottori?

        Sun pitää mitata. Muistaakseni perämoottorin rikissä oleva kavitaatiolevy tulisi olla kölin kanssa samalla tasolla. Silloin potkuri on oikeeassa syvyydessä.


      • Anonyymi
        muuten kirjoitti:

        tähän peliin parempi pitkä-vai lyhytrikinen moottori?

        Pistä niin pitkä kun löytyy, niin potkuri saa paremmin pitoa. Lyhyt rikisellä kavitoi tosi herkästi, etenkin jos vetää vesi suksia tai donitsia


    • lukelu

      joo pitkärikiselle on tehty aiakin mun veneeni mulla 115hp mercyry perässä ja painoa kyseisellä moottorilla 158kg eikä tunnu oikeastaan missään tankki 70 litraa.oletko jo hommannut kyseisen veneen?

      • 555

        Hankkimaan Flipper 570 veneen.


    • rähjä

      onko kellä muuten tietoa mistä tästä veneestä löytyy tyyppikilpi?

    • Anonyymi

      on kokemust paatist itellä on kans saman niminen paat tuulilasi malli se liukuu pinnalla vähemmäntehoisellakin hyvin

    • Anonyymi

      Näin on. Paljon vakaampi noihin nykyisiin rimpuloihin verrattuna. Itellä mulla on 150hp.voi ajella ihan pintakaasulla, kulutus silloin hyvin pieni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1278
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      939
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe