Finspeed

555

Onko kokemuksia kyseisestä veneestä? Miten käyttäytyy aallokossa? Onko 90hp moottori sopiva tähän? Paljon veneellä on painoa?

13

1832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarski vaan

      Todella kelpopaatti juhannus kokkoon.Ko veneen lasikuitu palaa kauniisti ja antaa kauniin mustan savun.
      Ua ua ua ua ua ua uaaaaaahhhh.Runkku 555.

    • lukelu

      itsellä kyseinen vene 115 hp ja hyvin toimii aika lailla hyvin menee mut on havaittavissa pientä hakkaamista vasta aallokossa muuten on kyllä vakaa vene. mutta sehän on tietysti jokaisen oma mielipide mistä tykkää.ei mua ainakaan haittaa kun vauhtia on reilut 40 solmua hyvä venho sitähän on tehty monilla eri merkeillä.onko myynnissä jossain hinta jos saa udella.

    • lukelu

      unohtui se paino se painaa 500kg

      • 555

        Joo, ainakin hyvä v-pohja siinä näyttäisi olevan kuvista päätellen. Eiköhän se 90 heppasella sen 30 solmua luulisi kulkevan. Millä muilla merkeillä venettä on valmistettu?


      • RRR
        555 kirjoitti:

        Joo, ainakin hyvä v-pohja siinä näyttäisi olevan kuvista päätellen. Eiköhän se 90 heppasella sen 30 solmua luulisi kulkevan. Millä muilla merkeillä venettä on valmistettu?

        Tämän todennäköisesti tiedätkin, mutta kirjoitan joka tapauksessa: V-pohjan syvyys mitataan aina veneen takaosasta. Hakkaaminen viittaisi juuri siihen, että V-pohja ei olisi riittävän syvä kovaa keliä ajatellen. Lisäksi vene vaikuttaa kevyeltä. Moni norjalainen tai ruotsalainen vastaavankokoinen HT-vene painaa jo yli 600 kiloa...


      • muuten
        RRR kirjoitti:

        Tämän todennäköisesti tiedätkin, mutta kirjoitan joka tapauksessa: V-pohjan syvyys mitataan aina veneen takaosasta. Hakkaaminen viittaisi juuri siihen, että V-pohja ei olisi riittävän syvä kovaa keliä ajatellen. Lisäksi vene vaikuttaa kevyeltä. Moni norjalainen tai ruotsalainen vastaavankokoinen HT-vene painaa jo yli 600 kiloa...

        tähän peliin parempi pitkä-vai lyhytrikinen moottori?


      • RRR
        muuten kirjoitti:

        tähän peliin parempi pitkä-vai lyhytrikinen moottori?

        Sun pitää mitata. Muistaakseni perämoottorin rikissä oleva kavitaatiolevy tulisi olla kölin kanssa samalla tasolla. Silloin potkuri on oikeeassa syvyydessä.


      • Anonyymi
        muuten kirjoitti:

        tähän peliin parempi pitkä-vai lyhytrikinen moottori?

        Pistä niin pitkä kun löytyy, niin potkuri saa paremmin pitoa. Lyhyt rikisellä kavitoi tosi herkästi, etenkin jos vetää vesi suksia tai donitsia


    • lukelu

      joo pitkärikiselle on tehty aiakin mun veneeni mulla 115hp mercyry perässä ja painoa kyseisellä moottorilla 158kg eikä tunnu oikeastaan missään tankki 70 litraa.oletko jo hommannut kyseisen veneen?

      • 555

        Hankkimaan Flipper 570 veneen.


    • rähjä

      onko kellä muuten tietoa mistä tästä veneestä löytyy tyyppikilpi?

    • Anonyymi

      on kokemust paatist itellä on kans saman niminen paat tuulilasi malli se liukuu pinnalla vähemmäntehoisellakin hyvin

    • Anonyymi

      Näin on. Paljon vakaampi noihin nykyisiin rimpuloihin verrattuna. Itellä mulla on 150hp.voi ajella ihan pintakaasulla, kulutus silloin hyvin pieni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      598
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      38
      598
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe