Finspeed

555

Onko kokemuksia kyseisestä veneestä? Miten käyttäytyy aallokossa? Onko 90hp moottori sopiva tähän? Paljon veneellä on painoa?

13

1833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarski vaan

      Todella kelpopaatti juhannus kokkoon.Ko veneen lasikuitu palaa kauniisti ja antaa kauniin mustan savun.
      Ua ua ua ua ua ua uaaaaaahhhh.Runkku 555.

    • lukelu

      itsellä kyseinen vene 115 hp ja hyvin toimii aika lailla hyvin menee mut on havaittavissa pientä hakkaamista vasta aallokossa muuten on kyllä vakaa vene. mutta sehän on tietysti jokaisen oma mielipide mistä tykkää.ei mua ainakaan haittaa kun vauhtia on reilut 40 solmua hyvä venho sitähän on tehty monilla eri merkeillä.onko myynnissä jossain hinta jos saa udella.

    • lukelu

      unohtui se paino se painaa 500kg

      • 555

        Joo, ainakin hyvä v-pohja siinä näyttäisi olevan kuvista päätellen. Eiköhän se 90 heppasella sen 30 solmua luulisi kulkevan. Millä muilla merkeillä venettä on valmistettu?


      • RRR
        555 kirjoitti:

        Joo, ainakin hyvä v-pohja siinä näyttäisi olevan kuvista päätellen. Eiköhän se 90 heppasella sen 30 solmua luulisi kulkevan. Millä muilla merkeillä venettä on valmistettu?

        Tämän todennäköisesti tiedätkin, mutta kirjoitan joka tapauksessa: V-pohjan syvyys mitataan aina veneen takaosasta. Hakkaaminen viittaisi juuri siihen, että V-pohja ei olisi riittävän syvä kovaa keliä ajatellen. Lisäksi vene vaikuttaa kevyeltä. Moni norjalainen tai ruotsalainen vastaavankokoinen HT-vene painaa jo yli 600 kiloa...


      • muuten
        RRR kirjoitti:

        Tämän todennäköisesti tiedätkin, mutta kirjoitan joka tapauksessa: V-pohjan syvyys mitataan aina veneen takaosasta. Hakkaaminen viittaisi juuri siihen, että V-pohja ei olisi riittävän syvä kovaa keliä ajatellen. Lisäksi vene vaikuttaa kevyeltä. Moni norjalainen tai ruotsalainen vastaavankokoinen HT-vene painaa jo yli 600 kiloa...

        tähän peliin parempi pitkä-vai lyhytrikinen moottori?


      • RRR
        muuten kirjoitti:

        tähän peliin parempi pitkä-vai lyhytrikinen moottori?

        Sun pitää mitata. Muistaakseni perämoottorin rikissä oleva kavitaatiolevy tulisi olla kölin kanssa samalla tasolla. Silloin potkuri on oikeeassa syvyydessä.


      • Anonyymi
        muuten kirjoitti:

        tähän peliin parempi pitkä-vai lyhytrikinen moottori?

        Pistä niin pitkä kun löytyy, niin potkuri saa paremmin pitoa. Lyhyt rikisellä kavitoi tosi herkästi, etenkin jos vetää vesi suksia tai donitsia


    • lukelu

      joo pitkärikiselle on tehty aiakin mun veneeni mulla 115hp mercyry perässä ja painoa kyseisellä moottorilla 158kg eikä tunnu oikeastaan missään tankki 70 litraa.oletko jo hommannut kyseisen veneen?

      • 555

        Hankkimaan Flipper 570 veneen.


    • rähjä

      onko kellä muuten tietoa mistä tästä veneestä löytyy tyyppikilpi?

    • Anonyymi

      on kokemust paatist itellä on kans saman niminen paat tuulilasi malli se liukuu pinnalla vähemmäntehoisellakin hyvin

    • Anonyymi

      Näin on. Paljon vakaampi noihin nykyisiin rimpuloihin verrattuna. Itellä mulla on 150hp.voi ajella ihan pintakaasulla, kulutus silloin hyvin pieni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe