varoittava esimerkki

200 kiloa kevyempi

55

4391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä oli näemmä selkeästi minulle suunnattu viesti. No jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä miten haluaa kirjoituksistani, ei se mua haittaa enkä siitä hermostu tai loukkaannu.
      Mutta kukapa esim. tästä porukasta sukeltaa altaan välin, 25 m ? Saa yrittää perässä ja jos siihen ei pysty normaalipainoisena, niin sitten voi miettiä miksi minä sen tempun pystyn tekemään. Eikö sen pitäisi olla sula mahdottomuus ?

Tuohon videoon liittyen voin vain sanoa, että yhden nähdyn clipin perusteella teit sumeilematta yleistyksen, varmaan kenties muutkin. Entä jos minä hänen painoisenaan pystyisinkin normaalisti liikkumaan ? Olisiko silloin tapahtunut huutava vääryys? :)

• 200 kilo k...

tarkoitus loukata.

En vain nyt usko, että yli kahdensadan kilon ruholla pysyt normaalipainoisten perässä joissain vuoristovaelluksilla. Valehtelet!

Sukeltaminen on kiinni vain keuhkojen tilavuudesta ja toimintakyvystä. Vedessähän olet lähes painoton. Ero normaalipainoisiin ei tunnu.

• Harppuunakalastaja

Kuka tahansa pystyy sukeltamaan 25m jos harjoittelee jonkin verran. Ko. suoritus riippuu täysin uintitekniikasta ja keuhkojen tilavuudesta. Vesi on siitä hieno elementti, että uimarin painolla ei ole juurikaan väliä. Vesi neutraloi painoa.

Ennemmin: pystytkö juoksemaan 100m alle 14sek

• santerina

läskistä on vain etua, vai miksi luulet mursun, hylkeen, valaan ja pingviinin olevan niin pulskia?
        Me ihmiset nyt kuitenkin olemme valitettavasti maanisäkkäitä ja maalla meidän tulisi pystyä sujuvasti liikkumaan.

• sekkaa
        Harppuunakalastaja kirjoitti:

Kuka tahansa pystyy sukeltamaan 25m jos harjoittelee jonkin verran. Ko. suoritus riippuu täysin uintitekniikasta ja keuhkojen tilavuudesta. Vesi on siitä hieno elementti, että uimarin painolla ei ole juurikaan väliä. Vesi neutraloi painoa.

on jo todella kova suoritus hyväkuntoiseltakin keski-ikäiseltä. Emme tosin tiedä Kotleetin ikää.

Jos tämä 200-kiloinen kävelee (ei taatusti pysty juoksemaan) alle 25 sek, niin hyvä on!

• Harppuunakalastaja
        sekkaa kirjoitti:

on jo todella kova suoritus hyväkuntoiseltakin keski-ikäiseltä. Emme tosin tiedä Kotleetin ikää.

Jos tämä 200-kiloinen kävelee (ei taatusti pysty juoksemaan) alle 25 sek, niin hyvä on!

Kerskuu olevansa todella hyvässä / erinomaisessa kunnossa.

Tuo nyt on yksi esimerkki siitä, miten kuntoa voi / kannattaa mitata. Vapaasukellus 25m matkalta ei kerro kunnosta vielä paljon mitään.

Jaa mistä tiedän? Harrastan sukellusta. ;=)

• 200 kilo k... kirjoitti:

tarkoitus loukata.

En vain nyt usko, että yli kahdensadan kilon ruholla pysyt normaalipainoisten perässä joissain vuoristovaelluksilla. Valehtelet!

Sukeltaminen on kiinni vain keuhkojen tilavuudesta ja toimintakyvystä. Vedessähän olet lähes painoton. Ero normaalipainoisiin ei tunnu.

Ei tässä nyt todellakaan ole loukkaannuttu millään muotoa.
        Kyse oli vain mäen päälle nousemisesta, ei mistään vuoren valloituksesta, kuten asian käänsit. Mistä lie edes niin päättelit ?
        Kyllä ne lihakset käyttävät silti edelleen sukelluksen aikana vedessä happea. Pienemmällä henkilöllä suhteessa samalla tavalla vähemmän, eihän se muutu miksikään.
        Ei vain ole tullut vastauksia heittämiini kysymyksiin. Mikäli eroa ei ole, niin miksi moni normaalipainoinen ei siihen siltikään pysty ? Ei tuolla sukelluksella mitään kuntoa perustella, vaan lähinnä hain nyt sitä, että eikös sen pitäisi olla teidän mielestä mahdotonta kuten niin moni muukin asia ? :)

• Harppuunakalastaja kirjoitti:

Toki lihakset kuitenkin kuluttavat samassa suhteessa happea kuin on painoakin. Pienemmällä henkilöllä hapen kulutus on vastaavasti pienempi. Haen vain sitä, että eikö ko. suoritus ole teidän mielestä mahdotonta, niinkuin moni muukin asia, josta täällä on kyselty ? En tosiaan ko. suorituksella mitenkään perustele kuntoani.

En ole juossut 100:sta alle 14 sekunnin koskaan, yläasteella noin 15-16 sekuntiin muistaakseni ja silloin noin 75-90 kiloisena.

• sekkaa kirjoitti:

Ikää on 33v ja enpä ole juossut ko. matkaa edes kokeeksikaan ajan kanssa. Pitäisiköhän edes piruuttani kokeilla joskus ko matkan juoksua oikein ajan kanssa. Viimeksi kesällä tuli juostua varmaan 150 metrin verran ainakin yhteen kertaan leikkimielisessä tiimikisailussa, joten ei tarvitse tosiaankaan kävellä tuota matkaa.

Kerskuu olevansa todella hyvässä / erinomaisessa kunnossa.

Tuo nyt on yksi esimerkki siitä, miten kuntoa voi / kannattaa mitata. Vapaasukellus 25m matkalta ei kerro kunnosta vielä paljon mitään.

Jaa mistä tiedän? Harrastan sukellusta. ;=)

Olenko jossakin selkeästi kerskunut kuntoani ? En tosiaankaan ole kerskunut ja sitä en todellakaan ole tässä hakenut millään muotoa. Sitä vain hain, että koska kaikki mahdollinen on mahdotonta tämän kokoiselle tämän foorumin perusteella, niin miksi minä kuitenkin teen tuollaisen tempun ? Tähän odotan edelleen vastausta.
        Jätin tarkoituksella muutaman päivän vanhaan viestiini itse asian "rivien väliin". Sitä ei osattu sieltä kaivaa tai sitten ei haluttu.

• santerina kirjoitti:

läskistä on vain etua, vai miksi luulet mursun, hylkeen, valaan ja pingviinin olevan niin pulskia?
        Me ihmiset nyt kuitenkin olemme valitettavasti maanisäkkäitä ja maalla meidän tulisi pystyä sujuvasti liikkumaan.

Rivien välistä itse asia jota hain.
        Mutta koska tämän foorumin perusteella tämän kokoiselle kaikki on mahdotonta, niin miksi ko. tempun pystyn tekemään, vaikka harva normaalipainoinenkaan siitä suoriutuu ?
        Eikö ko. tempun tekeminen ole siis kokoiseltani mahdoton suoritus ?
        Jollei ole, niin yleistämistä on tosiaankin turha harrastaa joka tilanteessa.

• tämä vastaus
        kotleetti kirjoitti:

Mutta koska tämän foorumin perusteella tämän kokoiselle kaikki on mahdotonta, niin miksi ko. tempun pystyn tekemään, vaikka harva normaalipainoinenkaan siitä suoriutuu ?

tarkoittaa? Käsittämätöntä?

• +-+-+-
        kotleetti kirjoitti:

Ikää on 33v ja enpä ole juossut ko. matkaa edes kokeeksikaan ajan kanssa. Pitäisiköhän edes piruuttani kokeilla joskus ko matkan juoksua oikein ajan kanssa. Viimeksi kesällä tuli juostua varmaan 150 metrin verran ainakin yhteen kertaan leikkimielisessä tiimikisailussa, joten ei tarvitse tosiaankaan kävellä tuota matkaa.

Hei, ihailen itsetuntoasi ja huumorintajuasi. Nimittäin et varmaan ollut mikään kaunis näky juostessasi mutta silti uskalsit.

• Harppuunakalastaja
        kotleetti kirjoitti:

Olenko jossakin selkeästi kerskunut kuntoani ? En tosiaankaan ole kerskunut ja sitä en todellakaan ole tässä hakenut millään muotoa. Sitä vain hain, että koska kaikki mahdollinen on mahdotonta tämän kokoiselle tämän foorumin perusteella, niin miksi minä kuitenkin teen tuollaisen tempun ? Tähän odotan edelleen vastausta.
        Jätin tarkoituksella muutaman päivän vanhaan viestiini itse asian "rivien väliin". Sitä ei osattu sieltä kaivaa tai sitten ei haluttu.

Mutta ymmärsin tuosta viestistäsi sen, että pidät 25m vapaasukellusta kunnon mittarina. Sitä se ei ole: uinti ylipäätään on pitkälti tekniikkalaji ja sukelluksen pituus riippuu sekä tekniikasta että hapenpidätyskyvystä. Asia toiselta kannalta: tiedän paljon hyväkuntoisia ja normaalipainoisia ihmisiä, jotka uivat todella hitaasti ja sukeltavat lyhyitä matkoja, koska eivät yksinkertaisesti osaa uida! Siitä huolimatta tekevät juoksulenkkejä, hiihtävät ja liikkuvat muuten.

Uskon kyllä, että voit sukeltaa 25m. Ehkä pitempäänkin. Uskon, että jaksat uida helpostikin kilometrin. Mutta mikään kunnon mittari se ei ole. Olet "vain" hyvä uimari. Ja sehän on itsessään hieno saavutus nykypäivänä, kun kolmannes aikuisista ei ui vaan räpiköi altaassa.

Mieltä en tarkoittanut pahoittaa. ;=)

• ester79

Mutta ymmärsin tuosta viestistäsi sen, että pidät 25m vapaasukellusta kunnon mittarina. Sitä se ei ole: uinti ylipäätään on pitkälti tekniikkalaji ja sukelluksen pituus riippuu sekä tekniikasta että hapenpidätyskyvystä. Asia toiselta kannalta: tiedän paljon hyväkuntoisia ja normaalipainoisia ihmisiä, jotka uivat todella hitaasti ja sukeltavat lyhyitä matkoja, koska eivät yksinkertaisesti osaa uida! Siitä huolimatta tekevät juoksulenkkejä, hiihtävät ja liikkuvat muuten.

Uskon kyllä, että voit sukeltaa 25m. Ehkä pitempäänkin. Uskon, että jaksat uida helpostikin kilometrin. Mutta mikään kunnon mittari se ei ole. Olet "vain" hyvä uimari. Ja sehän on itsessään hieno saavutus nykypäivänä, kun kolmannes aikuisista ei ui vaan räpiköi altaassa.

Ai että ei kilsan uiminen ole merkki kunnosta??!!Haloo!! Mä olen normaalipainoinen ja kyllä ihan sikana hengästyn ja väsyn kun kilsaa yrittäisin uida. Uiminen on raskasta, ei siinä voi lihavakaan vaan kelluskella ja lipua eteenpäin.
        Järkyttävää kun tollasta kuulee.

• Harppuunakalastaja
        ester79 kirjoitti:

Ai että ei kilsan uiminen ole merkki kunnosta??!!Haloo!! Mä olen normaalipainoinen ja kyllä ihan sikana hengästyn ja väsyn kun kilsaa yrittäisin uida. Uiminen on raskasta, ei siinä voi lihavakaan vaan kelluskella ja lipua eteenpäin.
        Järkyttävää kun tollasta kuulee.

Jos et kilsaa jaksa uida olet joko todella huono uimari tai aivan rapakunnossa. Kuten jo aiemmassa viestissäni sanoin, uinti on sillain tekniikkalaji, että monet lenkillä ja muuten liikunnassa jaksavat hyytyvät altaassa oitis. Tähän voi olla monia syitä: yleensä puuttellinen tekniikka ja liian kova aloitusvauhti ovat ongelman takana.

Uiminen on ehkä raskasta, mutta kilsa ei ole vielä pitkä uintimatka.

• ester79

Jos et kilsaa jaksa uida olet joko todella huono uimari tai aivan rapakunnossa. Kuten jo aiemmassa viestissäni sanoin, uinti on sillain tekniikkalaji, että monet lenkillä ja muuten liikunnassa jaksavat hyytyvät altaassa oitis. Tähän voi olla monia syitä: yleensä puuttellinen tekniikka ja liian kova aloitusvauhti ovat ongelman takana.

Uiminen on ehkä raskasta, mutta kilsa ei ole vielä pitkä uintimatka.

Miksi laitat ihmiset tollasiin laatikoihin? että välttämättä joko olen rapakunnossa(mitä en to. ole, pyöräilen 20 km päivässä muuta siinä ohessa) tai en osaa uida?
        Eikö se muka mitenkään se hyvä tekniikkakaan vasdi fyysisiä taitoja? En kyllä olekkaan mikään taito-uimari, mutten kyllä surkeakaan. Ja monet lääkäritkin sanovat , että uinti on yksi parhaita lajeja koska siinä joutuu käyttämään koko kroppaa. Siis se ei ole mitään helppoa pelleilyä, kuten annoit ymmärtää. Sitäpaitsi, en ymmärrä miksi sun kannustamisen ja rohlaisemisen sijasta täytyy mollata kotleettia. En pidä asenteestasi, etsit vain negatiivisia puolia kaikesta.

• Harppuunakalastaja
        ester79 kirjoitti:

Miksi laitat ihmiset tollasiin laatikoihin? että välttämättä joko olen rapakunnossa(mitä en to. ole, pyöräilen 20 km päivässä muuta siinä ohessa) tai en osaa uida?
        Eikö se muka mitenkään se hyvä tekniikkakaan vasdi fyysisiä taitoja? En kyllä olekkaan mikään taito-uimari, mutten kyllä surkeakaan. Ja monet lääkäritkin sanovat , että uinti on yksi parhaita lajeja koska siinä joutuu käyttämään koko kroppaa. Siis se ei ole mitään helppoa pelleilyä, kuten annoit ymmärtää. Sitäpaitsi, en ymmärrä miksi sun kannustamisen ja rohlaisemisen sijasta täytyy mollata kotleettia. En pidä asenteestasi, etsit vain negatiivisia puolia kaikesta.

"Eikö se muka mitenkään se hyvä tekniikkakaan vasdi fyysisiä taitoja?"

Kyllä jonkinlaisia.

"En kyllä olekkaan mikään taito-uimari, mutten kyllä surkeakaan."

Uskoisin, että tekniikassasi on virheitä, jotka tekevät uinnista kohdallasi syystä tai toisesta hyvin väsyttävää. Esim. monet kuntouimarit uivat rintaa hirvittävän väsyttävällä tekniikalla...

"Ja monet lääkäritkin sanovat , että uinti on yksi parhaita lajeja koska siinä joutuu käyttämään koko kroppaa. Siis se ei ole mitään helppoa pelleilyä, kuten annoit ymmärtää."

En ole kirjoittanut, että uinti on helppoa pelleilyä. Päin vastoin, olen kirjoittanut, että uinti on todella vaikea tekniikkalaji. Ja että monet huippukuntoiset hyytyvät altaaseen välittömästi koska heidän tekniikkansa on surkea. Kyllä, kyseenalaistan uinnin ja kunnon yhteyttä sinänsä, että hyvälle uimarille - vaikka vähän huonompikuntoisellekin - kilsa on aika helppo uintimatka. Minua alkaa väsyttää jossain parin kilometrin kohdalla. Tästä pystyn kuitenkin vielä jatkamaan. Kuntoni on nopeasti arvioiden keskivertoa parempi, mutta kilpaurheilija en todellakaan ole ja ikääkin on.

• ester79

"Eikö se muka mitenkään se hyvä tekniikkakaan vasdi fyysisiä taitoja?"

Kyllä jonkinlaisia.

"En kyllä olekkaan mikään taito-uimari, mutten kyllä surkeakaan."

Uskoisin, että tekniikassasi on virheitä, jotka tekevät uinnista kohdallasi syystä tai toisesta hyvin väsyttävää. Esim. monet kuntouimarit uivat rintaa hirvittävän väsyttävällä tekniikalla...

"Ja monet lääkäritkin sanovat , että uinti on yksi parhaita lajeja koska siinä joutuu käyttämään koko kroppaa. Siis se ei ole mitään helppoa pelleilyä, kuten annoit ymmärtää."

En ole kirjoittanut, että uinti on helppoa pelleilyä. Päin vastoin, olen kirjoittanut, että uinti on todella vaikea tekniikkalaji. Ja että monet huippukuntoiset hyytyvät altaaseen välittömästi koska heidän tekniikkansa on surkea. Kyllä, kyseenalaistan uinnin ja kunnon yhteyttä sinänsä, että hyvälle uimarille - vaikka vähän huonompikuntoisellekin - kilsa on aika helppo uintimatka. Minua alkaa väsyttää jossain parin kilometrin kohdalla. Tästä pystyn kuitenkin vielä jatkamaan. Kuntoni on nopeasti arvioiden keskivertoa parempi, mutta kilpaurheilija en todellakaan ole ja ikääkin on.

Et vastannut kuitenkaan siihen mitä mainitsin asenteestasi. Luuletko, että ehkä siinä voisi olla jotakin perää? Ja on hieman hassua että sinä saat määrittää ja arvioida ihmisten hyvää tai huonoa kuntoa ja olet tietävinäsi heistä enemmän kuin he itse.

Ihan kiinnostuksesta, mikä on ammattisi?
        Eikä tarkoitukseni ole riidellä:)

• Harppuunakalastaja
        ester79 kirjoitti:

Et vastannut kuitenkaan siihen mitä mainitsin asenteestasi. Luuletko, että ehkä siinä voisi olla jotakin perää? Ja on hieman hassua että sinä saat määrittää ja arvioida ihmisten hyvää tai huonoa kuntoa ja olet tietävinäsi heistä enemmän kuin he itse.

Ihan kiinnostuksesta, mikä on ammattisi?
        Eikä tarkoitukseni ole riidellä:)

Tämä on internet-palsta. On aika vaikea päätellä, mikä on toisen ihmisen tunnetila tai asenne kirjoitusten perusteella. Varsinkin, kun jonkun ikävän tosiasian mainitseminen käsitetään yleensä samalla ikäväksi asenteeksi. Korjasin virheellistä kommenttia, en haukkunut Kotleettia. Minulla ei ole mitään ko. henkilöä vastaan.

Miten niin on hassua, että voin sanoa, mikä on "hyvä" ja mikä "huono" kunto? Jos hyytyy altaassa pitkän matkan alkupuoliskolla, kyseessä on huono kunto tai useimmiten väärä tekniikka (tai nopeus, eihän kukaan juokse puolimaratonia samaan vauhtiin kun pikamatkaa). Altaassa olen viettänyt aikaa paljon ja tiedän uintitekniikasta sen verran, että tunnistan "huonon" tekniikan melko helposti. Yleensä huono tekniikka on tekniikka, joka väsyttää uijan nopeasti. Todella monet kuntouimarit uivat väsyttävällä tekniikalla. Jopa sellaiset, jotka uivat paljon. Esimerkkejä: käytetään potkua väärin vaparissa tai uidaan niskaa väsyttävässä asennossa, tehdään rintauinnin potkut yhtä aikaa käsivedon kanssa...

Ammatiltani olen liikunta- ja terveysalan ammattilainen. Joten luulisin tietäväni ainakin vähän näistä asioista. ;=)

• ester79

Tämä on internet-palsta. On aika vaikea päätellä, mikä on toisen ihmisen tunnetila tai asenne kirjoitusten perusteella. Varsinkin, kun jonkun ikävän tosiasian mainitseminen käsitetään yleensä samalla ikäväksi asenteeksi. Korjasin virheellistä kommenttia, en haukkunut Kotleettia. Minulla ei ole mitään ko. henkilöä vastaan.

Miten niin on hassua, että voin sanoa, mikä on "hyvä" ja mikä "huono" kunto? Jos hyytyy altaassa pitkän matkan alkupuoliskolla, kyseessä on huono kunto tai useimmiten väärä tekniikka (tai nopeus, eihän kukaan juokse puolimaratonia samaan vauhtiin kun pikamatkaa). Altaassa olen viettänyt aikaa paljon ja tiedän uintitekniikasta sen verran, että tunnistan "huonon" tekniikan melko helposti. Yleensä huono tekniikka on tekniikka, joka väsyttää uijan nopeasti. Todella monet kuntouimarit uivat väsyttävällä tekniikalla. Jopa sellaiset, jotka uivat paljon. Esimerkkejä: käytetään potkua väärin vaparissa tai uidaan niskaa väsyttävässä asennossa, tehdään rintauinnin potkut yhtä aikaa käsivedon kanssa...

Ammatiltani olen liikunta- ja terveysalan ammattilainen. Joten luulisin tietäväni ainakin vähän näistä asioista. ;=)

Ok, olet ammattilainen, ja uskon että tiedät enenmmän asiasta kuin minä, olen muusikko:) Mutta tarkoitin siis sitä, että ryhdyit heti haukkumaan kuntoani huonoksi tai tekniikkaa surkeaksi. Ei vaan tuntunut kivalta. Asioita voi sanoa totuuksina, mutta aina voi valita KUINKA sen sanoo. En ainakaan haluaisi olla oppilaanasi jos heti tuomitset ihmisiä. Ehkä täällä vaan kaikki näyttää niin mustavalkoiselta. todennäköisesti olet mukava ja fiksu tyyppi:)

• selitys
        ester79 kirjoitti:

Ok, olet ammattilainen, ja uskon että tiedät enenmmän asiasta kuin minä, olen muusikko:) Mutta tarkoitin siis sitä, että ryhdyit heti haukkumaan kuntoani huonoksi tai tekniikkaa surkeaksi. Ei vaan tuntunut kivalta. Asioita voi sanoa totuuksina, mutta aina voi valita KUINKA sen sanoo. En ainakaan haluaisi olla oppilaanasi jos heti tuomitset ihmisiä. Ehkä täällä vaan kaikki näyttää niin mustavalkoiselta. todennäköisesti olet mukava ja fiksu tyyppi:)

itselläsi sitten on, jos et pysty kilometriä uimaan?

Ellei se ole huono kunto eikä vääränlainen tekniikka, niin mikä...? Vääränvärinen uimapukuko?

Kilometri on pikkumatka normaalikuntoiselle, hyvän uintitekniikan omaavalle ihmiselle. Itse voin uida käytännössä loputtomiin. Pitkästyminen ja ikävystyminen tekevät rajan. 3 km menee reilussa tunnissa.

Juosta en kuitenkaan jaksa kovin kauan eli aerobinen kunto ei ole mikään kovin hyvä.

Ihmettelen muuten myös hyökkäystäsi asiallista vastaajaa kohtaan. Onko "muusikolla" kaikki nyt ihan kotona? Kirjoitustaidoisa päätellen on ainakin peruskoulu jäänyt kesken.

• ester79
        selitys kirjoitti:

itselläsi sitten on, jos et pysty kilometriä uimaan?

Ellei se ole huono kunto eikä vääränlainen tekniikka, niin mikä...? Vääränvärinen uimapukuko?

Kilometri on pikkumatka normaalikuntoiselle, hyvän uintitekniikan omaavalle ihmiselle. Itse voin uida käytännössä loputtomiin. Pitkästyminen ja ikävystyminen tekevät rajan. 3 km menee reilussa tunnissa.

Juosta en kuitenkaan jaksa kovin kauan eli aerobinen kunto ei ole mikään kovin hyvä.

Ihmettelen muuten myös hyökkäystäsi asiallista vastaajaa kohtaan. Onko "muusikolla" kaikki nyt ihan kotona? Kirjoitustaidoisa päätellen on ainakin peruskoulu jäänyt kesken.

ihan miten vaan:) Olen korkeakoulusta valmistunut...Eli kyllä se peruskoulu taisi tulla käytyä siinä matkan varrella. Eiköhän jo lopeteta tämä maailman turhin keskustelu, jookosta?
        ps. jaksan juosta kunnolla lyhyitä ( 10km) lenkkejä, eli kai se uimistekniikkani on surkeista surkein. ja hyvää loppuelämää:)

Uin kerralla tuon kilometrin verran käyttäen pääasiassa rintauintia ja pitäen pään pinnalla, tosin veteen puhaltaen. Aiemmin tuli uitua 2-3 kilometriäkin, tosin silloin kroolaten ja käyttäen silloin vieläkin enemmän vartalon kiertoa uidessa kuin nykyään. Nykyäänkin tulee vielä kroolattua jonkin verran.
        Tekniikkalajihan tuo uinti tosiaan on, ei niinkään voimalaji. Sukelluksessa tosiaan tarvitaan tekniikkaa ja tuota hapenpidätyskykyä.

• roiskis
        kotleetti kirjoitti:

Uin kerralla tuon kilometrin verran käyttäen pääasiassa rintauintia ja pitäen pään pinnalla, tosin veteen puhaltaen. Aiemmin tuli uitua 2-3 kilometriäkin, tosin silloin kroolaten ja käyttäen silloin vieläkin enemmän vartalon kiertoa uidessa kuin nykyään. Nykyäänkin tulee vielä kroolattua jonkin verran.
        Tekniikkalajihan tuo uinti tosiaan on, ei niinkään voimalaji. Sukelluksessa tosiaan tarvitaan tekniikkaa ja tuota hapenpidätyskykyä.

Jos sää hyppäät veteen hallissa niin mahtaa vesi pärskähtää koko altaan leveydeltä vai? Pakeneeko muut altaassa olijat?

• aurinko79
        roiskis kirjoitti:

Jos sää hyppäät veteen hallissa niin mahtaa vesi pärskähtää koko altaan leveydeltä vai? Pakeneeko muut altaassa olijat?

Täällä on sellasia lahopäitä että!!!!!!!!!1
        Kotleetille halaus täältä érään helsinkiläisen kotoa.

• Harppuunakalastaja
        kotleetti kirjoitti:

Osta uimalakki ja uimalasit ja unohda pään pito veden yllä. Tulee niska kipeäksi. :=)

Vapaauinnissa (eli kroolissa) tosiaan kannattaa muistaa pitää vartalonkierto mahdollisimman pienenä. Säästää voimia.

Uinti on hyvä laji, kun oppii uimaan oikealla nopeudella. Eli pitkää matkaa ei uida täysillä, muttei tarvitse erityisesti "fiilistelläkään" hitaasti uiden, jos tavoitteena on uida kilometri.

Kokeileppa välillä vaihtelun vuoksi uida spurttia. Eli vedä rintaa tai vaparia ihan täysillä 100 metriä. Sitten pidät pikku tauon, jonka jälkeen uit 100 m rauhallisesti. Ja sitten uit taas 100m täysillä. Ja tauko ja rauhallisesti. Jatka tätä esim. 45min. Käy todella rankasta harjoittelusta. Pitkä matka ei ole ainut uintimatka. Kannattaa kokeilla erilaisia matkoja eri vauhdilla ja levätä tietyn matkan jälkeen (eli siis uida kevyesti jonkin aikaa, ettei syke laske liian alas spurttien välissä). Erilaiset apuvälineet kuten lauta, "lättärit" (eli ne käsiin laitettavat lituskat) ja pullari (reisin väliin laitettava vekotin) tuovat runsaasti vaihtelua uintiin.

• roiskis kirjoitti:

Jonkunhan pitää pitää huoli, että vesi vaihtuu altaassa riittävän usein tavalla tai toisella. Vielä en ole saanut aikaiseksi altaan tyhjennystä hypätessä altaaseen. Myöskään muut kanssauimarit eivät ole vielä tähän mennessä paenneet pelätäen hyökyaaltoa :)

Muutamaa nappulaa kiinnosti meikäläisen uinti siinä määrin viikonloppuna, että yksi noista sukeltajista meinasi jäädä alle. Tuli aivan olkapään kohdalta pinnalle. Eivät olleet ilmeisesti ennen nähneet lihavaa miestä altaassa. No ovatpahan ainakin nyt nähneet.

• aurinko79 kirjoitti:

Kiitos, täältä halaus takaisin :)

• sulla
        aurinko79 kirjoitti:

Paremmin tolla kotleetilla tuntuu olevan huumorintajua kun sulla!

• Urheilija_
        kotleetti kirjoitti:

Useasti lihavat ovat hyviä uimaan. Johtuisiko tämä siitä, että he ovat harrastaneet uintia paljon, koska tämä on luultavasti usealle lihavalle miellyttävin liikunnan muoto?

Itse olen aina ollut ja luultavasti tulen aina olemaan onneton uimari. Tekniikkani on huono ja itseasiassa en ole vieläkään oikein sinut veden kanssa, enkä sen takia ole kovinkaan kiinnostunut opettelemaan sitä paremmin. Muuten kuntoni on yli keskitason, mutta altaassa mummotkin meinaavat minut ohittaa. Taito laji tosiaan.

• joo taisin
        sulla kirjoitti:

Paremmin tolla kotleetilla tuntuu olevan huumorintajua kun sulla!

vähän kimpaantua, sori, mutta kun en kestä kun ihmisiä kiusataan:(

• Mirre Mau

Järkyttävää katsottavaa ja ennenkaikkea kuultavaa. Täytyy oikeasti olla korvien välissä jo vikaa kun puolustaa oikeuttaan painoon jossa jo tarvitsee auttajan. Itsekin painan yli sata ja tiedän siis aikapaljon lihavana olemisesta.

Periaatteessa jokainen saa olla millainen tahansa, mutta kyllä minusta tuollaisessa tapauksessa kun normaali elämä ei enää ole mahdollista pitäisi voida ohjata johonkin pakkohoitoon tai jonnekin.

• auttajalla

ase takaraivossa ylistäessään hoidokkinsa "kaunista persoonaa" ;)

Outoa itsekehua tältä Dianelta ottaen huomioon, että on syönyt itsensä tuskin ihmistä muistuttavaksi liikuntakyvyttömäksi invalidiksi, huh, huh...

• aika sairasta...

Mistäs sen voit tietää millainen kunto jollakin on? Toki tuon videon nainen oli huonossa kunnossa, mutta kannattaako noin suoraan tehdä johtopäätöksiä..?

Meikätyttö painaa päälle sata kiloa ja silti menee tunnin kuntopyöräily niin että sujahtaa ilman mitään ongelmia. Samoin kävelylenkit ja jumpatkin! Ei paino kerro koko totuutta yleis- ja lihaskunnosta! Eikä kaikkien paino todellakaan ole samalla tavalla (vrt. video) tullut mässäilyn takia...

• vai eikö?

se nyt eri asia painaa "päälle sata kiloa", kuin 200-300 kiloa.

• tämä sinun

yli sadan kilon painosi sitten on tullut. Pyhää henkeä hengittämälläkö?

Vai kuulutko sinäkin näihin raskasluisiin aineenvaihduntahäiriöisiin, joiden ylipaino on kaikkien lääketieteellisten ja fysiikan lakien vastainen.

Sata kiloa on muuten vielä aika kaukana kahdesta sadasta. Heitäpä samankokoinen kaverisi reppuselkään ja liiku sitten niin pontevasti kuin väität nyt tekeväsi.

• lihavus )

tuollainen laardivuori käy vessassa? Esim. siellä ravintolassa.

Vai vaihtaako hoitaja vaipat? Likaiset yksityiskohdat jätettiin näyttämättä.

• ........

Ihan pikku puolustus Kotleetille: kyseinen daami on todennäköisesti 10 senttiä ellei enemmänkin lyhyempi kuin Kotletti joten eroksi tulee ainakin 50 kiloa. Ja kotleetti sentään väittää liikkuvansa suht normaalisti mutta jenkeissä ne ei edes vaivaudu liikkumaan.

• oli..

niin varoittava esimerkki joka tapauksessa.

Kuuntele tämän daamin jutut: "I'm beautiful" ja päättele olisiko läski levinnyt päähänkin asti.

• Kiitos :)

Videolla mainittu 44 stone on muuten 279 kiloa, jos sellainen oikaisu tässä sallittaneen.

Itsetunto näytti daamilla olleen ainakin kohdallaan ja siitä hänelle täydet pisteet. Moni normaalipainoinen kun taas huonon itsetunnon takia vaivaa mieltään, että "olenpa minä ruma" yms ja ihan turhaan.

• itsetunto
        kotleetti kirjoitti:

Kiitos :)

Videolla mainittu 44 stone on muuten 279 kiloa, jos sellainen oikaisu tässä sallittaneen.

Itsetunto näytti daamilla olleen ainakin kohdallaan ja siitä hänelle täydet pisteet. Moni normaalipainoinen kun taas huonon itsetunnon takia vaivaa mieltään, että "olenpa minä ruma" yms ja ihan turhaan.

kohdallaan.

Terve itsetunto perustuu realiteetteihin. Tämähän lady eli täydellisessä valheessa. Videon alussa sanoo, että on suurin, mutta kaunein kaikista (oliko ne nyt sukulaisia). Kyllä tuosta olemuksesta kauneus on kaukana, vaikka miten asiaa vääntelisi.

Jotenkin mielenvikaiselta vaikutti ja sellainen kai pitääkin olla, ettei tajua jossain vaiheessa vähentää syömistään, vaan päästää itsensä paisumaan täysin muista riippuvaiseksi invalidiksi.

• i am beautiful???
        kotleetti kirjoitti:

Kiitos :)

Kyllä, 44 x 6,35 kg = 279,4 kg. Joten kyllä kotleetilla on vielä matkaa, noin 75 kiloa. Mutta tämä on olellisempi: daami painaa noin nelinkertaisesti sen mitä saisi ja kotleetti vain kaksi ja puoli kertaisesti. Onhan tuossa vähän eroa.

• Urheilija_

Jos näin on niin hänellä on luultavasti enemmän lihasta kuin videon naisella. Lihashan tunnetusti painaa läskiä enemmän.

• oooo
        Urheilija_ kirjoitti:

Jos näin on niin hänellä on luultavasti enemmän lihasta kuin videon naisella. Lihashan tunnetusti painaa läskiä enemmän.

on vissiin edelleenkin mies.

• mies enää
        oooo kirjoitti:

on vissiin edelleenkin mies.

vaan ihravuori.

• mies enää kirjoitti:

vaan ihravuori.

Uusi nimitys jälleen :)
        Onko kyseessä jopa ihan Mount Everest vai jokin pienempi nyppylä ? :D

• vaan.
        kotleetti kirjoitti:

Olet varmaan kuullut kaikenlaista nimittelyä itestäsi, sekä leikillistä että ilkeää. Suututko tai loukkaannutko koskaan? Erotatko aina leikin ja pilkan? Musta kun vaan tuntuu että huumorintajusi kestää melkein kaiken.

• ehdottomasti
        kotleetti kirjoitti:

Mount Everest

• ..............................
        ehdottomasti kirjoitti:

Mount Everest

Ei kait hän sentään maailman lihavin ole! Onhan niitä Annapurnaa ja muuta.......

• vaan. kirjoitti:

Olet varmaan kuullut kaikenlaista nimittelyä itestäsi, sekä leikillistä että ilkeää. Suututko tai loukkaannutko koskaan? Erotatko aina leikin ja pilkan? Musta kun vaan tuntuu että huumorintajusi kestää melkein kaiken.

Huumori kyllä kestää :)
        Kaikenlaistahan sitä on vuosien varrella kuullut, joten aika harvoin kuulee edes mitään uutta. En minä nimittelystä suutu tai loukkaannu ja joidenkin tuttavien kanssa siitä on tehty huumoria jo pitkään. Jos jokin yrittää pilkata, osaan myös nauraa itselleni tarvittaessa. Ei ole tarvetta joka tilanteessa selvitä voittajana sanailussa ja voin ihan tahallani antaa pilkkaajan kokea voittaneensa tilanteen.

Joidenkin vain tuntuu olevan pakko nimitellä, jotta he kokevat itse olevansa muka jotenkin normaaleja ja jos heidän itsetuntonsa sillä nousee, niin hyvä niin. Mulla ei ole tarvetta nimitellä ketään, kokeakseni olevani jotenkin parempi ihminen kuin joku toinen.

• silloin tällöin
        kotleetti kirjoitti:

Huumori kyllä kestää :)
        Kaikenlaistahan sitä on vuosien varrella kuullut, joten aika harvoin kuulee edes mitään uutta. En minä nimittelystä suutu tai loukkaannu ja joidenkin tuttavien kanssa siitä on tehty huumoria jo pitkään. Jos jokin yrittää pilkata, osaan myös nauraa itselleni tarvittaessa. Ei ole tarvetta joka tilanteessa selvitä voittajana sanailussa ja voin ihan tahallani antaa pilkkaajan kokea voittaneensa tilanteen.

Joidenkin vain tuntuu olevan pakko nimitellä, jotta he kokevat itse olevansa muka jotenkin normaaleja ja jos heidän itsetuntonsa sillä nousee, niin hyvä niin. Mulla ei ole tarvetta nimitellä ketään, kokeakseni olevani jotenkin parempi ihminen kuin joku toinen.

Kerropa joskus, vaikka joulun jälkeen kuulumisiasi. Olet elossa, painat enemmän vai vähemmän kuin nyt, käveletkö ja uitko edelleen jne...
        Ei pahalla mutta vähän friikki olet, kuitenkin hauska ihminen.

• silloin tällöin kirjoitti:

Kerropa joskus, vaikka joulun jälkeen kuulumisiasi. Olet elossa, painat enemmän vai vähemmän kuin nyt, käveletkö ja uitko edelleen jne...
        Ei pahalla mutta vähän friikki olet, kuitenkin hauska ihminen.

No, ajattelin laittaa jo nyt kuulumisia. Jostain syystä toissapäivänä kun yritin vastata viestiin, niin tarjosi vain keskustelu-osion etusivua.

Edelleen ollaan eläväisten kirjoissa :)
        Painoakin on tullut muutama kilo lisää ja se ei varmaan ollut kenellekään yllätys. Edelleen tulee käytyä uimassa kuten aiemminkin. Mitään korvin kuultavaa kommenttia ei ole viime viikkoina kuullut.

Nyt oli tällä menneellä viikolla erään hotellin saunassa jälleen älyttömän ahdas wc. Toinen kylki kiinni seinässä ja toinen kylki sitten lavuaarissa kiinni ja vasen käsi sitten itse lavuaarissa. Siinä sitten piti istuutuessa ja noustessa varota, ettei lähtenyt itse lavuaari mukaan. Piti pitää sitä ihan varmuuden vuoksi käsin paikallaan istuutuessa sekä noustessa. Viime vierailusta oli varmaan pari vuotta aikaa, joten wc tuntui kutistuneen huomattamasti viime kerrasta :)

Ah, joulukin on "lähestymässä" ja tekisi mieli laittaa jo kinkku paistumaan.

• yks kysyjä
        kotleetti kirjoitti:

No, ajattelin laittaa jo nyt kuulumisia. Jostain syystä toissapäivänä kun yritin vastata viestiin, niin tarjosi vain keskustelu-osion etusivua.

Edelleen ollaan eläväisten kirjoissa :)
        Painoakin on tullut muutama kilo lisää ja se ei varmaan ollut kenellekään yllätys. Edelleen tulee käytyä uimassa kuten aiemminkin. Mitään korvin kuultavaa kommenttia ei ole viime viikkoina kuullut.

Nyt oli tällä menneellä viikolla erään hotellin saunassa jälleen älyttömän ahdas wc. Toinen kylki kiinni seinässä ja toinen kylki sitten lavuaarissa kiinni ja vasen käsi sitten itse lavuaarissa. Siinä sitten piti istuutuessa ja noustessa varota, ettei lähtenyt itse lavuaari mukaan. Piti pitää sitä ihan varmuuden vuoksi käsin paikallaan istuutuessa sekä noustessa. Viime vierailusta oli varmaan pari vuotta aikaa, joten wc tuntui kutistuneen huomattamasti viime kerrasta :)

Ah, joulukin on "lähestymässä" ja tekisi mieli laittaa jo kinkku paistumaan.

Paljonkos nyt painat ja miten sen kotivaa´an käy?

• yks kysyjä kirjoitti:

Paljonkos nyt painat ja miten sen kotivaa´an käy?

Nyt sitä on ollut keskimäärin 218 kg verran. Aamuisin voi olla 217 kg ja iltaisin 219 kg.

Vaaka on edelleen hengissä rasituksesta huolimatta ja vielä on vähän asteikkoakin jäljellä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4302
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      38
      2582
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      105
      2438
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      107
      2219
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1937
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1925
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1607
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      193
      1602
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1588
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79