Onko kenelläkään kokemusta esim. 1 viikon reissusta tenojoelle.Netistä olen lueskellut juttuja teno joesta, mutta jos jollain olisi henkilökohtaisia kokemuksia, niin ehdotuksia ja juttuja otetaan vastaan.Jos ei ole asuntoautoa/vaunua niin kannattaako majoittautua erämaakämppään vai omaan telttaan? yms.
Heinäkuussa 2007 Tenolle
3
965
Vastaukset
- Spaddu
Kukaan ei tunnu vastaavan mitään kaverille. Jos mä sit laitan muutaman asian.
Viikossa et kerkiä kovin paljon Tenoon tutustua. Huonoimmillaan saattaa olla että viikon sisällä koko jokeen ei nouse yhtään uutta kalaa. Varmasti kalaa ei kukaan Tenosta pysty lupaamaan, mutta toi heinäkuu on ehkä varminta aikaa. Jos ei ole väliä kalan koolla. Heinäkuussa nousevat yleensä massiiviset titti-parvet jokeen, jolloin kalan saantiin on aika hyvät mahdollisuudet. Jalkojakin toki tinttien joukossa on, mutta loheen on mahdollisuudet paremmat aikaisemmin tai myöhemmin kaudella.
Varsinaisia erämaakämppiä Tenolla ei ole. Metsähallituksella on ainakin Yläkönkäällä vaatimaton kämppä, mutta senkin vuokra on nykyisin samaa luokkaa kuin Utsjoen Matkailuhotellin huoneen. Joen varressa on paljon leirintäalueita/mökkikyliä, joihin pääsee teltan kanssa tai sit voi vuokrata mielestäni suht kohtuuhintasen mökin - Lohen narraaja
Kävimme viimekesänä tenolla, ja ensi kesänä mennään taas. Oltiin alaniemelä nimiessä paikassa, saatiin opastusta (hyvää) ja kalaakin tuli kohtalaisesti noin ekakertalaisiksi. Tarkoitus oli majoittua telttaan, mutta saatiin niin hyvä tarjous mökistä että päätettiin ottaa mökki (2 Hengen). Parasta oli että saunasta eikä suihkuista ei tarvinnut maksaa erikseen. Suositten.
http://www.tenojoki.fi/tenopaasivut/esittelyt/alaniemela/index.htm - a1111
Ota yhteyttä eräailigas Arto Aaltonen. Löytyy uusia veneitä majoitusta opastusta ym..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204724
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831712Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871576Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741534Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2471404Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121160Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341141Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651043