Hakkapeliitta 2

315 euroa

Ostin alle asennettuna ja tasapainotettuna hakkapeliitta 2 talvirenkaat,

ilmeisesti olisi halvemmallakin lähtenyt? vai?

olenko tehnyt huonot kaupat?

kuitenkin halvimmasta päästä olin etsinyt kohtuullisen laadukkaita uusia talvirenkaita.

34

45342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 44.90 €
    • ei kovin kalliit

      mielestäni hyvään hintaan sait.

      just katselin netistä renkaita ja huomasin rengasmaailman sivuilta että hakkapeliitta 2 on nykyään "nokian nordman "

      :-o

      outoa

      • Nordmies

        On ihan tavallista, että vanhaa rengasmallia myydään uudella nimellä. Esimerkiksi pelkkä Nordman oli Hakkapeliitta 1. Nordman 2 oli taas oma kiinalainen juttunsa, joka ei perustunut mihinkään nokialaiseen.

        Taitaa Nordman olla suunnauttu Venäjän markkinoille. Ainakin Google tarjoaa linkkejä sille suunnalle.


    • kertoa

      minkä kokoset renkaat ostit?

      • uusin malli

        Laitoin juuri alle Hakkapeliitta 5 renkaat huoltoasemalla. Asennuksineen 400 euroa. Renkasliikkeiden hintoja vertaillessani mielestäni oli kohtuuhinta testivoittajista.


      • jeps
        uusin malli kirjoitti:

        Laitoin juuri alle Hakkapeliitta 5 renkaat huoltoasemalla. Asennuksineen 400 euroa. Renkasliikkeiden hintoja vertaillessani mielestäni oli kohtuuhinta testivoittajista.

        195/60/15 koossa ostin Nokian Rsi kitkat töineen 376 €, samaan hintaan olisin saanut myös Hakkapelitta 5 kumit. Samassa mestassa Noksun nelonen koossa 185/65/15 320 € ja kakkoset olis saanut 270 ekuun.


      • renkaiden ostaja

        Menin rengasliikkeeseen ja sanoin haluavani ostaa Hakkapeliitta 2 – renkaat.
        Hinta oli mainitsemani 315 euroa, tein kaupat.
        Tuo koko oli 185 – 65 – 14

        Kotona autotallissa hämmästyin suuresti kun renkaissa oli teksti ”Nordman ”
        En käsittänyt lainkaan mistä oli kyse, aluksi ajattelin tulleeni huijatuksi,
        aluksi ajattelin soittaa rengasliikkeeseen että mitä tämä tarkoittaa,
        mutta liike oli jo kiinni, ja etsin tietoa internetistä, että mikä tuo Nordman –merkki on,
        en ollut koskaan kuullutkaan merkistä aiemmin,
        netistä kävi ilmi että rengas on mahdollisesti sama asia kuin tilaamani Hakkapeliitta 2,

        Mielestäni rengasliike olisi kyllä voinut mainita minulle että laittavat Nordman renkaat alle,
        minulle tämä selvisi vasta kotona.

        Olisiko tuo sitten niin, että Norman on todella sama asia kuin Hakkapeliitta 2, siis täysin samat ominaisuudet,
        ainakin noissa saamissani Nordman renkaassa lukee made in Finland

        se mikä minua närkästyttää on kuitissa lukeva ”sisältää kierrätysmaksua 7,40”
        Minä vein entiset käytetyt renkaat mukaan kotiin ja en ikinä aio viedä näitä uusia Nordman renkaita sinne liikkeeseen vaan säilytän ne kotona, joten ottaa kupoliin tuollainen kierrätysmaksu


      • Juizzi
        renkaiden ostaja kirjoitti:

        Menin rengasliikkeeseen ja sanoin haluavani ostaa Hakkapeliitta 2 – renkaat.
        Hinta oli mainitsemani 315 euroa, tein kaupat.
        Tuo koko oli 185 – 65 – 14

        Kotona autotallissa hämmästyin suuresti kun renkaissa oli teksti ”Nordman ”
        En käsittänyt lainkaan mistä oli kyse, aluksi ajattelin tulleeni huijatuksi,
        aluksi ajattelin soittaa rengasliikkeeseen että mitä tämä tarkoittaa,
        mutta liike oli jo kiinni, ja etsin tietoa internetistä, että mikä tuo Nordman –merkki on,
        en ollut koskaan kuullutkaan merkistä aiemmin,
        netistä kävi ilmi että rengas on mahdollisesti sama asia kuin tilaamani Hakkapeliitta 2,

        Mielestäni rengasliike olisi kyllä voinut mainita minulle että laittavat Nordman renkaat alle,
        minulle tämä selvisi vasta kotona.

        Olisiko tuo sitten niin, että Norman on todella sama asia kuin Hakkapeliitta 2, siis täysin samat ominaisuudet,
        ainakin noissa saamissani Nordman renkaassa lukee made in Finland

        se mikä minua närkästyttää on kuitissa lukeva ”sisältää kierrätysmaksua 7,40”
        Minä vein entiset käytetyt renkaat mukaan kotiin ja en ikinä aio viedä näitä uusia Nordman renkaita sinne liikkeeseen vaan säilytän ne kotona, joten ottaa kupoliin tuollainen kierrätysmaksu

        Ei sitä kirrätysmaksua peritäkään niistä vahoista renkaista, vaan sen joutuu maksamaan aina kun ostaa uuden. Koska onhan sekin joskus kierrätettävä. Saat viedä kaikki vanhat kumis pois ihan ilmaiseksi. Jos vain vanhoista renkaista joutuisi maksamaan niin moni heittäs kumisa jonnekin mehtään. Ettei tartteis maksaa muutamaa euroa.


    • Uusiorengastettu
      • Vhs

        Näyttäs olevan, mutta se ei noista renkaista lähellekään Hakkapeliitta 2:n veroisia.


    • asdafs

      Niinno, miten sen nyt ottaa. Ei tuo nyt ihan vähän ole vanhoista renkaista jota ei ole valmistettu enää vuosiin. Tsekkaapa huviksesi noista renkaista valmistusvuosi ja kuukausi, ettet vaan ajaisi vanhoilla kuivettuneilla renkailla.

      Itselläni oli aikanaan Hakkapeliitta 2:t. Hirvittävää pystyheittoa ja karmea jumputtava meteli. Nastat ei pysyny noissa ollenkaan.

      • kyllä kakkosia

        on valmistettu vielä aivan äskettäinkin. Nih.


      • Särmääjä

        Viime talvena ostin 2 kpl hakkapeliitta 2:sta, ja niissä on valmistuvuosi 2005 joten ei ne vanhoja ole missään nimessä, ja kaikki nastat on tallessa myös kolme talvea sitten ostetuissa kakkosissa.


      • ostettu

        Nordman valmistus ajankohta viikko 37 vuosi 06.


    • Silli999

      Mistä olette löytäneet hakkapeliitta 2 noin halvalla (315) ?
      Halvin minkä löysin oli tire pääkaupunkiseudulla.

    • toimii

      Itsellä myös Nordman alla ja pito on erittäin hyvä, renkaat ovat myös erittäin hiljaiset. 195/65 R15 ja hintaa oli 310€

      • huijattu?

        Tilasin rengasliikkeesetä nokian hakkapeliitta 2:set ajattelin saavani ihan kelpo renkaat, mutta kun hain auton liikkeestä ihmettelin mitä alla tekivät nordmanit.. kysyin liikkeestä niin sanoivat renkaiden loppuneen ja laittaneensa nokian tehtaalla valmistetut nordmanit alle jotka ovat aivan vastaavat, heidän mukaansa jopa kalliimmat.
        Mahtaakohan tämä pitää yhtään paikkaansa? onko kellään kokemuksia? vai kannattaako mennä reuhaamaan takas pajalle:)?


      • kyllä
        huijattu? kirjoitti:

        Tilasin rengasliikkeesetä nokian hakkapeliitta 2:set ajattelin saavani ihan kelpo renkaat, mutta kun hain auton liikkeestä ihmettelin mitä alla tekivät nordmanit.. kysyin liikkeestä niin sanoivat renkaiden loppuneen ja laittaneensa nokian tehtaalla valmistetut nordmanit alle jotka ovat aivan vastaavat, heidän mukaansa jopa kalliimmat.
        Mahtaakohan tämä pitää yhtään paikkaansa? onko kellään kokemuksia? vai kannattaako mennä reuhaamaan takas pajalle:)?

        Ainakin osa Nordman renkaista on valmistettu Venäjällä, jossa työvoimakustannukset ovat selvästi pienemmät mitä Suomessa. Tämä syy ei riitä nostamaan Nordman :aa Hakkapeliitta 2:sta (on muuten viimeinen Nokian renkaiden nastarengas, joka on 100% varmuudella tehty Suomessa) kalliimmaksi.

        Hakkapeliitta 2:sta on kuitenkin tämän vuoden puolella valmistettu vielä Suomessa. Raaka-ainehinnat eivät ole vajaan vuoden aikana nousseet niin paljoa, että sen perusteella saataisiin Venäjällä valmistetut Nordman renkaat kalliimiksi, mitä Suomessa valmistetut Hakkapeliitta 2:t. Tällä perusteella rengasliike on huijannut.

        Mutta mikäli olet saanut allesi Suomessa valmistetut Nordman :t, niin silloin voidaan väittää renkaiden olevan kalliimmat mitä aiemmin valmistetut Hakkapeliitta 2:t, koska Nordmanit ovat valmistettu myöhemmin ja raaka-ainehinnat ovat siten olleet jo kalliimmat.


    • yky84

      Ite ostin tänään hkpl 2:t hintaan 305 € ja ois siitä vielä lähteny mut en jaksanu kinaa!

      Hintaan kuuluu kumitx4, asennus vanteille ja asennus
      autoon. Mielestäni ihan kohtuullinen hinta.

    • yky84

      Juu siis unohtu toi renkaan koko 185/65-14 ja renkaana siis hkpl 2 hintaan 305 € ja asennukset kuuluu hintaan myös vanteille.

    • yky84

      Tuli vaan mieleen et onko liikkeet joista olette saaneet Nordman :t alle hkpl 2:n tilalle niin jotain
      pikku buljuja jotka näin ehkä kusettavat asiakkaita ku saavat nämä nordmani ehkä halvemmalla mutta ottavat saman hinnan?

      Ite soitin äsken Vianorille ja varmistan että renkaat ovat myös hkpl 2 eikä Nordman !!!

      • ai saaketti!!

        Mulle kävi just niin että kusettivat!! teki kyllä mieli vetästä turvakengä kaverin pebaa...
        mistä ostit noin halvalle just tarttisin saman kokoset hakkapeliitat?? olis kiva jos voisit vastaa niin saan asian vireille...


      • yky84
        ai saaketti!! kirjoitti:

        Mulle kävi just niin että kusettivat!! teki kyllä mieli vetästä turvakengä kaverin pebaa...
        mistä ostit noin halvalle just tarttisin saman kokoset hakkapeliitat?? olis kiva jos voisit vastaa niin saan asian vireille...

        Riihimäen Vianorilta sain ku vähän kinas...


    • kelpaismulleki!

      Niin sitä tiedustelisin että mistäs hommasit noin halvalla? ja tietääkö kukaan sattumoisin että mistä täältä espoon-helsinki seudulta satuisi saamaan halvalla HYVÄT talvirenkaat. meni edellisen rangaskaupan kanssa sukset ristiin, sovittiin nokian hakkapeliitta 2:sista ja alle sanoivat laittavansa nordmanin 2:set kuulema paremmat ja kalliimmat..
      Eipä tunnu muut olevan tota mieltä..
      Tulostin kuluttajainlaista erimoisia pykäliä joissa sanottiin että rengasliikkeen tulisi hommata nokian renkaat alle kun sovittiin ja ym muuta sellaista, mutta kun menin esittämään asiaa kauppaan minut huudettiin pihalle. ainoaksi vaihtoehdoksi annettiin palauttaa renkaat, mutta en saanut ajaa autoa pajalle koska renkaat kuluu!! tai sitten pitää renkaat taikka vaihtaa kalliimpiin!!
      Myyjä oli kuvaillut renkaita aivan samanlaisiksi kuin nokian renkaat ja että ne ovat valmitettu nokian tehtaalla.. empä usko! Uhkasin kuluttujain virastolla mutta kommentti oli että ne on ennenkin puhuttu ympäri täällä!! oiskos kellään mitään ideoita miten tulisi toimia!?

      • asofjas

        Niinhän ne aina uhoo, ettei kuluttajavirkailijoilla ole suunkoputtelua heidän suuntaan. Mutta niin ne asiat tuppaa muuttamaan suuntaa kun se kuluttajasetä/täti tulee putiikkiin sinun kanssa asiaa selvittämään.

        Mua yritti kusettaa yks automaalari paskalla maalausjäljellä. Ja samanlainen mussutus kävi kun latelin äijälle suorat sanat sen ammattitaidosta. Tulin paikanpäälle kuluttajaukkelin kanssa niin johan alkoi ukko tulla vastaan vaatimuksiani. :)


      • Pixa8765t

        Jos on Suomessa tehty niin mitäpä tuosta sen enempää valittelemaan.

        Esim. Rengasmaailma kertoo sivuillaan, että EU tai Venäjä (kunhan ei Indonesia tms.). http://www.rengasmaailma.fi/renkaat2.htm


    • Nokia Tyres

      Hyvät on renkaat,hinta haitari on yleisesti 300e kahta puolen noilla kakkosilla.Itse maksoin 270e alle laitettuna.Nesteen Huoltamolta Tohmajärveltä.Ja onhan rengas kotimainen.Eikä mikään turkkilainen.

      • nortmanni+

        nyt selvennystä hiukan: olen töissä nokian renkailla itse ja kerron nyt, että nordman rengas on täysin vastaava malli kuin, hakkapeliitta 2 jota valmistetaan vieläkin pieniä eriä... hakkapeliitta on vain arvokkaampi rengas ja sitä löytyy suuremmilla leveyksillä kuin nordmania, joka taas on tehty uusiokumista, mikä ei tarkoita sen olevan sen huonompi ja pääasiassa nordmannia valmistetaan venäjällä. indonesiassa niitä ei ole tehty, niinkuin joku mainitsi, että olisi ! indonesiasta tulee ainoastaan suomen markkinoille yhtä kesäpyörää (pakettiautoihin).


      • yuiop娨098+¨0
        nortmanni+ kirjoitti:

        nyt selvennystä hiukan: olen töissä nokian renkailla itse ja kerron nyt, että nordman rengas on täysin vastaava malli kuin, hakkapeliitta 2 jota valmistetaan vieläkin pieniä eriä... hakkapeliitta on vain arvokkaampi rengas ja sitä löytyy suuremmilla leveyksillä kuin nordmania, joka taas on tehty uusiokumista, mikä ei tarkoita sen olevan sen huonompi ja pääasiassa nordmannia valmistetaan venäjällä. indonesiassa niitä ei ole tehty, niinkuin joku mainitsi, että olisi ! indonesiasta tulee ainoastaan suomen markkinoille yhtä kesäpyörää (pakettiautoihin).

        minä ainakin olen työssäni myynyt tänä ja viimevuonna usemman setin Nordman kesärenkaita henkilöautoihin ja Made in Indonesia lukee kupeessa niissä.


      • vanha ketju, mutta..
        nortmanni+ kirjoitti:

        nyt selvennystä hiukan: olen töissä nokian renkailla itse ja kerron nyt, että nordman rengas on täysin vastaava malli kuin, hakkapeliitta 2 jota valmistetaan vieläkin pieniä eriä... hakkapeliitta on vain arvokkaampi rengas ja sitä löytyy suuremmilla leveyksillä kuin nordmania, joka taas on tehty uusiokumista, mikä ei tarkoita sen olevan sen huonompi ja pääasiassa nordmannia valmistetaan venäjällä. indonesiassa niitä ei ole tehty, niinkuin joku mainitsi, että olisi ! indonesiasta tulee ainoastaan suomen markkinoille yhtä kesäpyörää (pakettiautoihin).

        Vähä eri tietoa tässä linkissä kuin "nokian renkaalaisella"...:

        http://www.rengasvertailu.fi/nastarenkaat/nordman-plus- .html

        :D


      • sais vähä kattoo

      • Anonyymi
        sais vähä kattoo kirjoitti:

        kuka satanan pälli kaivoi 2006 aloitetun rengas jutun esiin.
        Ei taida päteä enään nykypäivänä.

        En tiedä.


    • ihmetellen.

      miten mulla voi olla 02-vuoden peliitat 04 autossa ja nissä on 6mm kulutuspintaa.onko edellinen omistaja säästänyt renkaita talvisin vai ostanut 2v vanhat renkaat valmiiksi....

    • nokia 2

      mitä väliä kun on pintaa ja pitoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe