Lopetin kesällä pitkäaikaisen mielialalääkityksen ja nyt syksyllä paniikki/ahdistusoireet palasivat muuton ym. seurauksena. Pelot pahenivat, kun yksi hampaani joutui yllättäin juurihoitoon ja aloitin taas Cipralexin. Itse juurihoito ei ollut kamalaa, mutta hammas särki kyllä hoitojen välissä.
Hampaani pitäisi olla nyt hyvässä kunnossa (juurihoito lopullista paikkausta vaille ja pari pientä reiän paikkausta vielä edessä), mutta olen silti kärsinyt hampaiden epämääräisestä "jomottelusta", leukaperien kiristelystä ym. Varsinaista päänsärkyä ei ole ja hampaita en tietääkseni narskuttele yöllä. Cipralex 10mg olen syönyt nyt 2vk 4pvä. Tiedän, että se on vielä vähän aikaa ja alkuun oireet pahenevat.
MUTTA, kaipaisin kuulla vertaiskokemuksia tällaisestä tietylle alueelle herkistyneestä kipuilusta. Ahdistushan voi ilmetä jollakin päänsärkynä, maha -tai selkäsärkynä. Ne olisi jotenkin helpompi ymmärtää. Kipu ei ole kovaa (välillä saattaa tosin vihloa hampaita vaikkei mitään syökään), mutta aiheuttaa ahdistusta, johon käytän tarvittaessa diapamia. Särkylääke ei juurikaan auta.
Hammaslääkärin ja psykologin kanssa olen keskustellut asiasta, mutta haluaisin jotain konkreettisempaa, saman kokeneen ajatuksia.
Psykosomaattinen oireilu suun alueella
2
1781
Vastaukset
- samoja oireita täälläkin
tervehdys ! Kärsin samanlaisista ongelmista oireistoni on oikeastaa aika laajaa.Mm.leukaperien ja pään kiristystä,verenpaineennousua ,ainaista jomottelua päässä tai vatsakipuja ,ripulia sekä ummetusta .Kukaan ei ole löytänyt minusta juuri muut vikaa kuin ylipainoa.Käyn nykyään säännöllisesti lenkillä 6km päivässä sekä jumpassa ja tanssisa.Ne ovat auttaneet minua täsä henkisessä huonovointisuudessani joka ilmenee niin monin fyysisinkin oireiluin. Siksi suositteleln liikuntaa,toki alussa se vcoi olla kamalan tuntuista jos ei juurikaanole liikkunut muutoin ,mutta kroppa tottuu.Kärsin valtavasta ahdistuksesta joka on myös diagnostisoitu ahdistuneisuushäi5riöksi kohdallani.Tuntuu että opamoxikaan ei enää juuri auta,olen sitä rouskinut kai sitten jo niin pajlon.Myös sydämentykuytyksistä olen kärsinyt aika ajoi sekä voimattomuudesta mutta kuten jo aiemminkin sanoin mitään minulla ei ole todettu myöskään sydämessä.Tämän kamalan sairauden kanssa on vain jotenkuten opittava olemaan vaikka välillä se tuntuukin joteskin ylivoimaisenvaikealta. Toivotan sulle voimaa ja iloa syksyyn ja toivottavasti edessinä saisit olosim tassaanyumaan.mieleiallalääkkeistä apua joskus löytyy jajoskus ei.
- sama ahdistunut
vastauksestasi. Olen kolmekymppinen nainen ja olen tämän kaiken keskellä yrittänyt pitää kiinni päivärutiineista, pystyn käymään töissä (joten kuten) ja harrastuksissa. Liikuntaa harrastan siis jonkin verran. Ihmetyttää vaan, kun ahdistukseni on "pesiytynyt" tällä kertaa hampaisiini. Toki muitakin tuntemuksia on ja varsinkin, jos säikähdän epämääräisiä tuntemuksia yms. Elimistö on ns. ylivirittyneessä tilassa.
Onko kellään ollut nimenomaan hampaiden kanssa tällaista? Niiden ei pitäisi hammaslääkärin mukaan oireilla.
Kyllä ihmisen psyyke on ihmeellinen, voimia kaikille sen ongelmien kanssa kamppaileville!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628