Kiinalainen aamiainen?

Mitä sisältää?

Kiinostaisi tietää, että mitä on odotettavissa kun Shanghain matkalla on tiedossa hotellissa kiinalainen aamiainen. Löytyykö suomalaiseen makuun mitään syötävää? -Makuasioita tietysti.

9

6027

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runsas...

Ainakin Pekingissä oli tosi runsas ja hyvä aamupala, tai ei sitä voi palaksi sano, siinä oli aivan mitä vain. Siinä oli kyllä ruokaa nirsommallekin matkailijalle, ei voi valittaa.

• mutta

voi olla outoja tarjolla olevat eväät.Mä olen kai 10-11 kertaa käyny Kiinassa niin ei kertaakaan ole sattunut aamupalabuffettia josta olisin voinut syödä.On niissä niin erikoiset näköisiä ja makuisia ruokia.Olen yleensä tyytynyt keitettyihin kananmuniin ja riisiin.Mutta ehkä paremman luokan hotelleissa on länsimaalaiselle sopivampaa tarjolla.Kokeilemallahan se selviää

• älä arastele
        mutta kirjoitti:

voi olla outoja tarjolla olevat eväät.Mä olen kai 10-11 kertaa käyny Kiinassa niin ei kertaakaan ole sattunut aamupalabuffettia josta olisin voinut syödä.On niissä niin erikoiset näköisiä ja makuisia ruokia.Olen yleensä tyytynyt keitettyihin kananmuniin ja riisiin.Mutta ehkä paremman luokan hotelleissa on länsimaalaiselle sopivampaa tarjolla.Kokeilemallahan se selviää

Rohkeasti santsaamaan vain.

• Chinese breakfast

Kiinassa syödään aina lämmin aamiainen joka on ihan oikea ateria. Suomalaistyyppinen leipää ja jugurttia/ muroja herättäisi kinukeissa hilpeyttä. Jos et löydä hotellin aamiaisbuffetista mitään syötäväksikelpaavaa, on vika silloin itsessäsi.

• Shanghaista

Viestiketjun aloittaja kysyi KIINALAISESTA aamiaisesta. Se on kylla aivan varmasti todella erilainen kuin lansimaalainen aamiainen, turha vastailla hotellin buffee-poydista, niissa kun yleensa on lansimaalainenkin vaihtoehto, vai mita?

Itse olen asunut jo vuosia Kiinassa eika tulisi mieleenkaan syoda kiinalaista aamiaista ;-) eika minussa ole mitaan vikaa...

• nalkainen
        Shanghaista kirjoitti:

Viestiketjun aloittaja kysyi KIINALAISESTA aamiaisesta. Se on kylla aivan varmasti todella erilainen kuin lansimaalainen aamiainen, turha vastailla hotellin buffee-poydista, niissa kun yleensa on lansimaalainenkin vaihtoehto, vai mita?

Itse olen asunut jo vuosia Kiinassa eika tulisi mieleenkaan syoda kiinalaista aamiaista ;-) eika minussa ole mitaan vikaa...

Itsekin useampia vuosia Kiinassa asuneena ja maata ympäriinsä kiertäneenä en koskaan tottunut kiinalaiseen aamiaiseen - teen saatoin juoda ja vähän maistaa riisivelliä aamiaispöydästä. Syrjäseuduilla matkustaessa piti olla aina omat pikakahvit ja leivät mukana siltä varalta ettei hotellilla ole näitä tarjolla.

Kiinalainen aamiainen on poikkeus, muuten kiinalainen ruoka on taivaallisen hyvää. Parempaa kuin suomalainen!

• murot sun muut

Niin on ollut leipää, jugurttia ja vieläpä murojakin tarjolla kiinailaisella hotelliaamiaisella. Ja ihan vakavalla naamalla nuo olivat. Löytyi sieltä toki paljon muutakin.

• aamiainen

olen majoittunut 3 tähden hotellissa, joka oli kiinalaisten käytössä, siis ei mikään länsituristihotelli. Aamiaisena oli riisivellistä alkaen kasviksiin ja nuudeleihin saakka kaikkea mahdollista, mutta ei meidän paahtoleipä-leikkelepöytää.
      Mielenkiintoinen kokemus, itse söin joka aamu hyvin ja vieläpä terveellisesti.

• ekku35

A Taste of Chinese Breakfast

Q: What do Chinese people eat for breakfast?

Breakfast is something we often ignore when talking about cuisine. Want to find out what Chinese people eat for breakfast? Let's have a taste of Chinese breakfasts from the south to the north.

Generally speaking, the typical Chinese breakfast varies from region to region. Let's begin with the Cantonese-style breakfast -- Yam Cha, or Dim Sum which are popular in Chinatowns around the world.

Yam cha, literally, drink tea, is what Guangdong and HK people in particular do if they go out for breakfast in the early morning. But if a Cantonese friend invites you out to yam cha, allow plenty of time to enjoy it since it’s not to be rushed. Usually, it is a great way to spend a Saturday or Sunday morning.

Dim sum are little snacks, usually steamed, deep fried, or boiled, and the variety is enormous, hundreds of them, mostly savoury. Like ha gao, A steamed wafer-thin rice-flour wrapping filled with baby shrimp or minced shrimp and some minced meat. The skin of rice-flour is so translucent that the ingredients can be clearly seen.

Another thing worth mentioning is that leaves, no matter it's Lotus leaves, banana leaves or maybe some other types, are used to wrap things in and steam or boiled for a very special flavour. A prime expression for it can be found in a kind of steamed fried rice with chicken wrapped in lotus leaf - fresh fragrance of lotus leaf.

Besides, there are also other savoury ones. If you have a sweet tooth, then the water chestnut cake, being one of the most famous, coconut snowballs, and thousand-layer sweet cake with egg topping are your best choices.

In addition to dim sum, there’s lots of different types of tea in China - black tea, green tea, oolong tea, chrysanthamum tea, pu’er tea etc etc, and the green tea with dim sum is a wonderful combination to help the digestion.

However, Chinese-styled breakfast is much more than tea and dim sum. Noodles seem to be very common breakfast as well.

In Yunnan Province, southwest of China, the spicy and delicious oodles are very common breakfast. But in Guizhou, big bowl of wheat noodles are often poured with a falf inch layer of hot pig fat.

People in the North tend to eat more wheat - for instance, steamed stuffed buns, deep-fried twisted dough stick, and various other steamed or fried snacks made from wheat flour. Youtiao (ad lib) and baozi are just two famous breadfast snacks in this regard.

Last but not the least, there is still a kind of typical Chinese food, which are always served at the breadfast table -- Zongzi. Zongzi is pyramid-shaped and made of sticky rice wrapped in bamboo or reed leaves. Before it can ben eaten, it needs to boiled in water for ages and ages. Zongzi can be both savory and sweet. The sweet ones usually have sweet bean paste stuffing and savory ones usually have ham or pork with chestnut and sometimes Chinese mushrooms and egg yolk. Generally speaking, it is very popular in the lower Yangtze River Valley. In Jiaxing city of Zhejiang Province, there are loads of zongzi stalls selling hot zongzi every morning, something like hotdog stalls in the US, people often buy one for breakfast on their way to school every day.

As for Chinese breakfast, almost everything is cooked, and also hot. Usually, milk is boiled for drinking in the morning and everything is reheated in the microwaves before they are served as breakfast.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      21
      2294
    2. Päivän aivopieru Trumpilta

Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko
      Maailman menoa
      86
      1516
    3. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      132
      958
    4. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      142
      745
    5. Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa

Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      682
    6. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      54
      676
    7. Janpen Thai lopettanut, miksiköhän

Hyvää apetta teki.
      Suomussalmi
      13
      637
    8. Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v
      Tanssii tähtien kanssa
      12
      608
    9. Jos selviäisi että kaivattusi

Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan
      Ikävä
      96
      602
    10. On väärin

Tykätä ja haluta sua kun tilanne täysin mahdoton mutta minkäs teet. Mun sisällä roihuaa 🔥 kunpa tietäisit mitä sä minus
      Ikävä
      42
      562
    11. Tosi kiva on

Joo. Mitä olisit menettänyt jos olisit paljastanut itsesi?
      Ikävä
      65
      561
    12. Toivotko vielä viestiä

Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.
      Ikävä
      44
      559
    13. Jokin ei täsmää

Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi
      Ikävä
      298
      556
    14. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      42
      525
    15. Olen ajellut Dieseleillä yli 50 vuotta.

Enkä ole koskaan kaivannut sähköautoa.
      Hybridi- ja sähköautot
      138
      521
    16. Älä unohda minua

Nainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit si
      Ikävä
      66
      509
    17. Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?

Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas
      Tanssii tähtien kanssa
      28
      508
    18. Mitä tunteita

Sulla vielä on?
      Ikävä
      77
      504
    19. Kuka kaipaa T m?

Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota
      Ikävä
      36
      500
    20. Miksi jotku naiset on niin tyhmiä

Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä
      Ikävä
      54
      498
    Aihe