Kiinalainen aamiainen?

Mitä sisältää?

Kiinostaisi tietää, että mitä on odotettavissa kun Shanghain matkalla on tiedossa hotellissa kiinalainen aamiainen. Löytyykö suomalaiseen makuun mitään syötävää? -Makuasioita tietysti.

9

5263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runsas...

      Ainakin Pekingissä oli tosi runsas ja hyvä aamupala, tai ei sitä voi palaksi sano, siinä oli aivan mitä vain. Siinä oli kyllä ruokaa nirsommallekin matkailijalle, ei voi valittaa.

      • mutta

        voi olla outoja tarjolla olevat eväät.Mä olen kai 10-11 kertaa käyny Kiinassa niin ei kertaakaan ole sattunut aamupalabuffettia josta olisin voinut syödä.On niissä niin erikoiset näköisiä ja makuisia ruokia.Olen yleensä tyytynyt keitettyihin kananmuniin ja riisiin.Mutta ehkä paremman luokan hotelleissa on länsimaalaiselle sopivampaa tarjolla.Kokeilemallahan se selviää


      • älä arastele
        mutta kirjoitti:

        voi olla outoja tarjolla olevat eväät.Mä olen kai 10-11 kertaa käyny Kiinassa niin ei kertaakaan ole sattunut aamupalabuffettia josta olisin voinut syödä.On niissä niin erikoiset näköisiä ja makuisia ruokia.Olen yleensä tyytynyt keitettyihin kananmuniin ja riisiin.Mutta ehkä paremman luokan hotelleissa on länsimaalaiselle sopivampaa tarjolla.Kokeilemallahan se selviää

        Rohkeasti santsaamaan vain.


    • Chinese breakfast

      Kiinassa syödään aina lämmin aamiainen joka on ihan oikea ateria. Suomalaistyyppinen leipää ja jugurttia/ muroja herättäisi kinukeissa hilpeyttä. Jos et löydä hotellin aamiaisbuffetista mitään syötäväksikelpaavaa, on vika silloin itsessäsi.

      • Shanghaista

        Viestiketjun aloittaja kysyi KIINALAISESTA aamiaisesta. Se on kylla aivan varmasti todella erilainen kuin lansimaalainen aamiainen, turha vastailla hotellin buffee-poydista, niissa kun yleensa on lansimaalainenkin vaihtoehto, vai mita?

        Itse olen asunut jo vuosia Kiinassa eika tulisi mieleenkaan syoda kiinalaista aamiaista ;-) eika minussa ole mitaan vikaa...


      • nalkainen
        Shanghaista kirjoitti:

        Viestiketjun aloittaja kysyi KIINALAISESTA aamiaisesta. Se on kylla aivan varmasti todella erilainen kuin lansimaalainen aamiainen, turha vastailla hotellin buffee-poydista, niissa kun yleensa on lansimaalainenkin vaihtoehto, vai mita?

        Itse olen asunut jo vuosia Kiinassa eika tulisi mieleenkaan syoda kiinalaista aamiaista ;-) eika minussa ole mitaan vikaa...

        Itsekin useampia vuosia Kiinassa asuneena ja maata ympäriinsä kiertäneenä en koskaan tottunut kiinalaiseen aamiaiseen - teen saatoin juoda ja vähän maistaa riisivelliä aamiaispöydästä. Syrjäseuduilla matkustaessa piti olla aina omat pikakahvit ja leivät mukana siltä varalta ettei hotellilla ole näitä tarjolla.

        Kiinalainen aamiainen on poikkeus, muuten kiinalainen ruoka on taivaallisen hyvää. Parempaa kuin suomalainen!


      • murot sun muut

        Niin on ollut leipää, jugurttia ja vieläpä murojakin tarjolla kiinailaisella hotelliaamiaisella. Ja ihan vakavalla naamalla nuo olivat. Löytyi sieltä toki paljon muutakin.


    • aamiainen

      olen majoittunut 3 tähden hotellissa, joka oli kiinalaisten käytössä, siis ei mikään länsituristihotelli. Aamiaisena oli riisivellistä alkaen kasviksiin ja nuudeleihin saakka kaikkea mahdollista, mutta ei meidän paahtoleipä-leikkelepöytää.
      Mielenkiintoinen kokemus, itse söin joka aamu hyvin ja vieläpä terveellisesti.

    • ekku35

      A Taste of Chinese Breakfast

      Q: What do Chinese people eat for breakfast?

      Breakfast is something we often ignore when talking about cuisine. Want to find out what Chinese people eat for breakfast? Let's have a taste of Chinese breakfasts from the south to the north.


      Generally speaking, the typical Chinese breakfast varies from region to region. Let's begin with the Cantonese-style breakfast -- Yam Cha, or Dim Sum which are popular in Chinatowns around the world.


      Yam cha, literally, drink tea, is what Guangdong and HK people in particular do if they go out for breakfast in the early morning. But if a Cantonese friend invites you out to yam cha, allow plenty of time to enjoy it since it’s not to be rushed. Usually, it is a great way to spend a Saturday or Sunday morning.


      Dim sum are little snacks, usually steamed, deep fried, or boiled, and the variety is enormous, hundreds of them, mostly savoury. Like ha gao, A steamed wafer-thin rice-flour wrapping filled with baby shrimp or minced shrimp and some minced meat. The skin of rice-flour is so translucent that the ingredients can be clearly seen.


      Another thing worth mentioning is that leaves, no matter it's Lotus leaves, banana leaves or maybe some other types, are used to wrap things in and steam or boiled for a very special flavour. A prime expression for it can be found in a kind of steamed fried rice with chicken wrapped in lotus leaf - fresh fragrance of lotus leaf.


      Besides, there are also other savoury ones. If you have a sweet tooth, then the water chestnut cake, being one of the most famous, coconut snowballs, and thousand-layer sweet cake with egg topping are your best choices.


      In addition to dim sum, there’s lots of different types of tea in China - black tea, green tea, oolong tea, chrysanthamum tea, pu’er tea etc etc, and the green tea with dim sum is a wonderful combination to help the digestion.


      However, Chinese-styled breakfast is much more than tea and dim sum. Noodles seem to be very common breakfast as well.


      In Yunnan Province, southwest of China, the spicy and delicious oodles are very common breakfast. But in Guizhou, big bowl of wheat noodles are often poured with a falf inch layer of hot pig fat.


      People in the North tend to eat more wheat - for instance, steamed stuffed buns, deep-fried twisted dough stick, and various other steamed or fried snacks made from wheat flour. Youtiao (ad lib) and baozi are just two famous breadfast snacks in this regard.


      Last but not the least, there is still a kind of typical Chinese food, which are always served at the breadfast table -- Zongzi. Zongzi is pyramid-shaped and made of sticky rice wrapped in bamboo or reed leaves. Before it can ben eaten, it needs to boiled in water for ages and ages. Zongzi can be both savory and sweet. The sweet ones usually have sweet bean paste stuffing and savory ones usually have ham or pork with chestnut and sometimes Chinese mushrooms and egg yolk. Generally speaking, it is very popular in the lower Yangtze River Valley. In Jiaxing city of Zhejiang Province, there are loads of zongzi stalls selling hot zongzi every morning, something like hotdog stalls in the US, people often buy one for breakfast on their way to school every day.


      As for Chinese breakfast, almost everything is cooked, and also hot. Usually, milk is boiled for drinking in the morning and everything is reheated in the microwaves before they are served as breakfast.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe