Voiko Tammiparketin päälle laittaa suoraan laminaatin vai kannattaako parketti ensin poistaa, lienee turhaa..joku materiaali väliin ja laminaatti päälle..meneekö näin? Asunnon tammimosaiikki parketti huonossa kunnossa ja vaatisi hiontaa..laminaatin saisi varmaankin samaan hintaan kuin parketin hionnan ja lakkauksen.
Parketin vaihto laminaattiin
17
8671
Vastaukset
- ikä on
vain noin 5 vuotta, jos se riittää niin hyvä tulee.
- vitosen laminaattia kuten
edellinen kirjoittaja .tai vaihtoehto 2: käytä ja pese se oikein. laminaatin käyttöikä ei painotan sanaa ei ole viisi vuotta vaan pikemminkin 15 vuotta hemmot jotka ei osaa ja hoitaa sitä oikein aina ensimmäisenä ruikuttaa sen kestosta vaikka kyseessä on selkeä käyttövirhe jota ei suostuta tunnustamaan kun on helpompi haukkua se tavara .samalla tavalla väärin käytettynä mikä tahansa lattiamateriaali on iältään alle 5 vuotta kannattaisi välillä mennä oikeastaan itseensä ennenkuin haukkuu kaiken paskaksi.....
- laminaatti
vitosen laminaattia kuten kirjoitti:
edellinen kirjoittaja .tai vaihtoehto 2: käytä ja pese se oikein. laminaatin käyttöikä ei painotan sanaa ei ole viisi vuotta vaan pikemminkin 15 vuotta hemmot jotka ei osaa ja hoitaa sitä oikein aina ensimmäisenä ruikuttaa sen kestosta vaikka kyseessä on selkeä käyttövirhe jota ei suostuta tunnustamaan kun on helpompi haukkua se tavara .samalla tavalla väärin käytettynä mikä tahansa lattiamateriaali on iältään alle 5 vuotta kannattaisi välillä mennä oikeastaan itseensä ennenkuin haukkuu kaiken paskaksi.....
mersu ja lada.
- huomannut
laminaatti kirjoitti:
mersu ja lada.
kuinka vähän autokannastamme on mersuja miksihän?
- voioih
Vai johtaa laminaatti lämpöä paremmin kuin parketti,alustaansa liimattu on aivan eri asia kun nämä uivat kitisevät kelluvat korvikkeet,laatu asunnoissa ollaan palaamassa aitojen parkettien käyttöön aitoja parketteja ei ole uivat säleistä tehdyt.Laminaatit eivät ole muuta kuin kopina pesiä kylmiä kemian tuotteita.
Luonnon puuta ei sisutuksessa voita mikään,kyllä tämä laminaatti touhu jossain vaiheessa loppuu niin loppui linoleumitkin.
- Laminattori original
niin onnistuu aivan hyvin.
Hyvä mies parkettia mene millään laminaatilla peittelemään.....Mikä ihmeen laminaatti villitys meihin suomalaisiin on mennyt?Hio se lattia ja lakkaa,eihän parempaa lattiaa olekkaan.Minä en ikinä tule ymmärtämään tämän laminaatin suosiota.Tietysti onhan tällä villityksellä hyvätkin puolensa!Sademetsät säästyy ja laminaatin elinkaari on aivan jotain muuta kuin vanhan kunnon mosaiikkiparketin.Työllistäähän noitten vaihto.
- - - - -
Se parketin hionta ja lakkaus ei ole mikään kiva homma, ainakaan jos samassa tilassa pitäisi samalla asua. Ja kun se parketin hionta ja lakkaus maksaa luokkaa -20 €/m2, niin siksi minä päädyin laadukkaaseen laminaattiin. Meidän parketti oli tosin tavallista lautaparkettia, ei lattiaan liimattua mosaiikkia.
Laminaatti asentui omin voimin kahdessa viikonlopussa 100 m2 kämppään. Jos parketti olis kunnostettu, niin olisimme joutuneet viikoksi evakkoon - kuten myös kalusteet..
- Ettäniinkö
Mitenkäs oville käy, jos nykyisen lattian päälle tulee yli sentti uutta?
- jarkko
Toki saat laminaattilattian halvemmalla. Onko siinä kuitenkaan järkeä. Jos myyntiä varten olet tekemässä tuota ei ainakaan kannata. Ostaja varmasti kuitenkin tekee jotakin remppaa ja sen ohessa tuon hionnan ja lakkaamisenkin.
- tekee
Ostin äsken asunnon missä on vanha mosaiikkiparketti ja aion ottaa sen pois. Miksikö? No siksi että se on ruma ja muutenkin vaatii enemmän hoitoa kuin laminaatti.
tekee kirjoitti:
Ostin äsken asunnon missä on vanha mosaiikkiparketti ja aion ottaa sen pois. Miksikö? No siksi että se on ruma ja muutenkin vaatii enemmän hoitoa kuin laminaatti.
Lääkkeet ottamatta....Vai että aito oikea lattiamateriaali on ruma....Sulta on totisesti jäänyt päivän pilsu ottamatta.Vai että oikein muovista sittiä meinasit lattiaan laittaa ku se on niin komia?????Helppo hoitoinen????Ja mitäköhän ihmeen hoitamista parketissa on?Onhan toi nihkeällä pyyhkiminen tietysti aika vaivalloista siivouksen yhteydessä.Toi laminaatti on aina likasen näköinen kun se on sähköinen tai jotain sinnepäin(viisammat osaa kertoa mikä toi ilmiö on??)Lattia ei ole aidon näköinen ollenkaan,No eihän valokuvalla pinnoitettua levyä ikinä saa jäljittelemään aitoa puuta.Lattia kopisee ja notkuu jalan alla.Sitten ne liikunta saumat jäi pieniksi ja vuoden kuluttua lattia kupruilee sekä narisee.Tenevat kaataa juomakuppinsa ja ai ku kiva saumat on töttöröllä ja halvimman laminaatin saumat on koholla jo kiinnitysvaiheessa(kaunista)
Lattialämmitys taloissa Mosaiikissa lämpö siirtyy paljon paremmin lattiaan kun laminaatissa missä lyödään vähän eristettä väliin.Kun ja jos ei ole lattialämmitystä niin puu on paljon lämpöisempi jalan alla kuin laminaatti.
No tämä oli minun näkemykseni.Mutta minä itse en missään olosuhteissa laittaisi tuota P..... lattiaani.Saan ihan tarpeekseni töissä tosta.Puu on puuta ja muovi on muovia.Kohtahan meillä myydäänkin muovi taloja kun sitä alkaa olla katosta lattiaan.... :)- ottanut?
harza2 kirjoitti:
Lääkkeet ottamatta....Vai että aito oikea lattiamateriaali on ruma....Sulta on totisesti jäänyt päivän pilsu ottamatta.Vai että oikein muovista sittiä meinasit lattiaan laittaa ku se on niin komia?????Helppo hoitoinen????Ja mitäköhän ihmeen hoitamista parketissa on?Onhan toi nihkeällä pyyhkiminen tietysti aika vaivalloista siivouksen yhteydessä.Toi laminaatti on aina likasen näköinen kun se on sähköinen tai jotain sinnepäin(viisammat osaa kertoa mikä toi ilmiö on??)Lattia ei ole aidon näköinen ollenkaan,No eihän valokuvalla pinnoitettua levyä ikinä saa jäljittelemään aitoa puuta.Lattia kopisee ja notkuu jalan alla.Sitten ne liikunta saumat jäi pieniksi ja vuoden kuluttua lattia kupruilee sekä narisee.Tenevat kaataa juomakuppinsa ja ai ku kiva saumat on töttöröllä ja halvimman laminaatin saumat on koholla jo kiinnitysvaiheessa(kaunista)
Lattialämmitys taloissa Mosaiikissa lämpö siirtyy paljon paremmin lattiaan kun laminaatissa missä lyödään vähän eristettä väliin.Kun ja jos ei ole lattialämmitystä niin puu on paljon lämpöisempi jalan alla kuin laminaatti.
No tämä oli minun näkemykseni.Mutta minä itse en missään olosuhteissa laittaisi tuota P..... lattiaani.Saan ihan tarpeekseni töissä tosta.Puu on puuta ja muovi on muovia.Kohtahan meillä myydäänkin muovi taloja kun sitä alkaa olla katosta lattiaan.... :)Laminaatti on likaisen näköinen ainoastaan siksi, kun sitä pestään liian märällä ja käytetään liikaa pesuainetta.
Lattia kopisee ja notkuu ainoastaan silloin, kun pohjat on jätetty tekemättä ohjeen mukaan. Ikävä kyllä näin käy usein, vaan se ei ole laminaatin vika.
Ei myöskään kupruile ja narise, jos on jälleen tehty ohjeen mukaan, eikä pilattu liiallisella veden käytöllä.
Parketti menee helpommin pilalle kuin laadukas kosteussuojattu laminaatti jos ja kun "tenavat kaataa juomakuppinsa"
Muuten olen aika pitkälle samaa mieltä ottanut? kirjoitti:
Laminaatti on likaisen näköinen ainoastaan siksi, kun sitä pestään liian märällä ja käytetään liikaa pesuainetta.
Lattia kopisee ja notkuu ainoastaan silloin, kun pohjat on jätetty tekemättä ohjeen mukaan. Ikävä kyllä näin käy usein, vaan se ei ole laminaatin vika.
Ei myöskään kupruile ja narise, jos on jälleen tehty ohjeen mukaan, eikä pilattu liiallisella veden käytöllä.
Parketti menee helpommin pilalle kuin laadukas kosteussuojattu laminaatti jos ja kun "tenavat kaataa juomakuppinsa"
Muuten olen aika pitkälle samaa mieltäKerran.Laminaattilattia kopisee ja notkuu jalan alla aina,vaikka pohjat olisi tehty plus miinus 2mm.
Siellähän on alla 3-5 pehmeä materiaali alla.
Viimeiseen kohtaan vielä että mistäs ihmeestä tun tempasit.Meillä kaatui täs taannoin puoli ämpäriä vettä muksun toimesta lattialle ja ei mitään.Olisi todella kiva kokeilla tolla laadukkaalla kosteussuojatulla laminaatilla.Tuo nyt on ihan järjetön väite,että mosaiikki parketti kestää huonommin kosteutta kuin laminaatti.... :)- uppofloor
ottanut? kirjoitti:
Laminaatti on likaisen näköinen ainoastaan siksi, kun sitä pestään liian märällä ja käytetään liikaa pesuainetta.
Muuten olen aika pitkälle samaa mieltä20 vuotta Parketteja Laminaatteja ja Muoveja asentaneena voin todeta että laminaatti on sontaa isolla P:llä.Parketti ihan mainiota varsinkin mosaiikki.Muovimatot laadusta riippuen kohtalaisia tai erittäin hyviä.mut tää on vaan mun mielipide.
- aika kovaa tekstiä noin pie...
harza2 kirjoitti:
No tämä oli minun näkemykseni.Mutta minä itse en missään olosuhteissa laittaisi tuota P..... lattiaani.Saan ihan tarpeekseni töissä tosta.Puu on puuta ja muovi on muovia.Kohtahan meillä myydäänkin muovi taloja kun sitä alkaa olla katosta lattiaan.... :)mieheltä .pakko seota tähänkin keskusteluun taas.
kumminkin kyseessä kaverin oma koti ja hän asiaa paremmin tuntematta kyselee neuvoja ja vastaus on että lääkitys ei ole ajantasalla . eikö kuitenkin kaikesta huolimatta ole niin että vaikka sinusta mosaiikiparketti on kaunis niin hänen mielestään se voi olla vaikka kuinka ruma. tänne tullaan herjaamaan kaverin kotia ,relaa vähän ei tää kuoleman vakavaa ole .kaveri haluaa laittaa laminaattia ,vaikkakin se on "muovia" se pinta siinä ,lattiaansa kun pitää sitä paremman näköisenä (makuasia) kannattaa kuitenkin muistaa että lattiassa laminaatti läpäisee lämmön paremmin kuin parketti, se on niin paljon tiiviimpi materiaali . totta on että pinta on muovihartsia ja kuvana filmi ,mutta kannattaa aika ajoin käydä kaupassa katsomassa niin huomaisi kuinka hyvän näköisiä paremmat laminaatit nykyään ovat et pysty sinäkään sanomaan valokuvasta kumpi on laminaatti vs. parketti enää . niin suu suppuun siitä rumuudesta on kaupoissa hel...n rumia halpoja parkettejakin. kyllähän aina voi herjata mutta anna asiallisia vastauksia ja saat vähemmän palautetta sinäkin. t:toinen ammattilainen aika kovaa tekstiä noin pie... kirjoitti:
mieheltä .pakko seota tähänkin keskusteluun taas.
kumminkin kyseessä kaverin oma koti ja hän asiaa paremmin tuntematta kyselee neuvoja ja vastaus on että lääkitys ei ole ajantasalla . eikö kuitenkin kaikesta huolimatta ole niin että vaikka sinusta mosaiikiparketti on kaunis niin hänen mielestään se voi olla vaikka kuinka ruma. tänne tullaan herjaamaan kaverin kotia ,relaa vähän ei tää kuoleman vakavaa ole .kaveri haluaa laittaa laminaattia ,vaikkakin se on "muovia" se pinta siinä ,lattiaansa kun pitää sitä paremman näköisenä (makuasia) kannattaa kuitenkin muistaa että lattiassa laminaatti läpäisee lämmön paremmin kuin parketti, se on niin paljon tiiviimpi materiaali . totta on että pinta on muovihartsia ja kuvana filmi ,mutta kannattaa aika ajoin käydä kaupassa katsomassa niin huomaisi kuinka hyvän näköisiä paremmat laminaatit nykyään ovat et pysty sinäkään sanomaan valokuvasta kumpi on laminaatti vs. parketti enää . niin suu suppuun siitä rumuudesta on kaupoissa hel...n rumia halpoja parkettejakin. kyllähän aina voi herjata mutta anna asiallisia vastauksia ja saat vähemmän palautetta sinäkin. t:toinen ammattilainenKaikkea lukemaansa ottaa niin kirjaimellisesti...
Kyllähän täällä pitää välillä laittaa räväkkää tekstiä niin saadaan keskustelua aikaiseksi kun ne tuppaa yleensä jäämään aikakin lyhyeksi.Mutta tuo kaikki mitä yleensä kirjoittelen on käytännössä huomattua tai koettua.Laminaatti lattian tunnistaa AINA juuri siitä että se on liian täydellistä ollakseen oikeaa puuta.Asia vaikeutuisi huomattavasti jos valokuvia olisi 20 kpl nykyisen 4-6kpl siaan.
Huomenna pitäs taas töihin lähteä ja eihän sitä tiedä vaikka ois laminaatti keikka edessä.Tuli täs podettua jo 3 flunssa parin kuukauden sisään....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195214- 472879
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312581Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231959En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111747- 1181657
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231445Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101418- 971407