Telewell TW-EA510 V3

Päivitys

Eli Telewell TW-EA 510 V3 pitäisi päivittää, ohjeet ovatkin täällä:

http://www.telewell.fi/tw_ea510/tw_ea510_versio3_paivitys.htm

MUTTA minkä bios version valitsen?

Jos hallinta ohjelmisto sanoo seuraavaa:

Ohjelmistoversio 1.23-B002-t0

Niin tällöin valittaneen Type 0 bioskoodi (varmistan vain kun kuullut että bios päivitys olisi NIIIN tarkkaa puuhaa)?

Entä kuinkahan suurella mahdollisuudella päivitys poistaa WLAN ongelmat (nopeus heittelee erinomaisellakin yhteysvoimakkuudella, yhteys pätkii, nyt viimeksi meni koko yhtys eikä WLAN ainakaan toistaiseksi toimi ollenkaan, "piuhalla kyllä toimii)?

Kannattaisiko koko aparaatti lähettää huoltoon, vai käykö siinäkin "vanhanaikaisesti" (= laite palautetaan tehdasasetuksille, bios päivitetään ja laite lähetetään takaisin. Kulut eivät mene takuuseen koska on "turha takuuhuolto")?

10

26151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • as-keetti

"Entä kuinkahan suurella mahdollisuudella päivitys poistaa WLAN ongelmat (nopeus heittelee erinomaisellakin yhteysvoimakkuudella, yhteys pätkii, nyt viimeksi meni koko yhtys eikä WLAN ainakaan toistaiseksi toimi ollenkaan,..."

Itselläni on eräs ensimmäisiä EA510-aparaatteja, versio 1
      enkä ole päivittänyt mitenkään.
      Ei lainkaan tuollaisia ongelmia, en oikein jaksa uskoa etteikö toimiva V3 toimisi yhtä hyvin.
      Joku rautavika?
      Ja jos nopeus heittelee häiritsevästi, niin voihan siellä
      wlan-asetuksista määrittää kiinteän nopeuden.

• sillä

type 0 versiolla, silloin on kaikki portit reitittävässä tilassa ja sulla on siis NAT ja palomuuri päällä. Se on normaali tapa.

• aloittaja

Tuota ajattelinkin, mutta piti varmistaa vielä.

Mitä tulee tuohon rautavikaan, niin käynyt kyllä mielessä sillä tutullani samanlainen laite eikä ongelmia. Se vaan että kokemusta on TW-EA 500:n ajoilta jolloin paikallisen puh. yhtiön asentaja kävi tarkastamassa kun nettiin ei saanut yhteyttä. Totesi modeemin olevan rikki ja jätti puhelinlaitoksen A-Linkin takuuhuollon ajaksi käyttöön.

Noh, takuuhuollosta tuli takaisin viestin kera, että tarpeeton huolto, oli alkanut toimimaan tehdasasetukset palauttamalla ja varmuuden vuoksi oli päivitetty myös bios. No toki tuo olisi pitänyt itsekkin tajuta, mutta sitä vaan uskoi "ammattimiehen" sanaan.

Eli tätä kokemusta rikkaampana päivitän tämän ja mikäli vielä pätkii, niin sitten se takuu.

• tympiintynyt
        aloittaja kirjoitti:

Tuota ajattelinkin, mutta piti varmistaa vielä.

Mitä tulee tuohon rautavikaan, niin käynyt kyllä mielessä sillä tutullani samanlainen laite eikä ongelmia. Se vaan että kokemusta on TW-EA 500:n ajoilta jolloin paikallisen puh. yhtiön asentaja kävi tarkastamassa kun nettiin ei saanut yhteyttä. Totesi modeemin olevan rikki ja jätti puhelinlaitoksen A-Linkin takuuhuollon ajaksi käyttöön.

Noh, takuuhuollosta tuli takaisin viestin kera, että tarpeeton huolto, oli alkanut toimimaan tehdasasetukset palauttamalla ja varmuuden vuoksi oli päivitetty myös bios. No toki tuo olisi pitänyt itsekkin tajuta, mutta sitä vaan uskoi "ammattimiehen" sanaan.

Eli tätä kokemusta rikkaampana päivitän tämän ja mikäli vielä pätkii, niin sitten se takuu.

Kerrotko sitten auttoiko se päivitys. Ihan mielenkiinnosta olisi mukava kuulla kuinka kävi.
        Ja mikä kone sulla on.

Minulla nimittäin sama purkki ja sama ongelma. Langalla netti toimii loistavasti, mutta langattomasti pätkii ja latausnopeus tippuu jonkin ajan kuluttua reilusti alle puoleen (nopeuden pudotus riippuu suoraan katkoksen pituudesta). Itse yhteys on kaiken aikaa erinomainen. Purkki on kertaalleen vaihdettu takuuhuollossa uuteen samanlaiseen, mutta ei se mitään auttanut. Lisäksi olen päivittänyt biosin 1.30-B009(t0). Ei auttanut sekään.
        Koneeni on Toshiba ja siihen olen päivittänyt viimeisimmät Intelin ajurit.
        Seuraavaksi taidan ostaa Buffalon tai jonkun muun laitteet. Vai olisiko jollain ratkaisua ongelmaan.

• mwwee
        tympiintynyt kirjoitti:

Kerrotko sitten auttoiko se päivitys. Ihan mielenkiinnosta olisi mukava kuulla kuinka kävi.
        Ja mikä kone sulla on.

Minulla nimittäin sama purkki ja sama ongelma. Langalla netti toimii loistavasti, mutta langattomasti pätkii ja latausnopeus tippuu jonkin ajan kuluttua reilusti alle puoleen (nopeuden pudotus riippuu suoraan katkoksen pituudesta). Itse yhteys on kaiken aikaa erinomainen. Purkki on kertaalleen vaihdettu takuuhuollossa uuteen samanlaiseen, mutta ei se mitään auttanut. Lisäksi olen päivittänyt biosin 1.30-B009(t0). Ei auttanut sekään.
        Koneeni on Toshiba ja siihen olen päivittänyt viimeisimmät Intelin ajurit.
        Seuraavaksi taidan ostaa Buffalon tai jonkun muun laitteet. Vai olisiko jollain ratkaisua ongelmaan.

"Wireless Zero Configuration" pysäytetty ?? muistin mukaan aiheuttaa pätkimistä jos on päällä, (tosin siintä on jo pari vuotta kun WLAN:lla leikin...joten voin ehkä muistaa väärin)
        Aikoinanaan kokeilin noita wlan purkkeja usempaakin merkkiä eikä se Buffalo ainekaan mulla toiminut ollenkaan, vaan meni takaisin myyjälle.

• HandeH1
        mwwee kirjoitti:

"Wireless Zero Configuration" pysäytetty ?? muistin mukaan aiheuttaa pätkimistä jos on päällä, (tosin siintä on jo pari vuotta kun WLAN:lla leikin...joten voin ehkä muistaa väärin)
        Aikoinanaan kokeilin noita wlan purkkeja usempaakin merkkiä eikä se Buffalo ainekaan mulla toiminut ollenkaan, vaan meni takaisin myyjälle.

Toshiban kanssa. Eka oli Welho Buffalolla, ja sitten duunin kautta Sonera TeleWellillä. Koko ajan pätkii.
        Yhteys näyttää olevan päällä, eli palkit täysillä. Purkkiin pääsee käsiksi OK. Onkohan vika tossa Tosipaskassa vai ajureissa. Vai vaikuttaako toi wlan-hallintasofta (Atheros tms.)?
        Eli kumpaa kandee pitää päällä XP:n vai Atheroksen?

• Telehell

Itsellä sama vika myös.Viikon ajan tappelin telehellin(TW-EA510v3) kanssa ja tänään päivitin biossin kun sain luvan liikkeestä josta hankin laitteen että takuu jatkuu.Ongelmat loppui täysin biossin päivityksellä:ei katkaise yhteyttä vähän väliä,laite ei sammuile itsestään ja wlan on toiminut loistavasti,myöskin ip ristiriita koneiden välillä ilmoitus on kadonnut.

• TBUGWELL

EI KANNATA PÄIVITTÄÄ JOS MUUTOIN TOIMII HYVIN...HANKKI VERSIO 4 NIIN ONGELMAT POISTUVAT !!!

• APUAAA!!!

mtien saan suojattua modeemin TeleWell TW-EA510 v3 langattoman netin siis salasanan siihen nettiin kun käytän sitä pöytäkoneessa jos joku tietää miten niin pliis laittakaa postia: [email protected] ja sanokaa askel askeleelta mitä tehdä kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      121
      1688
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      75
      798
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      760
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      731
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      60
      653
    Aihe