Halloween-drinkkejä?

Miisku79

Olisko kenelläkään mitään Halloween aiheisten drinkkien ohjeita? Ta tietoa mistä niitä ohjeita löytyis? Googlen avulla ei oikein löytynyt mitään.

9

6561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luntsi

      Tää ei oo mikään virallinen ohje, mutta mä oon yleensä tehny sellasen yksinkertasen boolin kun ananasmehua, ja cocista... se on aika hyvää, muttei kauheen houkuttelevan väristä.. x)

      • niche2007

        Bloody Mary on luonnollisesti perinteinen Halloween juoma; vodkaa (tai muuta kirkasta tequilakin käy) tomaattimehua, pippuria maun mukaan ja varsiselleri koristeeksi.
        Niche


    • piiroo

      Meillä tarjotaan vieraille alkupaukkuna salmiakkikossua värinsä takia. Tänä vuonna teen boolin johon tulee vodkaa ja karpalomehua (kivan verenpunainen väri).

      Lasten boolin olen tehnyt muutamana vuonna mehukattipäärynämehusta, spritestä ja päärynä kivennäisvedestä.

      Esim tuo ananasmehu/kokis booli on varmaan aika kivan värinen, eli sellainen epämääräinen, mikä pitääkin olla Halloween juomissa.

      Olen itse myös tosi huono keksimään juomia ja varsinkin tänä vuonna ollut ongelma, kun pitää olla hiilihapottomat boolit. Olen aikeissa ostaa Agalta space cup-pikaareita, joihin tulee kaksoispohjan alle kuivajäätä ja pikaareihin ei saa laittaa hiilihapollista juomaa.

      t. PiiRoo

    • Deis

      Saat booliin väriä, kun laitat boolin joukkoon jäädytetyn verisen käden. Verisen käden saat kun täytät kumikäsineen punaisella mehulla (Karpalo vadelma mansikka tms). Sulje käsineen suu, kuten vesiilmapallo ja laita käsi pakastumaan hyvissäajoin ennen juhlia. Poista käsine ja pane hyytävä verinen käsi boolimaljaan. Helppoa ja tekokasta.

    • drinkin

      saat tehtyä mistä tahansa drinkistä, kun nimeät sen uudelleen. Esim. Sininen enkeli (vodka, curacao, sprite) nimettynä vaikka langenneeksi enkeliksi kuulostaa yhtä karmivalta kuin miltä juoma maistuukin. Salmiakkikossu sellaisenaan voisi olla vaikka musta magia tai musta surma.
      Punaisen juoman saa tehtyä mistä tahansa värittömästä juomasta (esim. gintonic) lisäämällä sekaan vaikka karpalomehua ja laittamalla nimeksi hornan liekit. Jos juoman makua ei haluta muuttaa, ajaa saman asian muutama tippa grenadiinia...
      Pelkällä mielikuvituksellakin saa siis ihmeitä aikaan. ;-)

      • edelliseen

        Lipsahti tuossa vahingossa väärä sinisen enkelin ohje ja korjaanpa sen nyt ennenkuin joku tarkkasilmäinen (tai makuinen) ehtii tuosta mainita. ;-)
        Curacaolla tuo on tietenkin blue lagoon, enkelissähän käytetään toki parfait amouria...
        Kiitos ja ennenkaikkea anteeks...


      • Täti

        Grenadiinissa on kyllä aika voimakas maku, jos sitä laittaa sen verran, että se värjää. Lisäksi se laskeutuu korkean sokeripitoisuutensa vuoksi lasin pohjalle ("liukuvärjätty" juoma on sinänsä kyllä näyttävä). Karamelliväreillä saa värikkyyttä makua muuttamatta. Grenadiinia on aika hankala löytää, mutta sitä on esim. Stockmannien elintarvikepuolella. Mehuhyllyssä, mutta voi olla muuallakin.


      • Täti kirjoitti:

        Grenadiinissa on kyllä aika voimakas maku, jos sitä laittaa sen verran, että se värjää. Lisäksi se laskeutuu korkean sokeripitoisuutensa vuoksi lasin pohjalle ("liukuvärjätty" juoma on sinänsä kyllä näyttävä). Karamelliväreillä saa värikkyyttä makua muuttamatta. Grenadiinia on aika hankala löytää, mutta sitä on esim. Stockmannien elintarvikepuolella. Mehuhyllyssä, mutta voi olla muuallakin.

        Juuri ajattelin korjata tuota ohjetta, mutta joku ehtikin ensin. Korjaan sitten Blue Lagoonia johon tulee kossua votkan sijaan.Muuten kiva.=)

        Mutat niihin drinkkeihin..Kaiken maailman drinkkejä outoine nimineen löytyy drinkkikirjoista ja yksi niistä olisi juuri hyvä nimeltään alieni. Aika metkan näköinen. =)


    • JERE123456789

      MORO! ITE PIDÄN HALLOWEEN SYNTTÄRIT ENS SUNNUNTAINA.GOOGLEST EN LÖYTÄNYT MINÄKÄÄN MUT RESEPTEJÄ LÖYDÄT WWW.HAPPYHALLOWEEN.FI SIVUILTA. T:JERE9V

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe