Onko laillista,
kun toimeentulotuki laskelmassa sähkölaskua ei oltu korvattu lähes kokonaan,(Miinus omavast.)
Vaan laskusta oli jätetty NYT ALV_it pois=50€ ja vain itse sähköstä korvattu kilowattituntihinta????
Voiko uuden virkailijan laintulkinta olla oikein?
( Ennen on saanut korvausta koko sähkölaskun summasta! )
TT-tuki/ Taloussähkö
7
554
Vastaukset
- kellarimummu
tulee tietenkin menona huomioida laskelmassa. Liekö tässä käynyt joku inhimillinen erhe virkailijalla. Tosin ihmettelen tuota kirjoituksesi kohtaa, josta saa käsityksen, että ALV:n osuus olisi 50 €. Todella iso on sähkölasku, jos nimenomaan taloussähköstä on kyse (otsikossasi). Mutta eipä se tuon veron osuuden huomioimista mitenkään muuta, oli kyse sitten taloussähköstä tai sähkölämmityksestä.
- summako?
Ainakin Turun sossussa on määritelty "kohtuulliseksi" sähkön kulutukseksi 26€/kk, eli yli menevän summan maksat itse.
Kohtuullisuus on kyllä kaukana kun Turku Energia korottaa maksujaan tämän tästä. - Vastauksesta
Sähkölaskuni oli todella iso ja pitkältä aikaa. Alv_it oli laskussa todella 50eur.
(käyttösähkö)
(öljykeskuslämmitys/vesipatterit)
Ja kaiken muun lisäksi jättipotti piti maksaa heti seuraavana päivänä, posti tai jokin muu viivästyttänyt laskun perille tuloa.
Piti tehdä erikoisjärjestelyjä maksua varten lainarahalla.
Hmm, Pitää laittaa uudelle sos.työntekijälle tai paikalla olevalle käsittelijälle oikaisuvaatimus.
Nihkeää on toiminta, joka päivä pitäisi varautua TT-tuen loppumiseen koska sos.puolen menot oli kavaneet 5% joka aiheuttaa heillä säästöpaineita leikata tukia. Tulevaisuus on mielenkiintoinen. Muutto viereisen kaupungin "asiakkaaksi" muuttaisi monta asiaa helpommaksi.
Ps. Töitä etsitään, "yleisön" ei kannata herneitä nenäänsä imuroida. - muuttoautonvuokrasta
Vastauksesta kirjoitti:
Sähkölaskuni oli todella iso ja pitkältä aikaa. Alv_it oli laskussa todella 50eur.
(käyttösähkö)
(öljykeskuslämmitys/vesipatterit)
Ja kaiken muun lisäksi jättipotti piti maksaa heti seuraavana päivänä, posti tai jokin muu viivästyttänyt laskun perille tuloa.
Piti tehdä erikoisjärjestelyjä maksua varten lainarahalla.
Hmm, Pitää laittaa uudelle sos.työntekijälle tai paikalla olevalle käsittelijälle oikaisuvaatimus.
Nihkeää on toiminta, joka päivä pitäisi varautua TT-tuen loppumiseen koska sos.puolen menot oli kavaneet 5% joka aiheuttaa heillä säästöpaineita leikata tukia. Tulevaisuus on mielenkiintoinen. Muutto viereisen kaupungin "asiakkaaksi" muuttaisi monta asiaa helpommaksi.
Ps. Töitä etsitään, "yleisön" ei kannata herneitä nenäänsä imuroida.Jouduin muuttamaan opiskelija-asunnosta pois opiskelujen päättymisen jälkeen ja sain toimeentulotukea muuttoauton vuokraan, mutta tuo alv vähennettiin - tämä älykäs vähennys tapahtui tampereella.
Auton vuokra pariksi tunniksi ja siitä maksettava alvi oli aika pieni summa, mutta kyllä täytyi ihmetellä tampereen sossun järjenjuoksua. - kellarimummu
summako? kirjoitti:
Ainakin Turun sossussa on määritelty "kohtuulliseksi" sähkön kulutukseksi 26€/kk, eli yli menevän summan maksat itse.
Kohtuullisuus on kyllä kaukana kun Turku Energia korottaa maksujaan tämän tästä.jos tuo 26€/kk ei ota huomioon esim. perheen kokoa. Lisäksi tuota ohjeistusta tulisi korottaa samassa tahdissa kuin sähkön hinta nousee. Laissa ei suoraan sanota kohtuullista sähkölaskun suuruutta, mutta kunnalla pitää olla aika painavat perusteet, jotta todellista asiakkaan esittämää sähkölaskun summaa voitaisiin lähteä ttt-laskelmaan pienentämään.
- kellarimummu
muuttoautonvuokrasta kirjoitti:
Jouduin muuttamaan opiskelija-asunnosta pois opiskelujen päättymisen jälkeen ja sain toimeentulotukea muuttoauton vuokraan, mutta tuo alv vähennettiin - tämä älykäs vähennys tapahtui tampereella.
Auton vuokra pariksi tunniksi ja siitä maksettava alvi oli aika pieni summa, mutta kyllä täytyi ihmetellä tampereen sossun järjenjuoksua.mistä tuon kaltaisia "kun on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla hämmentää" -tyyppejä sinne toimeentulotuen laskentaan oikein saadaan haalittua. Ehkä tuo on jotain naisen korkeampaa logiikkaa (oletan, että lusikoijat olivat nimenomaan naisia, niin kuin valtaosa sos.virkailijoista yleensä on). Ei tuon (lähes) kaikkiin hintoihin sisältyvän ALV:n huomioiminen pitäisi mitään ruudinkeksijän älyä vaatia.
- kokonaan JOS
Summa on kohtuullinen. Jos sen sijaan lasku on kohtuuttoman suuri perheen kokoon ja asuinpinta-alaan nähden niin huomioon otettavaa määrää voidaan kohtuullistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628