Lapsiperhe:pafos/agia napa/muu?

syyslomamatkaaja

Hei,

Olemme lähdössä vuoden 2007 syyslomalla Kyprokselle koululaisten kanssa ja nyt mietimme sopivaa kohdetta. Onko Agia Napa enemmän "nuorisopaikka"? Entä Pafos ja uiminen, siellähän ei ole kai hiekkarantoja? Millaisia ovat Pafoksen hotellit Basilica Complex ja Paphos Gardens?

Pafos tuntuisi muuten hyvältä kohteelta, mutta uimarantojen puuttuminen häiritsee... voiko lapset uida kalliorannalla eli ovatko vaarallisia? Muutkin vinkit ovat tervetulleita.

10

12150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä

      Tulimme juuri lauantaina 21.10. viikon matkalta Kyproksen Agia Napalta. Olimme siellä lastemme (s. -95 ja -97) kanssa syyslomaviikkoa viettämässä. Oli mahtava paikka! Jos ihan rantalomaa kaipaa. Kaikki nautimme paikasta tosi paljon.
      "Nuorisoaika" oli jo mennyt ohi, joten paikka oli oikein sopiva lapsiperheelle. Katukuvassa alkoi näkyä enemmänkin jo eläkeläisiä.
      Hiekkarannat oli mahtavat, varsinkin Nissi Beachin ranta! Aurinko paistoi joka päivä ja asteita oli n. 28 C. Merivesi n. 24 C. Juuri sopiva lämpötila, ei liian kuuma. Illallakin tarkeni T-paidalla, paitsi mun piti jo vetää pitkähihaista päälle silloin.
      Me majoituimme Blue Village Callistoon, joka oli myös onnistunut valinta! Siellä oli sopivasti aktiviteetteja ja iltaisin ohjelmaa.
      Paikalliset oli ystävällisiä ja kukaan ei tyrkyttänyt mitään. Sai rauhassa kulkea.
      Ainoa miinus oli se, että siellä on melko kallista (elämä on!). Kun meidän 4-henkinen perhe söi päivällistä, tuli se maksamaan euroissa n. 50 € (sis. hyvä ruoka ja juomat kaikille).
      Mutta muuten kaikki oli pelkkää PLUSSAA!
      Suosittelen lämpimästi!

    • daadelis

      Agia Napa on enemmän nuorisolle, mutta aivan mainio rantojensa puolesta. Pafoksella ei taas paljon rantoja näe, mutta on huomattavasti rauhallisempi kohde. Ehkä mieluisin lapselle on Protaras, pieni kylä Agia napan lähellä. Siellä on rauhallista ja oikein hyvät rannat.

      Itse uin kyllä oikeen mainiosti Pafoksen kalliorantojen vedessä kun olin 11-vuotias...

    • Limassol

      ennenkuin päätin kirjoittaa.Palvelin YK joukoissa 60 luvulla ja ihastuin saareen.Jokavuotinen matkakohde oli Kypros.Mulla oli hallinnassa huoneisto Limassolissa 12 vuotta.Naapurit tuli tutuiksi ja meillä oli monta tosi hyvää niiten järjestämiä juttuja.Suhteiden kautta oli mahdollista viettää 4 vko. Aya Navassa.Pieni kalastajakylä joka muutettiin turistikohteeksi.80 luvun lopulla rakennettiin hotelleja pitkin rantaa ja haalittiin turisteja.Vuonna -93 käytiin viimeinen kerta siellä,ja se oli tosi viimeinen.Poikani kävi siellä vuonna -04 ja näytti meille kuvaamansa videofilmin.Paikka on muunneltu Englantilaisille,tanskalaisille ja ruotsalaisille hiphop porukalle.
      Eli ei mikään perhematkailun kohde.
      Olen edelleen yhteydessä entisiin naapureihin sähköpostilla ja saan kuulla tietoja muutoksista.Suurin osa Kyproksesta on venäläisten omistuksessa,eli rahanpesupaikka.Sääli,tosi hieno saari,mutta bisnes on sen pilannut.Vaikka niin rakastuin saareen,ikinä en sinne enää mene,se on pilattu.

    • tulleena

      Hei!
      Olin perheeni kanssa (lapset 10 ja 12v) viime viikon Pafoksessa, eikä varmaankaan viimeistä kertaa. Itsekin mietin etukäteen niitä kivirantoja, mutta kyllä siellä on hiekkarantaakin kun kilometrin verran kävelee (satamasta poispäin). Tosin merivesi on niin suolaista (kirveli iholla), että kävimme kaksi kertaa meressä ja mielummin muksut uivat hotellin (Sofianna) tosi hyvässä uima-altaassa.

      Lämmintä oli, iltaisinkin pärjäsi lyhythihaisissa. Suosittelen ehdottomasti Pafosta perhelomailuun, leppoisaa tunnelmaa. Ja auringonlaskua kannattaa mennä katsomaan satamaan, aivan ihanaa.....

      • syyslomamatkaaja

        Hei,

        Varasinkin jo matkan Pafokseen ja hotelli Basilica Complexiin lähellä keskustaa ja satamaa. Hiekkarantaan on kyllä 2 km, mutta uima-allas löytyy. Oliko rannalla merisiilejä, kun niistä varoiteltiin oppaassa...?

        Pafos oli lopulta koko perheen yhteinen valinta, vaikka matka sinne olikin kalliimpi (ei lapsialeja) ja hiekkarantoja ei ole niin paljon. Kiinnostavaa nähtävää riittää varmasti ja luulen, että Coral Bayn rannalle pääsee vaikka bussilla...

        Kiitos vinkeistä!


      • viime viikolla
        syyslomamatkaaja kirjoitti:

        Hei,

        Varasinkin jo matkan Pafokseen ja hotelli Basilica Complexiin lähellä keskustaa ja satamaa. Hiekkarantaan on kyllä 2 km, mutta uima-allas löytyy. Oliko rannalla merisiilejä, kun niistä varoiteltiin oppaassa...?

        Pafos oli lopulta koko perheen yhteinen valinta, vaikka matka sinne olikin kalliimpi (ei lapsialeja) ja hiekkarantoja ei ole niin paljon. Kiinnostavaa nähtävää riittää varmasti ja luulen, että Coral Bayn rannalle pääsee vaikka bussilla...

        Kiitos vinkeistä!

        Hei!
        Merisiileihin ei törmätty eikä niistä kyllä varoiteltukaan. Voihan halutessaan käyttää uimakenkiä.
        Coral Bayhin pääsee tosiaan bussilla (nro 15 muistaakseni) mutta me ei siellä käyty.

        Jos hyvää supermarkettia etsit, oli meidän mielestä sellainen Papantoniou. Rantakadulta McDonaldsin risteyksestä ylös ja seuraavasta vasemmalle. Laajat valikoimat ja edullisemmat hinnat kuin pikkukaupoissa. Ei ole pitkä matka satamasta.
        Mukavaa lomaa sitten kun se koittaa. Jos jotain muuta kysyttävää on, vastaan jos osaan.


    • Maxxxsimus

      Ayia Napa todella ei ole oikein lapsille sopiva. Se on bilepaikka. Todella hienot rannat siellä kyllä on. Nissi Beach on aivan superi. Mutta suosittelisin ennemmin Protarasta, jos olette rantalomailusta kiinnostuneet. Se on rauhallinen ja turvallinen pikkukylä aivan upealla paikalla. Lisäksi se on lähellä Paralimnin kylää, mihin pääsee ostoksille ja näkemään Kyproslaista oikeata elämää. Protaraksesta ei myöskään Ayia Napaan ole kuin n. 15min bussimatka. Nii, muuten, jos aiotte esim. huoneistohotellissa laittaa sapuskaa, niin AN on todella kallis paikka ostaa elintarvikkeita. Paralimnin kaupoista saa puoleen hintaan AN.aan verrattuna. Kaupungit Lyproksella ovat vähän niin ja näin. Mielestäni yhdelläkään kaupungilla ei ole oikein mitään sellaista spesiaalia, minkä takia niihin kannattaisi mennä. Yleisilmeeltään vähän sekavia ja epäsiistejä. Menitte mihin hyvänsä, niin aurinkoa ja lämpöä on takuulla tarjolla.

    • Uutta keskustelua :)

      Agia Napa sopii mielestäni IHAN kaikille. Ei tosiaankaan ole pelkästään bilepaikka. Siellä on nuoria, pariskuntia, eläkeläisiä ja lapsiperheitä. Monipuolinen paikka, itse viihdyin todella hyvin ja viikko ei riittänyt kaikkien ihanien ravintoloiden ja kahviloiden koluamiseen. Ehdottomasti palaan jonain päivänä sinne.

    • heisjoc

      Kypros on varkaiden paratiisi ja pohjoismaalaisten hotellit ovat varkaiden peruspaikkoja.
      Ollessamme siellä kolmeen huoneistoon murtauduttiin ja rahat ja korut yms. varastettiin.
      Ovien lukot ovat surkeita ja siksi rosvot ovat tunkeutuneet huoneisiin yölläkin. Sama toistuu myös kaikissa hotelleissa.
      Varkaat olivat aikuisen ohjaamia n. 12 vuotiaita poikia.
      Kaupoissa varastettiin ja ainakin usein yritettiin varastaa 50 ja 100 euron setelit,
      kaupan henkilökunnat huijaavat eri konstein.
      Hotelleilla ei ole kunnollista asiakasturvaa tai vartiointia olette oman onnenne varassa.
      Lämmintä on, mutta ei kovin ystävällistä ja erittäin turvatonta.
      Mieti kaksi kertaa Kyproksen matkaa ja turvallisuuttasi, varsinkin jos lapset mukana!
      Empä taida kehua tämän enempää tätä Kyprosta

    • pasi

      Kuinka liikkuminen Phafosista ayia napaan onnistuu? onko suoraa bussiliikennettä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe