Moikka,
Luin tuolta yhdestä keskustelusta kiintoisan jutun: "Jos osoite on muotoa 192.168.xxx.xxx tai 10.x.x.x on sinulla käytössä oma sisäverkko,
eli osoite saadaan omalta DHCP-palvelimelta reitittimestä. "
Mulla on kaksi konetta langattomasti netissä, ip osoitteet alkavat kummassakin 192.168 niinkuin alkaa reitittimenkin ip. Joskus netti saattaa pätkiä kun kummatkin koneet ovat netissä.
Miten saan sisäisen verkon pois, ja voiko pätkiminen johtua tuosta?
kiitos jo etukäteen...
Sisäinen verkko?
5
2075
Vastaukset
- sisäistä
verkkoa et saa mitenkään pois. Pätkiminen yleensä johtuu siitä, että joku muu käyttää tukiasemassaan samaa kanavaa. Kanavan vaihto auttaa.
- Nimetön
Miten sitten toi kanavan vaihto onnistuu??
- kari_krandi
ratkaisuksi;
- vaihda kanavaa WLAN-modeemistasi, enempää ei osaa tuosta neuvoa kun et ole merkkiä/mallia laittanut.
- aseta DNS-palvelimien osoitteet WLAN-kortin verkko-ominaisuuksiin- eemeliiiii
Modeemi on mallia Linkys WRT54G.
Asetuksissa on tämmöinen vaihtoehto:
Menen asetuksiin, sieltä Wireless välilehti, siitä Basic Wireless Settings ja siellä on Wireless Channel: josta on valittuna 11-2.462GHz. jos tästä valitse toisen kanavan, niin auttaisko? - kari_krandi
eemeliiiii kirjoitti:
Modeemi on mallia Linkys WRT54G.
Asetuksissa on tämmöinen vaihtoehto:
Menen asetuksiin, sieltä Wireless välilehti, siitä Basic Wireless Settings ja siellä on Wireless Channel: josta on valittuna 11-2.462GHz. jos tästä valitse toisen kanavan, niin auttaisko?aseta vaikka 7 tai kokeile muutamaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844