Niin, olen tässä kahden vaiheilla kumpaan lähtisi tammikuun puolessa välissä... Canarialla kiinnostaa puerto rico ja teneriffalla puerto de la cruz. Siis kokemuksia, kumpi aurinkovarmempi, lämpimämpi, viihtyisämpi. Siis lähdössä olen avopuoliskon kanssa, ei olla mitään hirveitä bilehiiriä mutta kivoja baareja, ravintoloita ja kauppoja täytyis olla...
Gran Canaria vs. Teneriffa?
31
13423
Vastaukset
- mielestäni
Tuttuja kohteita molemmat, Puerto de la Cruz on minulle erittäinkin tuttu, joten tässä vastauksia. Aurinkovarmempi on ehdottomasti Puerto Rico, yhtä lämpimiä ovat molemmat, viihtyisämpi on ehdottomasti Puerto de la Cruz. Kivoja baareja, hyviä ravintoloita ja kauppoja löytyy huooooomattavasti enemmän Puerto de la Cruzista. Minä valitsisin Puerto de la Cruzin... ja valitsinkin, sillä lähden sinne pian :)
- kumpi parempi
Ja lisää tulee...
Ilmeisesti hintataso on sama (ruoka, juoma etc)?
Onko Puerto de la cruzin lähellä vesipuistoa?
Ja kuinka epävakaista sää mahtaa olla cruzissa tammikuun puolessa välissä? Oletko itse ollut ko. aikana?
Hauskaa Matkaa sulle! Vähä kade.... - infoa...
kumpi parempi kirjoitti:
Ja lisää tulee...
Ja kuinka epävakaista sää mahtaa olla cruzissa tammikuun puolessa välissä? Oletko itse ollut ko. aikana?
Hauskaa Matkaa sulle! Vähä kade....Lähin vesipuisto lienee Aqualand, joka on Playa de las Américasin suunnalla, siis ei kovin lähellä. Merivesialtaat löytyy Pto de la Cruzista, mutta ei sitä tietenkään voi vesipuistoon verrata. Altaat on remontoitu tänä vuonna. Olen ollut tammikuussa ja ihan on aurinko tuurista kiinni, on ollut täysin aurinkoisia viikkoja, mutta valitettavasti myös pilvisiä, joihinka mahtuu muutama sadepäiväkin... tai paremminkin sadeaamu... iltapäivällä on ollut jo kirkasta... sää saattaa vaihtua Puerto de la Cruzissa todella nopeasti. Hintataso lienee Puerto Ricossa ja Puerto de la Cruzissa sama. Tosin on muistettava, että turisteista huolimatta Puerto de la Cruz on aito kanarialainen kaupunki, jossa paljon paikallista asutusta, joten hiukan kun kiertelee, löytyy edullisia paikkoja. Puerto Rico on taas pelkästään lomailijoille kyhätty keidas ja niissä kyllä lypsetään turistin rahoja. Kiitos matkatoivotuksista ... parin viikon päästä olisi tarkoitus kolmen viikon lomalle lähteä :)
- infoa
kumpi parempi kirjoitti:
Ja lisää tulee...
Hauskaa Matkaa sulle! Vähä kade....Lähin vesipuisto lienee Aqualand, joka on Playa de las Américasin suunnalla, siis ei kovin lähellä. Merivesialtaat löytyy Pto de la Cruzista, mutta ei sitä tietenkään voi vesipuistoon verrata. Altaat on remontoitu tänä vuonna. Olen ollut tammikuussa ja ihan on aurinko tuurista kiinni, on ollut täysin aurinkoisia viikkoja, mutta valitettavasti myös pilvisiä, joihinka mahtuu muutama sadepäiväkin... tai paremminkin sadeaamu... iltapäivällä on ollut jo kirkasta... sää saattaa vaihtua Puerto de la Cruzissa todella nopeasti. Hintataso lienee Puerto Ricossa ja Puerto de la Cruzissa sama. Tosin on muistettava, että turisteista huolimatta Puerto de la Cruz on aito kanarialainen kaupunki, jossa paljon paikallista asutusta, joten hiukan kun kiertelee, löytyy edullisia paikkoja. Puerto Rico on taas pelkästään lomailijoille kyhätty keidas ja niissä kyllä lypsetään turistin rahoja. Kiitos matkatoivotuksista ... parin viikon päästä olisi tarkoitus kolmen viikon lomalle lähteä :)
- ja tökkii
infoa kirjoitti:
Lähin vesipuisto lienee Aqualand, joka on Playa de las Américasin suunnalla, siis ei kovin lähellä. Merivesialtaat löytyy Pto de la Cruzista, mutta ei sitä tietenkään voi vesipuistoon verrata. Altaat on remontoitu tänä vuonna. Olen ollut tammikuussa ja ihan on aurinko tuurista kiinni, on ollut täysin aurinkoisia viikkoja, mutta valitettavasti myös pilvisiä, joihinka mahtuu muutama sadepäiväkin... tai paremminkin sadeaamu... iltapäivällä on ollut jo kirkasta... sää saattaa vaihtua Puerto de la Cruzissa todella nopeasti. Hintataso lienee Puerto Ricossa ja Puerto de la Cruzissa sama. Tosin on muistettava, että turisteista huolimatta Puerto de la Cruz on aito kanarialainen kaupunki, jossa paljon paikallista asutusta, joten hiukan kun kiertelee, löytyy edullisia paikkoja. Puerto Rico on taas pelkästään lomailijoille kyhätty keidas ja niissä kyllä lypsetään turistin rahoja. Kiitos matkatoivotuksista ... parin viikon päästä olisi tarkoitus kolmen viikon lomalle lähteä :)
taas pahasti tää Suomi24 ... mutta sehän ei taida olla mikään uutinen, siksi tuli kahteen kertaan sama viesti.
- molemmat koluttu
mutta jos tykkää lämmöstä niin sitten Gran Kanaria ja mahd. etelään sielläkin. Jos pitää sateesta niin sitten Puerto De la Cruz. Kokemusta on sillä 3. käynyt ja joka kerta 3 pv satanut viikossa. Puerto Ricossa sataa vuodessa 4 pv:nä että näin.
- Puerto de la Cruz
Ei sitä voi sanoa että viikossa sataa 3 päivänä Puerto de la Cruzissa. Siellä saattaa tulla pieniä ohimeneviä sadekuuroja, monesti olen siellä lomaillut ja ei ensimmäistäkään sadepisaraa ole loman aikana tullut ja joskus on tullut pieni sadekuuro jonka jälkeen aurinko paistanut täydellä terällä.
Se on kiistatta tosiasia että Puerto Rico on aurinkovarmempi paikka. Itse silti valitsisin mieluummin Puerto de la Cruzin, on muutakin kuin turistille rakennettua hotellia ja baareja.
Puerto de la Cruz on todella kaunis kanarialainen kaupunki,rantojakin on palveluineen mutta Martianezin merivesiallasalue on tutustumisen arvoinen paikka, nyt remontin jäljiltä kokonaan kunnossa.
Ise kaupungissa on paljon nähtävää ja ihania ruokapaikkoja, hintataso on alhaisempi kuin esim. Puerto Ricossa.
Se on tietysti valintakysymys, toinen tykkää ainoastaan rannalla löhöilystä, toinen muustakin.
Tiedän monia jotka ovat valinneet juuri Puerto Ricon lomakohteekseen, ihan löhölomailuun joka on tietysti myöskin joskus tarpeen, onnea valinnoille! - että mitä
Puerto de la Cruz kirjoitti:
Ei sitä voi sanoa että viikossa sataa 3 päivänä Puerto de la Cruzissa. Siellä saattaa tulla pieniä ohimeneviä sadekuuroja, monesti olen siellä lomaillut ja ei ensimmäistäkään sadepisaraa ole loman aikana tullut ja joskus on tullut pieni sadekuuro jonka jälkeen aurinko paistanut täydellä terällä.
Se on kiistatta tosiasia että Puerto Rico on aurinkovarmempi paikka. Itse silti valitsisin mieluummin Puerto de la Cruzin, on muutakin kuin turistille rakennettua hotellia ja baareja.
Puerto de la Cruz on todella kaunis kanarialainen kaupunki,rantojakin on palveluineen mutta Martianezin merivesiallasalue on tutustumisen arvoinen paikka, nyt remontin jäljiltä kokonaan kunnossa.
Ise kaupungissa on paljon nähtävää ja ihania ruokapaikkoja, hintataso on alhaisempi kuin esim. Puerto Ricossa.
Se on tietysti valintakysymys, toinen tykkää ainoastaan rannalla löhöilystä, toinen muustakin.
Tiedän monia jotka ovat valinneet juuri Puerto Ricon lomakohteekseen, ihan löhölomailuun joka on tietysti myöskin joskus tarpeen, onnea valinnoille!on rakennettu turisteille Puerto de la Cruzissa muita kuin hotelleja, kauppoja ja ravintoloita ja mitä turisti muuta tarvitsee? eipä tule minulle muuta mieleen noin lomalla. Varmaan tarkoitat ns. normaaliasutusta mutta eihän Kanarialla ole ns. normaalia koska 98% tulee turismista toimeentulot.
Eli höpö puhetta että mieluiten tuo sateinen kaupunki kuin aurinkoinen hiekkaranta. Ja se on varmaa että Cruzissa sataa väh. 1 kerran joka viikko. - Puertossa mättää?
että mitä kirjoitti:
on rakennettu turisteille Puerto de la Cruzissa muita kuin hotelleja, kauppoja ja ravintoloita ja mitä turisti muuta tarvitsee? eipä tule minulle muuta mieleen noin lomalla. Varmaan tarkoitat ns. normaaliasutusta mutta eihän Kanarialla ole ns. normaalia koska 98% tulee turismista toimeentulot.
Eli höpö puhetta että mieluiten tuo sateinen kaupunki kuin aurinkoinen hiekkaranta. Ja se on varmaa että Cruzissa sataa väh. 1 kerran joka viikko.No älä nyt höpise joutavia. Puerto de la Cruz ei ole rakennettu turismia varten, vaan turismi on tullut Puertoon paljon jälkeen päin. Eihän Suomenlinnaakaan ole turistikeitaaksi rakennettu ja silti siellä kesäisin on turisteja pilvin pimein. Puerto de la Cruz on aito kanarialainen kaupunki. Mitä tulee säiden epävakaisuuteen, niin tosi on, että Teneriffan epävakaisin paikka säiden suhteen on Puerto de la Cruz, mutta ei siellä nyt niin paljon sada, kuin yrität jostain kumman syystä väittää. Olen viettänyt lukuisia lomiani siellä, saamatta pisaraakaan vettä niskaani, paitsi suihkussa...Puerto on ehdottomasti yksi Kanarian parhaista kohteista... kannattaa mennä.
- älä nyt viitsi
Puertossa mättää? kirjoitti:
No älä nyt höpise joutavia. Puerto de la Cruz ei ole rakennettu turismia varten, vaan turismi on tullut Puertoon paljon jälkeen päin. Eihän Suomenlinnaakaan ole turistikeitaaksi rakennettu ja silti siellä kesäisin on turisteja pilvin pimein. Puerto de la Cruz on aito kanarialainen kaupunki. Mitä tulee säiden epävakaisuuteen, niin tosi on, että Teneriffan epävakaisin paikka säiden suhteen on Puerto de la Cruz, mutta ei siellä nyt niin paljon sada, kuin yrität jostain kumman syystä väittää. Olen viettänyt lukuisia lomiani siellä, saamatta pisaraakaan vettä niskaani, paitsi suihkussa...Puerto on ehdottomasti yksi Kanarian parhaista kohteista... kannattaa mennä.
ihanko oikeasti sinä levität juttua että Puerto de La Cruz on aito kaupunki? Harvassa kaupungissa on merialtaat ja outoa kun eivät itse ui vaan turistit. Ja ne sadat osotospaikat ja kojut...varmaan paikallisia varten.Jos joku on niin tyhmä että väittää jonkun Kanarian kaupungin olevan "aito" niin minä sanon että puhu pukille.Kerro onko sinusta aito kaupunki jos on kirkko ja kaupungintalo? Lopeta tuo.
- kojuista....
älä nyt viitsi kirjoitti:
ihanko oikeasti sinä levität juttua että Puerto de La Cruz on aito kaupunki? Harvassa kaupungissa on merialtaat ja outoa kun eivät itse ui vaan turistit. Ja ne sadat osotospaikat ja kojut...varmaan paikallisia varten.Jos joku on niin tyhmä että väittää jonkun Kanarian kaupungin olevan "aito" niin minä sanon että puhu pukille.Kerro onko sinusta aito kaupunki jos on kirkko ja kaupungintalo? Lopeta tuo.
Huomaan, että et tiedä Puerto de la Cruzista yhtään mitään ja paljastit puheillasi, että et ole käynyt siellä koskaan... paikalliset käyvät muuten merivesialtailla hyvinkin miellellään, kuten esim. helsinkiläiset uimastadionilla. Serenassakin käydään mielellään, eikä Espoo ole turistikaupunki... Kerropa viisaudessasi missä päin Puertoa on niitä mainitsemiasi kojuja? Muutama taiteilija ja rihkamakauppias toki löytyy, mutta eipä mitenkään paljon. Sen sijaan ihan tavallisia kauppoja löytyy kyllä, kuten kaikissa kaupungeissa. Käy joskus katsastamassa Puerto de la Cruz, niin tulet huomaamaan, että Puerto de la Cruz on aito kanarialainen kaupunki. Näin se vaan on, etkä sinä sitä voi muuksi muuttaa. Mukavaa syksyä sinulle, kiukkupussi :-)
- just näin
kojuista.... kirjoitti:
Huomaan, että et tiedä Puerto de la Cruzista yhtään mitään ja paljastit puheillasi, että et ole käynyt siellä koskaan... paikalliset käyvät muuten merivesialtailla hyvinkin miellellään, kuten esim. helsinkiläiset uimastadionilla. Serenassakin käydään mielellään, eikä Espoo ole turistikaupunki... Kerropa viisaudessasi missä päin Puertoa on niitä mainitsemiasi kojuja? Muutama taiteilija ja rihkamakauppias toki löytyy, mutta eipä mitenkään paljon. Sen sijaan ihan tavallisia kauppoja löytyy kyllä, kuten kaikissa kaupungeissa. Käy joskus katsastamassa Puerto de la Cruz, niin tulet huomaamaan, että Puerto de la Cruz on aito kanarialainen kaupunki. Näin se vaan on, etkä sinä sitä voi muuksi muuttaa. Mukavaa syksyä sinulle, kiukkupussi :-)
Puerto de la Cruz on todellakin niin aito kanarialainen kaupunki, kuin vain olla voi. Perustettu jo 1600-luvulla, että tiedoksi vain tuolle "vänkääjälle" 1600-luvulla ei oikein taidettu massaturismista vielä tietää mitään. Kannattaa ottaa selvää asioista, ennenkuin kinaamaan ryhtyy.
- lo_siento
älä nyt viitsi kirjoitti:
Et ole tainnut paljon turistirannaltasi poistua, kun väität:
>>Jos joku on niin tyhmä että väittää jonkun Kanarian kaupungin olevan "aito" niin minä sanon että puhu pukille.>>
Katsasta Puerto de la Cruzin lisäksi Teneriffalla ainakin La Laguna, La Orotava, Santa Cruz, Icod, Güimar ja Candelaria.
On aika uskaliasta väittää, ettei Kanarialla ole "aitoja" kaupunkeja. Miksi nimittäisit vaikkapa Las Palmasia?
Turismi Kanarialla on varsin uusi ilmiö, ellei eurooppalaisten (mm. Jean de Béthencourt) invaasiota 1400-luvulla lasketa "turismiksi". Kanariansaaret on ollut Espanjan maakunta 1500-luvulta alkaen.
- Masan
Hei. Jos Teneriffalle olet lähdössä, niin suosittelen ehdottomasti ja lämpimästi Americasta. Olen itse ollut Teneriffalla pariin kertaan, Gigantesissa ja Americasissa ja sitten omatoimimatkoilla ollaan käyty Puerto Cruzissa ja siellä on aina satanut tai sää on ollut muuten epävakaisempaa. Paikallisetkin sanoo, että Americas on aurinkoisin paikka saarella :)
- vaihtuikin...
... teneriffan mahdollisuus americakseksi. Vaikkakin en nyt ihan hirvee auringonpalvoaja ole, mut on kivempi olla auringossa ku satees... Ainakin lomalla!
- että...
Olette suunnilleen meidän ikäinen pariskunta. Ja suosittelen aiemmista poiketen Gran Canariaa ja Puerto Rico, jos tykkäätte omatoimiretkistä (vuokra-autolla), hyvästä ruoasta eri paikoissa joka ilta, mukavista musiikkipubeista ja hyvistä ostosmahdollisuuksista eriosissa saarta (LasPalmas, Vecindario jne.)ja arvostatte kohteen kävellen tarjoamia ulottuvuuksia (meri, vuoret, upea rannan kävelytie Amadoresiin).
Hyvää matkaa!- ...arvattu...
Meikeinpä nappiin meni, hyvää ruokaa kivassa raflassa, ja muutamat oluet/viinit. Päivisin kävelyä ympäri ämpäri ja paikan tutkimista. Vesipuisto on ihan must! Ehkä yksi retki viikon aikana. Ja vähä tietty shoppailua... tai ainakin kiertelyä kaupoissa. Aih, kyllä lomailu on kivaa!
Meitsillä olis näet kolmekymppiset tossa tammikuussa ja ajattelin jos ihan ite varmistais et lahja on mieluinen....:) - "aiempi veikkaan että...
...arvattu... kirjoitti:
Meikeinpä nappiin meni, hyvää ruokaa kivassa raflassa, ja muutamat oluet/viinit. Päivisin kävelyä ympäri ämpäri ja paikan tutkimista. Vesipuisto on ihan must! Ehkä yksi retki viikon aikana. Ja vähä tietty shoppailua... tai ainakin kiertelyä kaupoissa. Aih, kyllä lomailu on kivaa!
Meitsillä olis näet kolmekymppiset tossa tammikuussa ja ajattelin jos ihan ite varmistais et lahja on mieluinen....:)Eli ei mitään epäselvää... Vesipuisto on vieressä ja kaksi erilaista rantaa. Vuoret ympärillä ja meri edessä. Kävellen saa viikkon kulumaan mainiosti ja kunto kohoaa rinteissä ja portaissa. Hyvät bussiyhteydet kaikkiin kohteisiin, jos ette heti uskalla ottaa vuokra-autoa. Iltaisin ihania ruokapaikkoja tarjolla (kysy vielä, jos haluat, voin nimetä muutaman meidän suosikeista).Mukavia musiikkipubeja ja tanssiakin löytyy. Älkää antako paikan pienuuden tai muiden kommenttien haitata. Ja "mummokohde" se ei missään tapauksessa ole. Mennään sinne viettämään kimppasynttäreitä jälleen maaliskuussa.
- Puerto de la Cruz
Aurinkovarmempi on Puerto Rico, mutta kyllä Puerto de la Cruzissakin väri vaihtuu ja on lämmintä vaikka olisi hieman pilvistä.
Viihtyisämpi on ehdottomasti Puerto de la Cruz!
Suosittelen Puerto de la Cruzia.- Matkafriikki
p d l Cruz on fantastinen lomailukohde.On muutakin kun pelkkää hotellikaupunkia.
Jos Puertossa sattuu satamaan, voit esim.ostaa bonokortin ja lähteä etelään Americasiin, ihan huviksesi,ja tutustua minkalainen on pelkästään hotelleista syntynyt kaupunki..ja aurinko paistaa sekä karua luontoa on!
- SuositteleTeneriffanKohd
Uudempia kommentteja, minne keski-ikäinen mies voisi mennä ensimmäisellä etelän matkallaan.
Americans Teneriffalla on se aurinkoisin paikka ? - VirallinenValvoja
Ihan ok valinta tuo Americans. Ei oo pitkä saaren pääkaupunkiin jos haluaa nähdä muutakin kuin turistiansoja.
- mitänäistä34
ompan kokeilu lähden tenelle olen käynyt granilla ainakin kymmenen kertaa ,sanokaa hyviä meno mestoja ,tullaan kohta.
- menäänudestaan
minä kävin inglesissä ennen joulua kaksi viikkoa oli helvetin hyä reissu, nyt pitäisi tehdä toinen reissu oisko amerikans mitään ,sanokaa jotka tiedätte paikasta paikasta jotain.
- kohtasiellä
saako amerikaansissa pillua tarkoitan suomalaista ne on yleensä aika revat levällään ainakin ennen miten nyt.
- ikäväteitä
minä tulin sieltä amerkaanosista viikko sitten ja suomalaiset akat oli vittu leväl
ään koko ajan ne pyyteli jos ois pannu niitä en viittyny kun oli vain viikon matka,kohta tulee n 2viikkoa, ja on varmaa minä myös panen tätä naist - tässäpätämä
no me tullaan kahden viikon päästä on varmaa että naiset on ihmissään se onvarmaa että joku päivä pannaan. että jees.
- näinteemme
helvetin hyvä homma otan olutta todennäköisesti tulen vetämään vituuiksi huilaan vähän ,ja taas teen saman uudestaan,näin se loma menee.
- käytyon
halapaa hommaa iso tuoppi kuravettä alkaen 95 centtii ja naista ilmaiseksi.
- ismo.jäi.siniseksi
Ja taas...2006...voi ei!!
- sret5rryr
Ei kannata sielä sataa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi663286Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj903066SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1773018- 1372396
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä412376Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052211Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li361724Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4011689Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi521688Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "21361