Tyhmyys kukkii
YKSI VIIDESTÄ brittilapsesta ei pysty paikallistamaan Englantia maailmankartalta, paljastaa National Geographics -lehden tekemä tutkimus, jossa haastateltiin 6-14-vuotiaita kakaroita. Monet lapsista eivät edes tienneet, että Lontoo on Englannin pääkaupunki.
Löydä hauskoja juttuja netistä.
7
598
Vastaukset
- ei tarvitsekaan
Mitä 6-vuotiaan tarvitsee tietää? Eihän suomalainen lapsi edes ole koulussa silloin.
Oppia saadaan koulusta, ei se ole syntymälahja.- 14v
ole enään 6 vuotias
- sitä minä vaan
14v kirjoitti:
ole enään 6 vuotias
..."jossa haastateltiin 6-14-vuotiaita kakaroita"...
Epsañassa on tietämys samaa luokkaa, mutta Madridin ne kyllä tietävät pääkaupungiksi. Kartta on paha, jollei sitä koulussa kunnolla opeteta. Täkäläiset tietokilpailut sisältävät "hakkuriosiossaan" sellaisia vaikeita kysymyksiä kuin mihin mereen laskee Ebro (Espanjan yksi suurimpia jokia) - arvauksia tuli Atlantista Tyyneen valtamereen asti ja vain puolet kilpailijoista sen tiesivät. Vitsi kun on siinä, että se menee Katalonian halki ja sehän on kansallistuntoiselle lähes ulkomaata.
- Hauskan hauska
Luin kerran netistä tuontyyppisen jutun ja oli se hauska, riemujuttu älykkyydestä, taisi olla murrejuttu. Saispa sen vielä lukea tällä palstalla. Otsikkoa en muista varmaksi, oli kuitenkin tuon tapainen. Vain älykäs antaa vastauksen savolaisen tyyliin. Olen saanut heitä kuulla jo 40 vuotta enkä kyllästy.
Minä en 6-vuotiaana tiennyt edes mitä tarkoittaa sana KAUPUNKI! Vielä vähemmän mikä oli Suomen pääkaupunki. :))
- hakkma14
6-vuotiaana en tiennyt kuin Jyväskylän kaupungiksi ja Jerusalemin (kaupunki ylhäinen).
Sitten kun oppariin mentiin piti olla maantieto Suomen kohdalta aika hyvin hyppysissä.
Oma lapseni 80-luvulla väänsi yo-kokeissa Eurajoen Oulun lääniin kuuluvaksi, ja oli tulisilla hiilillä, menisikö siinä reaalin ällä. Ei mennyt.
Tieto katoaa ja kielilläpuhuminen lisäänty vai miten se meni?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1436082Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1843724- 292693
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4682667- 2012335
- 1841978
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1291479- 581284
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371274Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha721056