Vertailun vuoksi,millaisia kilowattitunti määriä meni omakotitalossasi viimeisen vuoden aikana?
Itselläni152neliöinen kämppä ja viimeisen vuoden kulutus 17250kwh.
Paljonko sähköä kuluu?
13
2170
Vastaukset
164 neliööööö kaiken kaikkiaa ja 6600 josta 4kuukautta rakennusaikaista sähköä.
Oli puhallin lämmitys 3 kuukautta.- on kuten
autossa: kaiken se vie mitä tankkiin laittaa eikä riitäkään. Vuosikulutus n. 31000 kWh, Uusimaa, rak.vuosi -05, 179 hum2, varasto 18 hum2, 6 henkeä, lattiassa kaapelit, ei ILPoa eikä takkaakaan juuri lämmitetty.
- Onnellinen sähkölämmittäjä
Lämmitys siis varaavalla lattialämmityksellä,asun itä-suomessa.
- eke
165 neljöö 40 neljön autotalli 5asteisena
15000kwh. 2 henkilöä.
ILP varaava takka lattialämmitys osittain.
Lekaharkkotalo valm 1991. - juvalt
mulla on hirsitalo 120m2 -00 ei muuta sähkölämmitystä kuin pesutiloissa lattialäm. ja varaaja, lämmitän pelkällä takalla, ei siis sähköpattereita, mut pari vesipumppua ja valoja mäki täynnä, yms, kyllä sitä menee 24000 kwh vuodessa
se veden lämmittäminen maksaa mulla ainakin ja pumput- neukka
meillä just mitattiin vuosikulutus joka oli 23000 kwh. Löytyy lattialammitys yösähköllä ja varaava takka jota ei liikaa lämmitetty viim. talvena. niin ja kokoa on 137m2 10m2 lämmin varasto. mietittiin ilp:n hankintaa.. kannattaisko.. lol
- juvalt
neukka kirjoitti:
meillä just mitattiin vuosikulutus joka oli 23000 kwh. Löytyy lattialammitys yösähköllä ja varaava takka jota ei liikaa lämmitetty viim. talvena. niin ja kokoa on 137m2 10m2 lämmin varasto. mietittiin ilp:n hankintaa.. kannattaisko.. lol
kuulemma ei oikein toimi jos lämmittää saman aikaisesti varavaa takkaa, se olen monelta kuullu.
mutta se lämpöpumppu olis varmaan hyvä ratkaisu, ei ole mulla kokemusta, mutta kaverit on kehunut.. - jukkehh
juvalt kirjoitti:
kuulemma ei oikein toimi jos lämmittää saman aikaisesti varavaa takkaa, se olen monelta kuullu.
mutta se lämpöpumppu olis varmaan hyvä ratkaisu, ei ole mulla kokemusta, mutta kaverit on kehunut..Varaava takka osittain varaavan lattiasähkölämmityksen kanssa on mitä parhain ja suositeltavin yhdistelmä. Onhan siinä lattialämmityksessä termarit, jotka katkaisevat lämmön tarpeen vaatiessa. Millä kriteereillä sulle on kerrottu että ei toimisi yhdessä?
- taasen
14 300 kWh, maalämpö, etelä pohjanmaa, 250m2 lämmintä. Luvussa kaikki sähkö, ja 2m3 laudanpätkää takassa.
- Nibe
Asuinpinta-ala 170 m2, sähköä kului 16 500 kWh vuodessa, lisäksi noin 3 mottia puita varaavassa takassa. Lämmitys Niben PILP:llä.
Asunto Keski-Suomessa.- ilpppaaja
Meillä lämmintä alaa 202m2, kaapelit lattiassa ja ILP. Sähköä meni vuodessa kaikkineen 17500kWh. Paljonko olisi säästänyt pilpromulla?
- tässä...
ilpppaaja kirjoitti:
Meillä lämmintä alaa 202m2, kaapelit lattiassa ja ILP. Sähköä meni vuodessa kaikkineen 17500kWh. Paljonko olisi säästänyt pilpromulla?
Olisit säästänyt mottikaupalla halkoja, pelle!
- menee
n. 33 000 kWh:a. 157 m2 asunto ja 37 m2 lämmin (n. 10-15 astetta) autotalli. Osittain varaava lattialämmitys ja talo oulun seudulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 137987
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49599Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514