Paljonko sähköä kuluu?

Onnellinen sähkölämmittäjä

Vertailun vuoksi,millaisia kilowattitunti määriä meni omakotitalossasi viimeisen vuoden aikana?
Itselläni152neliöinen kämppä ja viimeisen vuoden kulutus 17250kwh.

13

2170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 164 neliööööö kaiken kaikkiaa ja 6600 josta 4kuukautta rakennusaikaista sähköä.
      Oli puhallin lämmitys 3 kuukautta.

    • on kuten

      autossa: kaiken se vie mitä tankkiin laittaa eikä riitäkään. Vuosikulutus n. 31000 kWh, Uusimaa, rak.vuosi -05, 179 hum2, varasto 18 hum2, 6 henkeä, lattiassa kaapelit, ei ILPoa eikä takkaakaan juuri lämmitetty.

    • Onnellinen sähkölämmittäjä

      Lämmitys siis varaavalla lattialämmityksellä,asun itä-suomessa.

    • eke

      165 neljöö 40 neljön autotalli 5asteisena
      15000kwh. 2 henkilöä.
      ILP varaava takka lattialämmitys osittain.
      Lekaharkkotalo valm 1991.

    • juvalt

      mulla on hirsitalo 120m2 -00 ei muuta sähkölämmitystä kuin pesutiloissa lattialäm. ja varaaja, lämmitän pelkällä takalla, ei siis sähköpattereita, mut pari vesipumppua ja valoja mäki täynnä, yms, kyllä sitä menee 24000 kwh vuodessa
      se veden lämmittäminen maksaa mulla ainakin ja pumput

      • neukka

        meillä just mitattiin vuosikulutus joka oli 23000 kwh. Löytyy lattialammitys yösähköllä ja varaava takka jota ei liikaa lämmitetty viim. talvena. niin ja kokoa on 137m2 10m2 lämmin varasto. mietittiin ilp:n hankintaa.. kannattaisko.. lol


      • juvalt
        neukka kirjoitti:

        meillä just mitattiin vuosikulutus joka oli 23000 kwh. Löytyy lattialammitys yösähköllä ja varaava takka jota ei liikaa lämmitetty viim. talvena. niin ja kokoa on 137m2 10m2 lämmin varasto. mietittiin ilp:n hankintaa.. kannattaisko.. lol

        kuulemma ei oikein toimi jos lämmittää saman aikaisesti varavaa takkaa, se olen monelta kuullu.
        mutta se lämpöpumppu olis varmaan hyvä ratkaisu, ei ole mulla kokemusta, mutta kaverit on kehunut..


      • jukkehh
        juvalt kirjoitti:

        kuulemma ei oikein toimi jos lämmittää saman aikaisesti varavaa takkaa, se olen monelta kuullu.
        mutta se lämpöpumppu olis varmaan hyvä ratkaisu, ei ole mulla kokemusta, mutta kaverit on kehunut..

        Varaava takka osittain varaavan lattiasähkölämmityksen kanssa on mitä parhain ja suositeltavin yhdistelmä. Onhan siinä lattialämmityksessä termarit, jotka katkaisevat lämmön tarpeen vaatiessa. Millä kriteereillä sulle on kerrottu että ei toimisi yhdessä?


    • taasen

      14 300 kWh, maalämpö, etelä pohjanmaa, 250m2 lämmintä. Luvussa kaikki sähkö, ja 2m3 laudanpätkää takassa.

    • Nibe

      Asuinpinta-ala 170 m2, sähköä kului 16 500 kWh vuodessa, lisäksi noin 3 mottia puita varaavassa takassa. Lämmitys Niben PILP:llä.
      Asunto Keski-Suomessa.

      • ilpppaaja

        Meillä lämmintä alaa 202m2, kaapelit lattiassa ja ILP. Sähköä meni vuodessa kaikkineen 17500kWh. Paljonko olisi säästänyt pilpromulla?


      • tässä...
        ilpppaaja kirjoitti:

        Meillä lämmintä alaa 202m2, kaapelit lattiassa ja ILP. Sähköä meni vuodessa kaikkineen 17500kWh. Paljonko olisi säästänyt pilpromulla?

        Olisit säästänyt mottikaupalla halkoja, pelle!


    • menee

      n. 33 000 kWh:a. 157 m2 asunto ja 37 m2 lämmin (n. 10-15 astetta) autotalli. Osittain varaava lattialämmitys ja talo oulun seudulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe