Käyttökokemuksia VW Ventosta/Passatista

ostaisinko?

Olen kiinnostunut Venton tai Passatin hankkimisesta? Millaisia tyyppivikoja? Kuinka paljon ja mihin hintaan täytyy korjata? Miinuksia ja plussia, ihan millaisia kokemuksia tahansa odottelee 11 000 - 13 000 €:n autoa harkitseva - nykyinen Nissanisti.

18

2280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vento 2.0

      Osta vento vaan. pirun kestävä peli. mulla on 2 litranen. eipä oo ollu mitään vikaa

      • golf

        molemmat hyviä, mutta tiloissa onkin sitte eroja. vento on enempi niinkus poikamiehen auto, mutta passatti onki sitte jättitilava. ja luulen, et vento on käytettynä suhteellisesti kallihimpi.


    • Sam

      Passatista en tiedä, itelläni on kokemusta vain Ventosta. Ainoa huoli mikä meikäläisellä on ollut on reistailevat lukot talvella. Tällä palstalla on kuitenkin vinkkejä miten niistä voi päästä eroon. Jos haluat luotettavan pelin niin osta Vento. Tolla rahalla saa jo uudehkon, vähän ajetun. Lisäksi tavaratila on mahtavan kokoinen.

    • J.A.K

      Mulla on tällä hetkellä kolmas passat eka oli vm. 97 siinä oli vikoja tosi paljon, ilmeisesti kun malli vaihtui juuri silloin, niin niitä lastentauteja varmaan. Kuulemma uudemmissa vähemmän vikoja.

    • tapsa

      Terve !
      Kyllä ainakin 1,9l ekotd on ollut luotettava peli. Minulla on toinen Vento (vm. 97)
      menossa. Ensimmäinen oli vm.95. Olen ajanut näillä n.300 000 km eikä mitään tyyppivikoja ole ollut. Hehkutulppia olen vaihtanut pari kpl ja kerran iskunvaimentimet ympäriinsä vaikka nekin olivat vielä ihan kohtalaiset vaimennintesteissä.(ajettu silloin tällä nykyisellä n.250 000 km!)
      Ihmettelenkin tälläkin palstalla olleita juttuja
      esim. eturipustuksen nivelistä. Ei ole ollut minkäänlaisia merkkejä väljyyksistä vaikka ajan paljon metsäautoteitä täällä Lapissa. Myöskään mitään jäätymisongelmia lukoissa tms. ei ole ollut.Autoahan pitää HUOLTAA !
      Parasta Ventossa on sen nopea lämpeneminen ja lämmön riittävyys mikä taitaa olla nykymalleissa jopa heikompi.Tätä pidän hyvin tärkeänä täällä napa-alueella, jossa on 6 kk talvea.
      Huono puoli ettei kori ole vielä kokonaan sinkkipeltiä ettei tämäkään kai mikään ikuinen auto liene.

      • Tappi

        Minun VW VENTO EKO -97 TD ABS(OLI SILLOIN LISÄVARUSTE)
        AJETTU 183,OOOKM
        TÄSSÄ MINUN RAPORTTI:
        ALAPALLO 1KPL
        HEHKUTULPAT 4KPL
        ETUJARRUPALAT
        2KERTAA JAKOPÄÄN HIHNAT KIRISTIN(HUOLTO)
        AKKU KESTI 3V
        ÖLJYT JA SUODATIN 10000KM VÄLEIN

        TULEVAT KORJAUKSET 2003
        TAKAISKARIT
        VESIPUMPPU

        ERIKOISEN HYVÄÄ AUTOSSA ON LÄMMIN -30C JA SITÄ
        RIITTÄÄ


      • vento td-ic
        Tappi kirjoitti:

        Minun VW VENTO EKO -97 TD ABS(OLI SILLOIN LISÄVARUSTE)
        AJETTU 183,OOOKM
        TÄSSÄ MINUN RAPORTTI:
        ALAPALLO 1KPL
        HEHKUTULPAT 4KPL
        ETUJARRUPALAT
        2KERTAA JAKOPÄÄN HIHNAT KIRISTIN(HUOLTO)
        AKKU KESTI 3V
        ÖLJYT JA SUODATIN 10000KM VÄLEIN

        TULEVAT KORJAUKSET 2003
        TAKAISKARIT
        VESIPUMPPU

        ERIKOISEN HYVÄÄ AUTOSSA ON LÄMMIN -30C JA SITÄ
        RIITTÄÄ

        minulla on Vento ekoTD-"IC-jälkiasennettu"
        ajettu n.193000km on vaihdettu jakohihna ja kiristin pyörä pariin kertaan.. ja kerran taka-akselin puslat eli venton ns. heikoin lenkki..
        iskarit meni takaa pariin kertaan juuri puslien takia mutta virheistään oppii.. nykyään madallettu..
        muuten luotettava käyttöpeli ei ole ollut moitteita.. kannattaa harkita ventoa..


    • tapsa

      Terve !
      Kyllä ainakin 1,9l ekotd on ollut luotettava peli. Minulla on toinen Vento (vm. 97)
      menossa. Ensimmäinen oli vm.95. Olen ajanut näillä n.300 000 km eikä mitään tyyppivikoja ole ollut. Hehkutulppia olen vaihtanut pari kpl ja kerran iskunvaimentimet ympäriinsä vaikka nekin olivat vielä ihan kohtalaiset vaimennintesteissä.(ajettu silloin tällä nykyisellä n.250 000 km!)
      Ihmettelenkin tälläkin palstalla olleita juttuja
      esim. eturipustuksen nivelistä. Ei ole ollut minkäänlaisia merkkejä väljyyksistä vaikka ajan paljon metsäautoteitä täällä Lapissa. Myöskään mitään jäätymisongelmia lukoissa tms. ei ole ollut.Autoahan pitää HUOLTAA !
      Parasta Ventossa on sen nopea lämpeneminen ja lämmön riittävyys mikä taitaa olla nykymalleissa jopa heikompi.Tätä pidän hyvin tärkeänä täällä napa-alueella, jossa on 6 kk talvea.
      Huono puoli ettei kori ole vielä kokonaan sinkkipeltiä ettei tämäkään kai mikään ikuinen auto liene.

    • Osta ihmeessä!!

      Olen entinen ranskalaisen omistaja ja päätin vaihtaa merkkiä, kun kypsyin korjaan ranskalaista missä ilmeni vaikka minkälaista vikaa suht uudessa autossa. Ventoon vaihdoin, kun otin selvää eri merkeistä ja ajo-ominaisuudet miellytti eniten Ventossa ja mahtava tavaratila. Vajaan puolen vuoden kokemuksella ei ole mitään moitittavaa autossa ja kehuvat tälläkin palstalla Ventoa parhaaksi Volkkariksi toimivuudeltaan. Voin todellakin suositella Ventoa ja tuolla summalla saa viimeisimmän Venton vuosimallin (97)/ vähän ajetun. Saat rahoillesi vastinetta ja erittäin luotettavan auton!!!

      • ostaisinko?

        Kiitos paljon kaikille vastanneille! Olen nyt kallistumassa sen Venton puolelle, mutta en missään nimessä siihen muovinpunaiseen :)


    • Vento 1.8i 66kW

      Oma (tai vaimon oma ;) Vento on vm. 93 ja ajettu 185 tkm.

      Plussaa:

      - Tilaa on, esim. Volvo V40 ahdisti koe-istua Venton jälkeen. Takakontti on "valtava" ;)
      - Ohjaus tarkka/hyvä/sopiva. Kehuivat TM:ssä joskus 92-93 vertailutestin parhaaksi.
      - Ei juurikaan ongelmia, yksi alapallo vaihdettu muttei muuta tule mieleen, normaaleja huoltoja ja kuluvien osien vaihtoja. Seuraavaksi menee (alkup.?) takaiskunvaimentimet vaihtoon. Lukot jäätyivät konepesun jälkeen, olisi pitänyt rasvata ennakkoon.
      - Jämäkän oloisesti rakennettu
      - Ajoasento hyvä myös normaalille (188 cm) suomalaismiehelle

      Miinusta:

      - Melua on moottoritiellä ajaessa hieman liikaa, moottori kiertää kesärenkailla n. 3100-3200 kierrosta satasen vauhdissa, talvirenkailla (hieman isommat) pikkuisen vähemmän. Matalahko vakiorengasprofiili (185/60-14) saattaa lisätä melua.

      Eli siis kaikenkaikkiaan todellinen järki-käyttöauto, hyvä ostos vaikka hinnat ovatkin pysyneet aika korkealla (johtuen juuri kovasta kysynnästä kun ostajat ovat tiedostaneet hyvä laadun?).

      HUOM! Älä osta 75 hv mallia 1.8:sta vaan ärhäkämpi 90 hv versio, hinnoissa ei ole juuri eroa!

      • Hese

        2,0 koneen yhteydessä pidemmät välitykset. 3000rpm/min ja 115km/h mittarissa. 2,0 vie bensiiniä saman verran, kuin 1,8 90hv. Isommalla koneella olevat ovat yleensä enemmän ajettuja ja niitä on vähemmän ja 2,0 levyjarrut takana vaativat käyttöä tai ryytyvät. Isomman koneen taka-akselissa on kallistuksenvaikain ja muutenkin vakio alusta on jämäkämpi.


      • 1.8 55 Kw
        Hese kirjoitti:

        2,0 koneen yhteydessä pidemmät välitykset. 3000rpm/min ja 115km/h mittarissa. 2,0 vie bensiiniä saman verran, kuin 1,8 90hv. Isommalla koneella olevat ovat yleensä enemmän ajettuja ja niitä on vähemmän ja 2,0 levyjarrut takana vaativat käyttöä tai ryytyvät. Isomman koneen taka-akselissa on kallistuksenvaikain ja muutenkin vakio alusta on jämäkämpi.

        Mulla on Golf Variant 1.8 55 Kw (75 hv) koneella ja olen kyllä sitä mieltä, että tämä kone on kätännön suorituskyvyltään lähes sama kuin 66 Kw versio. Mun autossa on jonkin verran harvempi välitys kuin kaverin 66 Kw:ssa (n. 40km/h 1000 r/min) joten kulutus on matka-ajossa jotain 0,5 l/100 km pienempi. Myös melutaso on alempi.


      • Vento 1.8i 66kW

        Miinuksia vielä sen verran, että näkyvyys taakse saisi olla parempi. Koria/laseja on tietysti jälkikäteen hankala muokata, mutta jos edes taustapeili olisi hieman isompi..

        Sivupeilit ovat kyllä hyvät.


    • Ventoman

      Morot,

      Mikä on asiantuntijoiden mielestä -95 mallisen 66kW:sen, 170tkm ajetun siistin ja hyvin pidetyn Venton oikea markkina-arvo? Ois meinaa tarjolla.

      • SO

        VW-piirimyyjä tarjosi viikko sitten vaihdossa omasta Ventostani -95 66kW Atlantic, jolla on ajettu vain 70tkm. (todelliset kilometrit) vaihdossa uuteen Passatin 2.0 sedaniin 7500e. Eipä tullut mieleenkään tehdä kauppaa. Vaihdossa saat suorastaan surkeasti, suoraan myymällä ehkä hiukan paremmin ainakin, jos katselee pyyntihintoja. 170 tkm. ei ole sekään paha määrä kilometrejä. Taivalta on vielä edessä ....


      • ..

        Jos kattelet autoa pohjoisesta (Kajaanin yläpuolelta), noista pyydetään ja varmaan maksetaankin helposti 8000-9000 euroa. Etelässä arvo on vähintään 2000 euroa alempi.


    • Artsi

      Minulla on -92vm Vento 1,8 90hv ,ajettu 250tkm,eipä ole isompia murheita ollut.Ainoa mikä tuo harmaita hiuksia niin on ovien lukkojen jäätyminen.Eikä ole herkkä peli ruostumaan jos hiukankaan viitsii koria ja alustaa hoitaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe