Makkara ennen juustoa vai juusto ennen makkara !

Voileipä!

Makkara ennen juustoa vai juusto ennen makkara?? siis, leivän päällä, EI lämmin leipä!!! eli kumpi ensin voileivän päälle!
PERUSTELKAA!

33

4753

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teppo_oulu

      Ehdottomasti juusto! sitten makkara ja tarvittaessa kurkku.. Muistakaa että vaikka makkara sotkee sormet niin leivästä voi pitää reunoista kiinni!

      • einiin!

        Juuri toisin päin. Ensin makkara tai leikkele ja sitten juusto. Kurkut ja muut siihen päälle.


    • leivälle

      Minä ainakin laita makkarat grilliin, uuniin tai keittoon ja leivälle sitten leikkelettä.

      • Nappo

        Älä nipota, puhu asiaa !


    • asldktji

      Juusto tulee AINA päällimmäiseksi, sehän on se "matto", joka pitää muut sälät leivän päällä!. Ja juuston päälle on parempi laittaa sormet kuin kurkun. Tai tässä tapauksessa makkaran.

      • KeKe_78

        Kuka tollo pitää leivästä kiinni siitä päältä.. prkl


      • aäsdltkji
        KeKe_78 kirjoitti:

        Kuka tollo pitää leivästä kiinni siitä päältä.. prkl

        Kotioloissa suurin osa, väittäisin.

        Minä ainakin pidän :)


      • ooolll

        Ite oon laittanut yleensä ensin maggara, sitten juusto ja lopuksi kurkut. Mutta pizzan olen lähes poikkeuksetta viimeistellyt juustoraasteella.


    • selvä asia

      Vastakkain painettavissa eväsvoileivissä pitää makkara olla ehdottomasti päällä. Juustoviipaleet takertuvat muuten inhottavasti toisiinsa.

      Tavallisessa avovoileivässä saa juusto olla makkaran päällä, koska leipiä ei pinota ja päällimmäiseksi tulee joka tapauksessa jotakin: kurkkua, tomaattia, paprikaa tms.

    • jorma123

      Ensin juusto, sitten makkara, sitten muut päälliset.
      Makkara on maultaan yleensä tavallisia leipäjuustoja voimakkaampi, jotka eivät oikeastaan maistu miltään. Makkara siis antaa leivän suutuntumalle ja aromille paremman vasteen, kun se koskettaa heti makuhermoja. Jos makkara on välissä, ei sen maku pahemmin erotu pureskellun massan läpi ja leipä maistuu vain juustolle.
      Kiitos.

      • gxg

        ..aamu naurut sain! KIITOOS!! ;);DD


    • kunhan

      päällä on aitoa voita ja reilusti

    • ja siksi:

      leikkele alle, juusto päälle. Siksi koska leikkele on rumempi. Ja juuston päälle rehut, koska ne on kauneimmat ja värikkäimmät ja sen vuoksi lisäävät voileivän houkuttelevuutta ja syöjän ruokahalua. :)

      • ennen

        Kyllä nyt veli / sisko todistaa järjestyksestä aivan väärin. Pitää oikein kauhistella väärien käsitysten määrää tällä palstalla.

        Jo aikojen alusta asti on se juusto ollut lähinnä leipää, koska se on keksittykin ensin.

        Vasta myöhemmin tehtiin dinosaurusleikkeet, kamelimetwurstit ja lammaslauantaimakkarat, ja luonnollista oli, että ne pantiin sitten sen juuston päälle. Älkää siis tehkö luonnottomia tulkintoja oman lihanne sanelemina vaan pysykää siinä, mikä on aina ollut.


      • Mielikkinen
        ennen kirjoitti:

        Kyllä nyt veli / sisko todistaa järjestyksestä aivan väärin. Pitää oikein kauhistella väärien käsitysten määrää tällä palstalla.

        Jo aikojen alusta asti on se juusto ollut lähinnä leipää, koska se on keksittykin ensin.

        Vasta myöhemmin tehtiin dinosaurusleikkeet, kamelimetwurstit ja lammaslauantaimakkarat, ja luonnollista oli, että ne pantiin sitten sen juuston päälle. Älkää siis tehkö luonnottomia tulkintoja oman lihanne sanelemina vaan pysykää siinä, mikä on aina ollut.

        "SE ON OIKEIN!"


    • miucu

      Jos juuston laittaa päällimäiseks siin ei maistu mikää muu ku juusto vaikka alla ois makkaraa :)

      • buahahaa

        millaista makkaraa ja juustoa te ihmiset oikein syötte, jos vain se päälimmäiseksi laitettu maistuu? ja ilmeisesti sitten myös hotkitte leipänne parin puraisun jälkeen niin ettei maut pääse sekoittumaan...


      • gulinarisdi
        buahahaa kirjoitti:

        millaista makkaraa ja juustoa te ihmiset oikein syötte, jos vain se päälimmäiseksi laitettu maistuu? ja ilmeisesti sitten myös hotkitte leipänne parin puraisun jälkeen niin ettei maut pääse sekoittumaan...

        päällimmäiseksi kuuluu ylähuuli/kitalaki!!!!!!


    • Kiskis

      Ensin makkara, sitten juusto! Muuten kädet menee ihan rasvaseks kun syö!!!

      • Lillybeth

        Ensin tietysi juusto, koska se ei saa näky makkaran alta, ja mikä vielä tärkeämpää, kun siihen makkaran päälle laitetaan kurkkua, ei juusto ja kurkku saa koskea toisiinsa. Muuten ne vetistyy...


    • makkarakara

      se on voimakkaamman makuista. Jos juusto olisi alla, koko juustonautinto menisi melkein ohi suun.

      No ehkä tuo riippuu vähän makkarasta ja siitä juustostakin... Mutta nuin ite oon usein tehnyt ihan tavan metukan ja edamin kanssa.

    • voikkari1

      ensin panen rasvan sitten juuston ja sen jälkeen leivän, viimeiseksi panen makkaraa.

    • lisänä

      viel tomaattii tai kurkkua ni ens juusto, sit makkara ja sit tomaatit sun muut. Ai miks? No siks kun ne liukkaat kurkut ja tomaatit ei pysy siinä juuston päällä mut makkaran pääl ne viel voi pysyäkin.

    • sto--------------------------

      JUU JUU JUUSTOSSA LÖYTYY

    • Anonyymi

      siis onko mitään väliä kumman laittaa ennemmin. juuston vai makkaran. huomenna tulee paskan mukana molemmat tai ei kumpikaan. os on ummella niinkuin minäkin

    • Anonyymi

      mistä me nyt puhuttas.

    • Anonyymi

      sehän riippuu juustosta sulatejuusto taarttuu käteen. ja kova juusto ei. VOI HELVETTI OLLAANKO ME SUOMALISET TULTU TÄHÄN. ME EI KESTETÄ ENÄÄN EDES JUUSTON SIIRTOA. MÄÄ ANNAN PERIKSI MÄÄ EN SYÖ JUUSTOA . MUTTA LUPAAN JA VANNON ETTÄ TEIDÄN JUUSTOT JA PASKA TULEE HUOMENNA OMALLA AJALLAAN. OOTA IHANI SUOMALAISIA.

    • Anonyymi

      TUOHAN VOI OLLA VAIKKA JOTAIN NO EN MÄÄ TIIÄ MUTTA MUUTEN KUIN KULTA KIMPALE
      MÄÄ LUULIN ETTÄ OLET OLLUT LEMMENJOELLA

    • Anonyymi

      SIISI MISTÄ ME PUHUTAAN MÄÄ KUVITTELIN ETTÄ KULLANHUUHDONNASTA
      JJA SULLA OLIKIN KORVA VAIKKOA AI NO EN MÄÄ VÄLITÄ MUT JOS TUO PS ON MENOSSA JONNEKKIN NIIN TÄÄ ON KUOLEVA PUOLUE, ME JÄÄDÄÄN TOISEKSI

    • Anonyymi

      MITÄ TE MEINAATTE SUESTA

    • Anonyymi

      EI PUHUTA ENÄÄN JUUSTOSTA

    • Anonyymi

      ONKO SILLÄ MUUTEN VÄLIÄ KUOLETKO MAKKARA VAI JUUSTO SUUSSA
      . SUKULAISETHAN VOI PIRUUTTAAN TEHDÄ TOISIN.

    • Anonyymi

      Kyllä ensin juusto, sitten voita nokare päälle ja lopuksi meetwursti koristeeksi päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1645
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1203
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      773
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      773
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      762
    Aihe