Hei!
Olisin aikeissa leipoa jokinlaisia pikkuleipiä/keksejä. Niiden tulis olla sopivia henkillölle joka on allerginen kaikille kotimaisille viljoille, soijalle, kananmunalle, pähkinälle, mantelille ja suklaalle. Myöskään ei sovi minkäänlaiset maitotuotteet, paitsi riisimaito..
Ei todellakaan ole tietoa mitä voisi tehdä, joten olen hyvin kiitollinen jos joku osaisi auttaa :)
Jos joku nyt ihmettelee miksi haluan juuri noita pikkuleipiä leipoa niin kerrompa senkin; Lapset toivoivat juuri tuota leipomista ja en tahdo että tämä allerginen jää paitsi.. :)
resepti hukassa!
4
2493
Vastaukset
- LLH
Ei tule mieleen yhtään reseptiä. Jospa kokeilisit vaikka kaupan maustamattomia maissinaksuja johin lisäät esim. sokerikuorrutuksen (tomusokeri-vesi) ja nomparelleja tai jotain. Aika köyhältä kyllä kuulostaa...
- vilja-allerginen
Lusikkaleivät
20kpl
100g voita tai maidotonta margariinia
1 1/4 dl sokeria
2½ dl vaaleaa jyttejauhoa
1 tl leivinjauhetta
1 tl vanilliinisokeria
Väliin:mansikkamarmeladia tai -hilloa
Pinnalle:sokeria
1. Anna voin /margariinin kiehua paistinpannulla miedolla lämmöllä 4-5 minuuttia koko ajan sekoittaen. Voin/margariinin muuttua pähkinänruskeaksi ota paistinpannu liedeltä.
2. Sekoita kuumaan voihin/margariiniin sokeri ja anna seoksen sitten jäähtyä.
3. Vatkaa jäähtynyt voi-sokeriseos vaaleaksi, kuohkeaksi vaahdoksi.
4. Lisää vaahtoon keskenään sekoitetut kuivat aineet
5. Painele taikinaa soikean teelusikan pesään ja vedä taikina lusikasta suoraan leivinpaperin päälle pellille kupera puoli ylöspäin.
6. Paista pikkuleipiä 200 asteessa uunissa 10 minuuttia, kunnes ne ovat vaaleanruskeita.
7. Laita jäähtyneiden pikkuleipien väliin marmeladia tai hilloa ja kierittele ne sokerissa. Käsittele lusikkaleipä varoen, sinnä ne murenevat helposti. - tässä taikina,
joka sopii myös lasten käsiin. Tässä kehittelemäni resepti, joka on muunneltu hannatädeistä.
Allergisten hannatädit
1 dl riisimaitoa tai soijakermaa tai vettä
2 dl sokeria
2/3 tl soodaa
1 dl sulatettua laktoositonta margariinia
3 dl perunajauhoja
3 dl luontaisesti gluteenittomia jauhoja
(riisijauhoja, maissijauhoja, jauhoseoksia)
1. Sekoita neste ja sokeri.
2. Lisää sooda ja jäähtynyt margariinisula.
3. Lisää joukkoon jauhot sihdaten.
4. Sekoita hyvin.
5. Leivo tangoksi ja paloittele.
6. Pyöritä palat palloiksi.
7. Kypsennä 200 asteessa noin 8 min. Kurkistamalla
pohjaan tiedät, koska ovat kypsiä eli pohja
kullanruskea.
Näillä on pelastettu meillä monta hetkeä. Maistuvia hetkiä.- täytyy kokeilla
tosin riisi ja perunajauhoilla
maissikaan ei käy
T: vajaa 2v:n pojan äiti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511925Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s281539- 821163
Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma401144Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151040- 561039
- 481005
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40958Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.123928Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38906