Mistä saisin ruokapöydän, joka olisi kotimainen, täyspuuta ja sellainen paksukantinen? Jalkojen pitäisi olla suorat ja paksut? Materiaali tulisi olla koivua tms. Onko tietoa?
Täyspuinen tukeva ruokapöytä
7
2777
Vastaukset
- vinkki
Teetä mittatilaustyönä puusepällä, niin saat kunnollisen.
Voipi olla aika vaikea löytää mistään kalustemyymälöistä, kun se tämän päivän kertakäyttökulttuuri pukkaa sisälle ovista ja ikkunoista. Design-tuotteita ja melamiinirimpuloita löytyy, mutta turha on työ etsiä sellaista yksinkertaista peruskalustetta kuin tukeva ruokapöytä. - jeese
Niin Ikea muuten myy tuollaistakin, jos vain koot passaa.
Iskussa näin sellaisen juuri. Löytynee ilman teettämistäkin, jos hiukan hakee. - Vahva pöytä
Vankeinhoitolaitoksen nettisivuilta (www.vankeinhoito.fi) näet missä ja mitä kaikkea vankiloiden työpajoilta voi tilata. Itse törmäsin tähän sivuun kun selvitin erään vanhan tuolin taustaa tuolin alta löytyneen leiman pohjalta.
- misu
Jos ei ole peukalo keskellä kämmentä, niinkuin minun miehelläni ei ole, niin tehkää itse! Mieheni on juuri tekemässä isoa koivuponttista ruokailupöytää, tulee sellainen kuin haluaa ja sattumalta saimme vielä puutkin rakennustyömaalta ilmaiseksi, kaupasta olisi tullut maksamaan noin. 100 €, kun Iskusta kävimme katsomasta täyskoivuista samankokoista (ei mitään viilutettua), hinta n. 850 €.
- Lampetti
misu kirjoitti:
Jos ei ole peukalo keskellä kämmentä, niinkuin minun miehelläni ei ole, niin tehkää itse! Mieheni on juuri tekemässä isoa koivuponttista ruokailupöytää, tulee sellainen kuin haluaa ja sattumalta saimme vielä puutkin rakennustyömaalta ilmaiseksi, kaupasta olisi tullut maksamaan noin. 100 €, kun Iskusta kävimme katsomasta täyskoivuista samankokoista (ei mitään viilutettua), hinta n. 850 €.
Itse tekeminen vaatii muutakin kuin peukalon joka ei ole keskellä kämmentä. Sinulla on hyvin asiat kun puolisosi on osaavaa sorttia. Sen lisäksi tarvitsee aika monenlaista työkalua ja tiloja joissa itse askartelee niinkin suuren työn kuin pöydän ja ehkäpä vielä tuolitkin siihen. Kerrostalossa tai pienessä asunnossa moinen työ voisi olla hankala toteuttaa. Iloista pöydänrakennusprojektia vain teille.
- Määäää2
Lampetti kirjoitti:
Itse tekeminen vaatii muutakin kuin peukalon joka ei ole keskellä kämmentä. Sinulla on hyvin asiat kun puolisosi on osaavaa sorttia. Sen lisäksi tarvitsee aika monenlaista työkalua ja tiloja joissa itse askartelee niinkin suuren työn kuin pöydän ja ehkäpä vielä tuolitkin siihen. Kerrostalossa tai pienessä asunnossa moinen työ voisi olla hankala toteuttaa. Iloista pöydänrakennusprojektia vain teille.
Nimenomaan. Vaan kun näillä "Tehkää itse jos osaatte, MUN mies osaa!"-tyypeillä ei riitä aivokapasiteetti ymmärtämään tuollaisia asioita. Kun se mies on NIIIIN hyvä että se rakentaa pöydän vaikka perseellään puolen neliön tilassa pimeässä.
- Puusepän kaveri
Joopa eipä ilmaisista puista taida ainakaan hyvää saada. Kunnollinen koivu maksaa puusepillekin tukussa 1200 eekua/ m3, ja ihan karvalankkua. Sitä kuluukin aika paljon. Kaverini on todellahyvä puuseppä, sanoi välillä isoon pöytään kuluvan jopa kiintokuutiometrin karvaista koivulankkua. Eipä sitten löydy vikoja etsimälläkään pöydän kannesta. Varmaan rupeis naapurit hommaamaan häätöä, kun alkais se h...tillinen oikohöylän huuto kuulumaan sielä kerrostalokämpässä. Joskus voi olla teettäminen ammattilaisella helpompaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752