Millä keinolla kahlata läpi

niisku-myy46

tämä sateinen ja pimeä vuodenaika?

Onko teillä vinkkejä/hyväksi koettuja keinoja "jemmassa"? Ei mitään ulkomaan matkoja, luxusta tms. sillä niihin ei ole mahiksia. Pieniä asioita; ne riittää.

Jotenkin ei nyt saa otetta mistään. Mikään ei jaksa kiinnostaa ja väsyttää aina... Kuulostaako tutulta?

34

1343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milana

...olisi kaikkein tehokkain keino, mutta kun sopivaa kohdetta ei vaan ole näköpiiriin ilmaantunut, täytyy keksiä muita keinoja. Itse varmaankin tarvittaessa tulen kokeilemaan seuraavia juttuja: liikuntaa vesisateesta huolimatta, Italiaan sijoittuvien kirjojen lukemista, paljon kynttilöitä, piparien leipomista yksin ja yhdessä. Myös musiikki on kantanut minua vaikeina aikoina.

• niisku-myy46

Rakastuminen toisi epäilemättä virtaa.. vaikka tässä nyt ei enää tytönhupakkoja ollakkaan ;) Mutta kohde, siinäpä se.

Musiikki antaa puhtia, vaikkapa pieneen iltajumppaan ja kirjathan on aina "must"

• migu

Kuulostaa tutulta. Mikään ei jaksa sytyttää. On jotenkin apaattinen olo.

Näen juuri ikkunasta kun naapurin 85-vuotias mummo kuopii onnellisena ja iloisena omaa ruusupenkkiään. Näyttäisi nauttivan elämästään.
      Menisinkö utelemaan häneltä onnen avaimia?
      Minulla niitä ei ole.

Kaikesta huolimatta,
      mukavaa päivää. =)

• niisku-myy ejk

Tosiaan; apaattinen olo. Täytyy oikein ravistella itseään, että "Herää pahvi! Kaikki on tosi hyvin!" Mutta se on tämä pimeys ja synkkyys. Ei me olla ainoita, usko vaan :)

Tsemppiä :)

• Rutikuiveli

Miksi suotta taistella vastaan? Uskon että luonto on viisas, jopa meidän arktisilla kaamosalueilla. Luonto vaihtaa pukeutumistaan , fiiliksiään, tarjoomuksiaan. Miksi ihminen ei voisi kulkea mukana? marraskuu antaa loistavat puitteet "mourningille" - kuuntele bluesia, lue itkettävimmät kirjat, katso traaagisimmat elokuvat. Älä yritä esittää kesäkuuta, antaudu, lue puiden riisuttua sanomaa, ime mullan tuoksusta usko kiertokulkuun, vapauta itsesi pirteyden ja suorittamisen taakasta. "Nyt on lokakuu, ja minusta näkee sen"

Lämmöllä, Rutikuivikki

• tuffe

kaikissa kolikoissa on puolensa :) Hyvin löysit sellaisia mitkä syksyyn sopii :))

Tähän aikaan vuodesta voi tehdä kaikkea kivaa mitä kesäisin ei voi, sytyttää kynttilöitä, juoda kuppi kuumaa. Tehdä sänkyyn pesä hyvän kirjan ja kissan kanssa.. keksiä itselleen kaikenlaisia hoitoja, jalkakylpyjä ja muita..

Ulkona on mukavan kirpeä keli, tuulet tuivertaa ja lehdet lentelee. Ja uiminen! Onko kukaan teistä koskaan käynyt uimassa tähän aikaan vuodesta? Kantsii kokeilla :))

• niisku-myy46

Jos tarkemmin asiaa ajatellaan, niin mitäs siitä nyt tulisi, jos olisi ainainen kesä. Suomalaisen melankolinen luonne tarvitsee pimeää ja sateista aikaa.

Saadaan ruikuttaa :) Mutta myös hellittää.

• Peräkammarin poika

Kun mopon päräyttää käymään ja suuntaa kylille niin voi sitä onnen tunnetta. Oli sitten kesä tai talvi.
      Ja sitäpaitsi poikamiehet ovat aina iloisia ja onnellisia.

• niisku-myy46

Mulla ei ole mopoa, eikä tällä hetkellä polkupyörääkään. Varas vei ;(

Auto on vissiinkin turhan tuhti kapistus...

• tomppa2006

...sateisen ja pimeän vuoden ajan pituutta. Eli nukun mahdollisimman paljon. Aikaisin illalla nukkumaan ja aamulla myöhään ylös...

• blackwomans

kaikista vuoden ajoista,siitä mitä luonto sinulle tarjoaa.

Älä kamppaile vastaan,vaan hyväksy ne.
      pian huomaat ,että ei tämä syksy niin kauheaa ole.
      kesästä muistot ,jotka omalta osaltaan piristävät mieltäsi,jouluun enää muutama kuukausi.

löydä se sisäinen minuus,katsele avoimin silmin
      jokaisessa kk on jotain hyvää:)

• Puhurix

Se joulu vasta on kamalaa aikaa.

• blackwomans
        Puhurix kirjoitti:

Se joulu vasta on kamalaa aikaa.

ottaa ihan rennosti,ei mitään turhaa hössötystä.

Joulu on rauhallista aikaa,jos sen osaa oikein oivaltaa;)

• Puhurix
        blackwomans kirjoitti:

ottaa ihan rennosti,ei mitään turhaa hössötystä.

Joulu on rauhallista aikaa,jos sen osaa oikein oivaltaa;)

Lapset paljon isän luona kun on niitä isoja sukujuhlia, mitä mulla ei ole. Iso ikävä lapsia ja jotenkin orpo olo.

• tuffe
        Puhurix kirjoitti:

Lapset paljon isän luona kun on niitä isoja sukujuhlia, mitä mulla ei ole. Iso ikävä lapsia ja jotenkin orpo olo.

oli myös minulle eka yksinäinen vuosiin, mutta nautin siitä. Sain Joulupukin itselleni.. :P Ei vaiskaan..

Siirsin oman aattoni parilla päivällä, jolloin vietin lasten kanssa, sitten oli vain tavallaan pidempi joulupyhä edessä :) Sain itse määrätä mitä syön ja milloin, löhöillä oikein koko rahan edestä ilman velvollisuuksia :)

• Puhurix
        tuffe kirjoitti:

oli myös minulle eka yksinäinen vuosiin, mutta nautin siitä. Sain Joulupukin itselleni.. :P Ei vaiskaan..

Siirsin oman aattoni parilla päivällä, jolloin vietin lasten kanssa, sitten oli vain tavallaan pidempi joulupyhä edessä :) Sain itse määrätä mitä syön ja milloin, löhöillä oikein koko rahan edestä ilman velvollisuuksia :)

mä en opi.Jouluna alkaa helposti ajatukset rullaamaan vanhoja asioita ja se voi myös ahdistaa.

• tuffe
        Puhurix kirjoitti:

mä en opi.Jouluna alkaa helposti ajatukset rullaamaan vanhoja asioita ja se voi myös ahdistaa.

oman jouluni, melkein minuutintarkasti :) Laitoin sellaista ruokaa mistä itse tykkään, mutta lapset ei :) Oli varasuunnitelmakin, jos olisi iskenyt kauhea hätä. Mutta hyvin meni, ehkä siksi kun mulle se varsinainen joulu oli sen päivän kun vietin lasten kanssa. Tänä jouluna sama juttu edessä :)

• Iri

olla väsynyt ja "vetämätön", se jo helpottaa, kun ihan tietoisesti ei yritä pyristellä vastaan jaksamattomuuttaan. Itse olen tällähetkellä monista eri syistä ns. aallon pohjalla, mitään en jaksa tehdä eikä mikään huvita kotona ja vapaa-ajalla (töissä käyn vielä kuitenkin), mutta niinpä olenkin antanut itselleni luvan löhötä siellä sohvan pohjalla niin kauan kuin sitä jaksan tehdä, vielä ne voimat jossain vaiheessa palautuvat, niin uskon. Välillä revin itseni lenkille, se auttaa myös - jaksaa sitten taas maata sohvan pohjalla! Tsemppiä kaikille uupumuksesta, kaamos- ja muusta masennuksesta kärsiville, "kyl me täst selvitään"!

• niisku-myy46

Itse ajattelin omaa kohtaani ja sitten älysin: Hitsit, minä olen painanut töitä välillä kuin heikkopäinen. Nyt on aika nauttia tuloksista ja levätä.

Ennen kuin työn "toinen puoli" pyöriä taas. Se on taas sitten ihan eri juttu.

Omat vanhempani ovat työn sankareita. Eläkkeellä, mutta mitäs sillä väliä. Kaikki tehdään, kuten on vuosikymmenet tehty...Eivät koskaan osaa levätä HYVÄLLÄ OMALLATUNNOLLA ja ansaitusti...eivät ymmärrä sitä, että elämään kuuluu myös tietynlainen rentoutuminen. Ei auta, vaikka sanot, että menkää lomalle tai tehkää jotain muutakin kuin "hyödyllistä".

• niisku-myy46

minunkin kallooni ja tiukasti.

• Puhurix

Töistä kotiin, iltalenkki pimeässä illassa kuraisella tiellä koiran kanssa, puuhellan valkea, ihania kynttilöitä, hyvää ruokaa, lasi punaviiniä, sauna, sohvannurkka, fleecepeite, ulkona ropiseva sade, hyvä kirja ja nukkumaan. Tänään tulee Rooma. Sen katson. Onkin lähes ainoita sarjoja, jota seuraan. Myös lapasia ja sukkia tulee kudottua syyspimeillä. Ulos voi laittaa kynttilälyhdyn palamaan ja katsella sitä keittiön ikkunasta. Mä nautin tämmösestä vaikka syksyä ja talvea inhoankin.

• niisku-myy46

mielelläni pihaan sellaisiakin valoja, joita pidetään tällä leveysasteella "jouluvaloina" ;(

Sisälle laitoin pajusta tehdyn kehikon ympärille sellaiset ja tuovathan ne tiettyä tunnelmaa. MUTTA; ei ole elävän tulen voittanutta. Ei sisällä, eikä ulkona.

• Puhurix
        niisku-myy46 kirjoitti:

mielelläni pihaan sellaisiakin valoja, joita pidetään tällä leveysasteella "jouluvaloina" ;(

Sisälle laitoin pajusta tehdyn kehikon ympärille sellaiset ja tuovathan ne tiettyä tunnelmaa. MUTTA; ei ole elävän tulen voittanutta. Ei sisällä, eikä ulkona.

ja mä rakastan palavan puun ritinää. Se on kodikasta.

• (.)Y(.)
      • niisku-myy ejk

kiitos vainen. Kunhan näistä revin huvin irti, onkin taas kiva laatia jotain mielenvaivaa, mm. sinullekin :)))

• (.)Y(.)
        niisku-myy ejk kirjoitti:

kiitos vainen. Kunhan näistä revin huvin irti, onkin taas kiva laatia jotain mielenvaivaa, mm. sinullekin :)))

Niimpä tietenki.. :DDD

• tätä sateista jaksoa...
      kynttelin ja öljy-lampun valossa...
      näytölläni kököttäen...
      ja seuraavin varustein: ...

Mulla on kahluusaappaat jalassa...
      (ulottuu muuten kainaloiden alle asti...)
      sadetakki päällä ja sadehattu päässä...
      ja hyvin on mennyt... ;DDD

Nii ja Moikka Vaan Niisku...
      sateesta ja pimeydestä huolimatta... ;)))

• Februari

Mä ajattelin kans, että jotain piristystä pitäis saada elämään, joen ajattelin "siistiä" bikinirajoja Veetillä.

Ah sitä paloa...haaruksissa...jo unohtuu arjen harmaus, kun jalkoväliä polttelee ja ainoa asento missä on hyvä olla, on haarat levällään ilman housuja. Mikäs siinä, mut jos on just baariin lähdössä ;P

• (.)Y(.)

Laulaa sulle..
        "Mirri siinä sairastaa,
        Veetiä kun niskaan saa".. :DDDDDD

Ja, viel baariin lähössä?.. :DDDD
        **pissii koht housuihisa**.. :DDDDDDDDD

• Februari
        (.)Y(.) kirjoitti:

Laulaa sulle..
        "Mirri siinä sairastaa,
        Veetiä kun niskaan saa".. :DDDDDD

Ja, viel baariin lähössä?.. :DDDD
        **pissii koht housuihisa**.. :DDDDDDDDD

mutta kaverilla oli hauskaa mun kustannuksella. Itse asiassa myös miehellään ja luulen, että Veetiä tarjotaan mulle seuralaiseksi vielä pitkään. :D

Pääasia, että tuottaa iloa läheisilleen... :D

• (.)Y(.)
        Februari kirjoitti:

mutta kaverilla oli hauskaa mun kustannuksella. Itse asiassa myös miehellään ja luulen, että Veetiä tarjotaan mulle seuralaiseksi vielä pitkään. :D

Pääasia, että tuottaa iloa läheisilleen... :D

Nähä, kuinka Veeti vie.. :DDDD

http://www.youtube.com/watch?v=cel2VnDd9ws&mode=related&search=

Kieltämättä, naurattaa se minuukin.. ;))
        Ja, nyt kiireellä karkuun..... :DDDDDDDD

• Februari
        (.)Y(.) kirjoitti:

Nähä, kuinka Veeti vie.. :DDDD

http://www.youtube.com/watch?v=cel2VnDd9ws&mode=related&search=

Kieltämättä, naurattaa se minuukin.. ;))
        Ja, nyt kiireellä karkuun..... :DDDDDDDD

No kysäisin ensin kaverilta, että mitä mieltä se on asiasta. Siis saakohan baarissa olla ilman housuja jalat levällään.
        Ei se tiennyt, kummallakaan ei kokemusta asiasta.

Hitsi kun osais chachachaahata tollai. Tai olis edes mies, joka liikuttelis lanteitaan noin...*WAU*

• kikakakkonen

...niitä kun lukee tuntuu hyvältä kelillä kuin kelillä.

• Loistava.polku

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      145
      5442
    2. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      201
      3855
    3. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      48
      3219
    4. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      54
      2018
    5. Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?

Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik
      Liharuoka
      40
      1309
    6. Loimaan k-citymarketilla puukotus

Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun
      Loimaa
      41
      1216
    7. Martinan ex-rakas ulkoilutti Espanjassa koiraa.

No on hyvä asia, että heillä on kuitenkin hyvät välit, vaikka eroneet jo viimme syksynä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      325
      1185
    8. Kunnanjohtaja haista sinä

Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei
      Heinävesi
      32
      1178
    9. Jos hän pyytäisi luokseen!?

Uskaltaisitko mennä?
      Ikävä
      83
      1066
    10. Shokkitulos: venäläisten ja iranilaisten älykkyys keskimäärin korkeampi kuin suomalaisten

Kiina: 106.48 pistettä Iran: 104.80 pistettä Venäjä: 103.68 pistettä Suomi: 99.97 pistettä Ukraina: 95.66 pistettä
      Maailman menoa
      255
      877
    Aihe