Missä huoltoa Rover 75:een

hintavaa?

En ole itse Roverin ylpeä omistaja mutta teen vähän tiedustelua tuttuni puolesta, jolla olisi jakohihnan vaihto edessä.

Merkkihuollossa (jossain Espoo-Helsinki -akselilla?) oli todettu tuolla olevan hintaa noin 2 tuhatta euroa (mielestäni _melko_ kallista...) ja päälle oli vielä todettu, että hommaa ei voi hoitaa kuin tuossa kyseisessä paikassa.

Osaako joku kertoa onko tuossa mitään perää? Jos muitakin huoltopaikkoja löytyy, niin kaikki vinkit Helsingin ja Tampereen välimaastossa olevista liikkeistä otetaan vastaan.

6

4548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • coiffer

      Mikä tahansa asiallinen huoltokorjaamo osaa vaihtaa jakohihnan ja muut asiaan kuuluvat kilkkeet.

      Jos ei aivan nyrkkipajaan arvaa mennä, niin sitten esim. Bosch- tai Autofit-ketjuun kuuluvat liikkeet ovat hyvä vaihtoehto. Työlle ja osille tulee normaali kuluttajansuoja siinä missä merkkiliikkeessäkin.

      Ei Roveria, kuten ei muitakaan käytettyjä autoja todellakaan kannata hihnan vaihtoon merkkiliikkeeseen viedä.

      • hintavaa?

        Soittelin muutamaan liikkeeseen, mm. mainitsemasi Bosch-ketjun edustajaan Delta-autoon Tampereella. Deltassa sanoivat, että Roverin jakohihnan vaihto ei onnistu heillä koska eivät tiedä tarviiko siihen hommaan jotain erikoisosia tms.

        Metro-Auto Tampereella sentään lupautui homman tekemään. Hinta tosin riippuu muuttorin mallista. Jos kone on mallia V6 niin jakohihnan vaihto kustantaa jopa 1800 euroa. Tavallisella konemallilla se on 400-500 euroa.

        Kehä kolmosen Metro-Auto ei luvannut hommaa tehdä, koska ei kuulemma ole vehkeitä.


      • coiffer
        hintavaa? kirjoitti:

        Soittelin muutamaan liikkeeseen, mm. mainitsemasi Bosch-ketjun edustajaan Delta-autoon Tampereella. Deltassa sanoivat, että Roverin jakohihnan vaihto ei onnistu heillä koska eivät tiedä tarviiko siihen hommaan jotain erikoisosia tms.

        Metro-Auto Tampereella sentään lupautui homman tekemään. Hinta tosin riippuu muuttorin mallista. Jos kone on mallia V6 niin jakohihnan vaihto kustantaa jopa 1800 euroa. Tavallisella konemallilla se on 400-500 euroa.

        Kehä kolmosen Metro-Auto ei luvannut hommaa tehdä, koska ei kuulemma ole vehkeitä.

        Kelpaa sitten muualtakin kuin Hki-Tku linjalta.

        Niinpä suosittelen Lahdesta Laatuvaunua tai Lohjalta Lohjan Laatuautot/Off Road Centeriä. Varsinkin Laatuvaunu on todellinen brittiautojen erikoiskorjaamo. Kannattaa soitella ja kysellä.

        Espoossa on toki vastaava firma Karaasi. Mutta siellä ilmeisesti olit jo asioinutkin.


      • kimmo linnavuori
        coiffer kirjoitti:

        Kelpaa sitten muualtakin kuin Hki-Tku linjalta.

        Niinpä suosittelen Lahdesta Laatuvaunua tai Lohjalta Lohjan Laatuautot/Off Road Centeriä. Varsinkin Laatuvaunu on todellinen brittiautojen erikoiskorjaamo. Kannattaa soitella ja kysellä.

        Espoossa on toki vastaava firma Karaasi. Mutta siellä ilmeisesti olit jo asioinutkin.

        Emme varmaankaan ole tähän tapaukseen antaneet kustannusarviota. Rover 75 V6 mallien jakohihnanojen (3)ja kiristinrullien (2) vaihdosta syntyy noin 900-1000e kustannus meillä tehtynä.


      • amdd
        kimmo linnavuori kirjoitti:

        Emme varmaankaan ole tähän tapaukseen antaneet kustannusarviota. Rover 75 V6 mallien jakohihnanojen (3)ja kiristinrullien (2) vaihdosta syntyy noin 900-1000e kustannus meillä tehtynä.

        Moikka.
        Suosittelen sulle Karaasia.Jos sulla on mahdollisuus viedä auto sinne.Sieltä olen tilannut osat ,ja tarpeeliset ainakun tarvii.Itsellä on edessä sama asia enskesänä.Täällä Hämeessä on ainakin aina vaikeutena,osien vaihto ja laitto,vaikka ne on mulla jo osat peräkompulassa kun kyselen autokorjaamoilta kuka tekis homman.Munmielestä osaava autokorjaamo on paljon kun,on kyse lopputuloksesta.


      • Riskitöntä ajoa

        Onneksi tällä palstalla löytyy kaikkien alojen asiantuntijoita. Jonkun mielestä jakohihnat voi noin vain vaihtaa melkein mikä tahansa korjaamo. Kyllä varmaan. Mutta kun ne auton eliniän aikana vaihdetaan vain kaksi - kolme kertaa, ja kerralla se maksaa n. 1000 euroa, niin kannattaako ottaa riski. Vanha sanonta on, että 500:n seppä teke 5000:n vahingon. Kokemukseni toki on vain 45 vuoden ajalta ja noin 50 henkilöauton omistajana. Tuohon hommaan tarvitaan todella ammattitaitoa ja erikoistyökaluja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe