Hiiva nielussa

Kurkku kurjana

Minulla on käytössä astmalääkkeet ja nielussa on nyt ilmennyt jonkin aikaa hiivatulehdus. Vaivana on kurkun kipeys, äänen käheys ja limaisuus.
Hoitona ole muutaman kerran käyttänyt imeskelytabletteja ja vaiva paranee mutta tulee takaisinkin muutaman viikon jälkeen.

Mitä nyt, mistä hoitoa, mikä avuksi?

4

6751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • goldcube
    • suzyanne

Hei vain! Onkohan Sulla imeskelytablettina sellainen keltainen "lautasen näköinen" Fungizone?

Kun käyttää kortisoni - pohjaista inhalaattoria, eli sisään hengitettävää lääkettä (kuten Flixotide, Pulmicort, Lomudal jne.), se tekee haittavaikutuksenaan suun ja nielun sieni - infektiota. Ne on kiusallisia.

Kurkun ärsytykseen kannattaisi kokeilla suola vedellä kurlausta (eli laita vesilasiin 1 rkl suolaa, anna sen liueta ja ota suuhun hiukka liuosta ja kurlaa, sylkäise pois ja taas uudelleen. Mun äidilleni auttoi kurkkukipuun ja tämä ohje on naisen käsikirjasta) - jos pystyt kurlaamaan. Sitten, jos mahdollista, joka kerta kun otat inhaloitavaa kortisoni - lääkettä, harjaa hampaat (vaikka ilman tahnaakin) , sillä lääkkeet vievät kiillon hampaiden pinnalta ja reikiintyminen lisääntyy. Harjaa kevyesti myös kieli.

Mä imeskelin monia fungizone - tablettikuuria, on ollut Daktarin - geeliä kielelle ja posken limakalvoille laitettavaksi jne. mutta niistä ei ole ollut sillain apua. Eräs astmaatikko hammas lääkäri sanoi syövänsä puolukoita / karpaloita ja sammas pysyy poissa.

Toivottavasti näistä olisi apua... terkuin Suzie

• jussi1162

,,kurkku aivan hemmetin kipeä ja ääni häipyy välillä lähes kuulumattomiin ja imeskelytabletit jopa pahentaa olotilaa,,mikä neuvoksi???

• tuma581

Sama vaiva täällä mutta nyt kokeilen höyryhengitystä tarpeen mukaan. Eilen vasta aloitin ja kielen kipuun sekä limaisuus kielellä parani sekä myös valkea peitto väheni.
      Samoin myös nielun kipu hävisi. Kivut olivat tosin hyvin lieviä.
      Apteekin käsikauppa lääkkeistä RELADENT-imeskelytabletti sekä BETADINE-liuos antoivat myös lyhytaikaisen avun. 31

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      117
      10282
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5020
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2201
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2058
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      26
      1914
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1591
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1392
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      31
      991
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      24
      983
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      967
    Aihe