hoitaja kotipalvelussa?

karin

...mulla on työkokemusta 10:tä vuodelta vanhainkodista ja kyselisinkin, että millaista hoitajan työ on kotipalvelussa...Onko kevyempää? Eihän kotona kovin huonokuntoiset potilaat edes pärjää ja vanhainkodissa on suurin osa vuodepotilaita.

6

724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä

tulevaisuudessa on yhä huonokuntoisia vanhuksia.teet yksin töitä,joudut tekemään välillä nopeita päätöksiä jos on sattunut jotain.kotipalvelussa ei ole pelkästään vanhuksia vaan myös mielenterveysasiakkaita.joten kotipalvelutyö on henkisesti että fyysysesti raskasta koska meillä ainakin työskennellään yksin.viikoloppuisin ollaan yksin töissä,eikä ole työkavereita auttamassa jos jotain sattuu.

• pelaa..

vaikka tehdäänkin töitä kentällä yksin, on meillä puhelimet aktiivisessa käytössä. Jos tulee joku akuutti tilanne, ei päätöstä tarvitse yksin tehdä, vaan voi soittaa työkaverille ja ottaa yhdessä vastuu toiminnasta. Muutenkin soitellaan paljon ja puretaan asioita, ettei tarvitse työasiat mielessä lähteä kotiin. Meillä viikonloppuna on töissä kolme aamussa ja kaksi illassa, joten ei sillonkaan tarvitse yksin olla, arki-iltoina kaksi töissä. Työ on itsenäistä ja välillä tietenkin yksinäistäkin, mutta hyviä puolia on tietynlainen vapaus. Aika pitkälle pystytään itse suunnittelemaan työt eikä kukaan ole selän takana kyyläämässä..

• meillä
        pelaa.. kirjoitti:

vaikka tehdäänkin töitä kentällä yksin, on meillä puhelimet aktiivisessa käytössä. Jos tulee joku akuutti tilanne, ei päätöstä tarvitse yksin tehdä, vaan voi soittaa työkaverille ja ottaa yhdessä vastuu toiminnasta. Muutenkin soitellaan paljon ja puretaan asioita, ettei tarvitse työasiat mielessä lähteä kotiin. Meillä viikonloppuna on töissä kolme aamussa ja kaksi illassa, joten ei sillonkaan tarvitse yksin olla, arki-iltoina kaksi töissä. Työ on itsenäistä ja välillä tietenkin yksinäistäkin, mutta hyviä puolia on tietynlainen vapaus. Aika pitkälle pystytään itse suunnittelemaan työt eikä kukaan ole selän takana kyyläämässä..

meillä ei ole edes työkännyköitä kaikilla.viikonloppuisin on noin 30 käyntiä ja yksin ollaan.meillä kuuluu myös siivoukset,kuten mattot ulos jne.ainut asia mitä ei tehdä on leipomimen.ja muuten,puhun kunnallisesta kotipalvelusta en yksityisestä enkä palvelutalosta.tuntuu taivaalliselta jos teitä on viikonloppuna noin monta töissä.meillä myös katsellaan kuka tekee ja mitä tekee.yhteishenkestä yms.ei ole edes tietoo.välit on tosi tulehtuneet.pomot vaan pyörittelee päätään.

• äskeinen..
        meillä kirjoitti:

meillä ei ole edes työkännyköitä kaikilla.viikonloppuisin on noin 30 käyntiä ja yksin ollaan.meillä kuuluu myös siivoukset,kuten mattot ulos jne.ainut asia mitä ei tehdä on leipomimen.ja muuten,puhun kunnallisesta kotipalvelusta en yksityisestä enkä palvelutalosta.tuntuu taivaalliselta jos teitä on viikonloppuna noin monta töissä.meillä myös katsellaan kuka tekee ja mitä tekee.yhteishenkestä yms.ei ole edes tietoo.välit on tosi tulehtuneet.pomot vaan pyörittelee päätään.

jos teillä on tällainen tilanne.. Olen myös töissä kunnallisessa ja kunta on myös aika pieni, n. 7000 asukasta. Meillä on todella hyvä yhteishenki. nauretaan ja ollaan rennosti, kukaan ei pingota eikä puhu pahaa toisten selän takana. Meillä ei kuulu enää siivoukset eikä ruuanlaitot hommiin, vaan ne on kaikki yksityistetty tai ruokapalvelu tuo ruuan, jika me sitten vain korkeintaan lämmitetään. Mukavaa on homma, en aivan heti vaihtaisi!

• meillä
        äskeinen.. kirjoitti:

jos teillä on tällainen tilanne.. Olen myös töissä kunnallisessa ja kunta on myös aika pieni, n. 7000 asukasta. Meillä on todella hyvä yhteishenki. nauretaan ja ollaan rennosti, kukaan ei pingota eikä puhu pahaa toisten selän takana. Meillä ei kuulu enää siivoukset eikä ruuanlaitot hommiin, vaan ne on kaikki yksityistetty tai ruokapalvelu tuo ruuan, jika me sitten vain korkeintaan lämmitetään. Mukavaa on homma, en aivan heti vaihtaisi!

olen kateudesta vihreä.hyvää talven odotusta.

• ...

Kotona hoidetaan nykyään huonokuntoisempia vanhuksia/ tai miksei sairaita nuoriakin, kun ennen.

Apuvälineet on kehittyneet(turvapuhelimet ym.) Avohoitoon yritetään suunnata enemmän vanhuksia myös tulevaisuudessa, hoito on yhteiskunnalle edullisempaa ja koti monesti kaikille paras paikka.

En itse ole ollut palvelukodissa töissä joten en osaa verrara paikkoja, mutta miksei kannattaisi kokeilla. Vaihtelu virkistää ja, jos edellisessä paikassa ollut jo 10-vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      156
      3420
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      60
      2695
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2100
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      78
      1544
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1462
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1205
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1096
    Aihe