...mulla on työkokemusta 10:tä vuodelta vanhainkodista ja kyselisinkin, että millaista hoitajan työ on kotipalvelussa...Onko kevyempää? Eihän kotona kovin huonokuntoiset potilaat edes pärjää ja vanhainkodissa on suurin osa vuodepotilaita.
hoitaja kotipalvelussa?
6
718
Vastaukset
- meillä
tulevaisuudessa on yhä huonokuntoisia vanhuksia.teet yksin töitä,joudut tekemään välillä nopeita päätöksiä jos on sattunut jotain.kotipalvelussa ei ole pelkästään vanhuksia vaan myös mielenterveysasiakkaita.joten kotipalvelutyö on henkisesti että fyysysesti raskasta koska meillä ainakin työskennellään yksin.viikoloppuisin ollaan yksin töissä,eikä ole työkavereita auttamassa jos jotain sattuu.
- pelaa..
vaikka tehdäänkin töitä kentällä yksin, on meillä puhelimet aktiivisessa käytössä. Jos tulee joku akuutti tilanne, ei päätöstä tarvitse yksin tehdä, vaan voi soittaa työkaverille ja ottaa yhdessä vastuu toiminnasta. Muutenkin soitellaan paljon ja puretaan asioita, ettei tarvitse työasiat mielessä lähteä kotiin. Meillä viikonloppuna on töissä kolme aamussa ja kaksi illassa, joten ei sillonkaan tarvitse yksin olla, arki-iltoina kaksi töissä. Työ on itsenäistä ja välillä tietenkin yksinäistäkin, mutta hyviä puolia on tietynlainen vapaus. Aika pitkälle pystytään itse suunnittelemaan työt eikä kukaan ole selän takana kyyläämässä..
- meillä
pelaa.. kirjoitti:
vaikka tehdäänkin töitä kentällä yksin, on meillä puhelimet aktiivisessa käytössä. Jos tulee joku akuutti tilanne, ei päätöstä tarvitse yksin tehdä, vaan voi soittaa työkaverille ja ottaa yhdessä vastuu toiminnasta. Muutenkin soitellaan paljon ja puretaan asioita, ettei tarvitse työasiat mielessä lähteä kotiin. Meillä viikonloppuna on töissä kolme aamussa ja kaksi illassa, joten ei sillonkaan tarvitse yksin olla, arki-iltoina kaksi töissä. Työ on itsenäistä ja välillä tietenkin yksinäistäkin, mutta hyviä puolia on tietynlainen vapaus. Aika pitkälle pystytään itse suunnittelemaan työt eikä kukaan ole selän takana kyyläämässä..
meillä ei ole edes työkännyköitä kaikilla.viikonloppuisin on noin 30 käyntiä ja yksin ollaan.meillä kuuluu myös siivoukset,kuten mattot ulos jne.ainut asia mitä ei tehdä on leipomimen.ja muuten,puhun kunnallisesta kotipalvelusta en yksityisestä enkä palvelutalosta.tuntuu taivaalliselta jos teitä on viikonloppuna noin monta töissä.meillä myös katsellaan kuka tekee ja mitä tekee.yhteishenkestä yms.ei ole edes tietoo.välit on tosi tulehtuneet.pomot vaan pyörittelee päätään.
- äskeinen..
meillä kirjoitti:
meillä ei ole edes työkännyköitä kaikilla.viikonloppuisin on noin 30 käyntiä ja yksin ollaan.meillä kuuluu myös siivoukset,kuten mattot ulos jne.ainut asia mitä ei tehdä on leipomimen.ja muuten,puhun kunnallisesta kotipalvelusta en yksityisestä enkä palvelutalosta.tuntuu taivaalliselta jos teitä on viikonloppuna noin monta töissä.meillä myös katsellaan kuka tekee ja mitä tekee.yhteishenkestä yms.ei ole edes tietoo.välit on tosi tulehtuneet.pomot vaan pyörittelee päätään.
jos teillä on tällainen tilanne.. Olen myös töissä kunnallisessa ja kunta on myös aika pieni, n. 7000 asukasta. Meillä on todella hyvä yhteishenki. nauretaan ja ollaan rennosti, kukaan ei pingota eikä puhu pahaa toisten selän takana. Meillä ei kuulu enää siivoukset eikä ruuanlaitot hommiin, vaan ne on kaikki yksityistetty tai ruokapalvelu tuo ruuan, jika me sitten vain korkeintaan lämmitetään. Mukavaa on homma, en aivan heti vaihtaisi!
- meillä
äskeinen.. kirjoitti:
jos teillä on tällainen tilanne.. Olen myös töissä kunnallisessa ja kunta on myös aika pieni, n. 7000 asukasta. Meillä on todella hyvä yhteishenki. nauretaan ja ollaan rennosti, kukaan ei pingota eikä puhu pahaa toisten selän takana. Meillä ei kuulu enää siivoukset eikä ruuanlaitot hommiin, vaan ne on kaikki yksityistetty tai ruokapalvelu tuo ruuan, jika me sitten vain korkeintaan lämmitetään. Mukavaa on homma, en aivan heti vaihtaisi!
olen kateudesta vihreä.hyvää talven odotusta.
- ...
Kotona hoidetaan nykyään huonokuntoisempia vanhuksia/ tai miksei sairaita nuoriakin, kun ennen.
Apuvälineet on kehittyneet(turvapuhelimet ym.) Avohoitoon yritetään suunnata enemmän vanhuksia myös tulevaisuudessa, hoito on yhteiskunnalle edullisempaa ja koti monesti kaikille paras paikka.
En itse ole ollut palvelukodissa töissä joten en osaa verrara paikkoja, mutta miksei kannattaisi kokeilla. Vaihtelu virkistää ja, jos edellisessä paikassa ollut jo 10-vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179