Hep!
Minkäverran tonneja pystyy vuorokaudessa keskimäärin ajamaan 60tonnin kasettiyhdistelmällä?
Antakaapa omia kokemuksia, mikä on semmonen vuorokauden keskiarvo ?
kasetti
11
4408
Vastaukset
- paljolti
siirtymä matkan pituudesta, luulisin.
- Monesta eri asiasta
Ajomatka, kasetointimatka, vedetäänkö matoksi, missä pääsee kääntyyn ja ruuhkat ym. Niin ja päivän pituus tietty.
Jos päivän pituus on n.10-11h niin mulla päivässä menee 4-8 reissua eli n.41/reissu tekee 164-328 tonnia. Kuus reissua taitaa olla yleisin, mutta jos ajomatka on liki 40km/sivu niin taitaa tuo neljä olla lähempänä.
Myös tavaran laatu vaikuttaa, eli pistätkö/pistääkö joku kuorman kasasta vaiko pitääkö se seuloa ensi. Ja isommilla kuopilla esim. rudukselta ajettaessa saattaa olla lastauspaikoilla ja vaakalla ruuhkaa. Nopeinta on ehkä joku täytehiekan ajo ja suht isohko n.25-30ton. pyöräkone lastaamassa ja ajomatka alle 15km niin 8 reissua tulee helposti ajettua.
Surkeinta ajo mielestäni on salaojasoran ajo, sitä kun ajetaan paljolti syksyisin ja suoraan sinne missä sitä käytetään eli pellolle. Ja märkää on. Kippauspaikalle yleensä kyllä pääsee lukot ym. robsonit päällä mutta se tyhjällä poispääseminen onkin eri juttu. Yleensä ketju keulaan kiinni suosista ja massikalla koittaan mutta kun tyhjäpaino saattaa olla kasetti kyydissä sen 15-17 tonnia niin ei se massikka siinä paljoo auta.
Sepelin ajo taitaa olla helpointa.
Mitä muuten itse ajelet? Lohjan, KTK:n yms. vaiko kenties omaa tavaraa?- Källi
Nyt niin helppoa on???
- ....
En omista ajokorttia
- Hra Källille
Källi kirjoitti:
Nyt niin helppoa on???
Tarkoitin että sepelinajo on HELPOMPAA kuin esim. salaojasoran tai mullan ajo. Eihän sitä sepeliä yleensä mihinkään navetan taakse tai pellolle tarvitse kipata. Eikä jää lavaan kiinni.
Kelpasiko?
ps. ja sillä sepelillä EN tarkoita murskeita yleensä vaan sepeliä/kiveä/singeliä. - kevyttä
sitä kun lyö reilut 40 tonnia niin on laatikot varmasti täynnä, ite oon tainnut ajaa tuommoseen 20 kilometriin muistaakseni reilussa tunnissa letkukasetilla, saaa kasetoida ihan kippauspaikan vierssä
- Källi
Hra Källille kirjoitti:
Tarkoitin että sepelinajo on HELPOMPAA kuin esim. salaojasoran tai mullan ajo. Eihän sitä sepeliä yleensä mihinkään navetan taakse tai pellolle tarvitse kipata. Eikä jää lavaan kiinni.
Kelpasiko?
ps. ja sillä sepelillä EN tarkoita murskeita yleensä vaan sepeliä/kiveä/singeliä.Kyllä noita kaikkia kiviaineslaatuja sekä multaa, kuoriketta on saanut viedä milloin minkin pömpelin taakse. Multa nyt saattaa ottaa vähän kiinni, mutta ripottelee hiekkaa pikkusen laatikoiden pohjalle niin lähtee aika kivasti. Multahan myydään kuutioina eikä sitä pidä mennä painelemaan sinne lavan pohjaan tiukaksi. Oletko poika päässyt isin mukana montulla käymään, kun källille opetat murskeen ja sepelin eron?
Ps. Kerroppa mitä on salaojasepeli?? Tai kysy papalta... - kyydissä
Källi kirjoitti:
Kyllä noita kaikkia kiviaineslaatuja sekä multaa, kuoriketta on saanut viedä milloin minkin pömpelin taakse. Multa nyt saattaa ottaa vähän kiinni, mutta ripottelee hiekkaa pikkusen laatikoiden pohjalle niin lähtee aika kivasti. Multahan myydään kuutioina eikä sitä pidä mennä painelemaan sinne lavan pohjaan tiukaksi. Oletko poika päässyt isin mukana montulla käymään, kun källille opetat murskeen ja sepelin eron?
Ps. Kerroppa mitä on salaojasepeli?? Tai kysy papalta...oon montulla joskus käyny....
Salaojasepeli? Meilläpäin ajetaan seulottua salaojasoraa. Mutta voihan sitä sepeliäkin (vaikka 8-16) salaojaan laittaa, ei se ainakaan huonompaa ole. Mutta se hinta.....
Ihmiset (asiakkaat) puhuvat monesti sepelistä ja tarkoittavat sillä mursketta, tai toisinpäin. On tullu vietyä murskekuorma asiakkaalle joka kasaa potkiessaan on mutissut että: "miksi tässä on tätä hienoa niin paljon seassa"
Joo hiekkaa tietysti lavalle jos multaa ajaa. Jos sitä sattuu lähellä olemaan. - Källi
kyydissä kirjoitti:
oon montulla joskus käyny....
Salaojasepeli? Meilläpäin ajetaan seulottua salaojasoraa. Mutta voihan sitä sepeliäkin (vaikka 8-16) salaojaan laittaa, ei se ainakaan huonompaa ole. Mutta se hinta.....
Ihmiset (asiakkaat) puhuvat monesti sepelistä ja tarkoittavat sillä mursketta, tai toisinpäin. On tullu vietyä murskekuorma asiakkaalle joka kasaa potkiessaan on mutissut että: "miksi tässä on tätä hienoa niin paljon seassa"
Joo hiekkaa tietysti lavalle jos multaa ajaa. Jos sitä sattuu lähellä olemaan.Joo eipä sorvailla enkä halunnut pahoittaa mieltä nippelitiedoilla. Hyvää jatkoa toivottaen Källi etelästä.
- sinnekkin päin!
Källi kirjoitti:
Joo eipä sorvailla enkä halunnut pahoittaa mieltä nippelitiedoilla. Hyvää jatkoa toivottaen Källi etelästä.
Ja tielläpysymisiä, nyt kun kelitkin huononivat.
Terveisin santakuski etelä-pohjanmaalta.
- sisu sr 300 big bad wolf
kasetilla kerkeää 15km matkalla jos saa kipata viereen ja on automaatti kasetti niin kerkeää 10tunnis vetää 616 tonnia. oma ennätys! kaks kertaa kävin kahvil,ite tein kuormat ja kasetointi pääs veivasin kaikki ja lähdin voittajana kotio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821369Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661144Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1991140Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071136Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68906Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍124846Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755