Voiko menetetyn saada takaisin

oottava

Kaksosnainen on kymmenen yhteisen vuoden ja kolmen lapsen jälkeen lähtenyt omille teilleen. Lähtöä harkinnut salaa joitakin kuukausia ja sitten ihastuminen ja hältä saatu vastakaiku saivat repimään itsensä irti. Samantien muutti lyhyen tuttavuuden ja kuukauden suhteen jälkeen asumaan ihastuksensa kanssa. Voiko häntä mitenkään saada enää takaisin? Voivatko kaksoset rakastua entiseen kumppaniinsa uudelleen? Onko todennäköistä? Vai onko vain uusi haussa ja mahdollinen , jos nykyinen suhde joskus sattuu päättymään?

12

2373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tupla kaksonen

Kaksonen jättää suhteen kyllä taakseen, kun lopettaa sen, mutta toisaalta kaksosen on aika vaikea päästä irti suhteesta, jos on itse jätetty osapuoli. Elä omaa elämääsi ja älä roiku ja ruikuta takaisin. Jos sinä saat näyttämään elämäsi jatkon tosi hyvältä ja olet tyytyväinen niin kaksosta voi alkaa nyppiä, jos uusi suhde alkaa väljähtyä ja sinulla menee hyvin. Saattaa jopa tahtoa takaisin, jos tämä on ensimmäinen kerta kun lähti. Yleensä suhde on jo käytännössä ohi, jos kaksonen etsii uuden, eli summa summarum, etsi uusi rakas ja elä elämääsi eteenpäin, kaksonen voi tulla sen sekoittamaan, jos sinä olet houkuttelevampi vaihtoehto kuin uusi ja varsinkin jos "kelpaat liian hyvin muillekin".

• omalle kohdalle sattunut

Minäkin, kaksosnainen, lähdin pitkästä suhteesta mieheni (tilapäisen) uskottomuuden vuoksi. Minullakin on useita lapsia pitkäaikaisesta avioliitostamme. Elämä avasi porttinsa minulle ja viihdyin todella "vapaudessani"!

Mieheni soitti päivittäin ja kinusi minua takaisin jos jonkinlaisella tavalla. Hän järjesti tapaamisiakin ja esitti takaisinpyyntöjä todella tosissaan. Tinanne oli vaikea minulle - rakastin vapauttani, mutta olihan tottunut siihen aikaisempaan avioelämääni (ja turvallisuuteen) juuriani myöten. Lopulta muutin takaisin "kokeeksi".

Tunsin tosin vieläkin itseni "alennetuksi" mieheni uskottomuuden vuoksi enkä nauttinut hänen läheisyydestään. Seksi ei sujunut - meillä ei ole ollut seksiä takaisin tuloni jälkeen ollenkaan. Tunsin hänen "saastuttaneen" itsensä olemalla sen toisen kanssa ja itse ajatus seksistä hänen kanssaan inhotti minua. Muutoin olemme eläneet hyvinä ystävinä koko ajan paluuni jälkeen. Joskus meillä on hauskaakin yhdessä. Päätin takaisin muuttaessani, että en enää ota uskottomuutta puheeksi, kun kerran olin valinnut tulla takaisin. Jäin siksi aivanyksin tunteitteni kanssa. Minulle tuli syvä depsessiooni. Olinhan muuttanut takaisin entiselle paikkakunnalle ja jättänyt vapaana hankkineeni hyvän työpaikan. En jaksanut hakea töitä ja jättäydyin kotirouvaksi syvän alakuloisuuden vallitessa.

Mieheni vaikuttaa olevan tyytyväinen tilanteeseen, mutta minun elämäni on tylsää. Alan päästä pinnalle depressiostani, mutta se otti useita vuosia. Alan nyt mielestäni vanheta ja on vuosi vuodelta yhä vaikeampaa lähteä uudestaan eroon.

On vaikeaa parantaa haavoittuneita tunteita uskottomuutta kohdatessaan. Sellaisiin tunteisiin ei järkiperäisesti voi vaikuttaa. Se on parannettava tunneperäisesti ja se ei käy päinsä tapauksessani. Tunteeni muistavat alentavan kohtelun vaikka järkiperäisesti tahdon unohtaa!

Ehkä sinun miehesi onnistuisi unohtamaan uskottomuutesi. Miehillä usein ovat sellaiset tunteet jollain tavalla pinnallisimpia kuin meillä naisilla. Miehen rakkaus on enemmän ruumillista, me naiset haavoitumme puolestame koko sielultamme ja tunnemme itsemme alennetuiksi meihin kohtautuneen uskottomuuden vuoksi. Siis ehkä voisitte korjata vielä suhteenne.

Toisaalta, miksi haluat takaisin? Lastenko vuoksi? Voisittehan elää lähellä toisianne (samalla paikkakunnalla) olematta aviosssa ja huoltaa lapsistanne vuorottain kumpikin viikollanne. Lapset tulevat kyllä siihen tottumaan!

Periaatteesssa on neuvoni, että on tunneperäisesti vaikeaa korjata pettymysken aiheuttamia tunteita. En usko että mahdollinen takaisin tulo eron jälkeen johtaa entiseen, onnelliseen suhteeseen. LUULEN, ETTÄ ALOITETAAN UUSI SUHDE, JOSTA VOI TULLA AIVAN ERILAINEN! Parempi vaiko huonompi?

Yhdyn ajatukseen, että "Yleensä suhde on jo käytännössä ohi, jos kaksonen etsii uuden".

Hyvää tulevaisuutta!

• melli *

Joo, täysin totta, aivan niinkuin itsekkin äsken kirjoitin!

• Kaksonenkesäkuu

Kyllä voi! tärkeätä on ettet ruikuta kaksosta takaisin! kaksos nainen on vaihtelunhaluinen mutta! arvostaa suhdetta jos on ollut pitkä liitto! kuka vaan ei saa kaksosnaista pysymään paikoillaan 10 vuotta, naisesi haluaa kokea huuman, se menee ohi ja palaa luoksesi. Tärkeätä on! Älä ole helppo nakki jos haluat kaksosnaisen arvostuksen takaisin!

• KaksosN

Takanani on kolme pitkää suhdetta, min 4 v ja viimeisin 10 v. Kun olen eronnut niin sitä en ole tehnyt(minä olen jättänyt) hetken mielijohteesta vaan pitkän miettimisen ja harkkinnan jälkeen, syystä. Takaisin entiseen en ole halunnut palata enkä palaa vaikka exex varsinkin nyt oman suhteensa loppumetreillä tekis vaikka mitä saadakseen mut takaisin. Ystävä voin olla, ei muuta.

Olen nyt sinkku (jo 4 v) ja niin kauan kuin löydän sellaisen miehen jonka kanssa voin ajatella yhteistä tulevaisuutta. Eroissani ei ole ollut mukana kolmatta osapuolta ainakaan omalta puoleltani ja en eroamisteni jälkeen ole heti uuteen suhteeseen syöksynyt. En toki ole myöskään jäänyt elämään nunnana neljän seinän sisälle ja kyllä tähän nykyiseen tilanteeseenkin liittyy orastavia ja ohimenneitä seurustelusuhteita.

Näin mulla, toivon että omalta osaltasi asiat selkiintyvät ja saat lopullisen vastauksen´päästäksesi jatkamaan elämääsi eteenpäin! :)

• KaksosNainen

Kun kaksosnainen lähtee, paluuta ei ole. Itse kävelin pois neljästä suhteesta, kun olin asioita miettinyt ja päätökseni tehnyt. yhdenkään luokse en ole palannut: en halunnut heitä enää. kaksosta pitää kohdella oikein, sillä hän antaa aikansa virheitä anteeksi mutta kun lähtee, paluuta ei enää ole.

• taraiiita

Minä rakastuessani ja rakastaessani joustan ja annan paljon anteeksi. Mutta jos suhde kuivuu eikä vastakaikua tule, mietin tarkkaan kannataako jatkaa ja jos päädyn suhteen lopettamiseen tunteeni ovat kuolleet, en palaa entiseen. Elämässä täytyy mennä eteenpäin ja uuteen oli sitten kyseessä parisuhde tai työpaikka. Menneisyyteen ei kannata palata. Maailmassa on useita oikeita ihmisiä meille kaikille ja toinen toistaan parempia ja sopivampia. Jos kaksosnainen lähtee toisen miehen mukaan, hän ei sinua enää halua ja mitä järkeä sinun on haluta häntä jos on kerran sinut hylännyt. Sinä ansaitset naisen joka on vain sinun.

• mulle
        taraiiita kirjoitti:

Minä rakastuessani ja rakastaessani joustan ja annan paljon anteeksi. Mutta jos suhde kuivuu eikä vastakaikua tule, mietin tarkkaan kannataako jatkaa ja jos päädyn suhteen lopettamiseen tunteeni ovat kuolleet, en palaa entiseen. Elämässä täytyy mennä eteenpäin ja uuteen oli sitten kyseessä parisuhde tai työpaikka. Menneisyyteen ei kannata palata. Maailmassa on useita oikeita ihmisiä meille kaikille ja toinen toistaan parempia ja sopivampia. Jos kaksosnainen lähtee toisen miehen mukaan, hän ei sinua enää halua ja mitä järkeä sinun on haluta häntä jos on kerran sinut hylännyt. Sinä ansaitset naisen joka on vain sinun.

seurustelin yläasteella kasi luokalla kaksosmiehen kanssa.. ero tuli puolen vuoden jälkeen, ja kauan aikaa haikailin salaa perään.. tuli uusia ihastuksia, enkä välittänyt hänestä ollenkaa.. nähtiin kuitenkin joka päivä, käytiin samaa yläastetta ja lukiota.. kerran päissäni sorruin pettämään sen hetkistä poikakaveriani tämän kaksosmiehen kanssa.. ja se tapahtu vielä toisenkin kerran.. selvinpäin en kiinnittänyt häneen mitään huomiota.. lukiossa ollessamme hän alkoi soittelemaan minulle, eka kysyäkseen tulevasta kesätyöpaikastaan (olin ollut samassa paikassa edelliskesänä).. lopulta sanoin älä soita mulle enää koskaa.. kun tuli päättäjäiset, olin tämän kaksosmiehen kanssa, päissään.. ja siitä päivästä lähtien alettiin soittelemaan.. pari viikkoa myöhemmin alettiin seurusteleen, ja nyt ollaan oltu yhessä 3 ja puoli vuotta, ja avopuolisoja ollaan :) ...että voi ne kaksoset palatakin :) ..tsemppiä :)

• kaksostyttö

Ei kantsi yrittää- etsi itsellesi uusi ja pidä huolta itsestäsi.Hoida ILON kukkaa-pientäkin niin uusi alkaa. Ensin omasta itsestäsi- sitten muualta.

• melli *

Minullakin oli pitkä ja hyvä suhde, mutta jätin miehen lyhyen tuttavuuden takia, koska kyllästyin ja rakastuin toiseen, mielenkiintoisempaan mieheen.
      Olen päättänyt kyllä että ex heiloja en takaisin ota toista kertaa, vaikka häntä rakastaisinkin. Teillä on tosin perhe, jonka varjolla ehdottomasti tekisin kaikkeni pitääkseni perheen koossa!
      Älä kuitenkaan missään nimessä ahdista häntä. Yritä olla niinkuin et välittäisi, kysy silloin tällöin normaalisti kuulumisia jne. Niin ehkä hän tulee järkiinsä, missään nimessä häntä ei kannata ahdistaa, taikka anella takaisin!

• Petrus

mullakin,kaksosnainen lähti 10v.avioliiton jälkeen jonku klopin matkaan,jätti yhden lapsen minulle ja toisen otti mukaansa...omasta mielestäni meillä meni hyvin,kumpikin vakituisessa työssä ja ei hirveästi velkaa eikä riitoja yms.Uskomatonta touhua???Selvisi että oli yksinkertaisesti kyllästynyt normaaliin perhe-elämään.Enkä perkele kinua kyllä takas vaikka rakastan häntä edelleen.No joo,täytyy kyllä sanoa että jotain kuoli mun sisältä sen tempauksen vuoksi.

• vainyksi mahdollisuus

Kaksonen ei elä vain tunteittensa mukaisesti vaan on erittäin järkiperäinen teoissaan ja valinnoissaan. Kaksonen voi olla impulsiivinen vähemmän tärkeissä asioissa,(esim. mitkä kukat sopivat parhaiten päivällispöytään = kaikki sopivat tavallaan yhtä hyvin, tms), mutta vakavissa elämän asioissa (esim valinta sopivasta aviopuolisosta, lasten koulusta tai työpaikasta) pohtii kaksostyttö kauan ja perusteellisesti, ennekuin tekee valintansa.

Jos kaksostyttö suhteenne aikana katsoi toisen pojan perään, oli hän jo kaun sitten ollut epätyytyväinen suhteeseenne ja harkinnut elämänkumppanin vaihtoa.

Ei, ei kaksostyttö etsi takaisin vanhojen seuralaisten luo - heitä hän on jo kokeillut ja koetellut. Jos päätyi siihen tulokseen, että mies ei ollut hyvä hänelle, niin hän hylkäsi. Ei tule takaisin. Hänelle on uusia heiloja koko ajan tarjolla.

Koeta ymmärtää, miksi hän lähti ja älä tee samaa virhettä seuraavan naisystäväsi kanssa.

Et maininnut mitä horoskooppimerkkiä olet itse.

Terv. kaksostyttö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10751
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      11
      3459
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      230
      2303
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      2133
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1640
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1174
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1150
    8. 184
      1122
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1009
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      979
    Aihe