Ihan mielenkiinnosta gallup siitä, paljonko olit auki, kun saavuit sairaalaan. Erityisesti ensisynnyttäjien kokemukset kiinnostavat (ts. ensimmäisen synnytyksen kokemukset). Itse aikoinaan ensisynnyttäjänä oli viisi senttiä auki, mitä kätilöt sitten yhdessä ihmettelivät ensisynnyttäjän saavutuksena. Ihmettelivätkö ihan syystä vai eivät?
Paljonko auki
9
1357
Vastaukset
Meille syntyi kaksospojat 3.7.06
rv39 2 ja sairaalaan saavuttaessa olin auki 5cm. Siitä poikien syntymään meni aikaa n.3,5h- käynnistetty
En yhtään sillä synnytys päätettiin käynnistää yliaikaisuuden vuoksi.
Toisen aikaan olin auki 1 cm, mutta parempi niin. En uskaltanut olla kotona kauempaa, koska supistukset tulivat jo jatkuvina. Supistelu rauhoittui sairaalassa ja pienokainen syntyi 4 tunnin kuluttua supistusten uudelleen alkamisesta. - Taijaleena
..4cm auki, vauva syntyi kuuden tunnin sairaalassaolon jälkeen. :)
- hanna81
olin myös 4 cm auki kun päästiin sairaalaan. Ja siitä viisi tuntia eteenpäin niin tyttö oli sylissä!
- Jihuuu
hanna81 kirjoitti:
olin myös 4 cm auki kun päästiin sairaalaan. Ja siitä viisi tuntia eteenpäin niin tyttö oli sylissä!
Ja 3,5h päästä syntyi tyttö. Hommaa ehkä vauhditti lopulta kalvojen puhkaisu kun piti laittaa sydänanturi vauvan päähän. Ennen kalvojen puhkaisua olin 8cm auki ja kalvojen puhkaisujen myötä meni lapsivesi ja päästiin 10cm ja ruvettiin ponnistamaan :D
- olin auki...
koska kätilö ei tullessa sitä tarkistanut (lähdimme sairaalaan koska lapsivedet meni kotona) ja kun seuraavan kerran kahden tunnin päästä sen katsoi (puoliksi vastentahtoisesti kun tivasin sitä) niin sepä oli sitten kokonaan auki ja sain alkaa ponnistaa. ja tämä on sitten ensisynnyttäjän kokemus, hieman pelottaa tuo kakkosen tulo....
arvaukseni on että olisko ollut sitten semmoset 4-5 cm kanssa auki, koska oksensin rajusti reilun tunnin päästä ja se tulee yleensä siinä vaiheilla kun on n. 7 cm auki, jos on tullakseen... - 111111111
olin 10 cm ja ei kun kiireellä saliin jossa paikat levällään entisestä synnytyksestä, kätilöt siivoilivat ja mä sanoin että ponnistuttaa tää tulee. 3 kertaa ponnistin ja tyttö oli siinä.
- äiti vm-75
Aikanaan poikaa synnyttäessä olin auennut 6cm sairaalaan tultaessa ja silloinkin olin epävarma että olenko tullut liian aikaisin, kun soitin ennen sairaalaan tuloa osastolle ja käskivät vaan olla kotona niin pitkään kun pystyn, niin en oikein osannut sitä rajaa vetää... Kohdallani päätyttiin kyllä sektioon melko pian sairaalaan tulon jälkeen
- ........
eksta oli 3cm ja tokasta 4cm ja sillon aatteli että meninköhän liian aikasin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 542754
- 88944
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!11925- 49876
- 78787
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35751Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27650- 82631
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap85586- 48565