Onko olemassa lämmitintä, joka saisi energiansa muuten kuin pistotulpan kautta sähköverkosta tai auton akusta. Ei myöskään kaasulla, koska se voisi aiheuttaa vaaratilanteen. Siis onko omalla akulla toimivaa lämmitintä olemassa? Haluaisin lämmittää autoani hieman kovilla pakkasilla, koska koira joutuu olemaan treenien aikaan siellä tunteja. Ideoita, pliis!
autoon lämmitin(omalla akulla?)
18
9551
Vastaukset
- r1150r
Eli auton omalla polttonesteellä toimiva on tietty paras mutta maksaa jotakin 1200€ alkaen...
Vissiin on myös joitakin ihan vaan hyttiä lämmittäviä, joita ei tarvitse kykeä auton omaan nestekiertoon.- Yrjö
koira kotiin,miksi sen pitää olla autossa palelemassa?Onko pillerit sekoittanut pään?
Joskus on ollut markkinoilla järjestelmä,
joka käytti jäähdytysnesteen lämmön kopan
lämmittämiseen.
Siinä kytkettiin jäähdytysvesikiertoon 12V:n
kiertopumppu ja auton oma puhallin pienimmälle
nopeudelle.
Systeemi toimi joten kuten pakkasesta riippuen
tunnin pari.
PS. Älä ota niitä pillereitä, liika lääkkeiden
käyttö ei ole terveellistä ja vaikuttaa vaan
pahentavasti.- Talvi tulee
Yrjö kirjoitti:
koira kotiin,miksi sen pitää olla autossa palelemassa?Onko pillerit sekoittanut pään?
Oletko koskaan kuullut, että henkilöetsinnässä nimenomaan koirat etsivät kadonneita ihmisiä. No koirienhan tulee harjoitella tätä toimintaa. Siksi pidetään treenejä. Treeneissä pitää koirienkin olla mukana. Koska koirat suorittavat etsinnän. Kirjoitin lyhyitä lauseita. Arvelin, että ymmärtäisit siten asian paremmin.
- Vaihtoehdot vähissä
Talvi tulee kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut, että henkilöetsinnässä nimenomaan koirat etsivät kadonneita ihmisiä. No koirienhan tulee harjoitella tätä toimintaa. Siksi pidetään treenejä. Treeneissä pitää koirienkin olla mukana. Koska koirat suorittavat etsinnän. Kirjoitin lyhyitä lauseita. Arvelin, että ymmärtäisit siten asian paremmin.
autossa istumalla? Noh, asiaan: polttoainetoiminen lisälämmitin on ainoa vaihtoehto: Webasto tai Eberi. Molemmat kuluttavat kuitenkin akkua, joka tyhjenee 1-2 tunnissa. Tai sitten lisää akkukapasiteettia 3-kertaiseksi.
- P12
Täpinä kirjoitti:
Joskus on ollut markkinoilla järjestelmä,
joka käytti jäähdytysnesteen lämmön kopan
lämmittämiseen.
Siinä kytkettiin jäähdytysvesikiertoon 12V:n
kiertopumppu ja auton oma puhallin pienimmälle
nopeudelle.
Systeemi toimi joten kuten pakkasesta riippuen
tunnin pari.
PS. Älä ota niitä pillereitä, liika lääkkeiden
käyttö ei ole terveellistä ja vaikuttaa vaan
pahentavasti.Edellinen kirjoittaja tarkoittaa varmaankin ns.taukolämpöä. Järjestelmässä on juurikin sähköpumppu joka pitää veden kierrossa ja käyttää samalla auton puhallinta toimittamaan lämmintä kennosta hyttiin.
Pitää lämmintä hetken aikaa(niin kauan kuin jäähdytysneste on kuumaa/lämmintä), pakkasesta riippuen.
Defalta sai ainakin kaksi vuotta sitten ko. systeemiä jälkiasenteisena, hintaluokka n. 150€ - Skodilakki
P12 kirjoitti:
Edellinen kirjoittaja tarkoittaa varmaankin ns.taukolämpöä. Järjestelmässä on juurikin sähköpumppu joka pitää veden kierrossa ja käyttää samalla auton puhallinta toimittamaan lämmintä kennosta hyttiin.
Pitää lämmintä hetken aikaa(niin kauan kuin jäähdytysneste on kuumaa/lämmintä), pakkasesta riippuen.
Defalta sai ainakin kaksi vuotta sitten ko. systeemiä jälkiasenteisena, hintaluokka n. 150€Osat saat vaikka jostain romarilta. Sähköinen kiertovesipumppu ja katkaisija jolla ohjaat relettä, josta sähkö puhaltimelle ja pumpulle. Helppo homma, jos vaan on yhtään viitseliäisyyttä.
Tosin ei se jäähdytysneste kauaa lämpimänä pysy pakkasella, varsinkaan kun sitä jäähdytetään lämmityslaitteessa kylmällä ulkoilmalla, mutta tyhjää parempi ratkaisu, jos ei polttoainetoimista lämmitintä raaski ostaa. - yrjöyrjölä
Yrjö kirjoitti:
koira kotiin,miksi sen pitää olla autossa palelemassa?Onko pillerit sekoittanut pään?
Yrjö lensi yrjö
- kaikki tietävä
On olemassa ns. lämpöakkuja jotka varastoi lämpöä ajaessa kun jähdytysvesi kiertää lämpöakussa, asenetaan penkin alle tai muuhun sopivaan paikkaan, lämpöakku sisältää jotakin suolaa millä on korkea lämmön varastoimis kyky, kun auto on pysähdyksissä niin se sitten luovuttaa lämpöä.
- Talvi tulee
Siis jos lataisi sen lämpöakun kotona ja kantaisi sitten autoon. Kuinka pitkäänhän se lämmittää yleensäkin?
- Kartsa71
Talvi tulee kirjoitti:
Siis jos lataisi sen lämpöakun kotona ja kantaisi sitten autoon. Kuinka pitkäänhän se lämmittää yleensäkin?
maksa mitään että kyllä sillä lämpenee mutta se polttoaine lisälämmitin silti halvempi tai sitten vaan jättää käymään
- toimii taukolämmitimenä
Webasto toimii taukolämmittimenäkin.
Laite toimii auton polttoaineella ja poltin sekä pumppu auton akulla. - dfrrggvb
Pieni nestekaasu lämmitin on ainoa toimiva laite joka toimii vaikka 10 tuntia. Ikkuna pitää olla raolla.
- hyötykyseenalainen
Kyllähän noita akkukäyttöisiä lämmittimiä on olemassa, mutta todellinen hyöty on kyllä erittäin kyseenalaista.
http://www.hammacher.com/Product/79918?source=CJ&cm_mmc=CJ-_-2296962-_-2868751-_-Hammacher Product Catalog
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=rechargeable heater&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xrechargeable defroster.TRS0&_nkw=rechargeable defroster&_sacat=0 - setoimiihyvin
Paras on kelloon perustuva moottorin käynnistin. Auto käynnistyy esim 20 min välein, pakkasesta riippuen, auton oma puhallin lämmittää sisätilan , auto käy pakkasesta riippuen 3-5 minuuttia, ja sammuu. Ainoa ostettava ja asennettava laite on tuo kello joka kytketään auton sähköjärjestelmään.
- konekäykokoajan
Eipä ainakaan dieselmoottorilla 3-5 minuutissa tyhjäkäynnillä lämpöä kehity juuri nimeksikään. Kyllä yhtään kovemmalla pakkasella pitää käydä koko ajan ja kovalla pakkasella akun rasituskin on merkittävä jos vähän väliä käynnistyy ja sammuu.
Tuollainen kello on tarpeeton, ainoa mitä tarvitaan on toinen avain jos auton luota poistuu kauemmaksi. Silloin toinen voidaan pitää virtalukossa ja moottori käynnissä, toisella lukitaan ovet.
Kaikki autot eivät mene tosin lukkoon noin, ainakaan minä en saanut viime talvena V70 volvoa lukkoon moottorin käydessä. Aikaisemman 850 volvon sai lukkoon ihan normaalisti ja jätettyä käymään. En tiedä pitäisikö tehdä joku ohjelmistomuutos vai miten sen saisi, kaukosäädin ei sano mitään ja oven lukko ei metalliavaimella kääntynyt.
Tietysti saattoi olla se mekaaninen lukko jäässäkin, tiedä sitten. - TyperäValinta
Auton käyttöiän kannalta tuollainen systeemi on 100% paska valinta. Tuollainen systeemi kuluttaa loppujen lopuksi moottoria ja auton muita laitteita paljon enemmän kuin auton käyttäminen kokonaan ilman lämmittimiä. Ei suositeltavaa tuollainen systeemi.
- asdfred
"""Tuollainen systeemi kuluttaa loppujen lopuksi moottoria ja auton muita laitteita paljon enemmän kuin auton käyttäminen kokonaan ilman lämmittimiä."""
Ei tämä lämmitys ole auton takia, koira se lämmintä tarvitsee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802