Missä vika, kun pyykinpesukoneen ohjelma ei etene vaan jää paikoilleen junnaamaan?
Äänet kuulostavat siltä, että kone myös välillä ikään kuin hakee kierroksia. Voiko jokin mahdollisesti koneeseen pudonnut esine hidastaa rumpua -> ohjelmaa? Sinänsä toiminnot erikseen säädettyinä pelaavat: linkous, vedenotto, -poisto...
Kone on siemens siwamat 8100 ikää n.5-6 vuotta.
Onko kokemuksia koneen aukaisusta itse - vai tulisiko kutsua huoltomies? Tyyriiksi tulee, jos hän vain tulee ja käy toteamassa koneen käyttökelvottomaksi.
Mikä pyykinpesukoneessa vikana?
6
4925
Vastaukset
- pyykkimuija
Katso poistopumpun sihti, ettei sinne ole päässyt jotain. Kone ei lähde linkoamaan ennenkuin on saanut vedet pois ja siksi ohjelma seisoo....
- ++++
jälkeen tarkista moottorin hiilet, helppo homma, jos hiilet loppu ei myöskään linkoa. Sivupelti irti, muistaakseni vasen, sen jälkeen näkyy moottori, joka on yhdellä tai kahdella pultilla kiinni, kone irti ja hiilien tarkastus, jos loppu, niin uudet tilalle.
- samantyyppisiä
oireita kymmenen vuotta vanhassa Electro helios-pesukoneessa.
Syyksi paljastui eräs säätökondensaattori (jonka tarkka nimi ei nyt muistu mieleen).
Erään huoltoliikkeen mies sanoi kuultuaan koneen oireista, että kannattaisi vaihtaa tai vaihdattaa em. osa. No, kysyin kondensaattoria Partco Oy-nimisestä kaupasta ja sieltä löytyi sellainen 4,5 eurolla!
Vaihdoin kondensaattorin itse ja siitä lähtien pyykkikone on toiminut ongelmitta. Tietystikään ei kannata mennä itse aukomaan konetta tai vaihtamaan osia, jos sähköturvallisuusmääräykset ovat huonosti tiedossa!( Esim. vaihtovirtakondensaattoriin ei pidä koskea paljain käsin, vaan irrottaa se eristävällä työkalulla.) - -> ohjelma polkee paikal...
Jos siis kaikki toiminnot ohjelmavalitsimesta erikseen "tilattuina" toimivat, vika ei voi olla moottorissa tai tyhjennyspumpussa.
Lämmittääkö kone vettä? Minun ymmärtääkseni ohjelma "polkee paikallaan", kunnes asetettu lämpötila on saavutettu. Jos lämmitysvastus on rikki, valmista ei tule ikinä...
On myös mahdollista, että itse ohjelmanvalitisin on rikki ts. se ei osaa hypätä eteenpäin, vaikka kaikki "välitavoitteet" (veden lämpötila yms.) olisi saavutettu.- Jotta
Todellakin näinhän se sitten oli. Kone ei lämmittänyt vettä ja ohjelma ei edennyt. Korjaajan mukaan ohjelmakortti oli vioittunut. Pyykinpesukoneissa (ainakin näissä hiukan vanhemmissa) ohjelmakorttia ei ole suojattu kosteudelta ja kun kone sijaitsee kylpyhuoneessa, joka tässä tapauksessa on suhteellisen pieni on mahdollista, että kosteutta oli päässyt kortille.
Joka tapauksessa kone on sen verran järeä muuten, että kannattaa korjata, sillä samalla hinnalla saisi vain halvan uuden - ei yhtä hyvää.
- liian täyteen laitettu
Oliko vikana vetohihnan irtoaminen? Meille kävi näin kun täytettiin pesukone liian täyteen. Yksinkertainen itse laittaa takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792