Ootteko syöttäneet?
Miten on sopinu?
Me aloitettiin nyt antaan hau hau champion kanariisiä ja hyvin on passannu:)
Meillä kun täytyy olla vehnätön ruoka,koiran maha ei kestä muuten.
Hau hau raksut?
18
5304
Vastaukset
- en syöttäisi omalle
määrä on huikea noilla marketti pöperöillä..ei oo mitenkään laadukasta safkaa.
Voihan olla ettei koirasi tällä ruualla allergisoi, mutta todella onnetonta on tämä nappula.- ruuille mennen tullen.
Toi on yleinen uskomus että kaikki marketti ruuat on huonoja.
- ruoakamerkkien laatua...
Meidän koiralle on syötetty monia eri merkkisiä "marketti pöperöitä" ja islti on aina ollut hyvä, kiiltävä ja paksu turkki ja muutnekin energinen ja terve koira.
Ollaan annettu mm. Pedigre-, Serti- ja Bestfriend- täysravintoa. Pentuna annettiin kyllä niin pitkään kunnes kasvuikä loppui niin jotian kalliimpaa ruokaa mitä ostettiin kasvattajaltamme, ja turkki oli yhtä hyvä silläkin ruoalla kuin tälläkin.
Itse siis ostaisin (ja ostan) pennulle ja kasvavalle nuorelle eläinkaupan tai "kasvattajan" suosimaa ruokaa, varmiistaakseni hyvän alun koiralle... tämäkään ei tarkoita etteikö marketeitten pentu ruoka olisi hyvää, olen kyllä silloin tämän hetkiselle koiralleni antanut pentunakin esim. pedigreen ja pirkan pentu ruokaa kun tämä kalliimpi pentu pöperö loppui mökiltä eikä lähellä ollut kuin marketteja. Ja hyvä terve koirahan tuosta kasvoi!
Tietty täytyy tunnustaa että annan myös silloin tällöin ruoantähteitä ja (erityisesti) tonnikalaa... ja pennulle nyt aina lisäsin ruoan sekaan piimää tai rae juustoa. (mutta näitä annan myös silloin vaikka olisikin kyseessä eläinkaupan pöperöt...)
Ja jos jotkut kasvattajatkin käyttävät hau hau-championia niin en usko että niissä mitään niin pahaa voi olla! Eivät hyvät kasvattajat muuten varmaan niitä syöttelisi!
Jotkut koirat voivat olla herkempiä joillekin aineilla eikä siksi kestä kaikkia ruokia, mutta ei sen takia KAIKKIA koiranruokamerkkejä voi syyttää! Eikös jossakin kalliissa ruokamerkissäkin tässä vähän aikasitten ollut jotain varrallista? -> pitäisikö tämän tapauksenkin takia sitten vältellä kaikkia kalliita eläinkaupassa myytäviä tuotteita?
- altavista
Vertailin juuri hau-hauta muutamaan eläinkaupan ruoklaan. Ei hassumpi koostumus. ainoa, joka jäi askarruttamaan oli, etten saanut selvää, oliko käytetty säilöntäaineita ja jos, niin mitä. Myöskään riisin ja maissin suhde ei pussin kyljestä selvinnyt.
tarkempaa tietoa löyty varmaan netistä.
Jos sopii hyvin koirallesi, anna mennä vain.... - noita markettipöperöitä.
Eivät minun koirilleni sopineet. Aina tuli jotain, kutinaa, kamala haju, valtavat määrät löysää sontaa jne..
- indi_
ei yhtäkään sopivaa ole löytynyt koirilleni. Tai no tuli mieleeni pirkan uusi senior ruoka, se oli ihan jees kun joskus kokeilin. Nyttemmin koirat syövät eläinlääkäriltä saatavia erikoisruokia.
- Hippokampus
indi_ kirjoitti:
ei yhtäkään sopivaa ole löytynyt koirilleni. Tai no tuli mieleeni pirkan uusi senior ruoka, se oli ihan jees kun joskus kokeilin. Nyttemmin koirat syövät eläinlääkäriltä saatavia erikoisruokia.
Meidän koiralle kahdeksan ensimmäistä eläinkaupaun ruokaa oli täysin sopimatonta. yhdestä meni maha sekaisin, toisesta ulosteen määrä kasvoi käsittämättömäksi jne. Koirat kun on yksilöitä. Ei kaupan nimellä ole merkitystä koiran ruokaan, kannattaa kokeilla erilaisia ruokia ja syöttää omalle koiralle sitä, MIKÄ SILLE SOPII. Itse löysimme vihdoin maatalouskaupoissa myytävän Jahti&Vahdin tälle koiralle.
Minäkin haen yhdelle koiralle nyt eläinlääkäristä ruoan; mutta siellä myydään erilaista sairauksista kärsivien koirien ruokia, joita ei missään tavallisessa tavaratalossa tai eläinkaupassa myydä. Niitä valmisruokia ostamalla säästyy itse paljolta erikoisruokavalion valmistamiselta.
- Kollikka
Meillä on syöty kana-riisiä pitkään. Koissu tykkää kovasti käypi meillä jopa palkka nameina. Turkki ja iho on hyvässä kunnossa ja ulosteen määräkin on ihan kunnossa. Ainakin meidän kokemusten perusteella suosittelen, mutta täytyy muistaa, että mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle...
- lissukka05
me kokeiltiin eläinkaupasta sitä Franksìn pro gold (tai mikä lie sen tyyppinen),niin se ei taas sopinnu tolle ollenkaan.
Meni ripulille ja lopulta ei enää edes suostunu syömään sitä! - Jeanette
lissukka05 kirjoitti:
me kokeiltiin eläinkaupasta sitä Franksìn pro gold (tai mikä lie sen tyyppinen),niin se ei taas sopinnu tolle ollenkaan.
Meni ripulille ja lopulta ei enää edes suostunu syömään sitä!Juu ite en kyllä koskaan syöttäis koirille tota merkkiä.
Meillä rotikka söi Mastery Gold:ia ja 5kk amstaffi pentu syö Bento Kronenia.
Nää on parhaat mitä mun mielestä on,Jahdista&Vahdista olen kuullut hyvää ite en ole sitä kokeillut...
frank's pro goldikin on on kyllä etten ihan heti lähtis syöttää..
Eläinlääkäristä saatavat on jo paljo parempia..en kyllä yleensäkään osta mitään ruokia eläinkaupoista.. - fanja84
lissukka05 kirjoitti:
me kokeiltiin eläinkaupasta sitä Franksìn pro gold (tai mikä lie sen tyyppinen),niin se ei taas sopinnu tolle ollenkaan.
Meni ripulille ja lopulta ei enää edes suostunu syömään sitä!Että ruoka sopii koiralle vaikka sitä eläinkaupassa myydäänkin.
En minäkään lähde haukkumalla haukkumaan nutroa, eukanubaa, genesistä enkä eukanubaa vaikkei ne koirilleni sovikkaan. Tai Prefektiä koska koirani eivät sitä syö. Ne ovat toisille koirille se ainoa oikea vaihtoehto.
Frank's ei sopinut mutta sitä en ihmeenä pitänytkään. laatu kun ei ole kummoinen.
Hauhau ei laadullisesti ole mitään kummoista, eikä edes mitään halpaa. Samalla rahalla saisi parempaakin. Ja teille jotka kirjoittelitte että hauhau hakkaa monet eläinkaupan ruuat, ette laittaneet esimerkkejä? - mikäs
fanja84 kirjoitti:
Että ruoka sopii koiralle vaikka sitä eläinkaupassa myydäänkin.
En minäkään lähde haukkumalla haukkumaan nutroa, eukanubaa, genesistä enkä eukanubaa vaikkei ne koirilleni sovikkaan. Tai Prefektiä koska koirani eivät sitä syö. Ne ovat toisille koirille se ainoa oikea vaihtoehto.
Frank's ei sopinut mutta sitä en ihmeenä pitänytkään. laatu kun ei ole kummoinen.
Hauhau ei laadullisesti ole mitään kummoista, eikä edes mitään halpaa. Samalla rahalla saisi parempaakin. Ja teille jotka kirjoittelitte että hauhau hakkaa monet eläinkaupan ruuat, ette laittaneet esimerkkejä?olisi parempi vaihtoehto?
- Jeanette
fanja84 kirjoitti:
Että ruoka sopii koiralle vaikka sitä eläinkaupassa myydäänkin.
En minäkään lähde haukkumalla haukkumaan nutroa, eukanubaa, genesistä enkä eukanubaa vaikkei ne koirilleni sovikkaan. Tai Prefektiä koska koirani eivät sitä syö. Ne ovat toisille koirille se ainoa oikea vaihtoehto.
Frank's ei sopinut mutta sitä en ihmeenä pitänytkään. laatu kun ei ole kummoinen.
Hauhau ei laadullisesti ole mitään kummoista, eikä edes mitään halpaa. Samalla rahalla saisi parempaakin. Ja teille jotka kirjoittelitte että hauhau hakkaa monet eläinkaupan ruuat, ette laittaneet esimerkkejä?En ole sitä tarkoittanutkaan että välttämättä paremmin sopii,en vain itse osta! Siinä on vissi ero,ja kun tutkii noita ruokien sisältöjä hieman tarkemmin eri merkeillä niin huomaa kyllä eron
- fanja84
Jeanette kirjoitti:
En ole sitä tarkoittanutkaan että välttämättä paremmin sopii,en vain itse osta! Siinä on vissi ero,ja kun tutkii noita ruokien sisältöjä hieman tarkemmin eri merkeillä niin huomaa kyllä eron
vastauksena lähinnä lissukalle joka tuntui tuomitsevan kaikki eläinkaupan ruuat koska Frank's ei sopinut hänen koiralleen.
Niin ja toiselle, hauhaun tilalle voisin hyvin suositella esim. Pro Formancen maintenance, meidän eläinkaupassa 15 kg/ 25,90.
Ei todellakaan kallista kun ottaa huomioon että on myös vehnätön, ei kemiallisia säilöntä eikä lisäaine paskoja, omegat, niveltenvoitelu nesteet.....
Toinen suht. edullinen eläinkaupoissa myytävä on Brit. Se ei tosin ole aivan yhtä laadukas kuin PF.
J&V mitä en myöskään häävinä pidä, mutta parempana kuin hauhau maksaa 20-25 E/15 kg. maatalouskaupoissa.
LÄhi kaupassamme hauhau pussi (sellainen pienisininen) joka painaa ehkä max. 4 kg (? en ole tarkistanut) maksaa 4-5 euron luokkaa. Valaiskaa joku jolla on kokemusta, mitä se hauhau maksaa sieltä mistä sen kotiinne kannatte? - Kollikka
fanja84 kirjoitti:
vastauksena lähinnä lissukalle joka tuntui tuomitsevan kaikki eläinkaupan ruuat koska Frank's ei sopinut hänen koiralleen.
Niin ja toiselle, hauhaun tilalle voisin hyvin suositella esim. Pro Formancen maintenance, meidän eläinkaupassa 15 kg/ 25,90.
Ei todellakaan kallista kun ottaa huomioon että on myös vehnätön, ei kemiallisia säilöntä eikä lisäaine paskoja, omegat, niveltenvoitelu nesteet.....
Toinen suht. edullinen eläinkaupoissa myytävä on Brit. Se ei tosin ole aivan yhtä laadukas kuin PF.
J&V mitä en myöskään häävinä pidä, mutta parempana kuin hauhau maksaa 20-25 E/15 kg. maatalouskaupoissa.
LÄhi kaupassamme hauhau pussi (sellainen pienisininen) joka painaa ehkä max. 4 kg (? en ole tarkistanut) maksaa 4-5 euron luokkaa. Valaiskaa joku jolla on kokemusta, mitä se hauhau maksaa sieltä mistä sen kotiinne kannatte?Tosta Hau-haun hinnasta sen verran, että 15 kg:n säkki maksaa jotakuinkin saman verran kuin suosittelemasi Pro Formance. Pienemmät pakkaukset ovat melkeimpä poikkeuksetta aina kilohinnaltaan kalliimpia!
Myös Hau-hau on vehnätön ja myöskin väriaineeton, sisältää omega-3 ja -6 rasvahapot. Ja sitä paitsi se sisältää enemmän lihaa, kuin viljaa! - verenhimo
Kollikka kirjoitti:
Tosta Hau-haun hinnasta sen verran, että 15 kg:n säkki maksaa jotakuinkin saman verran kuin suosittelemasi Pro Formance. Pienemmät pakkaukset ovat melkeimpä poikkeuksetta aina kilohinnaltaan kalliimpia!
Myös Hau-hau on vehnätön ja myöskin väriaineeton, sisältää omega-3 ja -6 rasvahapot. Ja sitä paitsi se sisältää enemmän lihaa, kuin viljaa!Kun joskus muutamia kuukausia sitten syötimme vielä Hau Hau Champpionia ja mietittiin sitä ainaista löysää kakkaa (ja sen määrääkin). No tuoteselostuksista oli varmaan paras markettiruoista, mutta päätimme ostaa eläinkaupan ruokaa sitten. Vertailimme ainesosia porukoitten kans. Hau Haussa on 30 % lihaa, mutta tuoteselostuksessa lukee että jotakin lihajauhoa vain. Nyt uudessa ruoassa on 30 % lihajauhoa 6 % sianlihaa 8 % kananlihaa ja mukana on myös porkkanaa, tyrnimarjaa yms. vitamiinin lähteitä.
Kakka koveni ja määräkin pieneni :> hinta melkein sama kuin Hau Hau Champpionilla, muutaman vaivaisen euron hintaero! :o
~ verenhimo
- unigeggo
hau hau kana-riisi sopii mainiosti, vaikka koirallamme ei ole todettu vehnäallergiaa yms. maha muuten vain tykkää mennä sekaisin aika-ajoin. johtuu rodusta (tanskandoggi) niillä on yleensä taipumusta vatsaongelmiin.
Suosittelen myös vatsaongelmista kärsivälle koiralle tummaa riisiä. se pitää vatsan kovana :)
sopii tietääkseni myös venhäallergisille.tai siis sen määrästä..... Ei meillä ainakaan ole ruoka vaikuttanut paskan määrään millään tavalla... Toki se joillakin voi vaikuttaa, mikäs siinä. Samoin kuin joillekkin koirille ei sovi markettiruuat kun taas toisille koirille ei sovi eläinkaupan ruuat. Vittuako tuosta kiistelemään, yksilöitä koiratkin. Ja yhtä terveiltä kaikki koirat tuntuvat, syövät sitten sitä "paskaa markettiruokka" tai "huippumahtavaa eläinkaupan ruokaa", kunhan ruoka sopii ko. koiralle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651586
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;187426- 26419