Allergiatesti-positiivinen...Mitä NYT?

Mitä nyt teen??

Olen ollut lapsesta asti allerginen kissoille (myös todettu pienenä Prick-testillä), iän myötä allergia on laimentunut niin, että pystyn jo kyläilemässä olemaan kissojen kanssa samassa asunnossa ilman lääkeitä. Koirista ei ole koskaan tullut mitään oireita (en ainakaan muista). Nyt olimme ottamassa peheeseen cockerin ja päätin käydä varmuudeksi todistamassa itselleni, ettei mitään edes piilevää koira-allergiaa ole. Mutta kuinkas kävikään testi näytti 3 (koivu ja kissa 6). Vanhemillani on kaksi collieta joista en ole koskaan saanut mitään oireita. Nyt onkin sitten mietinnän alla, ottaako rotu josta on aina haaveillut (cockeri) vai valita varmuuden vuoksi joku vähemmän allergisoiva vaihtoehto (vesikoira).
Kertokaa hyvät ihmiset mitä itse tekisitte?

3

6022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • positiivista suhtautumista

      NIINPÄ
      Mulle lääkäri sanoi,, että EI se välttämätt aiheuta mitään oiretta, vaikka testi ois positiivinen..


      Toisaalta testi voi olla negatiivinen vaikka ois karmeat oireet...Mulla on paljon yliherkkyyksiä, en voi käyttää useita ruoka-aineita, esim mustikka, kurkku, porkkana, yms. SILTI positiivinen tulos on vain KANELILLE??

      Tää on vaan mun esimerkki ittestäni..
      EN oo asiantuntija, lääketieteelliseltä kannalta.

      Lapsena oli lievä koivuallergia. SE on kadonnut.. Todettiin.. Olen "siedättynyt" itse sille luonnolliseti.

      JOs koirasta ei tuu oireita, et sä varmaankaan ole sille allerginen.
      Mites.. allergikoille on sit myös näitä Kiinanharjakoiria, joilta puuttuu koirageeni, niitä voi pitää, vaikka ois koira allerginen.. (naapurilla ON!!)

    • monia allergioita

      ja sanoisinkin, että älkää ottako koiraa jos allergioita. Siitä on varmasti todella inhottavaa luopua jossain vaiheessa jos allergiat pahenevat. Haluaisin myös jonkun karvaisen lemmikin , mutta ei pysty. viimeksi otetut allergia kokeet näyttivät Kissa 2,1 hevonen 5,7 pujo 12 timotei 14 koivu 42 ja koira yli 100. Taitaa vaan noi karvaiset lemmikit jäädä haaveeksi. :(

      • taulukko

        Viitearvot
        Tulos kU/l    Allergia-luokka       
        < 0.35    0    Vasta-ainepitoisuus terveiden viitealueella. Tulos ei sulje pois IgE-välitteistä allergiaa    
        0.35 - 0.69    1    Vasta-aineita vähän. Herkistymisoireita esiintyy harvoilla    
        0.70 - 3.49    2    Vasta-aineita kohtalaisesti. Herkistymisoireita esiintyy monilla    
        3.50 - 17.4    3    Vasta-aineita runsaasti. Herkkistymisoireita esiintyy useimmilla ja sitä ilmeisemmin, mitä korkeampi pitoisuus    
        17.5 - 49.9    4    Vasta-aineita runsaasti. Herkkistymisoireita esiintyy useimmilla ja sitä ilmeisemmin, mitä korkeampi pitoisuus    
        50.0 - 100    5    Vasta-aineita runsaasti. Herkkistymisoireita esiintyy useimmilla ja sitä ilmeisemmin, mitä korkeampi pitoisuus    
        > 100    6    Vasta-aineita runsaasti. Herkkistymisoireita esiintyy useimmilla ja sitä ilmeisemmin, mitä korkeampi pitoisuus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe