Allergiatesti-positiivinen...Mitä NYT?

Mitä nyt teen??

Olen ollut lapsesta asti allerginen kissoille (myös todettu pienenä Prick-testillä), iän myötä allergia on laimentunut niin, että pystyn jo kyläilemässä olemaan kissojen kanssa samassa asunnossa ilman lääkeitä. Koirista ei ole koskaan tullut mitään oireita (en ainakaan muista). Nyt olimme ottamassa peheeseen cockerin ja päätin käydä varmuudeksi todistamassa itselleni, ettei mitään edes piilevää koira-allergiaa ole. Mutta kuinkas kävikään testi näytti 3 (koivu ja kissa 6). Vanhemillani on kaksi collieta joista en ole koskaan saanut mitään oireita. Nyt onkin sitten mietinnän alla, ottaako rotu josta on aina haaveillut (cockeri) vai valita varmuuden vuoksi joku vähemmän allergisoiva vaihtoehto (vesikoira).
Kertokaa hyvät ihmiset mitä itse tekisitte?

3

6555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • positiivista suhtautumista

NIINPÄ
      Mulle lääkäri sanoi,, että EI se välttämätt aiheuta mitään oiretta, vaikka testi ois positiivinen..

Toisaalta testi voi olla negatiivinen vaikka ois karmeat oireet...Mulla on paljon yliherkkyyksiä, en voi käyttää useita ruoka-aineita, esim mustikka, kurkku, porkkana, yms. SILTI positiivinen tulos on vain KANELILLE??

Tää on vaan mun esimerkki ittestäni..
      EN oo asiantuntija, lääketieteelliseltä kannalta.

Lapsena oli lievä koivuallergia. SE on kadonnut.. Todettiin.. Olen "siedättynyt" itse sille luonnolliseti.

JOs koirasta ei tuu oireita, et sä varmaankaan ole sille allerginen.
      Mites.. allergikoille on sit myös näitä Kiinanharjakoiria, joilta puuttuu koirageeni, niitä voi pitää, vaikka ois koira allerginen.. (naapurilla ON!!)

• monia allergioita

ja sanoisinkin, että älkää ottako koiraa jos allergioita. Siitä on varmasti todella inhottavaa luopua jossain vaiheessa jos allergiat pahenevat. Haluaisin myös jonkun karvaisen lemmikin , mutta ei pysty. viimeksi otetut allergia kokeet näyttivät Kissa 2,1 hevonen 5,7 pujo 12 timotei 14 koivu 42 ja koira yli 100. Taitaa vaan noi karvaiset lemmikit jäädä haaveeksi. :(

• taulukko

Viitearvot
        Tulos kU/l    Allergia-luokka       
        < 0.35    0    Vasta-ainepitoisuus terveiden viitealueella. Tulos ei sulje pois IgE-välitteistä allergiaa    
        0.35 - 0.69    1    Vasta-aineita vähän. Herkistymisoireita esiintyy harvoilla    
        0.70 - 3.49    2    Vasta-aineita kohtalaisesti. Herkistymisoireita esiintyy monilla    
        3.50 - 17.4    3    Vasta-aineita runsaasti. Herkkistymisoireita esiintyy useimmilla ja sitä ilmeisemmin, mitä korkeampi pitoisuus    
        17.5 - 49.9    4    Vasta-aineita runsaasti. Herkkistymisoireita esiintyy useimmilla ja sitä ilmeisemmin, mitä korkeampi pitoisuus    
        50.0 - 100    5    Vasta-aineita runsaasti. Herkkistymisoireita esiintyy useimmilla ja sitä ilmeisemmin, mitä korkeampi pitoisuus    
        > 100    6    Vasta-aineita runsaasti. Herkkistymisoireita esiintyy useimmilla ja sitä ilmeisemmin, mitä korkeampi pitoisuus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      225
      17938
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      68
      10237
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      279
      6621
    4. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      22
      4479
    5. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      57
      3353
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      71
      3135
    7. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      27
      3017
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      101
      2866
    9. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      2845
    10. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      40
      2733
    Aihe