oilon vastaan bentone

poltin toimimaan

Onko toinen selvästi parempi hyötysuhteeltaan,kestävyydeltään tai varaosien/huollon kannalta parempi vaihtoehto,..Oilon tunnetumpi,mutta bentone edullisempi.

30

14010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljynpolttaja

      Vanha benton oli ainakin huomattavasti hiljaisempi kuin tämä uudempi kovaa puhiseva Oilon junior.
      Kerran meni Bentonista esilämmitysvastus(löytyi helposti) ei muuta oli käytössä noin 20-vuotta.

    • Poltinmies

      Tähän voisi oikeastaan vastata siten että mikä tahansa nykyisistä polttimista on parempi kuin Oilon.
      Mutta en nyt viitsi mollata ns. kotimaista tuotetta vaan ihan lyhyesti faktaa.

      Oilonin polttimessa ainoana saranatapit, joku voi pitää hyvänä juttuna, mitä se tavallaan onkin kunhan muistaa tarkistaa että suutin on keskitetty oikein.
      Palopään säätömahdollisuutta ei oilonissa ole,ainoastaan koko pään vaihto mahdollista.

      Kaikki polttimet mitä on markkinoilla, on koottu samoista palikoista. Ainoastaan kotelon rakenne vaihtelee. Suosittelen lämpimästi Lamborghini poltinta, siinä hinta ja laatu kohtaa ihan mukavasti.

      • Jepjepjep

        Lamborghini on lähinnä vitsi...

        Muahahhaaahhha


      • pehmonen
        Jepjepjep kirjoitti:

        Lamborghini on lähinnä vitsi...

        Muahahhaaahhha

        Oilon aivan pehmonen peli jos jotain ostat niin osta ruotsalaista Bentone maailman paras


      • mallit uudistuu
        pehmonen kirjoitti:

        Oilon aivan pehmonen peli jos jotain ostat niin osta ruotsalaista Bentone maailman paras

        Oilonilta tulee keväällä uusi öljypoltin.


      • Bentone ykkönen
        pehmonen kirjoitti:

        Oilon aivan pehmonen peli jos jotain ostat niin osta ruotsalaista Bentone maailman paras

        Bentone taitaa olla tekniikaltaan edistynein. On itse asiassa aina ollut Oilonia pikkusen edellä.


      • Poltinmies
        Jepjepjep kirjoitti:

        Lamborghini on lähinnä vitsi...

        Muahahhaaahhha

        Mistäköhän johtuu että kun kyseinen naurahdus liittyy juttuun, niin kommentit on kuin ala-asteen pikkupojilta. Taitaa olla just sieltä : )


      • utelias savolainen
        Poltinmies kirjoitti:

        Mistäköhän johtuu että kun kyseinen naurahdus liittyy juttuun, niin kommentit on kuin ala-asteen pikkupojilta. Taitaa olla just sieltä : )

        ...niin onko kokemusta Lambon siniliekkipolttimesta?
        http://www.kouvolanputkityo.fi/sivu.php?sivu=poltin15
        Onko laitteella muuta ominaisuutta verrattuna perinteisiin malleihin,kuin korkeampi hinta?

        Polttoainettahan kuluu varmasti sama määrä,mutta olekin kiinnostunut nokeamisesta ja sitä kautta huoltovälistä.


      • Osku.

    • PARAS TUOTE

      BENTONE ON HYVÄ JA LUOTETTAVA JA KESTÄVÄ JA SIKSI PARAS

      • Polttis

        Jos se on niin hyvä. Miks kallimpaa Oilonia myydään 10 kertaa enemmän.....

        Muahahhaaaa


    • kokemusta alk.v.1972

      Bentone poltin on parempi.Minulla on molemmat polttimet sekä Oilon että Bentone
      yhtä uusia ja viritettyjä melko uuteen Jämä-kattilaani. -Ero on selvä. _Bentone lyö Oilonin PROykkösen mennentullen

    • ? ?

      Millä tavalla se lyö Oilonin?

    • kari789

      Minuakin kiinnostaisi tietää, mikä se SELVÄ ERO Bentonen eduksi on ?

      En ymmärrä, miten tuollaisia väitteitä voi esittää ilman mitään perusteluja.

    • Oilon alkoi

      huononemaan siinä vaiheessa kun siihen tuli muovikuoret ja puhallin poikittain. Sitä edelliset mallit olivat toimintavarmimpia ja huollettavuudeltaan parhaita. Näistä on minulla alan miehenä 30 vuoden kokemus. Nämä uusimmat mallit ovat niin digitaalivehkeitä että veikkaan vaikeuksia vanhemmiten. Onneksi pääsin itse eläkkeelle jo muutamia vuosia sitten niin ei tarvitse enää aran nykytekniikan kanssa räpeltää. Näyttää vaan siltä että tässäkin mennään kohti kertakäyttöyhteiskuntaa.

    • Liian pitkä kokemus

      Ei noiden uudempien huoltaminen sen ihmeellisempää ole. Mittari kiinni ja sitä kun osaa käyttää ja lukea on säätö helppoa. Liian vanhalle ihmiselle se on tietysti vaikeaa jos nykytekniikka pelottaa eikä opita uutta.
      Tekniikan kehittäminen on taas välttämätöntä kun pitäisi säästää energiaa ja vähentää päästöjä.

      Korvakuulolla ei polttimen säätö ole ollut mahdollista oikein tehtynä vuosikymmeniin.

      • Jos liekin

        näkee, voi polttimen säätää melko lähelle optimiarvojaan. Varsinkin jos pääsee vilkaisemaan palopesään ja tehdä ilmansäädön näkemänsä perusteella. Tietysti palopään täytyy olla puhdas, suuttimen mieluiten uusi tai vain vähän käytetty ja pumpun paineen oikea. Loppu on pelkkää ilman säätöä.


    • Juu..

      Juu, melko lähellä voi olla melko kaukana oikeista säädöistä. Jotku säätävät myös korvakuulolta tai piippua katsomalla D
      Toki harrastelia joka säätelee joka toinen päivä saattaa puolen vuoden säätelyn päästä olla aika lähellä optimiarvoja?

      • Minä taas olen

        korjaillut polttimien säätöjä ammattimiesten jäljiltä kun palopesä on tukkeentunut totaalisesti. Pska homma vaan siivota nokisotku pois kattilasta. Säädöt jo silmälläkin katsottuna päin prsettä. Lopputulos on kuitenkin se tärkein asia ja se on aina hyvä, toisaalta nolottaa vähän, varsinkaan kun ei ole virallisia lupia tehdä moista hommaa. Asiakkaat ovat kyllä olleet tyytyväisiä tällaiseen harrastelijaan.


    • piste oilonille

      Verrata en voi polttimia, kun ei ole kokemusta kuin oilonin polttimesta joka on nyt 10v toiminut moitteettomasti. Nuohooja on kerran vuodessa pesän nuohonnut. Putkimies kaveri joskus kysy montako suutinta oon vaihtanut, mutta mitä ehjää korjaamaan. Öljyn kulutus on pysynyt noin 1000-1300 litran välillä talvesta riippuen.

    • kari789

      Enpä voi minäkään verrata, kun vain Oilonista on kokemusta.

      Mulla on Oilon pyörinyt 15 vuotta samalla suuttimella. Öljyä kuluu vuodessa noin 1200 l. Kerran on magneettiventtiilin kela hajonnut. Vaihdoin itse ja se maksoi 20 €, Tämä on ainut polttimen vika ja huoltokulu 15 v aikana.

      Ajattelin vaihtaa suuttimen ensi kesänä.

      • oilon vm.77

        Hiivatti ! Soittivatten kotoa että poltinukko oli käyny mulkoilemassa poltinta ja sanonu että se on kaputt. Oilon vuosimalli -77!!
        Mitä merkkejä pitäisi varoa? Eivät taida mitkään merkit olla yhtä pitkäikäisiä kun tuo Oiloni on ollu. Ei viittisi mitään höpönlöpö-polttimia ostaa kun paperirahaa joutuu maksamaan. Neuvokaa nyt kehnoa?


    • tle88

      Omassa talossa on Shell Viscomin poltin ollut käytössä 24 vuotta, siitä viimeiset 8 vuotta itselläni. Se on käytännössä aivan sama poltin näemmä, kuin on Bentone B1R, ja Viscomin merkkisenä siis hyväksi havaittu peruspoltin. Se menee osiin tarvittaessa, ja siihen löytää netistä vielä käyttö ja asennusohjeet, toisin kuin näihin muihin. Ne ovat tosin englanniksi, ruotsiksi ja parilla muulla eurooppalaisella kielellä, mutta jos englanti sujuu, niin noidenkin ohjeiden kanssa pärjää ja laitteen myös asentaakin. Tuossa sen manuskan suora latauslinkki:

      http://www.ctcvarme.se/MediaBinaryLoader.axd?MediaArchive_FileID=316a5e3f-5bca-41ec-ad83-db9c27a5d400&MediaArchive_ForceDownload=true

      Kotimaisen Oilonin vastaavaa et sitten netistä löydäkään, koska Oilon on suuressa viisaudessaan sulkenut omat asiakkaansa ulos kaikista teknisistä tiedoistaan. Firmassa onkin sitten menossa jo yt neuvottelut... osaavat sitä siis muutkin kuin nokia ampua itseään jalkaansa.

      Bentonen polttimessa pitäisi netin tietojen mukaan olla Danfossin pumppu, ja manuskan mukaan maksimipaineet aina 15 baariin saakka. Kun tulevaisuudessa polttoöljyyn aletaan sekoittelemaan niitä kasviöljyjä, niin on ilmeistä, (tämä tässä siis minun oletukseni, eikä mikään varma tieto), että paineita voi joutua nostamaan. Kasviöljyt pisaroituvat huonommin sumuksi, ne oikeasti monipolttoaine polttimet syöttävät ihan paineilmaa mukaan siihen ruiskutettavaan tavaraan, että sumuttaminen olisi mahdollisimman hyvää. Normaali paine polttoöljylle on 8-10 baaria. Säätövaraa siis ylöspäin on vielä, ja poltinpäätä voi säädellä todellakin aika vapaasti tuossa Bentonessa. Se on omatoimiselle itsehuoltajalle aika järkeenkäypä esine. Vilkaise tuota manuaalia, miltä tuo poltin näyttää. Mielestäni se on juuri hyvällä tavalla vanhanaikaisen ja jotenkin laadukkaan oloinen. Kyllä sen kanssa pärjää, minäkin aloitin reilu 8 vuotta sitten omakotitalo asumisen tuollaisen kanssa ihan kylmiltään, ja ihan hyvin se alkoi sujumaan. - Eikä tarvinut laittaa pannun taakse viinapulloa.

      Meinaan itse pysyä Bentonessa. Itse asiassa, roikun aiheen tiimoilta täällä minäkin, kun Viscominin öljypumppu ääntelee, ja olen tehnyt päätöksen, että hankin nyt minäkin jo uuden polttimen. On ollut melko yllätys itselleni tuo Oilonin raju panostaminen noiden asentajien suuntaan, jopa niin pitkälle ettei varsinaisille asiakkaille näytetä enää edes niiden varaosien ovh. hintoja. Näin ne voidaan hinnoitella tapauskohtaisesti asiakkaan talon, naamavärkin ja asentajan kokeman vitutusasteen mukaan. Kai kriteerinä on myös se asiakkaan oletettu tyhmyys.

      Niiltä on jäänyt siis Oilonilla käsittämättä, että se maksava asiakas on oikeasti se talon omistaja, ei se asentaja eikä tukes. Poltin ei ole mikään liisattava esine, se asiakas OMISTAA sen polttimen sen maksamisen jälkeen, ja tekee sille mitä tekee. Ei se poltin ole sen myymisen jälkeen enää myyjän vastuulla. Eikä siitä vastaa kukaan muu kuin se talon omistaja. Tietojen pimittäminen juuri häneltä on aivan hämärää toimintaa, jonka perustelut kaipaisivat vähän tuuletusta.

      Onneksi näitä Bentonen kaltaisia vaihtoehtoja on.

      Jos omatoiminen poltimeen koskemin on aivan kauhistuttava asia, niin sitten kai se Oilonin vanhempi malli, se ei digitaalinen versio, on kai normaali huoltomiehelle se kaikkein tutuin vaihtoehto. Pakkohan sen on ollut tulla niille vastaan, jos vähääkään ovat alalla olleet. Lukemani perusteella se on aivan herrassaan ja huomassaan, minkälainen laman runtelema läpi vittuuntunut yksityisyrittäjä sieltä ovesta sitten kävelee sisään. Voit saada asiallista palvelua, tai voit saada aivan laadutonta turaamista, missä edes kolmannellakaan noin 200-400 euroa maksavala käyntikerralla laitteisto ei ole tullut kuntoon. Lukemani perusteella tuntuu, että näitä jälkimmäisiä tapauksia on enemmän kuin ensimmäisiä. Siksi suosin itse sitä omatoimisuutta aivan kaikessa, kun itse tekee niin tietää mitä on tehnyt. Hyvin tekemiseen menee aikaa, eikä ns. "ammattilaisella" tunnu koskaan olevan sitä.

      T -.-

      • jokuvaa685

        Se ettei valmistajan nettisivulla tms. ole julkistettu hinnastoa, ei ole muuten mitenkään erikoista... Itseasiassa aika harvoin olen löytänyt minkään valmistajan sivuilta hintatietoja, enkä tarkoita nyt öljypolttimia vaan yleisesti ottaen melkein mitä tahansa. Monesti se olisi tosiaan ollut ihan kiva tietää, mutta näin se nyt vaan menee. Ehkäpä tämä selittyy osaltaan sillä ettei kaikilla valmistajilla ole vähittäismyyntiä.

        Sitä en ihan ymmärrä mitä tarkoitetaan puheilla "digitaalivehkeistä".. Ainoa osa mistä voisi kuvitella mitään hienompaa tekniikkaa löytävänsä olisi ns. ohjausrele.. Ja ohjausrele on sen verran monimutkainen härveli toteuttaa sähkömekaniikalla, että en tiedä onko niin monimutkainen laite yhtään sen luotettavampi sähkömekaanisena kuin elektronisena.

        Netin palstoilla luetun perusteella tuskin kannattaa kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä tehdä ammattilaisten kyvyistä.. Veikkaan että valtaosa ammattilaisilla polttimensa huollattavista ei roiku netin palstoilla lukemassa ja kirjoittelemassa lämmityslaitteista.

        Sitä en tiedä miksi ihmeessä joku pitäisi Oilonia jotenkin vaikeana omatoimiselle(kaan) huoltajalle. Sehän taitaa olla kuitenkin suurinpiirtein ainoa poltin jota pystyy säätämään ilman työkaluja.

        Kasviöljyjen suhteen en oikein usko että mitään radikaaleja muutoksia oikeasti tarvitaan. Suoraan sanottuna en usko että tulevaisuudessa tullaan käyttämään kasviöljyjä sellaisenaan. Ensimmäisen sukupolven biopolttoaineet ovat olleet vanhanaikaisia jo monta vuotta. Lisäksi voi hyvinkin olla ettei kasviöljyjä edes riitä juuri tämän pidemmälle, joten raaka-ainepohjan laajentamiseksi tulevaisuuden polttoaineet tulevat olemaan enenevässä määrin synteettisiä polttoaineita, ja niiden valmistusprosessit ovat sellaisia, että lopputuotteen ominaisuuksista saadaan sellaisia kuin halutaan.

        Oma kokemukseni Oilonin polttimista on ollut sellainen, että ne ovat järjestelmällisesti olleet helpompia huoltaa kuin mikään muu mitä on vastaan tullut. Ne ovat olleet luotettavia, eikä nokeamisesta ole ollut ongelmaa. Tottakai vuosien varrella on vastaan tullut vaikka minkälaisia käyntihäiriöitä, ja käyntihäiriö voi pahimmillaan tukkia vaikka koko pannun.. Mutta monesti kyse on ollut sellaisista asioista joista tuskin voisi edes poltinta itseään oikeastaan syyttääkään..


      • uusi poltin
        jokuvaa685 kirjoitti:

        Se ettei valmistajan nettisivulla tms. ole julkistettu hinnastoa, ei ole muuten mitenkään erikoista... Itseasiassa aika harvoin olen löytänyt minkään valmistajan sivuilta hintatietoja, enkä tarkoita nyt öljypolttimia vaan yleisesti ottaen melkein mitä tahansa. Monesti se olisi tosiaan ollut ihan kiva tietää, mutta näin se nyt vaan menee. Ehkäpä tämä selittyy osaltaan sillä ettei kaikilla valmistajilla ole vähittäismyyntiä.

        Sitä en ihan ymmärrä mitä tarkoitetaan puheilla "digitaalivehkeistä".. Ainoa osa mistä voisi kuvitella mitään hienompaa tekniikkaa löytävänsä olisi ns. ohjausrele.. Ja ohjausrele on sen verran monimutkainen härveli toteuttaa sähkömekaniikalla, että en tiedä onko niin monimutkainen laite yhtään sen luotettavampi sähkömekaanisena kuin elektronisena.

        Netin palstoilla luetun perusteella tuskin kannattaa kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä tehdä ammattilaisten kyvyistä.. Veikkaan että valtaosa ammattilaisilla polttimensa huollattavista ei roiku netin palstoilla lukemassa ja kirjoittelemassa lämmityslaitteista.

        Sitä en tiedä miksi ihmeessä joku pitäisi Oilonia jotenkin vaikeana omatoimiselle(kaan) huoltajalle. Sehän taitaa olla kuitenkin suurinpiirtein ainoa poltin jota pystyy säätämään ilman työkaluja.

        Kasviöljyjen suhteen en oikein usko että mitään radikaaleja muutoksia oikeasti tarvitaan. Suoraan sanottuna en usko että tulevaisuudessa tullaan käyttämään kasviöljyjä sellaisenaan. Ensimmäisen sukupolven biopolttoaineet ovat olleet vanhanaikaisia jo monta vuotta. Lisäksi voi hyvinkin olla ettei kasviöljyjä edes riitä juuri tämän pidemmälle, joten raaka-ainepohjan laajentamiseksi tulevaisuuden polttoaineet tulevat olemaan enenevässä määrin synteettisiä polttoaineita, ja niiden valmistusprosessit ovat sellaisia, että lopputuotteen ominaisuuksista saadaan sellaisia kuin halutaan.

        Oma kokemukseni Oilonin polttimista on ollut sellainen, että ne ovat järjestelmällisesti olleet helpompia huoltaa kuin mikään muu mitä on vastaan tullut. Ne ovat olleet luotettavia, eikä nokeamisesta ole ollut ongelmaa. Tottakai vuosien varrella on vastaan tullut vaikka minkälaisia käyntihäiriöitä, ja käyntihäiriö voi pahimmillaan tukkia vaikka koko pannun.. Mutta monesti kyse on ollut sellaisista asioista joista tuskin voisi edes poltinta itseään oikeastaan syyttääkään..

        Olipa minullakin polttimen vaihto ajankohtainen noin kuukausi sitten. Parikymmentä vuotta palvellut Oilon oli tullut tiensä päähän.
        Poltinasentajalla oli kolme vaihtoehtoa: Oilon, Bentone ja Lamborghini. Pidettiin kahvipaussi ja pohdittiin asiaa. Viimein päädyttiin Lamborghiniin. Hän sanoi että valitsisi itselleenkin Lambon. Mukana tuli myös asennus, käyttö ja huolto-ohjeet. Kun asennus oli valmis, kysyin että minkähänlaisia ongelmia tähän voi tulla? Hän sanoi että ainoastaan se että öljy loppuu. On kuulemma asentanut Lamboja paljon ja yhdestäkään ei ole valituksia tullut.
        En tiedä miten ovat muualla toimineet, ainakaan tällä palstalla ei ole paljon Lamboista puhuttu? Onko kellään kokemusta kyseisestä merkistä?
        En usko että poltinasentaja pahemmin valehteli koska hänellä olisi ollut myydä myös Bentone ja Oilon.


    • kaketus uu

      Bentone ollut nyt 14 vuotta,ei vikaa koskaan.Kerran suutinhuolto tehty,kulutus noin 1500 vuosi.
      Onneksi ostin bentonen koska oli halvempi kuin oilon kaverin oilonissa ollut jo monta vikaa...

    • Ketutaa

      Bentone toimi moitteettomasti 1999 - 2000 ja tyhmyyttäni vaihdoin kotimaisen Oilon Juniorin, joka on juonitellut viimeiset kolme vuotta. Lähetin pari vuotta sitten sähköpostia Oilonille Lahteen, mutta en ole tähän päivään mennessä saanut vastausta.

    • tapiotaula

      Minulla nelisen kappaletta Oilon Junioreita vuosien 1988 ja 2010 välillä. Sitten sain ilmaiseksi Bentonen B10 FUV polttimen vuosimallia 2005. Osaan siis verrata näitä. Bentone on ainakin selvästi hiljaisempi,kun tässä mallissa on muovinen suojakuori jota ei ollut yhdessäkään Oiloneista. Oilonin ilmasäätö onnistuu ilman ruuvimeisseliä, jonka siis tarvitsee Bentonessa, mutta en minä sen takia ostaisi Oilonia. Suuttimen olen itse vaihtanut joka syksy ja katilan nuohonnut samoin. En ole kirjannut häiriötilanteita paperille, mutta niitä on ehkä ollut 30 vuoden aikana yhteensä kymmenkunta - itse aiheutetttuja ja muusta syystä. Joitakin kertoja on kattilahuone saanut liian vähän ilmaa ja siitä on tullut nokeamista. Oilonista yhdestä meni magneettiventtiili ehkä 10 vuoden käytöllä, toisesta meni korkeajänniteyksikkö varmaan saman 10 vuoden jälkeen.

      Nyt olen käyttänyt käytettyä Bentonea siis 7 vuotta eikä ennen tätä syksyä ollut mitään häirötä. Kattilapesä on mielestäni helpompi putsata Bentonen jälkeen, kun vuodessa menee 3500 litraa öljyä, seinämiltä imuroi kahvin ruskeaa pölyä. Oilonin aikaan usein raaputin puukolla karstaa ja teräsharjalla nokea. Se lienee suurin ero, miksi minusta tuli Bentonen suosija.

      No nyt Bentone pysähtyi viime yönä kahdesti - siis tämä vasta 12 vuotta palvellut, johon olen suuttimen vaihtanut syyskuussa. Kattilan pohjalla öljyä ja jotain palamiskuonaa ja suuttimen ympäristö öljyinen. Häiriön jälkeen pyöri 15 sekuntia ja taas virhetilaan. Putsasin melko puhtaan valovastuksen. Putsasin ilmapuhaltimen. Putsasin liekkilevyn, joka oli märkä. Putsasin öljypumpun sisäsuodattimen. Kokeilin pimeässä pannuhuoneessa , että sytytyskärjet kipinöi. Säädin kuluneet sytytyskärjet uudelleen ja sain Bentonen henkiin. Oletan, että sytyskärjet ovat jo niin kuluneet, että en saa däädettyä niitä tarpeeksi lähelle suuttimen keskikohtaa - myös sytytyskärkien posliinieristeet ovat murtuneet. Arkena siis Calliduksen tiskille suutinkärkiä ostamaan. Jos taas toimisi Bentone 7 vuotta ilman häiriöitä?

    • Anonyymi

      Minulla on ollut tilaisuus verrata molempia polttimia jo useiden vuosien ajan vuodesta 1984 lähtien.Valitettavasti Oilon ei pärjää Bentonelle.En voi esitellä tieteellisiä ym. kaavioita ja "ympyröitä"eikä siihen ole pätevyyttäkään,kokeilut ja kokemukset ovat kertoneet puolestaan kaiken. Se riittää minulle. Oilon ei ole sen kummempi laatutuote kuin muutkaan,päinvastoin.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen keskustelu.

      Vähemmän voinut verrata, mutta ennen oli -80 vuosimallia oleva Bentonen poltin kattilassa ja tuolla lämmitettiin noin 10 vuotta kunnes liityttiin kaukolämpöön. Sittemmin muutettiin uuteen paikkaan, jossa toki toisenlainen kattila mutta kymmenen vuotta uudempi Oilonin LF1 poltin.

      Erona, että Bentonen jäljiltä kattilassa oli vain hiukan värikästä karstaa. Oilonin jäljiltä kattila on musta ja nokinen. Kummassakaan ei ole ollut toimintahäitiötä. Oilon on ollut nyt muutaman vuoden lähes eläkkeellä, kun laitoin VILPin. Ehdin kuitenkin lämmittää sillä kaksi vuotta ennen tätä.

      Tämä on vain minun oma havainto, yksi poltin kutakin ja erilaisissa kattiloissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe