Meillä on 6kk ikäinen poikakissa ja tänään huomattiin, että suu on koko ajan hieman auki ja välillä pureskelee kuin suuhun olisin takertunut jotain. Kateltiin sitten suuhun mutta mitään vikaa ei näkynyt. Huomattiin sitten nämä pennun kulamhampaat. Elikkäs, molemmilla puolilla ylhäällä on kahdet kulmahampaat. lähempänä etuhampaita oleva hammas on paksu ja hieman kaareva, toinen taas suora ja terävä. Eli tämä toinen hammas on maitohammas mutta kumpi niistä? Ja kokeilin hieman liikuttaa, mutta eipä mikään niistä kulmahampaista liikkunut. Luulisin että tämä suun auki pitäminen johtuu siitä, että yläkulmahampaat ottavat alahampaisiin kiinni. Minkä ikäisenä kissoilta yleensä lähtee nämä kulmahampaat? Ja mitä jos ei lähde niin täytyykö tosiaan lähteä eläinlääkäriin poistattamaan hampaita? Ja eikö hampaan pitäisi kasvaa vanhan tilalle, eikä viereen?
Pennun kulmahampaat
5
3032
Vastaukset
- että se
hammas joka on isompi on se vaihtunut hammas. Kissallahan hampaat vaihtuvat noin puolen vuoden iässä, eli siis hampaat varmaan vaihtuvat kissalla si juuri näihin aikoihin.
Soita eläinlääkärille ja kysy. Siellä osataan kertoa tarviiko sitä poistaa vai tippuuko se toinen aikanaan itsestään.:) - lähtevät itsestään
Oma pentuni juuri vaihtoi hampaita. Uudet hampaat kasvavat valmiiksi vanhojen viereen ja vanhat tippuvat sitten pois. Eli hetken pennulla on tuplahampaat suussa :)
Meilläkin vanhojen lähtö kesti aika kauan, aloin jo ihmetellä että eivätkö ne aio tippua ollenkaan, mutta yhtenä päivänä molemmat vanhat hampaat olivat poissa.
En löytänyt hampaita mistään, joten todennäköisesti pentu on niellyt ne.- kissallani
kulmahampaat eivät lähteneet itsestään, vaan lääkäri joutui ne vetämään irti.
- kiinni
niin kissan leuka väsyy ja voi tulla kipuja ja stressiä. KAnnattaa näyttää lääkärille.
- nöpönukka
kissani on kohta 7 kk ja tänään näin yhden hampaan irtoavan. nyt näyttäisi aivan kuin se olisi lohjennut vain osittain. kuinka helposti nuo hampaat/ien tulehtuu?
miten yleensä hoidatte kissanne suuta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685