punariisi

kuulemma

alentaa kolesterolia, mutta sulattaako se sitä, vai jääkö suonen seinämiin pois verenkierrosta??
Onko jollain faktatietoa asiasta?
Mulla oli kol.n 8 ja olen syönyt punariisiä n. vuoden. Nyt ei mitattu.

12

12775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hommaa

      semmonen, niin ei tarvii punariisiä käyttää. Tietysti LDL.n ja HDL:n sekä lipidien suhde täytyy tietää ensin.

      • tane

        Älä missäännimessä hommaa kolesterolilääkitystä jos haluat ,että maksasi pysyy terveenä.Kansainvälisettutkimukset osoittavat,että kolesteroolilääkkeet eivä pysäytä valtimoahtaumatautia.Näitä tutkimuksia ei vaan Suomessa julkaista,koska lääkärit ova tliikaa lääkefirmojen talutusnuorassa.Lue lääkäri Antti Heikkilän kirja Elämän Parasaika ta Tolosen Lääkärikirja.Itse olen heidän opeillaan laskenut kolesterooliarvoni ihanteellisiksi,vaikka meillä todettiin geneettinen alttius ks. sairauteen.Tietysti on helppo napata pilleri ,kuin tehdä ruoka remontti,mutta jos terveys jotakin merkitsee,niin suosittelen.


      • kuulemma
        tane kirjoitti:

        Älä missäännimessä hommaa kolesterolilääkitystä jos haluat ,että maksasi pysyy terveenä.Kansainvälisettutkimukset osoittavat,että kolesteroolilääkkeet eivä pysäytä valtimoahtaumatautia.Näitä tutkimuksia ei vaan Suomessa julkaista,koska lääkärit ova tliikaa lääkefirmojen talutusnuorassa.Lue lääkäri Antti Heikkilän kirja Elämän Parasaika ta Tolosen Lääkärikirja.Itse olen heidän opeillaan laskenut kolesterooliarvoni ihanteellisiksi,vaikka meillä todettiin geneettinen alttius ks. sairauteen.Tietysti on helppo napata pilleri ,kuin tehdä ruoka remontti,mutta jos terveys jotakin merkitsee,niin suosittelen.

        punariisi, käytätkö sitä?
        Kehutaan, että punariisi alentaa kolesterolin muutamassa viikossa, mutta miten se tapahtuu, siis sulaako se pois, vai..?
        En tosiaankaan haluaisi käyttää lääkkeitä, koska sivuvaikutuksiakin on, joten luomulinjaa olisi mielekkäämpi vetää, mutta tietoa vaan ei saa tarpeeksi, vaan sitä joutuu työllä kaivamaan ja mikä olisi oikea hoito???


      • Tokos
        tane kirjoitti:

        Älä missäännimessä hommaa kolesterolilääkitystä jos haluat ,että maksasi pysyy terveenä.Kansainvälisettutkimukset osoittavat,että kolesteroolilääkkeet eivä pysäytä valtimoahtaumatautia.Näitä tutkimuksia ei vaan Suomessa julkaista,koska lääkärit ova tliikaa lääkefirmojen talutusnuorassa.Lue lääkäri Antti Heikkilän kirja Elämän Parasaika ta Tolosen Lääkärikirja.Itse olen heidän opeillaan laskenut kolesterooliarvoni ihanteellisiksi,vaikka meillä todettiin geneettinen alttius ks. sairauteen.Tietysti on helppo napata pilleri ,kuin tehdä ruoka remontti,mutta jos terveys jotakin merkitsee,niin suosittelen.

        Ilmeisesti toimii tuo punariisivalmiste ihan hyvin koska sen myynti lopetetaan luontaistuotekaupoissa.
        Apteekista saa sitten ostaa ja tietty apteekin hinnoilla.
        Loput erät myydään vielä kuulemma pois.
        Kolestroli on muutenkin melko vaaraton kunhan huolehtii riittävästä antioksidanttien saannista jolloin kolestroli ei pääse hapettumaan ja sitä kautta kiinnittyy suonen seinämiin.
        Kolestrolilääkkeet salpaa kehon oman ubikinonin tuotannon joka on tärkeä sydämen toiminnalle .
        Kokonaiskuolleisuus ei ole juurikaan tutkimusten mukaan laskenut kolestrolilääkkeiden käytttäjillä.


      • Susse10
        Tokos kirjoitti:

        Ilmeisesti toimii tuo punariisivalmiste ihan hyvin koska sen myynti lopetetaan luontaistuotekaupoissa.
        Apteekista saa sitten ostaa ja tietty apteekin hinnoilla.
        Loput erät myydään vielä kuulemma pois.
        Kolestroli on muutenkin melko vaaraton kunhan huolehtii riittävästä antioksidanttien saannista jolloin kolestroli ei pääse hapettumaan ja sitä kautta kiinnittyy suonen seinämiin.
        Kolestrolilääkkeet salpaa kehon oman ubikinonin tuotannon joka on tärkeä sydämen toiminnalle .
        Kokonaiskuolleisuus ei ole juurikaan tutkimusten mukaan laskenut kolestrolilääkkeiden käytttäjillä.

        Vihreä kolesteroliin...


      • Elämää täynnä
        tane kirjoitti:

        Älä missäännimessä hommaa kolesterolilääkitystä jos haluat ,että maksasi pysyy terveenä.Kansainvälisettutkimukset osoittavat,että kolesteroolilääkkeet eivä pysäytä valtimoahtaumatautia.Näitä tutkimuksia ei vaan Suomessa julkaista,koska lääkärit ova tliikaa lääkefirmojen talutusnuorassa.Lue lääkäri Antti Heikkilän kirja Elämän Parasaika ta Tolosen Lääkärikirja.Itse olen heidän opeillaan laskenut kolesterooliarvoni ihanteellisiksi,vaikka meillä todettiin geneettinen alttius ks. sairauteen.Tietysti on helppo napata pilleri ,kuin tehdä ruoka remontti,mutta jos terveys jotakin merkitsee,niin suosittelen.

        Tane olet oikeassa.Jospa ihmiset jo kyseenalaistaisivat lääkärien hömppäpuheet.Lääkäri itsekin,tämä Antti Heikkilä ja kirjoittaa asiaa.Lukekaa ihmeessä ihmiset tämä kirja ja silmänne aukeavat oikeille asioille.Myös professori Antti Arstilan kirja "ÄLÄ USKO LÄÄKÄRIÄ" kannattaa olla kirjahyllyssäsi ja lukekaa asiaa siitä ja antakaa sanan kiertää,ettei ihmisiä narutettaisi ihan miten kukin lääkäri tahtoo.Uusin kirja Markku Myllykankaan kirja "RAHAN RAISKAAMA TERVEYDENHUOLTO kannattaa lukea.Löytyy jo kirjastoista.


      • käytä.
        kuulemma kirjoitti:

        punariisi, käytätkö sitä?
        Kehutaan, että punariisi alentaa kolesterolin muutamassa viikossa, mutta miten se tapahtuu, siis sulaako se pois, vai..?
        En tosiaankaan haluaisi käyttää lääkkeitä, koska sivuvaikutuksiakin on, joten luomulinjaa olisi mielekkäämpi vetää, mutta tietoa vaan ei saa tarpeeksi, vaan sitä joutuu työllä kaivamaan ja mikä olisi oikea hoito???

        Mitään rasvaa joka on tallentunut verisuonen seinämiin ei voi tietenkään mitata millään verikokeilla, eikä rasvakerääntymillä ole mitään tekemistä kolesterolin kanssa. Niillä joilla on matala kolesteroli on jopa erityinen riski sairastua sydän & verisuontitauteihin.

        Sydän & verisuonitaudit ovat pohjimmiltaan infektioita joissa CRP voi olla hyvin lievästi koholla. Ne ovat hyvin todennäköisesti keuhkoklamydian aiheuttamia. Jolloin oikea antibakteerinen terapia on ainoa oikea ratkaisu jos haluaa parantuna pysyvästi. Kaikenlaisia vippaskonsteja on tietysti kehittetty että saa jotkut veriarvot pysymään normaaleina, mutta se ei vielä todista että tällaisesta olisi hyötyä.

        Se on vähän kuin että jos auton moottori vie liikaa ääntä, asennetaan tehokas äänenvaimennus, ja todetaan mittausten mukaan että moottori toimii jälleen normaalisti. Jos sitten konepellin alta katsotaan mikä oikeasti on vialla, niin sieltä voi paljastua vaikka mitä.

        Minä en itse tajua miten ihmisten voi olla niin vaikea ymmärtää että näissä kroonisissa taudeissa on yhteinen tekijä, eli ne ovat bakteeri-infektioita.


      • Seniorpatu 70v.
        Tokos kirjoitti:

        Ilmeisesti toimii tuo punariisivalmiste ihan hyvin koska sen myynti lopetetaan luontaistuotekaupoissa.
        Apteekista saa sitten ostaa ja tietty apteekin hinnoilla.
        Loput erät myydään vielä kuulemma pois.
        Kolestroli on muutenkin melko vaaraton kunhan huolehtii riittävästä antioksidanttien saannista jolloin kolestroli ei pääse hapettumaan ja sitä kautta kiinnittyy suonen seinämiin.
        Kolestrolilääkkeet salpaa kehon oman ubikinonin tuotannon joka on tärkeä sydämen toiminnalle .
        Kokonaiskuolleisuus ei ole juurikaan tutkimusten mukaan laskenut kolestrolilääkkeiden käytttäjillä.

        Tietääko kukaan miten se ihmeellinen punariisivalmiste tehdään?
        Tuskin lähteenä on riisi, olisko viljelty riisin home?


    • Kolesterolia liikaa

      Tammikuussa -09 minun kol. oli 6.2, josta LDL koholla. Minulla on sukurasitus. Aloitin punariisin syönnin ja huhtikuun 2.pv otettiin kontr. labrat. Nyt kol. on 4.8. Kaikki arvot hyvät.

      • toimii hyvin
        ja mistä saa kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/3190060
        http://www.sydan.fi/lehtiarkisto/sydan_2_08/artikkelit/artikkelit_listassa/fi_FI/punariisi/
        http://ravintojaterveys.kotisivukone.com/58
        http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/asiasanat/punariisi
        Syömme vain villi- ja punariisiä , kun sitä ruokiin tarvitaan. Ei muita.
        Mittarissa näkyy.

        Punariisi alentaa hyvin kolesterolia, se sisältää suuren määrän lovastatiinia (myydään meillä nimillä lovacol tai lovastatin) sekä pienempiä määriä muita statiiniryhmän aineita. On siis itseensä huijaamista jos luulee ettei käytä mitään "lääkkeitä" alentamaan kolesterolia kun syö punariisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe