On ruvennut tuleman satoja sähköpostiviestejä päivässä, joiden otsikot ovat:
Returned mail: see transcript for details
**Message you sent blocked by our bulk email filter**
Undelivered Mail Returned to Sender
Delivery Status Notification (Failure)
jne...
Viesteissä lähettäjä kohdalla on minun sähköpostiosoitteeni, mutta headereista näkee, että viesti on lähetetty ulkomailta:
Käyttis minulla on Mac OS X, joten mistään mun koneessa olevasta viruksesta/troijalaisesta voi olla kyse.
Mistä tuollainen aalto syntyi? Yleensä roskaposteja tuli päivässä max 10 kappaletta, nyt jopa 200-300. Onko tämä väliaikaista vai osoitteeni on nyt pilalla lopullisesti? Harmi, koska kyseessä on oma domaini ja osoite on [email protected]
Returned mail: see transcript for details
20
1537
Vastaukset
- kaapattu
Koneesi on kaapattu se lähettelee roskapostia ja tukkii operaattorisi roskaposti suodattimen.
(olet itse asentanut jonkun ohjelman joka sisälsi haittaohjelman nyt koneesi toimii roskaposti palvelimena)
Ei header tietoihin kannata luottaa, siihen saa näkymään mitä tahansa.kaapattu, olisi nimittäin ainakin ensimmäinen Mac-kaappaus Skandinaviassa ellei maailmassakin.
Macissa toimivia roskapostipalvelinohjelmia ei ainakaan toistaiseksi ole ollut.
Tämä kannattaisi postata jommallekummalle Mac-foorumille, niin saataisiin ainakin trollauksen mahdollisuus pienemmäksi tai pois. Yllä oleva vastaaja on ainakin osoittanut epätavallista intomieltä asian "selvittämisessä"...?
Macin käyttäjänä en ole joutunut tekemisin tämän kaappausproblematiikan kanssa, mutta olen ymmärtänyt että kaapattu ei ainakaan spämmitulvaa saa, hitaamman koneen lähinnä. Ideahan on että homma toimii käyttäjän huomaamatta tai ainakin melkein. Roskapostitulva taas on yleensä niiden riesa, jota nimenomaan _eivät_ sitä itse lähetä...
Suosittelen tosiaan asian avointa selvittämistä Mac-foorumeilla. Siellä on paras tieto tähänkin asiaan.- hys,hys macin ongelmista
RepeRuutikallo kirjoitti:
kaapattu, olisi nimittäin ainakin ensimmäinen Mac-kaappaus Skandinaviassa ellei maailmassakin.
Tämä kannattaisi postata jommallekummalle Mac-foorumille, niin saataisiin ainakin trollauksen mahdollisuus pienemmäksi tai pois. Yllä oleva vastaaja on ainakin osoittanut epätavallista intomieltä asian "selvittämisessä"...?
Macin käyttäjänä en ole joutunut tekemisin tämän kaappausproblematiikan kanssa, mutta olen ymmärtänyt että kaapattu ei ainakaan spämmitulvaa saa, hitaamman koneen lähinnä. Ideahan on että homma toimii käyttäjän huomaamatta tai ainakin melkein. Roskapostitulva taas on yleensä niiden riesa, jota nimenomaan _eivät_ sitä itse lähetä...
Suosittelen tosiaan asian avointa selvittämistä Mac-foorumeilla. Siellä on paras tieto tähänkin asiaan.Hys, hys, macin ongelmista ei saa näillä kaikille avoimilla palstoilla keskustella.
Näillä palstoilla saa ainaostaan kehua. - paljonkin
kaapattu, olisi nimittäin ainakin ensimmäinen Mac-kaappaus Skandinaviassa ellei maailmassakin.
Suosittelen tosiaan asian avointa selvittämistä Mac-foorumeilla. Siellä on paras tieto tähänkin asiaan.Onhan maceissa ollut paljon muitakin pahoja ongelmia joista on aina vaiettu.
- huumorjmies
Suosittelen tosiaan asian avointa selvittämistä Mac-foorumeilla. Siellä on paras tieto tähänkin asiaan.Onpa hassua alkaa trollata että muka olisi mäccärin kaappaus kyseessä.
Persesilmälläkin näkee että konetta ei varmasti ole kaapattu. Onpas tyhmä trolli asialla ja ehkä työtön kun on aikaakin mokomaan.
- pilalla
Osoitteesi on pilalla, ikävä kyllä.
Kuten viimeistään nyt huomaat, ei mac ole sen turvallisempi kuin muutkaan käyttikset.- zxcvbnm
Kylläpä kirjoittelet järjettömiä. Roskapostia voi lähettää mihin osoitteeseen tahansa riippumatta vastaanottajan käyttöjärjestelmästä.
- zxcvbnm
Joku roskapostittaja laittaa osoitteesi lähettäjän paikalle. Tämä on todennäköisintä. Roskapostista pääsee kätevästi eroon roskapostisuodattimella tai postiohjelmalla, jossa on kunnollinen roskapostisuodatin kuten Thunderbird.
- satoja päivässä
Mail löytää myös hyvin kaikki nämä roskapostit, yksikään ei ole vielä päässyt läpi:
http://img247.imageshack.us/my.php?image=mailui7.png
Mutta ihmettelen vain roskapostin määriä, ei ole koskaan ennen tullut niin paljon roskapostia. En myöskään usko, että minun koneeni olisi kaapattu, silloin todennäköisesti muillakin Mac OS X käyttäjillä olisivat vastaavat ongelmat. - roskapostittajien listoille
satoja päivässä kirjoitti:
Mail löytää myös hyvin kaikki nämä roskapostit, yksikään ei ole vielä päässyt läpi:
http://img247.imageshack.us/my.php?image=mailui7.png
Mutta ihmettelen vain roskapostin määriä, ei ole koskaan ennen tullut niin paljon roskapostia. En myöskään usko, että minun koneeni olisi kaapattu, silloin todennäköisesti muillakin Mac OS X käyttäjillä olisivat vastaavat ongelmat.Maciin ei ole vieläkään saatavissa toimivaa rosskapostipalvelin ohjelmaa.
(sorry, eihän macin huonoista puolista saa täällä kertoa) - exch
roskapostittajien listoille kirjoitti:
Maciin ei ole vieläkään saatavissa toimivaa rosskapostipalvelin ohjelmaa.
(sorry, eihän macin huonoista puolista saa täällä kertoa)joku roskapostittaja väärentää lähetysosoitteeksi hänen domainnimensä, niin mitä v...n tekemistä sillä on käyttöjärjestelmän kanssa?
- paljonkin
exch kirjoitti:
joku roskapostittaja väärentää lähetysosoitteeksi hänen domainnimensä, niin mitä v...n tekemistä sillä on käyttöjärjestelmän kanssa?
Maciin ei ole vieläkään saatavissa toimivaa roskapostipalvelin ohjelmaa, jolla voisi estää roskapostin tulon koneelle.
- 1stMacFinn
paljonkin kirjoitti:
Maciin ei ole vieläkään saatavissa toimivaa roskapostipalvelin ohjelmaa, jolla voisi estää roskapostin tulon koneelle.
johan tuolla ylempänä ehdittiin kehua sekä Mailin että Thunderbirdin roskapostisuodatusta.
Minä en ainakaan haluakaan, että palvelinpäässä estetään roskapostin tulo mun koneelle. Ne kun silloin tällöin erehtyvät ja merkkaavat roskapostiksi ihan asiallisia ja laillisia posteja.
Mutta toki Mac serverille on roskapostisuodattimia. 1stMacFinn kirjoitti:
johan tuolla ylempänä ehdittiin kehua sekä Mailin että Thunderbirdin roskapostisuodatusta.
Minä en ainakaan haluakaan, että palvelinpäässä estetään roskapostin tulo mun koneelle. Ne kun silloin tällöin erehtyvät ja merkkaavat roskapostiksi ihan asiallisia ja laillisia posteja.
Mutta toki Mac serverille on roskapostisuodattimia.että ennen helvetti jäätyy kuin trollit alkavat ymmärtää lukemaansa. Ihailtavan rennosti kyllä vastasit, heikompi olisi jo hermostunut että eikö siellä trollipäässä ole aivokudosta havaittu edes röntgentutkimuksissa.
Kyllä Entouragenkin spämmisuodatin on aika hyvä. Se onkin Microsoftin tekemä eli siis "maailman parhaitten ohjelmoijien" tuotos!;)
- kaapattu
Turha mac peelojen on selitellä ja yrittää väittää asiaa joksikin muuksi.
- toimivaan
kj:än, vaikka W:in.
- hyvä vitsi
Just joo. Eipä tuossa käyttäjän koneessa ole mitään ongelmaa, vaan joko sähköpostiosoite on kaapattu tai sähköpostipalvelimella on mätää.
- Nimetön
firmaan N tuli vajaa tuhannen kerjuukirjettä
päivässä. jokaisen kirjeen lopussa oli aina maininta huonolla suomen kielellä, että "maksa niin lakkaa tulemasta"
kyseessä oli samanlainen "returned mail to sender" häkkäys.
Juttu meni oikeuteen asti ja tekijä tuomittiin.
Kannattaa tiedustella Tampereen poliisilaitokselta. Rikosilmoitus ei kyllä maksa mitään. - feikki postia
Kokeilin äsken erästä palvelua jota voi käyttää väärennetyn sähköpostin lähettämiseen. En kerro palvelun osoitetta tässä, mutta etsivä löytää sen googlella helposti.
Laitoin vastaanottajaksi sähköpostiosoitteen, jonka tiedän poistetun käytöstä joitakin aikoja sitten. Joten siihen lähetetyt viestit eivät missään tapauksessa mene perille.
Lähettäjäksi väärensin oman toimivan sähköpostiosoitteeni. Luen sen osoitteen postit OS X:n Mail ohjelmalla.
Väärennetyt sähköpostit palautuivat omaan sähköpostiini takaisin otsikolla "Returned mail: see transcript for details" aivain kuin olisin lähettänyt ne alunperin OS X Mail ohjelmalla.
Siis:
a) väärentämällä lähettäjän osoitteen postit todellakin palautuvat vikatilanteissa väärennetylle lähettäjälle. Ilmiö on seurausta siitä miten sähköposti toimii.
b) koneessa ei tarvitse olla matoa, virusta tai troijalaista jotta näin tapahtuisi. Olisin ihan hyvin voinut väärentää lähettäjän postin tulemaan omasta GMail-osoitteestani.
c) sähköpostiosoitteen oikean omistajan koneen ei tarvitse olla edes verkossa kiinni jotta näin tapahtuisi.
Samalla tapaa kuin jos laittaisin toisen nimissä kirjeen olemattomaan osoitteeseen. Kirje ei siis palautuisi sille, joka sen on Postin keltaiseen laatikkoon tiputtanut, vaan henkilölle jonka nimissä se on lähetetty.
Toivon hartaasti ettei kenellekkään tullut yllätyksenä, että myös sähköposteja voi väärentää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä411743Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2381316Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2001214- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321127- 781076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057