Takavalo pätkii

Mitä tehdä?

Tere Scenic -asiantuntijat.

Mulla on 2000 vuosimallin 1,6-16 venttiilinen scenicci, eli sellainen uusilla lampuilla varustettu malli.

Ongelma on se, että apukuskin puoleinen takavalo on päivittäin pimeänä. Polttimossa ei ole vikaa, vaihdettu on. Erikoisinta on se, että kun takalamppua vähän napauttaa, niin valo syttyy. Ilmeisesti jonkinasteinen kosketushäiriö, mutta missähän se vika on?

Onko teillä kokemuksia vastaavasta? Sama vika on muuten toisessa rekisterikilven valossa. Ei pala, vaikka polttimo on varmuudella ehjä.

Olen omistanut kyseisen auton vajaan vuoden ja olen erittäin tyytyväinen tähän mennessä. Tämä pieni kosmeettinen takavalovaiva on ainoa laatuaan.

Jos teillä on muuta olennaista tietoa 2000 -mallin Scenicistä, sellaista joka olisi hyvä tietää, niin laittakaahan viestiä.

Kiitoksia jo etukäteen,
t: Satakunnan mies

4

1600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jallu

      veikkaus:
      takavaloille tuleva liintin on hapettunut ja maadoitus vuotaa. Ittellä oli samanlainen vika -97 senkissä. Mulla tosin vilkku reistaili.

      CRC-tä peliin ja hienolla hiekkapaperilla liittimien pinnat puhtaaksi.

      • Alkuperäinen kysyjä

        Kiitos vinkistä, kuulostaisi ihan järkeenkäyvältä. Kerro vielä tarkemmat koordinaatit, eli mistä löydän kyseisen liittimen? Onko pahassa paikassa?


      • Jallu
        Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, kuulostaisi ihan järkeenkäyvältä. Kerro vielä tarkemmat koordinaatit, eli mistä löydän kyseisen liittimen? Onko pahassa paikassa?

        Tarkat ohjeet löydät kun katsot ohjekirjasta miten takavalojen lamput vaihdetaan.
        Ne on valojen takana tavaratilasta löytyvaän "huoltoluukun" takana , olisko siinä vielä ollut jokin superlon pehmuste edessä ennekuin näkee takavalon. Valoille menevässä johtonipussa menee myös maa yhdessä kaapelissa, itse takavaloa ei ole maadoitettu runkoon vaan maa tuodaan valolle johdolla. Muistelisin että siellä oli kaikki lamput kiinni levyssä joka irtosi valoista yhdelä klipsulla ja tähän levyyn tuli nipuna kaikki kaapelit.


    • 1997 scenic joo mulla apukuski puolimainen takavalo pimeänä mutta kun painaa jarrua siihen tulee silloin valo toinen tekee takavalo vilkku jarru antaa häiriötä punaiselle tai toisin päin vilkulle valolle se on scenic maadotus johto on hapettunut onneksi se on helppo korjata.

      ne on kiinni yhellä muovi liittimellä valosarja aikahelppo irrottaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe