Kumpaan minun kannattaa mennä, tarjolla sekä aamupalan laittoa/avustusta ja kerrossiivousta?
Kerrossiivouksessa ilmeisesti parempi palkka mutta aamupalassa pääsee helpommalla?
Ensi vkolla pitäisi aloittaa enkä osaa oikein päättää.
kumpi on parempi homma
5
4382
Vastaukset
- tekila
Eikö oo mitää suuntaa et kumpaa haluut tehä enemmän?
Kerrossiivous on raskaampaaa ku toi aamupalan hoitaminen.
Riippuu millasessa paikassa olisit töissä, mutta aamupalan hoidossakin saa joskus kiireillä, vaihtaa tyhjiä ruoka-astioita täysiin, siivota asiakkaiden jäljet pöydistä ripeästi jne.- ei ikinä siivoojaksi
en vois kuvitella, että pystyisin siivoamaan oksennuksia ja muita eritteitä, vaikka mitä maksettais. Hyi olkoon!
- eikös
ei ikinä siivoojaksi kirjoitti:
en vois kuvitella, että pystyisin siivoamaan oksennuksia ja muita eritteitä, vaikka mitä maksettais. Hyi olkoon!
oksennusten siivouksesta lähetetä asiakkaalle eri lasku..? Ei nyt asiakkaatkaan saa miten tahansa rellestää, vaikka huoneesta maksavatki ja tuskin oksennus kuuluu siivoojaan normaalisiivoukseen. Ainaki mulla on sellanen käsitys, että kyllä siitä siivojan kuulus saaha eri korvaus!
- hotellissa töissä
Moi!
itse olen ollut parina kesänä Treella isossa hotellissa töissä. Sekä kerroshoitajana että juuri tuota aamiaista auttamassa.
Itse tykkäsin olla enemmän huonesiivouksessa v
vaikka se raskasta onkin.
Aamiaisella apurit lähinnä siivoaa likaiset astiat pois pöydistä, pyyhkii ne, vie keittiöön, tiskaa ja täyttää ruokakulhoja. Siinä on monesti todella kiirettä ja koko ajan saa juosta katsomassa ettei kahvi tai leivät tms ole loppu.
Lisäksi asiakkaat osaa olla välillä aika hankalia, ovat menosti paljon ystävällisempiä huonepuolella.
Huonesiivouksen saa lisäksi tehdä aika itsenäisesti tai samassa kerroksessa on ehkä 1-2 muuta. Huoneet tehdään listan mukaan, lähtevät ja jatkajat, isommissa hotelleissa tiedot kuitataan jokaisen huoneen tietokantaan, se paperilappu on lähinnä itselle muistilista mitkä on tehnyt ja mitkä tekemättä.
Jos on jotain sotkuja, niistä maksetaan erikseen ja jos jokin huone on ihan kaameassa kunnossa, se siivotaan erikseen ja kenties suljetaan pariksi pväksi ennen kun myydään eteenpäin.
Eroa on toki hotelleissa ja firmoissa. Yleisesti työ on tosi tarkaa, peitot on sentilleen oikein ja esitteet ja minibaarit aina täsmälleen tietyllä tavalla jne. Mutta nopeasti hommasta tulee rutiinia ja oppii 'näkemään' että kaikki on kunnossa ja organisoimaan oman työrytminsä.
Tykkään myös että aamiaisen vuorot on osaksi yötyötä n. 5-12 (eli nouset aamuyöllä ylös), mutta sitä ei huomioida juuri palkassa. Kerrosten pvä alkaa siinä 8-9, pyhyinä noin 10-11 maissa ja pois saa lähteä kun homma on tehty.
Lisäksi ainakin meillä kerroksista maksettiin 1-3 euroa enemmän tunnilta kun aamupalassa tai yleisillä siivoamassa. Kokemuksen mukaan ja jos on nopea, kerroksilla sai meillä vähän lisää bonusta. Lisäksi voi saada tippiä ja pieniä lahjoja asiakkailta, aamiaisella ei sellaista tapahdu.
Mutta: vain sä tiedät, kysy jos saat kokeilla molempia, sitten tiedät mistä tykkäät, millaiset on työkaverit, kenen kanssa kivampaa duunailla.
Hotelli- ja ravintola-ala on siitä hyviä/huonoja, että yleensä töitä aina löytyy kun vaan viitsii tehdä, vaikka vakkaripaikat on vähissä (vuokrafirmat pyörittää bisnestä).
Itse silti tykkäsin ja taas ensi kesänä menossa samaan hotelliin töihin. - nitsku
Bregulle menisin eli aamiaistarjoiluun. ja sanoit että tarjoilu ja aamiaistarjoilu elikkä jos sulla on mahdollisuus opetella molemmat niin sinne ehdottomasti. pääsee pitemmälle ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723