Tunnen itseni vialliseksi.

Marja-Miina

Tuntuuko koskaan siltä, kuin olisit jotenkin viallinen ihminen? Itsestäni tuntuu tältä nykyään jatkuvasti. Olen täynnä vikoja ja virheitä, enemmän kuin muut. On eräs tuttu jonka olen tuntenut jo 10-vuotiaasta eikä meillä ole enää mitään yhteistä. Hänhän on "täydellinen." Osaa kaiken ja oppii kaiken heti, hänestä tulee maisteri ja hän ei kai ikinä epäonnistu missään. Hän käy myös säännöllisesti yliopiston bileilloissa.

Tuntuu, kuin olisin epäonnistunut koko elämässä. Jatkuvasti jonkinlainen syyllisyys painaa mieltä. Tunnen olevani häpeäksi ja taakaksi vanhemmilleni. Syyllisyys, että olen niin huono kaikessa enkä osaa elää oikein. Olen ujo ja se on myös pilannut elämäni. En kai olisi tässä jos olisin menevä ja äänekäs. Epäonnistun KAIKESSA!

Tunnen itseni niin yksinäiseksi ja kuin en kuuluisi joukkoon. Onneksi ostin tämän tietokoneen niin nyt voin kuluttaa kaikki viikonloppuni tv:n katsomisen lisäksi surffaamalla!

2

850

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jalfo

Mietin kirjoituksesi myötä miksi jotkut pärjäävät niin "mainiosti" elämässä. Sitten tajusin että maailma on rakentunut keskivertojen ihmisten liukuportaaksi, ääripäiden vaikutuksesta. Se, joka pärjää täydellisesti onkin plus-tavallinen, eli tavallinen . Geenit, meemit ja kulttuurit ne vaan tässä jyllää.

• Ainoa ihminen joka tuntee olonsa samanlaiseksi.. Minua vaivaa sama asia ujous ja ysinäisyys. Aina erossa kaikesta ei ystäviä eikä mitään. Oli ne ajat joilloin oli kavereita mutta ne on taakse jäänyttä elämää. Nyt on vain ainoastaan koira. Olen yksin kaikki viikonloput ja vapaa aikani .. puhelin soi kerran vuodessa ja puhelin lasku onkin vain se perusmaksu.. noh säästyy siinä rahaa mutta olishan se kiva soittaa jollekkin. Toivon itse että elämäni muuttuisi parempaan suuntaan mutta aika epätoivoiselta tämä näyttää. Ei jaksa enää .. tuntuu vain että kaikki on minun syytä ja että olen aiheuttanut kaikki itse, jotenkin vain tulee se itse syyllistämisen tunne mutta miksi ?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      92
      1193
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      33
      1179
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      281
      1031
    4. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      952
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      18
      916
    6. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      93
      906
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      13
      888
    8. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      48
      845
    9. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      16
      791
    10. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      161
      778
    Aihe