Halloween pitäisi kieltää

Pyhäinmiestenpäivä

halloween loukkaa perinteistä pyhäinmiestenpäivän viettoa. Miksi kaikkea amerikkalaisuuksia pitää vetää Suomeen. Kutsukaa saman tien presidentti Bush juhliinne.

13

729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heheh

Totta puhut. Bush taitaa vaan olla nyt niin kiireinen. Se kun jakelee uraanikärkisiä pikku pastilleja Irakin lapsille.

• irakilainen

tekisi sille halloween-kepposen ja veisi sen vankina Irakin vapaustaistelijoille. Halloween-kemut voisi päättyä julkisiin Pyhän Yrjön hirttäjäisiin.

• Sca
        irakilainen kirjoitti:

tekisi sille halloween-kepposen ja veisi sen vankina Irakin vapaustaistelijoille. Halloween-kemut voisi päättyä julkisiin Pyhän Yrjön hirttäjäisiin.

Eiköhän allakassa ole jo tarpeeksi "turhia" juhlia jotka on keksitty vain krääsän myymiseksi. On vappua, ystävänpäivää, äitien- ja isienpäivää, uuttavuotta, juhannusta... Ja näihin kun lisää jenkkilästä keksityt polttarit, tuparit ja koulujen loma-ajan pippalot, niin eikö olisi tarvetta ihan oikealle hiljentymisen juhlalle? Joulukin on nykyään vain lahjoja varten, oikea joulunhenki on kaukana. Pyhäinmiestenpäivänä kunnioitan menneitä ajattelemalla heitä ja rauhoittumalla arkisista askareistani rentoutumisen ääreen.

• mea2
        Sca kirjoitti:

Eiköhän allakassa ole jo tarpeeksi "turhia" juhlia jotka on keksitty vain krääsän myymiseksi. On vappua, ystävänpäivää, äitien- ja isienpäivää, uuttavuotta, juhannusta... Ja näihin kun lisää jenkkilästä keksityt polttarit, tuparit ja koulujen loma-ajan pippalot, niin eikö olisi tarvetta ihan oikealle hiljentymisen juhlalle? Joulukin on nykyään vain lahjoja varten, oikea joulunhenki on kaukana. Pyhäinmiestenpäivänä kunnioitan menneitä ajattelemalla heitä ja rauhoittumalla arkisista askareistani rentoutumisen ääreen.

just niin!!!
        miks ei ole rauhallista juhlaa?

• Verivamppyyri

Ainakaan Pyhäinpäiväksi ei suositella Halloweenin viettoa. Itse vietän aattona syöden verilettuja.

• lapsellinen nelikymppinen

Täytyy sanoa, että kyllä te ihmiset olette suppeita, luojan kiitos jokainen saa juhlia mitä haluaa ja miten, eli kukin tyylillään. Olisi se tylsää muistelemista vielä vanhempana, aina vain sitä samaa rauhallisesti istuskellen ja miettien syntyjä syviä täällä harmaassa suomessa....

• kääkkk

EIKÄ OLE HAUSKA PAS... KOKO JUTTU KIELTOON SENKIN KURPITSAPÄÄT11!!!

• ole harmaa

Ei Suomi mikään harmaa ole. Harmaa on mielentilasi, jota pakko koittaa nostaa jollain teennäisellä. Semmoinen olo tulee tosta sun viestistä, vaikka ei mulla sinänsä mitään halloweenia vastaan ole.

• Nari

Ja sinulla *pyhäinmiestenpäivä* taitaa olla jotakin kaunaa halloweenin viettoa kohtaan?
      Eikö pikkuinen saanut tarpeeksi namua nuorempana vai peloteltiinko pikkuista *kauheilla* asusteilla?
      Samapa tuo, jotkut tykkää jotkut ei minkäs sille voi.
      Minun halloween vietto tapa ei koskaan ole ollut:: Kierellään ovilla ja inistään karkkia. Pikemminkin rynnitään ovesta sisään, pistetään musa täysille, annetaan kaiken olla ja pidetään hauskaa.
      Joten ihan nyt vain omasta mielestäni Halloween on tervetullut ja jollekkin pyhäinmiestenpäivälle voin hyvästit heittää. Mikäs se sellainen muuten oikein on olevinaan?
      Kyllä minä nyt mielummin minulle tuttua juhlin kuin jotain tuntematonta pyhä paskaa..

• Nari

Eikä halloweenin juhliminen aina tarkoita sitä todellista halloweenia, monelle sillä voi olla ihan joku muu tarkoitus.
        Hyvä syy päästä koko yöksi helvettiin kotoa.

• kun se ei ole edes amerikka...

Halloween on alunperin ollut kelttien juhla,joten tietämystä nyt tarvitaan.Käykää vaikka Wikipediasta asiat tarkistamassa jos ei muuten!

• Ceela

Voisi vähän tarkastaa faktoja ennen kuin alkaa inistä "amerikkalaisuuksien vätämisestä Suomeen". Se että amerikkalaiset juhlivat halloweenia varsin suurieleisesti, ei tarkoita että juhla olisi alunperin amerikkalainen.
      Toki amerikkalaiset ovat lisäilleet siihen paljon juttuja, ja jos on noin kiihkeä amerikkavihaaja (mitä en sivumennen sanoen ymmärrä, vaikka Bush ja USA:n politiikka ja moni muukin asia on siellä paska, miksi pitäisi tiettyjä juhlia inhota vain amerikkalaisuuden takia?), voi tietenkin ne karsia pois.
      Jos ottaa halloween päähän, voit kyllä ryömiä johonkin pimeään nurkkaan siksi aikaa kun muut pitävät hauskaa, mutta ei siitä hyvä ihminen tarvitse tulla valittamaan niille jotka aidosti pitävät halloweenista juhlana.

• hanna_nna

väärin amerikassa halloweenniä vietetään 4.11, suomessa 5.11 ja englannissa 31.10 joten se ei ole pyhämiesten pyhä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6294
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3252
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2566
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2198
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1696
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1480
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1392
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1368
    Aihe