HALLOWEEN ei ole jenkeistä!!!!

menisiköhän jakeluun

On täällä hellanlettas vähäjärkistä porukkaa kirjoittelemassa kuka saa juhlia Halloweenia, kuka ei. Kaikki juhla ihmiselämässä on ihan vapaasti tervetullutta, varsinkin tälläinen perinteinen historiallinen juhlateema. Juhlitaan mekin elonkorjuunaikaamme, koristellen ja syöden juhla ateriaa. Lapsille Halloween on uusi kiva ilonaihe. Siitäkös jotkut typerykset heti älämölän nostaa.

7

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • choulsville

      Jenkeissä ja Canadassa "karkki tai kepponen" kierros tehdään AINA 31.10, sattui se mille päivälle tahansa. Halloween-pukujuhlia lähimpänä vknloppuna.
      Suome kalenteriin pyhäinpäivä on merkitty 4.11 ja oikea Halloween on siis aina 31.10! Nämä juhlat vietetään eripäivinä.

      • Usasta kyllä virrannut tämä...

        Turha muuta väittää.
        Tiedän tasan tarkkaan, että suomikin on matkinut tätä juhlaa jenkeiltä.
        Niin paljon tuodaan jenkeistä kaikenmaailman hömppäjuttuja tänne.
        Mun mielestäni meillä on aivan tarpeeksi juhlapäiviä suomessa.
        Onhan syntymäpäiväjuhlatkin paljon tärkeämpiä, kuin Halloween !!!!
        Meillä ei moista roskaa vietetä mutta antaa Usalaisten viettää juhlaa, sillä heille se on niinkuin meille esim.virpominen.


    • lapsellinen neljäkymppinen

      Minusta halloween on kiva juhlapäivä, vaikkei "kuulukkaan" suomalaisille. Teini-ikäiset lapsemme viettävät niitä kavereidensa kanssa ja me aikuiset vietämme niitä kavereidemme kanssa, välillä pukeutuen omituisiin asuihin, nyt ensi lauantaina kutsumme ystävämme vain viettämään mukava ilta yhdessä.Nyt on niin pimeää, harmaata ja märkää tähän vuoden aikaan, että on tosi kivaa kun on tällaisia juhlia tulossa ja mikä onneksi, jokainen saa itse valita mitä juhlii vai juhliiko mitään. Mielestäni olisi tylsää jos aina pitäisi ajatella, mikä kuuluu suomalaisille tai mikä on turhaa jne. ompahan jotain mitä muistella hymyssä suin.

      • Highway

        Jenkistä tämä Halloweenkin on tullut,se on heille kuin virpominen.Hyvä että sellainen tänne Suomeen on tullut sillä Halloween juhlat piristää mukavasti piemitä syyspäiviä.
        Jenkeistä ollaan matkittu myös kaikki: Daa!sanat joita "pissikset" käyttävät ja luuleavt olevansa muita parempia.
        Mutta,hyvä asia on se että kouluruoka on pysynyt samana.Siksi siellä jenkeissä on niitä lapsia Paljon jotka ovat lihavia,kun koulusakkin tarjotaan sitä roskaruokaa eli Wastfoodia.
        Meillä sentäs on paremmat olosuhteet,vaikka kaikki melkein valittavat koulun ruoasta.Mutta kyllä alkaisi kyllästyttää jos koulussa syötäisiin Aina pikaruokaa.Sellaista pikaruoka viikkoa kyllä voisi kokeilla koulussa jne.
        Minä ainakin juhlin Halloweenia ja kukaan ei estä minua! =)


    • Highway

      Itse olen 94-vuonna syntynyt tyttönen ja juhlin tuota Halloweenia.Järjestän jopa kevereilleni juhlat! =D
      Olen lukenut täällä sellaisia kommentteja että saa Jumalan vihan yllensä jos juhlii Halloweenia.
      Hitto,mitä älykääpiöitä!Olikohan ne tyypit silloin paikalla kun älyä jaettiin?Epäilen...

      Halloween hyvä syy järjestää mm.lapsille kivat juhlat joissa syödään ja leikitään erinlaisia leikkejä.Haamuja tai mitään yliluonnollisia ilmiöitä ei ole olemassakaan.
      Joten lopettakka hyvät ihmiset tuollaiset:"Saatana teidät perii ja jumalan viha lankeaa päällenne", humpuukki asiat!

      Halloweeniahan juhlitaan 31.10.
      Ja täällä Suomessa ei kyllä kierrellä samaan malliin niinkuin jeknkeissä,että:Karkki vai kepponen?kysymässä ovelta toiselle.
      Tämä Halloween on vähänkuin joku pääsiäinen tai jokin uu vastaava johon kiva pukeutua huvikseen ja napostella,ym.kuunnella ystävien kanssa musiikkia.
      Kuka sitä määrää että kuka ei saisi juhlia Halloweenia- ja kuka saa?
      Älkää tänne tulko mäkättään,hankkikaa elämä! :O
      Sitäpaiti Jumalaa ei ole olemassa,sillä Maailma syntyi alkuräjähdyksestä.Ei me sille mitään voida että monta tuhatta vuotta sitten ihmiset ei tienny miten maailma on syntynyt ja ihmset jne.he eivät saaneet järkevää vastausta kysymykseen ja he rupesivat uskomaan että maailman on luonut Jumala.Nyt kun meillä on kehittyneempi teknologia,tiedämme tosiseikat miten maailma on syntynyt ym ym.
      Eli haistakaa te Saatanan palvojat tai mitä nyt olette: Kukkanen...hehhe....

      • Weirdo16

        mä en juhli halloweenia, ei poikkea mun päivistä mitenkään ja olen sua 4 vuotta vanhempi.... sitä paitsi, sä et oikein voi mistään "älyn jakamisesta" puhua.... kaikki on erillaisia, tykkää mistä tykkää. en mä ainakaan haluis olla kenenkään kopio, koska maailma olis sillon tylsä paikka, jos kaikki olis samanlaisia.


    • lipe

      jokainen saa viettää halloweenia jos haluaa!! mä ainakin ajon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      43
      1598
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1415
    3. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1112
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      57
      975
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      112
      903
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      66
      848
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      85
      812
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      721
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      713
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      40
      712
    Aihe