Paljon kehuja saanut Katri Helenan uuden levyn nimikappale on itse asiassa Taljanka-yhtyeen levyltä. Asia selviää uudesta Gloria-lehdestä, jossa Katrin levy on arvosteltu.Löytyy Taljankan levyltä Kaksi kuvaa rinnakkain. Mielestäni oli aika yllättävää, ettei se olekaan varsinaisesti Katrille tehty biisi. Käännöskappaleistahan aina mainitaan alkuperäinen, mutta sitä ei mainita, onko jonkun biisin levyttänyt toinen kotimainen artisti jo aiemmin levylleen. Esim. Hiljaisuudessa-levyn Lapsi tuoksuu joululta löytyy käsittääkseni Arja Korisevan joululevyltä.
Ja Paulahan on taas levyttänyt Arjan Rakkauden vangin jne. Eihän siinä mitään, että levyttää uudestaan jonkun biisin, mutta olisi oikeastaan ihan kiva tietää, jos niin tehdään. Ja tosiaan ELämänlankojen kohdalla se oli melkoisen yllättävää, jotenkin olin ajatellut että se on nimenomaan Katrille tehty.
Elämänlangat alunperin Taljankan kappale
9
1025
Vastaukset
- ,, ,, ,, ,,
Siis kuka/ketkä on Elämänlangat -biisin tehnyt?
- Katri-fani
Sävellys on Kerkko Koskisen,sanat Jukka Itkosen.
- levynkerailija
Oma kappale tuo on, jonka Katrille on säveltänyt, sovittanut ja tuottanut Kerkko Koskinen.
- Katri-fani
Niin, Kerkko Koskinenhan on ollut tuottamassakin tuota kappaletta Katrin uudelle levylle, mutta alunperin hän on siis säveltänyt sen Taljanka-yhtyeelle.
- Katri-fani
Katri-fani kirjoitti:
Niin, Kerkko Koskinenhan on ollut tuottamassakin tuota kappaletta Katrin uudelle levylle, mutta alunperin hän on siis säveltänyt sen Taljanka-yhtyeelle.
Niin, käsittääkseni sovitus on Katrilla erilainen kuin alkuperäisessä. Onko kukaan kuullut sitä?
- levynkerailija
Katri-fani kirjoitti:
Näemmä olet oikeassa, yllätys oli minullekin:
https://viola.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?v1=9&ti=1,9&CNT=30&HC=14&RelBibID=684106&HostBibID=679775&ProfileCode=COMP&SEQ=20061028190313&PID=2405 - levynkerailija
Katri-fani kirjoitti:
Niin, käsittääkseni sovitus on Katrilla erilainen kuin alkuperäisessä. Onko kukaan kuullut sitä?
Itseltä on ainakin koko Taljankan levy mennyt ohitse. En muista edes nähneeni koko levyä. Mielenkiintoista, muistaakseni mainostiedotteissakin hehkutettiin kuinka Kerkko on säveltänyt Katrille levyn nimikappaleen. Sillä ekassa kommentissani ajattelin että tuossa Glorian arvostelussa on sotkettu asioita.
- sebu
niin tai näin. katrin esitys kuitenkin se jonka koskaan olen kuullut ja tähän saakka se paras sellainen. uppee sovitus ja esitys!
- levynkerailija
Toki noin, mutta mielenkiintoinen tieto mielestäni silti. Kapppale kun kuulosti niin Katrille räätälöidyltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854588- 1643552
- 533149
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1981967- 321799
- 461783
- 241763
- 571694
- 191607
- 181601