MINULTA LEIKATTIIN OSAPOISTONA RINTASYÖPÄ -03,SEKÄ KAINALON IMUSOLMUKKEET, JONKA JÄLKEEN KÄVIN LÄPI KOVAT HOIDOT, SYTOSTAATIT JA SÄDEHOIDON. SEN JÄLKEEN ALOITETTIIN TAMOFEN HORMONILÄÄKITYS, JOTA OLEN NYT SYÖNYT JO 3 VUOTTA.OLEN OTTANUT LÄÄKÄRIIN YHT. KOVIEN SIVUOIREIDEN VUOKSI JA KEVÄÄLLÄ SAINKIN LÄÄKITYKSEN, MINKÄ PITÄISI AUTTAA RINTASYÖPÄPOTILAAN VAIHDEVUOSIONGELMIIN. PAHIN AHDISTUS ON EHKÄ HELLITTÄNYT, MUTTA SILTI PÄIVITTÄIN TULEE VOIMAKKAITA HIKIPUUSKIA ILMAN RASITUKSIA, MIELIALAT VAIHTELEVAT PÄIVITTÄIN JA LÄÄKKEESTÄ HUOLIMATTA ON USEIN TUSKAINEN OLO.HARRASTAN 3-4KRT/VK. LIIKUNTAA, SIITÄ HUOLIMATTA JOSKUS PIENIKIN RASITUS HENGÄSTYTTÄÄ JA HIKOAN JOPA SYÖDESSÄ. TÄMÄ ON USEIN HÄVETTÄNYT, KUN NAAMA ON PUNAINEN JA HIKINEN, VAIKKEI OLISI MITÄÄN TEHNYTKÄÄN.MINKÄLAISIA KOKEMUKSIA MUILLA ON TAMOFEN LÄÄKITYKSESTÄ JA SIIHEN LIITTYVISTÄ OIREISTA JA KUULISIN MIELELLÄNI,JOS OLETTE SAANEET APUA OIREISIIN ESIM.JOSTAIN LUONTAISLÄÄKKEESTÄ.ITSE OLEN SOIJASTA HUOMANNUT HIUKAN APUA OLEVAN, MUTTA EI SUURESSA MÄÄRIN. LÄÄKITYSTÄ PITÄÄ JATKAA VIELÄ 2 VUOTTA, SE ON PITKÄ AIKA, JOS SUUREN OSAN PÄIVÄSTÄ ON TUSKAINEN JA HIOSTAVA OLO.
rintasyövän jälkeinen hormonihoito....
45-vuotias yksinhuoltajaäiti
55472
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 5
Vanhimmat
leikattiin rintasyöpä keväällä- 05 ollessani 44 vuotias.( osapoisto ja kainalon tyhjennys).
Sain sädehoitoa 6x5 kertaa. Nyt lääkityksena Tamofen ja Zoladex.
Vaihdevuosioireisiin sain lääkäriltä Bellergal-nimistä "rauhoittavaa" lääkettä. Sitä valmistetaan käsin ja käsittääkseni vain Yliopiston apteekissa. Rauhoittavan vaikutuksen vuoksi voin ottaa lääkettä vain yöksi.
Päivät on vain kärsittävä!
Heippa, minulla tulee ensikuussa vuosi, kun olen syönyt hormoonipillereitä.Minulla on Arimidex nimistä.Minulta poistettiin kokonaan rinta ja myös imusolmukkeita,sain sytot ja sädetykset ja nyt syön noita 5 vuotta.
Minulla ei ole tuolaisia sivuvaikutuksia, ei väsymystä, mutta tuota hikoilua on sitten sitäkin enemmän. Yöllä olen litimärkä ja tosi kuuma,sitten taas kylmä.. vuorotellen.
Päivisin naama on punainen kuin kravulla ja hiki pinnassa.
Kerran pyysinkin läkäriltä jotain tuohon hikoiluun, mutta hän sanoi ettei siihen ole keksitty mitään tehokasta lääkettä. Antoi sitten jotain..en muista nimeä..ja sanoi että kokeile niitä. Söin ne, mutta ei niitä ollut mitään hyötyä.
Nyt vain sitten hikoilen ja lämmittelen, se on kyllä näin talvella hyvä,ei tarvi laittaa päälleen kovinkaan paljoa vaatetta, kun on muutenkin kuuma ;)
Yritetään vain kestää nämä oireet,kun kuitenkin tuo lääke on meidän parhaaksemme..eikö vain,tsemppiä Sinulle ! !
samat ovat minunkin oireeni. lääkkeenä tamofen. olen elokuusta syönyt. olen 34 vuotias. minulla oli estrogeenireseptorinen syöpä joten syön lääkkeeni vaikka oireet ovat välillä vaikeita.
Sairastin rintasyövän jo kauan sitten ja minulle määrättiin Tamofenia. Söin niitä vuoden ja sitten lopetin omalla päätöksellä.
Oireet olivat vastaavat kuin sinulla.
Olo oli niin karsea, että tuntui, että kuolen mieluummin syöpään kuin syön niitä. Minulla oireet loppuivat, mutta käsitin, että jos vaihdevuosioireet "tulee päälle", niin ne jatkuu sen viiden vuoden jälkeenkin, kun lopetat Tamofenin.
Olen 72 joten vaihdevuosien uudelleen kokeminen harmittaa. Eniten kuitenkin nivelsäryt ja nivelten jäykyys haittaa elämää. Minulla on myös leukaan alkanut kasvaa pitkiä karvoja. Onko muilla?