Haluaisin tietää, mitä perinteitä morsiamen kukkakimppuun liittyy. Ostaako sulhanen kimpun morsiamelle? Missä vaiheessa kimppu heitetään sinkkunaisten laumaan? Paljonko kukkakimppu maksaa? Sen ei tarvitse olla mikään kallis ja hieno, vaan peruskimppu riittää.
Kukkakimppuun littyvät perinteet
10
1694
Vastaukset
- jotain...
Katsoppa vaikka nettisivuilta
MTV 3 -> Helmi -> kaikki häiden järjestämisestä
-> kukat - morsiuskimpulle
Mitä tarkoitat sanomalla, että morsiuskimpun ei tarvitse olla hieno? Aiotko pyytää floristia sitomaan ruman / huonon kimpun?
En ole myöskään kuullut morsiamen peruskimpusta. Mikä se on? - veitikka
et kerro kimpun tulevan morsiuskimpuksi, on sen hinta yleensä edullisempi. Eli kerro sen olevan vain merkkipäivää varten tms.
- -Opiskelijatyttö-
Näin ajattelinkin asian olevan. Pitäisiköhän samaa juttua kokeilla myös kampaajalla, niin ei tarvitsisi maksaa "morsiuslisää" tyhjästä?
- horsmat ojanpohjalta?
Heh, tämähän on hyvä! Onko moniakin morsiamia vihitty maljakkoon tarkoitetun kimpun kanssa? No, vitsi vitsinä, kyllähän kaikki näkevät viisikymppisjuhliin vietävän kimpun ja morsiuskimpun eron. Vai näkevätkö?
Minua on näissä keskusteluissa ihmetyttänyt se, että monet morsiamet pitävät hääkimppua merkityksettömänä osana hääasuaan. Pukuun pannaan tuhansiakin euroja, polttareihin, kosmetologeihin, kenkiin, alusvaatteisiin, kaikenlaiseen karamellinäpräilyyn menee toinen mokoma. Ja sitten ollaan muuten viimeisen päälle tämmingissä, mutta kädessä on navetan takaa itse haetut horsmat tai jonkinlainen kahvipöytäkimppu, jotka saa halvalla.
Turha epäillä: en ole kukkakauppias. Jotenkin vain tuntuu kummalliselta, että hääkimppu mainitaan hääfoorumilla asiana, johon ei tarvitse panostaa ja jonka ulkonäöstä ei tarvitse välittää.
Minusta morsiamien pitäisi ajatella toisin päin. Vaikka muu hääasu on muuten miten taivaallisen ihana hyvänsä, niin maljakosta otettu kökkö puska pilaa kokonaisuuden. - -Opiskelijatyttö-
horsmat ojanpohjalta? kirjoitti:
Heh, tämähän on hyvä! Onko moniakin morsiamia vihitty maljakkoon tarkoitetun kimpun kanssa? No, vitsi vitsinä, kyllähän kaikki näkevät viisikymppisjuhliin vietävän kimpun ja morsiuskimpun eron. Vai näkevätkö?
Minua on näissä keskusteluissa ihmetyttänyt se, että monet morsiamet pitävät hääkimppua merkityksettömänä osana hääasuaan. Pukuun pannaan tuhansiakin euroja, polttareihin, kosmetologeihin, kenkiin, alusvaatteisiin, kaikenlaiseen karamellinäpräilyyn menee toinen mokoma. Ja sitten ollaan muuten viimeisen päälle tämmingissä, mutta kädessä on navetan takaa itse haetut horsmat tai jonkinlainen kahvipöytäkimppu, jotka saa halvalla.
Turha epäillä: en ole kukkakauppias. Jotenkin vain tuntuu kummalliselta, että hääkimppu mainitaan hääfoorumilla asiana, johon ei tarvitse panostaa ja jonka ulkonäöstä ei tarvitse välittää.
Minusta morsiamien pitäisi ajatella toisin päin. Vaikka muu hääasu on muuten miten taivaallisen ihana hyvänsä, niin maljakosta otettu kökkö puska pilaa kokonaisuuden.Itse olen muutenkin pyrkinyt minimibudjettiin häissäni, koska joudun itse maksamaan ne yhdessä opiskelevan puolisoni kanssa.
Ja eikö halvallakin voi saada kaunista? Mielestäni kukat ovat aina kauniita, eikä hääkimpun tarvitse olla mikään glamour-tyylinen, kun ei hääpukunikaan ole. - pahoita
-Opiskelijatyttö- kirjoitti:
Itse olen muutenkin pyrkinyt minimibudjettiin häissäni, koska joudun itse maksamaan ne yhdessä opiskelevan puolisoni kanssa.
Ja eikö halvallakin voi saada kaunista? Mielestäni kukat ovat aina kauniita, eikä hääkimpun tarvitse olla mikään glamour-tyylinen, kun ei hääpukunikaan ole.mieltäsi noista "mielipiteistä".
Olet piristävä poikkeus noista stereotypioisista morsiamista, joille on tärkeintä elämässä mahdollisimman kalliit häät ;)
Nythän ovat pelkistetyt morsiuskimput muotia. Hanki pari pitkähkövartista kukkaa, siihen yksi tai kaksi vihreää kapeaa lehteä, suojaa tyvipäät jollakin, ettei pukusi tarriinnu. Sido kauniilla nauhalla, kanna käsivarrellasi....ja olet mitä upein morsian :)
Eikä maksa paljon. Kyllähän rahaa saa jokainen kulumaan jos haluaa, fiksuimmat eivät halua tuhlata.
Paljon onnea teille molemmille :) - veitikka
Minusta morsiamien pitäisi ajatella toisin päin. Vaikka muu hääasu on muuten miten taivaallisen ihana hyvänsä, niin maljakosta otettu kökkö puska pilaa kokonaisuuden.vinkin, miten saa nättiä, mutta pienemmällä budjetilla. Omasta kimpustani ja sen hinnasta en maininnut puolella sanallakaan, joten et voi tietää, minkälaista kimppua olen kantanut, enkä näe tarpeelliseksi sitä tässä alkaa kertomaankaan. Keskustelu osaltani päättyy tähän.
- Kips
Minusta morsiamien pitäisi ajatella toisin päin. Vaikka muu hääasu on muuten miten taivaallisen ihana hyvänsä, niin maljakosta otettu kökkö puska pilaa kokonaisuuden.En mä ainakaan näe? Kyllä todella tyylikkäitä kukkakimppuja saa muutoin kuin morsiuskimppuna. Itse sain esim. Ystävänpäivä kimpun mieheltäni, joka olisi hyvin voinut olla morsiuskimppu. Mutta nämä ovat makuasioita. Eikä kaikki morsiuskimputkaan niin erikoisia ole? Ja esim. yksinkertainen kimppu voi olla hyvinkin tyylikäs, eikä maksa paljoa.
Jossakin näin kieloista tehdyn kimpun ja minusta se oli jotenkin hieno... Horsmat sen sijaan on jo toinen juttu.
- Heitä...
nurkkaan muutamien kommentit!
Miksi ihmisten omia ajatuksia ei arvosteta?
Heti ollaan irvailemassa, jos ei halua suuria ja kalliita häitä. Onko teillä noussut k...i päähän? vai mikä teitä leuhkijoita riivaa?
Minusta kait on järkevää, kun ei puoli elämää kulu häävelkojen takaisin maksussa.
Tokihan häihin voi panostaa, mutta senkin asian voi tehdä pienellä rahalla.
Ja eikös se ole pääasia, että rakastavaiset siunaa liittonsa, kun rakastavat toisiaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401380Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981335Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891225- 1091095
- 191031
- 641015
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833