Vatsakipu aamuisin

samanlaisia?

Onkohan kenelläkään samanlaisia kokemuksia:

Olen noin parin vuoden ajan herännyt joka aamu vatsakipuun, välillä kovaan ja välillä hieman lievempään. Kipu tuntuu joskus ylävatsassa, joskus alavatsassa tai sitten koko vatsan alue tuntuu olevan tulessa. Myös olotila on ollut hyvin väsynyt. Sängystä nousukin on ajoittain suhteellisen hankalaa kun kipu rajoittaa liikettä. Vatsakipu lakkaa yleensä kun on jonkun aikaa ylhäällä tai käynyt vessassa. Muulloin ei vatsakipua ole. Kivuttomia heräämisiä olen kokenut tänä aikana muutaman kerran ja tällöin olo on tuntunut myös siltä että on nukuttu hyvin.

Olen yrittänyt tarkkailla ruokavaliota mutta en oikeastaan ole huomannut mitään vaikutusta jonkun ruoka-aineen poisjättämisellä. Juon päivittäin useamman lasin maitoa, syön ruisleipää yms eivätkä nämä ainakaan päivisin aiheuta mitään ongelmia.

Olen havainnut että keskimäärin voin nukkua maksimissaan noin kuusi-seitsemän tuntia ennenkuin kipu alkaa, tai voihan se alkaa aikaisemmin mutta herään tuolloin siihen.

Lääkärissä on tullut käytyä useamman kerran, ainut varsinainen tehty tutkimus on vatsalaukun tähystys eikä siinä löytynyt mitään ihmeellistä. Ja aluksi kokeiltiin lääkkeenä jotain vatsan happoja vähentävää. Muutoin lääkärien kommentit ovat olleet perinteiset 'seuraillaan tilannetta' -kommentteja.

Veriarvot ovat olleet ok aina mitattaessa. Enkä ole huomannut ulosteessa esim. verta. Tosin vessakäynti saattaa kyllä kestää, ja jonkun verran sieltä tulee ilmaakin.

Eli onkohan jollakin samanlaisia kokemuksia, tietoa mistä on kyse ja auttaako jokin?

45

46297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • osaa

        en ymmärtänyt?...


      • okr
        osaa kirjoitti:

        en ymmärtänyt?...

        Olet altistunut todennäköisesti kosteusvauriomikrobeille. Ja tämä on valitettavan tuntematon alue suurimmalle osalle lääkäreitä, johtuen yksistään oireiden tunnistamisesta.

        Oletuksella että olet altistunut kosteusvauriomikrobeille, niin oireet ovat ainoa pätevä tapa saada tieto siitä, että oletko altistunut edellämainitulle- http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Oireista
        Paras hoito em.lle on altistuksen loppuminen, jolloin oireiden vähenemistä voit seurata 3-4 viikon välein!

        Mikäli olet käyttänyt lääkärin mahdollisesti suosittelemaa Lactobacillus GG - maitohappobakteeria, niin em mhb aiheuttaa monelle vain lisää ongelmia, kun taas tuo toinen mhb yhdistelmä on osoittautunut parhaaksi yhdistelmäksi, nimen-omaan kosteusvauriomikrobien aiheuttamiin ongelmiin- http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Maitohappobakteeri

        Joka tapauksessa tämä mahdollisuus kannattaa poissulkea!!!


      • Anonyymi
        okr kirjoitti:

        Olet altistunut todennäköisesti kosteusvauriomikrobeille. Ja tämä on valitettavan tuntematon alue suurimmalle osalle lääkäreitä, johtuen yksistään oireiden tunnistamisesta.

        Oletuksella että olet altistunut kosteusvauriomikrobeille, niin oireet ovat ainoa pätevä tapa saada tieto siitä, että oletko altistunut edellämainitulle- http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Oireista
        Paras hoito em.lle on altistuksen loppuminen, jolloin oireiden vähenemistä voit seurata 3-4 viikon välein!

        Mikäli olet käyttänyt lääkärin mahdollisesti suosittelemaa Lactobacillus GG - maitohappobakteeria, niin em mhb aiheuttaa monelle vain lisää ongelmia, kun taas tuo toinen mhb yhdistelmä on osoittautunut parhaaksi yhdistelmäksi, nimen-omaan kosteusvauriomikrobien aiheuttamiin ongelmiin- http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Maitohappobakteeri

        Joka tapauksessa tämä mahdollisuus kannattaa poissulkea!!!

        Päästä keksitty


    • petrit

      Terve!

      Minulla samat oireet eli kipu tulee aina öisin ja saan nukkua rauhassa noi 6-7h. Lääkäri sanoi että minulla on alkava vatsahaava ja määräsi siihen kuukauden kuurin mutta alakaa kuuri olla jo lopuillaan eikä ole tilanne miksikään muuttunut. Kipupisteet ovat myös minulla samat eli alavatsaan sekä kylkeen koskee tai sitten tuntuu että on "tulessa" koko vatsa..alkaa usko loppumaan tämän kanssa eli että mistä tämä johtuu!! Todella jos joku tietää mitä tehdä niin nyt olisi apu tarpeen.

    • agiolax

      Minulla on aivan samanlaiset oireet nyt kuin sinulla on ollut. Kun sinun mahavaivoista on jo vuosia, haluaisin kysyä mikä vaiva sinulta löytyi ? Vai loppuiko itsestään nuo kivut ? Kiitos vastauksesta .

      • Ässäs

        Hei, kirjoittelinkin tuonne toisaalle omasta vatsakivusta joka polttavaa ja tulee kohtauksittain..lisänä oik.kyljen ja vatsapuolen kipu polttokohtausten välillä. Minua tutkittu ja tutkitaan edelleen, mitään ei vielä ole löydetty eikä sen kummemmin arvailtu. Itsellä jo ihan helvetillinen stressi asiasta! Enkä enää osaa sanoa pahentuuko kipu stressistä vai.onko kipu vaan muuten kovaa. Joka päiväistä tämä ainakin on..


    • kipuilija

      Lueskelin vanhoja viestejä, minulla on nyt aivan samanlaisia vaivoja kuin sinulla. Jos huomaat tämän, vastaatko mitä sinulta on löytynyt. siis mikä aiheuttaa nämä joka aamuiset vatsakivut ?

    • ibsibs

      Samanlaisia oireita täälläkin. Itselle on todettu ibs eli ärtyneen suolen oireryhmä. Aamulla heti seisoma-asentoon noustessa alkaa tuntua painetta, kuumottelua, kipua, särkyä mahassa. Kivun alue vähän vaihtelee. Joskus ei ole kuin vähän särkyä, joskus taas kuumottaa ja tuntuu kuin olisi suolisto täynnä happoa. Oireet menevät usein ohi aamun aikana ja varsinkin veskikäyntien jälkeen. Päivällä tai illalla ei näitä oireita enää niinkään ole. Aamut pahimpia!

      Itsellä auttanu FODMAP-ruokavalio, maitohappobakteerit ja ruuansulattajaentsyymit. Illalla ei myöskään kannata syödä juuri ennen nukkumaan menoa mitenkään raskaasti, koska silloin aamut ovat pahempia. Pari tuntia ennen nukkumaan menoa ei siis kannata enää syödä.

    • voiollamuutakin

      Taustalla voi olla krooninen sidekudossairaus... Minulla samat oireet ja sekalainen sidekudossairaus.

    • neuvotonnuori

      Itselläni on joka ikinen aamu mahakipua loppuu jonkin ajan päästä kun olen ylhäällä tai käyn vessassa vaikka ei olisi kelloa herättämässä
      Herään silti aikaisin mahakipuun.

      • kipuilija

        Itselläni myös joka aamu vatsa kipeä. Heti herätessä tuntuu pahin kipu kun hengittää syvään. Helpottaa minullakin heti kun nousee. Kipu on eniten ylävatsalla ja sama kipu toistuu usein töissä iltavuoroissa kun työ on seisomatyötä. Helpottaa kun hetkeksi istahtaa. Mikähän avuksi?


      • Anonyymi

        Aivan samaa vaivaa minulla, ei tietoa mistä johtuu.


    • Vaivaa

      Vihlaiseva kipu oikean kylkikaaren alapuolella loppui kaksi vuotta sitten kun kävin fysioterapeutilla, joka sai selkärangan kaksi nikamalukkoa auki. Lukossa vuosia olleet nikamat olivat lapaluiden korkeudella ja kipu heijastui oikealle alavatsaan.
      Nyt vaivana on mahan vääntelevä kipu, joka alkaa aamuyöllä. Kipuilua on tosin ollut vasta kahtena aamuna.

    • RAL-

      Onkos laktoosi-intoleranssi testattu. Juot useamman lasin maitoa.

    • Muita

      Onko selvinnyt kenellekkään, minullakin samaa kuin alkuperäisellä kipu jatkuu kyllä päivälläkin.

    • Neuvoavaille

      Sama vaiva, kertokaa kun syy löytyy, kärsinyt noin vuoden.

    • Työsiili

      Olen myös muutaman vuoden silloin tällöin tuntenut omituista kipua aamuisin alimpien kylkiluiden alta. Kipu ei ole sietämätön. Huomasin että kipu johtuu kusihädästä ja helpottaa kun käyn tyhjentämässä rakon. Sama juttu kuin osaalla että kipu tulee vasta jos nukkuu kauan.

      Ei mitään aavistusta miksi tai miten kipu tulee ylävatsaan.

      • kipuakipua

        On ollut useita vuosia vatsakipuja aamuyöstä ja aamulla. Herättävät ja vaikea nukkua uudelleen, Kääntyily ja ilman poisto auttaa jonkinverran mutta ei kokonaan. Kipuun liittyy kramppeja. Aamupäivällä voi olla huono olo. Yleensä päivällä pystyssä kipu ei pahemmin tunnu, mutta pidemmällä päivälevolla alkaa taas. On tutkittu tähystyksillä ja verikokeilla. Mitään kunnon selitystä oireille ei ole. Joskus pahemmat vatsaoireet käynnistävät eteisvärinän. Ikä 66 v.


      • mummi
        kipuakipua kirjoitti:

        On ollut useita vuosia vatsakipuja aamuyöstä ja aamulla. Herättävät ja vaikea nukkua uudelleen, Kääntyily ja ilman poisto auttaa jonkinverran mutta ei kokonaan. Kipuun liittyy kramppeja. Aamupäivällä voi olla huono olo. Yleensä päivällä pystyssä kipu ei pahemmin tunnu, mutta pidemmällä päivälevolla alkaa taas. On tutkittu tähystyksillä ja verikokeilla. Mitään kunnon selitystä oireille ei ole. Joskus pahemmat vatsaoireet käynnistävät eteisvärinän. Ikä 66 v.

        Hei Kipuakipua !

        Sama vaiva minulla. Rytmihäiriö käynnistyy , kun vatsa on kipeä. Tutkimukset jatkuvat mutta ei ole vielä selvinnyt syytä.


      • SVT
        mummi kirjoitti:

        Hei Kipuakipua !

        Sama vaiva minulla. Rytmihäiriö käynnistyy , kun vatsa on kipeä. Tutkimukset jatkuvat mutta ei ole vielä selvinnyt syytä.

        Itselläni tulee rytmihäiriöitä jos vatsa täynnä ja pallea painaa ylöspäin kohti pumppua. On etsitty ylim johtorataa vasemmasta eteisestä ( diagnoosi SVT) Vuosia podin vatsakipuja, ylävatsan turvotusta , ilmavaivoja. Edes magneettitutk löydetty mitään. Sitten jätin kokeiluksi laktoosipitoiset tuotteet ja nyt olen ollut ilman vaivoja 90-luvulta alkaen. Tosin, lltaisin en syö juurikaan mitään ettei vatsa ole täynnä ja pallea nouse pumppua kohden, koska se tietää helposti rytmihäiriöitä...ja jos syönyt jossain kylässä illalla ja vatsa on liian kylläinen niin otan toisen tyynyn lisäksi että asento on yläkroppa korkeammalla. Lisäksi vältän iltaisin kaikkea raskasta/paistettua yms ruokaa. Siirtyminen laktoosittomaan vei oman aikansa, ennenkuin ymmärsi missä kaikissa eineksissä sitä on. Myös muut herkkyydet voivat aiheuttaa masun turvotusta ja siitä kohti palleaa; viljat, kaikki maitotuotteet....eli kokeiluksi menee :)


      • Anonyymi

        Samoin. Mutta ei voi olla kusihädän tunne.


    • kyllä.särkee

      Täällä myöskin yksi jolla on aamuisin alavatsassa kipua, joka aamu, sitä on ollut jo vuosia, mutta nyt vaiva on pahentunut, pari kertaa on vuosien saatossa paksusuoli tähystetty, silloin ei ollut mitään kipuja, mutta nyt on ollut jo pari vuotta, vuoden aikana olen pari kertaa käynyt lääkärissä, verikokeita on otettu 3-4 kertaa vuoden aikana, niissä kaikki ok,,, yhtään viisaammaksi ei tässä ole tultu, en minä eikä lääkärit, tähystys olisi kuulemma hyvä taas tehdä. Jotakin kuitenkin täytyis tehdä että pääsis tästä särystä eroon.

    • Kouristelloo

      Ylävatsalla on paksusuolen mutkat. Itsellä suoli käynnistyy aamulla ja sen liikkeet tekee tosi kipeää joskus. Lääkäri sano että mutkiin kertyy ilmaa jotka aiheuttaa kovaakin kipua.

    • Mhh

      Minulla on myös kipeytynyt jo yli vuoden ajan vatsa joka yö. Aamuyöstä herään joka yö vatsakipuun. Kipu alkaa aina oikealta alavatsalta ja siirtyy ylemmäs ja käänyy poikittain ylävatsalle ja sitten myös vasempaan kylkeen. Tuntuu kuin suolessa liikkuisi joku terävä esine, joka raapisi suolen sisäpintaa. Samalla suoli tuntuu jotenkin turvonneelta ja kiristävältä. On tähystetty maha ja suoli sekä otettu vatsan alueen tt- kuva, mitään syytä ei ole löytynyt. Pelottaa, mikä tällaista aiheuttaa. Onko kukaan edellisistä kirjoittajista saanut selkeää diagnoosia tai apua yölliseen kipuiluun?

      • kyllä.särkee

        Eipä tuohon ole apua saanut, eikä ole paljon kyseltykään, verikokeisiin yritin päästä muutama viikko sitten, mutta se jäi yritykseksi, terveysaseman tyttö tivas kuinka kova tämä särky on asteikolla 1-10, en oikein osannut sitä sanoa, aikansa sen kanssa asiasta väännettyäni se löi luurin korvaan, olisko sillä ollut huono päivä, että ei tämä vaiva tuollain tule korjaantumaan, täytyy vain elää päivä kerrallaan tämän kivun kanssa.... kyllä se jossain vaiheessa tulee loppumaan.


    • Arkivasyttanee

      Onhan täällä kohtalotovereita. Olen lomareissulla parasta aikaa. Kolmantena yönä alkoi kivut, 6-7 tuntia petiin käymisestä. Luulin jo että johtui vuoteesta joka tosi kehno, mutta eipä sohvalla makuu tilannetta muuttanut. Maitohappobakteereja aloitimme syödä viikkoa ennen reissua. Vaimolla kourii vastaavasti ja eräs suomalaispariskunta herää myös kipuihin. Olen toisen sairauden vuoksi syönyt Somac nimistä vatsansuojalääkettä reilun vuoden. Säikäytti tosi pahasti muutamapäivä sitten. Kipu tosiaan häviää nopeasti kun nousee ylös.

      • Maikkim

        Olen saanut oman yöllisen vatsakipuni pois käyttämällä Silicea-suolistogeeliä. Mikään lääke tai fodmap-dieetti ei auttanut, tämä auttoi heti.


      • Anonyymi
        Maikkim kirjoitti:

        Olen saanut oman yöllisen vatsakipuni pois käyttämällä Silicea-suolistogeeliä. Mikään lääke tai fodmap-dieetti ei auttanut, tämä auttoi heti.

        Minulla Silicea ei ole koskaan auttanut vatsakipuihin eikä närästykseen, ehkä jopa pahentanut vatsakipua.


    • Keisar

      Syynä voi olla aamuisin vielä makuulla ollessa täyttynyt rakko. Suolisto painaa rakkoa ja päinvastoin, mikä aiheuttaa kipua.

      • Anonyymi

        Tää on tosi,mulla kipu heti vähenee kun käy rakon tyhjentämässä,voihan kipu johtua mulla myös lääkkeistä.Verenpaineeseen Enalapril 20mg aamuisin 1 amlodipin 5mg 1. Eturahaseen aamuisin Tamsulosiinihydrokloridi 0.4mg 1. Iltaisin Vernpaineeseen amlodipin 5mg 1.Eturahaseen Finasterid 5mg.Kaikissa haitat mahakipu.Lääkäri meinas että kaikilla ihmisillä on joskus mahakipuja,kyl oli asiantuteva lääkäri,meinasin sanoa onkohan kaikilla joka päivä ja neljä vuotta mahakipuja?Lisäksi mulla Divertikkeleitä sigmasuolessa,ja hirveästi ilmaa tulee eli suomeksi Pieruja ja pahanhajuisia.Ulostekokeet otettu ja niistä ei löydy mitään.Kävelen non 10-12km joka päivä.lääkäreiden tieto on mitä sattuu,mulla oli 27v tyttö,oli mukamas erittäin tietävä,määräs nesteenpoistolääkkeen verenpaineeseen paina on välissä alimmillaan ollu 96/48 syke 40-48 välissä.Virtsassa Proteiinia verensokeri koton maitattuna aina yli 6.Rasituksessa oli 6.3 ennen juontia ja 2h jälkeen 6.4 eli olis hyvä tuon mukaan,mut paasto liian korkea.


    • Anonyymi

      Täällä. Juuri tänään taas klo 6 heräsin vatsakipuihin. Kaasuja tulee ja poltetta on. Eri asennot ei paljoa lohduta. En syö maitotuotteita. Oireita kestänyt kohta 2 vuotta.

      • Anonyymi

        Minulla on ihan samanlaisia vaivoja. On tähystetty suolisto, maha, otettu ylävatsan ultra, mri ja tt-kuva. Mitään selitystä ei ole löytynyt. Diagnoosi on ärtyvä suolisto. Olen myös kokeillut fodmap-diettiä, sekään ei auttanut.
        Onko jollekin selvinnyt, miksi vatsakipu ja ilmvaivat tulevat aamulla tai aamuyöstä?


    • Anonyymi

      Vähän samanlainen ongelma itsellä, heti aamulla herätessä alkaa mahakipu ja pahan olon tunne ja helpottaa hiljalleen vessassa käynnin jälkeen. Joskus jatkuu pidempään ja joskus loppuu nopeammin. Syömään ei pysty kuin parin tunnin päästä heräämisestä ja siihen saakka on omituisen epämiellyttävä olo vaikka enää ei sattuisikaan. Ruokavalioita on kokeiltu eikä tunnu auttavan eikä päivällä muina aikoina tunnu kipua.

    • Anonyymi

      Paljon kysymyksiä, mutta vähän vastauksia Kirjoittakaahan ihmiset, jos saatte tietoa.

      No. Ainakin refluksitaudissa on sellainen ominaisuus, että tyhjä vatsa on kipeä ja makuuasentokin saattaa haitata. Jos kevyt aampala vie kivut mennessään, sanoisin olevan refluksitautia. Siihen ei välttämättä kuulu normaalia närästystä, joten ei osata etsiä.

      Toinen yllättävä syy voi olla selästä säteilevä vatsakipu. Esim. vähänkin ylipainoa ja vääränlainen patja, lihaskunnon heikko tila, saavat yön aikana selän kipeäksi, niin se voi tuntua myös vatsakipuna.
      Taivuta vatsakipuaamuna selkää eri suuntiin ja tarkista sen kunto.

      Kolmas selkeä vaihtoehto on ilmavaivat. Maatessa saattaa kaasua jumiutua enemmän ja tunnetusti se sattuu. Jos kaasuntuotantosi on muutenkin vikasta, tarkista ruokavaliosi. Rikkipitoiset ruoat ovat monen arkipäivää ja samalla ongelmien alkulähde.

    • Anonyymi

      Mä heräsin tänään ja kävin pissalla. Sen jälkeen seisaaltani venyttelin kun alkoi alavatsassa tuntua kipua ja kouristuksia. Jouduin istumaan ainakin tunnin kun sattui niin. Ristiselässäkin ja vähän navan yläpuolellakin tuntui kipua, muttei kuitenkaan vatsalaukun kohdalla. Sitten tuli pitkiä pieruja ja kävin kakalla. Mutta kouristelu jatkui vielä jonkin aikaa. Ummetusta tai ripulia ei ollut. Ylipainoa on aika reilusti ja lihaskunto aika heikko. Joskus harvoin on ilmavaivat sattuneet noin paljon mutta vain muutaman minuutin ajan. Otin sen tunnin jälkeen särkylääkkeen. Koko päivän on tuntunut että joku liikkuu vatsassa oikealla edessä. Sellaista pulputtavaa tunnetta. Suoli värisee? Toivottavasti ei ole sisäistä verenvuotoa. Gyne ultrasi keväällä eikä mitään kasvaimia tms. ollut. Kävin siis kuukautishäiriöiden vuoksi.

      • Anonyymi

        Pulputtava ääni on suolistoääni. Yleensä liittyy virukseen, eli vatsatautiin. Niitä on eri asteisia, mutta kipu on yleensä ensimmäinen ja usein ainoa oire.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pulputtava ääni on suolistoääni. Yleensä liittyy virukseen, eli vatsatautiin. Niitä on eri asteisia, mutta kipu on yleensä ensimmäinen ja usein ainoa oire.

        Tavallinen ilmakin kyllä pulputtaa melkolailla. Olen huomannut, että illalla ei kyllä kannata syödä kovin paljon tai voimakkaita ruokia, silloin on yölliset vatsakivut aivan taattu. Tai jos ei syö mitään, niin oma vatsa ainakin iskee happohyökkäyksen päälle ja korventaa silloinkin. Kun muistaa päivän mittaan juoda tarpeeksi vettä ja pysytellä poissa suurista alkoholimääristä ja muutenkin vältää isoja annoksia niin menee siedettävästi. Huomasin muuten, että jos parina peräkkäisenä päivänä juon muutaman viinilasillisen, niin vatsa ärtyy tosi paljon. Oma vatsa tykkää kävelylenkeistä, suolet saavat siinä liikuntaa ja vatsa ilmastoituu. Välillä on kyllä ollut pakko ottaa ihan puurokuurikin, kun jomotus ja kirvely ovat olleet pahimmillaan. Sen tiedän, että vatsakivut käyvät hermoille. Varsinkin, jos syytä ei löydy ja vaiva vain jatkuu ja jatkuu....


    • Anonyymi

      Minulla on samaa vaivaa.

    • Anonyymi

      Onko kukaan löytänyt tähän vaivaan syytä ja saanut apua.

      • Anonyymi

        Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta näissä vatsavaivoissa histamiiniherkkyydestä.
        Tuli netissä vastaan ja aattelin kokeilla. Siinä on just niitä ruoka-aineita jotka tuottavat vaikeuksia ainakin minulle. Toki täytyy muistaa, että olemme yksilöitä, mikä sopii toiselle ei taas sovi toiselle. Vaikutti mielenkiintoiselta.


    • Anonyymi

      Minulla löytyi syy ja hoito yöllisiin vatsakipuoireisiin. Suoli supistelee voimakkaasti yöllä ja työntää ulostemassaa eteenpäin. Tästä minulle aiheutui kova polttava, pistävä kipu joka puolelle vatsaa. En saanut nukuttua kuin lyhyitä unia. Sain lääkäriltä neuvon kokeilla Colpermin-kapseleita ja ne auttoivat heti suolen kramppeihin. Kannattaa kokeilla ja noudattaa lääkeohjeita: tyhjään vatsaan 2 tuntia ennen tai jälkeen aterian.

    • Anonyymi

      Hei, Minulla lienee syy ainakin vahvoissa vatsahapoissa ja ilmasta ym suolessa. AB-piimää otan aina lasillisen kun vatsa turpoaa ja kipeytyy. Olen myös huomannut että alapään KUUMA(niin kuumaa kuin kärsii) vesisuihkuttelu auttaa. Ainakin suolessa tapahtuu liikettä ja pierut ja uloste tulevat ulos sujuvasti...sitten ei enää satu!

    • Anonyymi

      Mulla oli täsmälleen samanlaista vatsakipua joka aamuyö muutaman kuukauden ajan. Unet jäi aina kesken kun ei pystynyt kivuilta nukkua, mutta helpotti aina vähän ajan kuluttua ylösnoustua. Mulla se hävis kokonaan kun jätin jokapäiväisen ruisleivän pois, vaikka olen sitä siis syönyt vuosikymmeniä ilman mitään ongelmia. Kannattaa kokeilla!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3441
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1498
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1267
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1142
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      815
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      792
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      779
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      46
      765
    Aihe