Raimo Nikula

fiw

onko kukaan käynyt Raimon luona suullisessa analyysissä?
mitä mieltä olitte?
toimiiko hän Helsingissä?

muita ehdotuksia...?

56

12068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PauliinaB

      Olen käynyt,nähnyt ja lukenut,säälittävää.Kun ihmisellä ei ole aitoa halua auttaa ja kuunneella muita vaan vain paasata omiaan niin tässä on hyvä esimerkki siitä.Kannattaa kiertää kaukaa.Ei kukaan voi olla niin oikeassa kuin nikula luulee olevansa

      • alanmän

        Aina mieluummin AA nikula ku Bee. But mikäli eniten oivaltavia sanoja peräperää halluut, käänny Mannisen puoleen.


      • ja missä
        alanmän kirjoitti:

        Aina mieluummin AA nikula ku Bee. But mikäli eniten oivaltavia sanoja peräperää halluut, käänny Mannisen puoleen.

        on Manninen ?????


      • Raisionkuu

        _olet oikeassa ikävä kyllä. ylimielisyys ja huuuuuge ego ei sovellu kenellekään. ei se sovi astrologiaan varsnkaan jos tehdään fac-to-face asiakastyötä keskustellen ja auttaen. oman kokemukseni ja frendein en tiedä kuka siinä apua tarvitsee asaiakas vai Nikula itse


      • dolce&cabba

        lopultakin joku sanoi totuuksia tästä aiheesta; kiitos sinulle, sanoisimmeko jopa monien - pettyneiden puolesta


      • Vastaus epäilijälle

        Raimo Nikulan kirjalliset tulkinnat ovat parhaita. Kun hän saa rauhassa tehdä työtään omaan aikaansa, tulos on loistava. Olen hyvin pitkään harrastanut astrologiaa ja käynyt monet astrologit läpi, olen tullut siihen tulokseen, että Raimo Nikula on hyvin syvällinen tulkitsija. Kemiat täytyy sopia myös tässä niinkuin kaikissa muissakin asioissa asiakkaan ja palvelun antajan kanssa. Niin kuin kiinalaisessa lääketieteessä todetaan, parantumista ei voi tapahtua, ellei lääkärin ja potilaan silmät kohtaa. Täytyy vain puhua samaa kieltä niin sanotusti.


      • Jokaiselle omansa
        alanmän kirjoitti:

        Aina mieluummin AA nikula ku Bee. But mikäli eniten oivaltavia sanoja peräperää halluut, käänny Mannisen puoleen.

        Markku Manninen on verbaalisesti lahjakas. Raimo Nikula on omien merkkiensä johdosta hyvin syvällinen tulkitsija. Jokainen asiakas hakee omiin tarpeisiinsa oman tulkitsijan. Minä olen tarvinnut Nikulan rauhallista tulkintaa. Olisin tukehtunut Mannisen pakeilla. Näin se vaan on. Elämä on...


      • TosiAsia
        dolce&cabba kirjoitti:

        lopultakin joku sanoi totuuksia tästä aiheesta; kiitos sinulle, sanoisimmeko jopa monien - pettyneiden puolesta

        Sattumalta osuin sivustolle, tähän keskusteluun. oikein täytyy ihmetellä, että miten aikuiset ihmiset voivat kirjoittaa viestissään julkisesti noin, suoranaisesti sairaalla tavalla toisesta ihmisestä. Viesti kertoo kyllä viestin kirjoittajasta, eikä todellakaan sairaan solvauksen kohteesta. Tuollainen julkinen toisen ihmisen perusteeton ja epäasiallinen solvaaminen on rikolista ja teko, josta on mahdollista joutua vastaamaan. Ihmettelen sitä, että tämän sivuston pollari ei ole poistanut epäasiallista viestiä. kritiikkiä voi kirjoittaa, mutta toiseen suunnattu oman paskan heittäminen on sairasta, eikä sellaisella åpitäisi olla paikkaa tässä sivustolla.

        Toiseksi, Raimo Nikula on huippuastrologi, mitä hänen ammattitaitoonsa tulee. Suomen paras, ja varmasti maailman huippuja tietojensa ja kirjallisen tuotantonsa puolesta, laadullisesti. Suomalainen ihminen on usein niin ennakkoluuloinen ja sulkeutunut mieleltänsä, että hän menee hakemaan astrologiltakin ennustajaeukon myuötätuntoa ja empatiaa suruihinsa ja lupauksia uuden rakkauden löytymisestä/tai siitä, että vanharakkaus, lurjusmies palaa takaisin. Ei astrologi ole ennustajaeukko. Hyvä ihminen, ota selvää astrologiasta, ennen kuin julkisesti huudat täällä. Ihan totta, kuinka näin tyhmiä ihmisiä voi edes olla olemassa! En taida olla koskaan lukenut näin tyhmiä kommentteja toisista ihmisistä.

        Nikula on omanlaisensa ihminen, aivan kuten me jokainen. Astrologina hän on taitava ja erittäin taitava tulkitsemaan horoskooppia. Hän on AMMATTILAINEN, huippu sellainen. Ei hän tulkitse hömppää sinne sun tänne, vaan hänen tulkintansa perustuu huippuasiantuntemukseen. Lopuksi, minä en tunne Nikulaa henkilökohtaisesti, mutta olen joskus käynyt hänen vastaanotollansa ja olen lukenut hänen tuotantoansa. Hän todella osaa asiansa. Olen käynyt myös parin muun Suomen tunnetun astrologin vastaanotolla joskus vuosia sitten. He ovat myös hyviä, erilaisia jokainen.

        HYVÄT IHMISET! Se, mitä tänne sivustolle kirjoitatte, on teidän sormenjälkeenne, ei kenenkään toisen. On kuitenkin rikollista ja vakavaa toisen ihmisen perusoikeuksia vastaan rikkomista, että julkisesti pyrkii vahingoittamaan toista.


      • ihmetyttää...
        TosiAsia kirjoitti:

        Sattumalta osuin sivustolle, tähän keskusteluun. oikein täytyy ihmetellä, että miten aikuiset ihmiset voivat kirjoittaa viestissään julkisesti noin, suoranaisesti sairaalla tavalla toisesta ihmisestä. Viesti kertoo kyllä viestin kirjoittajasta, eikä todellakaan sairaan solvauksen kohteesta. Tuollainen julkinen toisen ihmisen perusteeton ja epäasiallinen solvaaminen on rikolista ja teko, josta on mahdollista joutua vastaamaan. Ihmettelen sitä, että tämän sivuston pollari ei ole poistanut epäasiallista viestiä. kritiikkiä voi kirjoittaa, mutta toiseen suunnattu oman paskan heittäminen on sairasta, eikä sellaisella åpitäisi olla paikkaa tässä sivustolla.

        Toiseksi, Raimo Nikula on huippuastrologi, mitä hänen ammattitaitoonsa tulee. Suomen paras, ja varmasti maailman huippuja tietojensa ja kirjallisen tuotantonsa puolesta, laadullisesti. Suomalainen ihminen on usein niin ennakkoluuloinen ja sulkeutunut mieleltänsä, että hän menee hakemaan astrologiltakin ennustajaeukon myuötätuntoa ja empatiaa suruihinsa ja lupauksia uuden rakkauden löytymisestä/tai siitä, että vanharakkaus, lurjusmies palaa takaisin. Ei astrologi ole ennustajaeukko. Hyvä ihminen, ota selvää astrologiasta, ennen kuin julkisesti huudat täällä. Ihan totta, kuinka näin tyhmiä ihmisiä voi edes olla olemassa! En taida olla koskaan lukenut näin tyhmiä kommentteja toisista ihmisistä.

        Nikula on omanlaisensa ihminen, aivan kuten me jokainen. Astrologina hän on taitava ja erittäin taitava tulkitsemaan horoskooppia. Hän on AMMATTILAINEN, huippu sellainen. Ei hän tulkitse hömppää sinne sun tänne, vaan hänen tulkintansa perustuu huippuasiantuntemukseen. Lopuksi, minä en tunne Nikulaa henkilökohtaisesti, mutta olen joskus käynyt hänen vastaanotollansa ja olen lukenut hänen tuotantoansa. Hän todella osaa asiansa. Olen käynyt myös parin muun Suomen tunnetun astrologin vastaanotolla joskus vuosia sitten. He ovat myös hyviä, erilaisia jokainen.

        HYVÄT IHMISET! Se, mitä tänne sivustolle kirjoitatte, on teidän sormenjälkeenne, ei kenenkään toisen. On kuitenkin rikollista ja vakavaa toisen ihmisen perusoikeuksia vastaan rikkomista, että julkisesti pyrkii vahingoittamaan toista.

        Minulla on juuria Virossa, Kanadassa ja Amerikan Yhdysvalloissa ja minua ei voi lakata ihmettelemästä suomalainen mielenala. Se on varmasti peräisin maatalouskulttuurista ja vieläkin kauempaa. Täällä eletään aikaa, jolloin pelätään, tai tahdotaan olla tilan pehtooreita ja muut ovat torppareita. Minä pehtoori, sinä minun torppari.


      • tosiuskovainen
        TosiAsia kirjoitti:

        Sattumalta osuin sivustolle, tähän keskusteluun. oikein täytyy ihmetellä, että miten aikuiset ihmiset voivat kirjoittaa viestissään julkisesti noin, suoranaisesti sairaalla tavalla toisesta ihmisestä. Viesti kertoo kyllä viestin kirjoittajasta, eikä todellakaan sairaan solvauksen kohteesta. Tuollainen julkinen toisen ihmisen perusteeton ja epäasiallinen solvaaminen on rikolista ja teko, josta on mahdollista joutua vastaamaan. Ihmettelen sitä, että tämän sivuston pollari ei ole poistanut epäasiallista viestiä. kritiikkiä voi kirjoittaa, mutta toiseen suunnattu oman paskan heittäminen on sairasta, eikä sellaisella åpitäisi olla paikkaa tässä sivustolla.

        Toiseksi, Raimo Nikula on huippuastrologi, mitä hänen ammattitaitoonsa tulee. Suomen paras, ja varmasti maailman huippuja tietojensa ja kirjallisen tuotantonsa puolesta, laadullisesti. Suomalainen ihminen on usein niin ennakkoluuloinen ja sulkeutunut mieleltänsä, että hän menee hakemaan astrologiltakin ennustajaeukon myuötätuntoa ja empatiaa suruihinsa ja lupauksia uuden rakkauden löytymisestä/tai siitä, että vanharakkaus, lurjusmies palaa takaisin. Ei astrologi ole ennustajaeukko. Hyvä ihminen, ota selvää astrologiasta, ennen kuin julkisesti huudat täällä. Ihan totta, kuinka näin tyhmiä ihmisiä voi edes olla olemassa! En taida olla koskaan lukenut näin tyhmiä kommentteja toisista ihmisistä.

        Nikula on omanlaisensa ihminen, aivan kuten me jokainen. Astrologina hän on taitava ja erittäin taitava tulkitsemaan horoskooppia. Hän on AMMATTILAINEN, huippu sellainen. Ei hän tulkitse hömppää sinne sun tänne, vaan hänen tulkintansa perustuu huippuasiantuntemukseen. Lopuksi, minä en tunne Nikulaa henkilökohtaisesti, mutta olen joskus käynyt hänen vastaanotollansa ja olen lukenut hänen tuotantoansa. Hän todella osaa asiansa. Olen käynyt myös parin muun Suomen tunnetun astrologin vastaanotolla joskus vuosia sitten. He ovat myös hyviä, erilaisia jokainen.

        HYVÄT IHMISET! Se, mitä tänne sivustolle kirjoitatte, on teidän sormenjälkeenne, ei kenenkään toisen. On kuitenkin rikollista ja vakavaa toisen ihmisen perusoikeuksia vastaan rikkomista, että julkisesti pyrkii vahingoittamaan toista.

        Höpsistit ovat aivan omaa luokkaansa verrattuna mihin muuhun ammattiryhmään tahansa. Tämä suurenmoinen ryhmä kouluttautuu itse ja heitä ei pysty arvioimaan kukaan muu kuin toinen itseoppinut höpsisti. Ja on muistettava myös että höpsismiä ei pysty tieteellisesti mitenkään arvioimaan koska tiedemiehet eivät ymmärrä sen syvällisintä olemusta ja näinollen ovat aivan hukassa. Tässä ryhmässä parhaat ovat niitä joilla on liukkain kieli ja verbaalisesti lahjakkain ulosanti. He kuuluvat arvostetuimpaan sisäpiiriin joille aukeaa ihmisten sisimmän lisäksi tulevat asiat ja ehkäpä koko mailmankaikkeuden syvällisimmät merkitykset, mm ehkä jopa kauan kaivattu ns yhtenäisteoria on heidän hallussaan mutta on niin vaarallista tietoa ettei sitä voi antaa mailmalle. Eläköön höpsismin mestarit, ilman teidän suurenmoisia kykyjä ei varmaan olisi elämää maapallolla. Kiitän ja kumarran!


      • Minna22
        tosiuskovainen kirjoitti:

        Höpsistit ovat aivan omaa luokkaansa verrattuna mihin muuhun ammattiryhmään tahansa. Tämä suurenmoinen ryhmä kouluttautuu itse ja heitä ei pysty arvioimaan kukaan muu kuin toinen itseoppinut höpsisti. Ja on muistettava myös että höpsismiä ei pysty tieteellisesti mitenkään arvioimaan koska tiedemiehet eivät ymmärrä sen syvällisintä olemusta ja näinollen ovat aivan hukassa. Tässä ryhmässä parhaat ovat niitä joilla on liukkain kieli ja verbaalisesti lahjakkain ulosanti. He kuuluvat arvostetuimpaan sisäpiiriin joille aukeaa ihmisten sisimmän lisäksi tulevat asiat ja ehkäpä koko mailmankaikkeuden syvällisimmät merkitykset, mm ehkä jopa kauan kaivattu ns yhtenäisteoria on heidän hallussaan mutta on niin vaarallista tietoa ettei sitä voi antaa mailmalle. Eläköön höpsismin mestarit, ilman teidän suurenmoisia kykyjä ei varmaan olisi elämää maapallolla. Kiitän ja kumarran!

        Onko höpsismi jotenkin synonyymi skepsismin kanssa? Kuulostaa kovasti samalta.

        Tietenkin sinänsä argumentti, että "höpsisti/skepsistit" vain keskenään arvioivat toisiaan eikä kukaan muu kykene siten arvioimaan heitä, on hyvä. Siksi kaikkien etujen mukaista olisikin, että höpsismi/skeptismin opetus standardoitaisiin ja puolueettomat elimet perustettaisiin tarkkailemaan sitä.


      • ?
        Minna22 kirjoitti:

        Onko höpsismi jotenkin synonyymi skepsismin kanssa? Kuulostaa kovasti samalta.

        Tietenkin sinänsä argumentti, että "höpsisti/skepsistit" vain keskenään arvioivat toisiaan eikä kukaan muu kykene siten arvioimaan heitä, on hyvä. Siksi kaikkien etujen mukaista olisikin, että höpsismi/skeptismin opetus standardoitaisiin ja puolueettomat elimet perustettaisiin tarkkailemaan sitä.

        ?


      • Neroonmusta
        Minna22 kirjoitti:

        Onko höpsismi jotenkin synonyymi skepsismin kanssa? Kuulostaa kovasti samalta.

        Tietenkin sinänsä argumentti, että "höpsisti/skepsistit" vain keskenään arvioivat toisiaan eikä kukaan muu kykene siten arvioimaan heitä, on hyvä. Siksi kaikkien etujen mukaista olisikin, että höpsismi/skeptismin opetus standardoitaisiin ja puolueettomat elimet perustettaisiin tarkkailemaan sitä.

        Oikeaan osuit arviossasi.

        Tosin höpsismi skeptismi on jo standardoitu. Älä ikinä myönnä mitään mitä joku toinen väittää. Siinä ydin.


      • Aatteles hei

        "Olen käynyt,nähnyt ja lukenut,säälittävää."

        Mutta eikös olekin lohduttavaa, että jos väitteesi pitää paikkansa, teitä on sentään kaksi. :)


      • Anonyymi
        Vastaus epäilijälle kirjoitti:

        Raimo Nikulan kirjalliset tulkinnat ovat parhaita. Kun hän saa rauhassa tehdä työtään omaan aikaansa, tulos on loistava. Olen hyvin pitkään harrastanut astrologiaa ja käynyt monet astrologit läpi, olen tullut siihen tulokseen, että Raimo Nikula on hyvin syvällinen tulkitsija. Kemiat täytyy sopia myös tässä niinkuin kaikissa muissakin asioissa asiakkaan ja palvelun antajan kanssa. Niin kuin kiinalaisessa lääketieteessä todetaan, parantumista ei voi tapahtua, ellei lääkärin ja potilaan silmät kohtaa. Täytyy vain puhua samaa kieltä niin sanotusti.

        Eletään koronavuotta 2021.Olen opiskellut astrologiaa 41 v.Aloitin Tanskassa.
        Tänään oli TAS:in eli Tampereen astroseuran luento,jonka piti Raimo Nikula.Teemana mundaaniastrologia...Saturnus-Uranus yhtymät,Saturnus -Neptunus -yhtymät ja rankin Pluto-Saturnus jne.Todella mielenkiintoista ja RN oli valmistanut luennon ainakin minun mieleeni.
        Joskus kauan sitten olen käynyt Mannisella ja ok, mutta jokainen on erilainen.
        2000-luvulla olen oppinut eniten asteroideista ja ollut Kreikassa niitä opiskelemassa
        Marja-Liisa Niemi-Mattilan kurseilla.
        Kiitos nimimerkki "vastaus epäilijälle".
        Lämmöllä Helena Luukkonen


    • Leppälintu

      Mieshän on aivan yliarvostettu.

      Kun lukee hänen raivo-(seko-)päisiä kirjoiuksiaan... netissä ja missä vaan niin, apua sentään, voi hyvänen aika.

      Tietääkseni hän on ollutkin pakotettu lopettamaan vastaanottonsa

      • Kulkija*

        En tunne Nikulaa henkilökohtaisesti, mutta olen kyllä hänet ohimennen tavannut ja lukenut hänen kirjojaan, jotka ovat lähes ainoita asiantuntevia astrologian teoksia, joita suomen kielellä on julkaistu. Olen myös seurannut useita vuosia hänen kirjoituksiaan astrologisen seuran postituslistalla. Tämän perusteella sanoisin, että nuo "raivo-(seko-)päiset kirjoitukset" taitavat olla enemmänkin yksittäisen lukijan omassa päässä, kuin oikeasti olemassa. Nikulan tulkintatyyliä on sekä kiitelty että kritisoitu, mutta näin on varmasti jokaisen astrologin kohdalla. Jokainen tietysti muodostaa itse mielipiteensä, mutta omani on se, että kirjoittaa hän osaa ja asiantuntemusta löytyy aivan takuulla.

        Olisin hyvin, hyvin varovainen tällaisten "mutu-tietojen" suhteen näillä anonyymeillä nettipalstoilla, koska ihmisten mustamaalaaminen on täällä hyvin helppoa ja faktoja vaikea tarkistaa. Miten niin esim. Nikula on ollut "pakotettu lopettamaan vastaanottonsa"? Jos näin on, se tuskin ainakaan yksin asiakaspalautteista johtuu. Hänhän vetää jatkuvasti esim. kursseja, joilla osallistujia riittää.


      • Mdm Bouse
        Kulkija* kirjoitti:

        En tunne Nikulaa henkilökohtaisesti, mutta olen kyllä hänet ohimennen tavannut ja lukenut hänen kirjojaan, jotka ovat lähes ainoita asiantuntevia astrologian teoksia, joita suomen kielellä on julkaistu. Olen myös seurannut useita vuosia hänen kirjoituksiaan astrologisen seuran postituslistalla. Tämän perusteella sanoisin, että nuo "raivo-(seko-)päiset kirjoitukset" taitavat olla enemmänkin yksittäisen lukijan omassa päässä, kuin oikeasti olemassa. Nikulan tulkintatyyliä on sekä kiitelty että kritisoitu, mutta näin on varmasti jokaisen astrologin kohdalla. Jokainen tietysti muodostaa itse mielipiteensä, mutta omani on se, että kirjoittaa hän osaa ja asiantuntemusta löytyy aivan takuulla.

        Olisin hyvin, hyvin varovainen tällaisten "mutu-tietojen" suhteen näillä anonyymeillä nettipalstoilla, koska ihmisten mustamaalaaminen on täällä hyvin helppoa ja faktoja vaikea tarkistaa. Miten niin esim. Nikula on ollut "pakotettu lopettamaan vastaanottonsa"? Jos näin on, se tuskin ainakaan yksin asiakaspalautteista johtuu. Hänhän vetää jatkuvasti esim. kursseja, joilla osallistujia riittää.

        Itse olisin vielä varovaisempi näiden innokkaiden tukijoiden ja puolueettomien ymmärtäjien suhteen jotka eivät "tunne henkilökohtaisesti" mutta ovat täällä silti nostamassa profiilia,motiiveja voi vain kukin arvailla - sen sijaan tämä useammasta suunnasta tullut asiallinen kritiikki,mikä voisi olla sen motiivi, jos kyse olisi vain mustamaalaamisesta. Itse en ota kantaa enkä ole ottanut nikulan puolesta tai vastaan,aivan yhdentekevä henkilö minulle niinkuin lienee 99%:lle suomalaisista


      • Kulkija*
        Mdm Bouse kirjoitti:

        Itse olisin vielä varovaisempi näiden innokkaiden tukijoiden ja puolueettomien ymmärtäjien suhteen jotka eivät "tunne henkilökohtaisesti" mutta ovat täällä silti nostamassa profiilia,motiiveja voi vain kukin arvailla - sen sijaan tämä useammasta suunnasta tullut asiallinen kritiikki,mikä voisi olla sen motiivi, jos kyse olisi vain mustamaalaamisesta. Itse en ota kantaa enkä ole ottanut nikulan puolesta tai vastaan,aivan yhdentekevä henkilö minulle niinkuin lienee 99%:lle suomalaisista

        "...näiden innokkaiden tukijoiden ja puolueettomien ymmärtäjien suhteen jotka eivät "tunne henkilökohtaisesti" mutta ovat täällä silti nostamassa profiilia,motiiveja voi vain kukin arvailla..."

        Anteeksi, mutta jos lasket minut "innokkaaksi tukijaksi" (kenen?) tai "puolueettomaksi ymmärtäjäksi", niin pyytäisin myös perustelut että mistä syystä? Olisin myös kiinnostunut tietämään, miten tällä palstalla voi "nostaa profiilia" ja kenen silmissä? ;-)

        En tiedä mitkä sinun motiivisi ovat kritisoida pelkästään tuota omaa kommenttiani kysyjän aloittamasta aiheesta, ehkä niitäkin voi vain arvailla. Kysyjälle tai muille astrologin luona käymisestä kiinnostuneille tuskin kuitenkaan on mitään apua siitä, että julistaa Nikulan olevan itselleen yhdentekevä henkilö.


      • Mdm Bouse
        Kulkija* kirjoitti:

        "...näiden innokkaiden tukijoiden ja puolueettomien ymmärtäjien suhteen jotka eivät "tunne henkilökohtaisesti" mutta ovat täällä silti nostamassa profiilia,motiiveja voi vain kukin arvailla..."

        Anteeksi, mutta jos lasket minut "innokkaaksi tukijaksi" (kenen?) tai "puolueettomaksi ymmärtäjäksi", niin pyytäisin myös perustelut että mistä syystä? Olisin myös kiinnostunut tietämään, miten tällä palstalla voi "nostaa profiilia" ja kenen silmissä? ;-)

        En tiedä mitkä sinun motiivisi ovat kritisoida pelkästään tuota omaa kommenttiani kysyjän aloittamasta aiheesta, ehkä niitäkin voi vain arvailla. Kysyjälle tai muille astrologin luona käymisestä kiinnostuneille tuskin kuitenkaan on mitään apua siitä, että julistaa Nikulan olevan itselleen yhdentekevä henkilö.

        Anteeksi mutta jos lasket minut julistajaksi niin pyytäisin perusteita tuolle väitteellsi; mitä minä täällä julistan.

        Jos voit arvailla motiivejani niin arvaile sitten ja laita esille arvauksesi.

        Ei kyllä nyt tämä alkaa kyllä paljastua jo aika selvästi mitä ajat takaa. Noh, raha ja tähdet eivät haise, kuka tukee ketäkin.

        Olet aivan ymmällä, koska olet täällä selvästikin ensimmäistä kertaa. Sinulle ei kuten muille ole siis selvinnyt palstan perimmäinen tarkoitus:::


      • olet oikein syönyt?
        Mdm Bouse kirjoitti:

        Anteeksi mutta jos lasket minut julistajaksi niin pyytäisin perusteita tuolle väitteellsi; mitä minä täällä julistan.

        Jos voit arvailla motiivejani niin arvaile sitten ja laita esille arvauksesi.

        Ei kyllä nyt tämä alkaa kyllä paljastua jo aika selvästi mitä ajat takaa. Noh, raha ja tähdet eivät haise, kuka tukee ketäkin.

        Olet aivan ymmällä, koska olet täällä selvästikin ensimmäistä kertaa. Sinulle ei kuten muille ole siis selvinnyt palstan perimmäinen tarkoitus:::

        Vaikka Kulkija* nyt sattuukin olemaan ns. vastapuolella, eli uskoo astrologiaan ja minä en usko, niin nyt on pakko kyllä puolustaa kyseistä henkilöä. Eli kyllä Kulkija* on tällä palstalla vieraillut varmasti useammin kuin sinä, jos et häntä tunnista :)


      • Kulkija*
        olet oikein syönyt? kirjoitti:

        Vaikka Kulkija* nyt sattuukin olemaan ns. vastapuolella, eli uskoo astrologiaan ja minä en usko, niin nyt on pakko kyllä puolustaa kyseistä henkilöä. Eli kyllä Kulkija* on tällä palstalla vieraillut varmasti useammin kuin sinä, jos et häntä tunnista :)

        Kiitos vaan, vastapuoli. :-) Onhan täällä tosiaan tullut vierailtua jo vuosia ja aina samalla nimimerkillä (tosin tuo tähti perään oli lisättävä rekisteröitymismahdollisuuden tultua, kun joku muu oli ehtinyt buukata nimimerkkini).

        Ja kiitos myös Mdm Bouse mielikuvani vahvistuksesta, en nimittäin uskonutkaan että vastaisit asiallisesti kysymyksiin joita esitin. Se julistaa-sana johon takerruit, on myöskin vain suomen kielen verbi, jota käytin tekstiä elävöittämään ja kertomaan siitä, minkä mielikuvan kommentistasi sain.


      • varovainen...
        Kulkija* kirjoitti:

        En tunne Nikulaa henkilökohtaisesti, mutta olen kyllä hänet ohimennen tavannut ja lukenut hänen kirjojaan, jotka ovat lähes ainoita asiantuntevia astrologian teoksia, joita suomen kielellä on julkaistu. Olen myös seurannut useita vuosia hänen kirjoituksiaan astrologisen seuran postituslistalla. Tämän perusteella sanoisin, että nuo "raivo-(seko-)päiset kirjoitukset" taitavat olla enemmänkin yksittäisen lukijan omassa päässä, kuin oikeasti olemassa. Nikulan tulkintatyyliä on sekä kiitelty että kritisoitu, mutta näin on varmasti jokaisen astrologin kohdalla. Jokainen tietysti muodostaa itse mielipiteensä, mutta omani on se, että kirjoittaa hän osaa ja asiantuntemusta löytyy aivan takuulla.

        Olisin hyvin, hyvin varovainen tällaisten "mutu-tietojen" suhteen näillä anonyymeillä nettipalstoilla, koska ihmisten mustamaalaaminen on täällä hyvin helppoa ja faktoja vaikea tarkistaa. Miten niin esim. Nikula on ollut "pakotettu lopettamaan vastaanottonsa"? Jos näin on, se tuskin ainakaan yksin asiakaspalautteista johtuu. Hänhän vetää jatkuvasti esim. kursseja, joilla osallistujia riittää.

        Kannattaa huomata, että asianomainen voi nostaa herjaussyytteen. Keskustelupalstoilla herjaamisesta on kyllä tuomioistuimen päätöksiä. Eräs tällainen oli kirjoitus "elävältä nylkemisestä".


      • Kyllästynyt Foamer
        varovainen... kirjoitti:

        Kannattaa huomata, että asianomainen voi nostaa herjaussyytteen. Keskustelupalstoilla herjaamisesta on kyllä tuomioistuimen päätöksiä. Eräs tällainen oli kirjoitus "elävältä nylkemisestä".

        Olenkin haastanut jo Kurzin ja Randin herjaamisesta, he herjasivat sTARBABYA julkisesti, en voi sietää, vaikka aikaakin on jo hiukkaasseen kulunut


      • Martti Linqvist: Ammattina ...
        Kulkija* kirjoitti:

        "...näiden innokkaiden tukijoiden ja puolueettomien ymmärtäjien suhteen jotka eivät "tunne henkilökohtaisesti" mutta ovat täällä silti nostamassa profiilia,motiiveja voi vain kukin arvailla..."

        Anteeksi, mutta jos lasket minut "innokkaaksi tukijaksi" (kenen?) tai "puolueettomaksi ymmärtäjäksi", niin pyytäisin myös perustelut että mistä syystä? Olisin myös kiinnostunut tietämään, miten tällä palstalla voi "nostaa profiilia" ja kenen silmissä? ;-)

        En tiedä mitkä sinun motiivisi ovat kritisoida pelkästään tuota omaa kommenttiani kysyjän aloittamasta aiheesta, ehkä niitäkin voi vain arvailla. Kysyjälle tai muille astrologin luona käymisestä kiinnostuneille tuskin kuitenkaan on mitään apua siitä, että julistaa Nikulan olevan itselleen yhdentekevä henkilö.

        Ammattina ihminen, jokaiselle palstalla kirjoittavalle. Ihmisen eheyttä ei saa rikkoa. Sivistystä sivuille. Ei ala-arvoista kirjoittelua. Elämmekö sivistysvaltiossa?


      • Taapertaja*
        Kulkija* kirjoitti:

        En tunne Nikulaa henkilökohtaisesti, mutta olen kyllä hänet ohimennen tavannut ja lukenut hänen kirjojaan, jotka ovat lähes ainoita asiantuntevia astrologian teoksia, joita suomen kielellä on julkaistu. Olen myös seurannut useita vuosia hänen kirjoituksiaan astrologisen seuran postituslistalla. Tämän perusteella sanoisin, että nuo "raivo-(seko-)päiset kirjoitukset" taitavat olla enemmänkin yksittäisen lukijan omassa päässä, kuin oikeasti olemassa. Nikulan tulkintatyyliä on sekä kiitelty että kritisoitu, mutta näin on varmasti jokaisen astrologin kohdalla. Jokainen tietysti muodostaa itse mielipiteensä, mutta omani on se, että kirjoittaa hän osaa ja asiantuntemusta löytyy aivan takuulla.

        Olisin hyvin, hyvin varovainen tällaisten "mutu-tietojen" suhteen näillä anonyymeillä nettipalstoilla, koska ihmisten mustamaalaaminen on täällä hyvin helppoa ja faktoja vaikea tarkistaa. Miten niin esim. Nikula on ollut "pakotettu lopettamaan vastaanottonsa"? Jos näin on, se tuskin ainakaan yksin asiakaspalautteista johtuu. Hänhän vetää jatkuvasti esim. kursseja, joilla osallistujia riittää.

        Minäkin tapasin tuon miehen vain tuttavani ollessa hänen tulkinnassaan ja tuosta on monta vuotta, kenties lähes kymmenen. Kirjahyllyni on täynnä miehen kirjoittamia kirjoja, mutta koska olen lukenut niitä jo paljon, kirjat saavat olla muistuttamassa miehestä ollessaan näkyvillä.


      • Sairas_skeptikko?
        Kulkija* kirjoitti:

        En tunne Nikulaa henkilökohtaisesti, mutta olen kyllä hänet ohimennen tavannut ja lukenut hänen kirjojaan, jotka ovat lähes ainoita asiantuntevia astrologian teoksia, joita suomen kielellä on julkaistu. Olen myös seurannut useita vuosia hänen kirjoituksiaan astrologisen seuran postituslistalla. Tämän perusteella sanoisin, että nuo "raivo-(seko-)päiset kirjoitukset" taitavat olla enemmänkin yksittäisen lukijan omassa päässä, kuin oikeasti olemassa. Nikulan tulkintatyyliä on sekä kiitelty että kritisoitu, mutta näin on varmasti jokaisen astrologin kohdalla. Jokainen tietysti muodostaa itse mielipiteensä, mutta omani on se, että kirjoittaa hän osaa ja asiantuntemusta löytyy aivan takuulla.

        Olisin hyvin, hyvin varovainen tällaisten "mutu-tietojen" suhteen näillä anonyymeillä nettipalstoilla, koska ihmisten mustamaalaaminen on täällä hyvin helppoa ja faktoja vaikea tarkistaa. Miten niin esim. Nikula on ollut "pakotettu lopettamaan vastaanottonsa"? Jos näin on, se tuskin ainakaan yksin asiakaspalautteista johtuu. Hänhän vetää jatkuvasti esim. kursseja, joilla osallistujia riittää.

        "Tämän perusteella sanoisin, että nuo "raivo-(seko-)päiset kirjoitukset" taitavat olla enemmänkin yksittäisen lukijan omassa päässä, kuin oikeasti olemassa. "

        Itse asiassa ne on kanonisoitu skeptikon oppiliturgian osaksi, jotta astrologiaa olisi helpompi mustamaalata.

        "Jokainen tietysti muodostaa itse mielipiteensä, mutta omani on se, että kirjoittaa hän osaa ja asiantuntemusta löytyy aivan takuulla."

        Nikulan kirjoja voi lukea useissa kirjastoissa. Niistä näkee miten hän kirjoittaa ja voi muodostaa oman mielipiteen.


      • Hehehehehe
        Mdm Bouse kirjoitti:

        Itse olisin vielä varovaisempi näiden innokkaiden tukijoiden ja puolueettomien ymmärtäjien suhteen jotka eivät "tunne henkilökohtaisesti" mutta ovat täällä silti nostamassa profiilia,motiiveja voi vain kukin arvailla - sen sijaan tämä useammasta suunnasta tullut asiallinen kritiikki,mikä voisi olla sen motiivi, jos kyse olisi vain mustamaalaamisesta. Itse en ota kantaa enkä ole ottanut nikulan puolesta tai vastaan,aivan yhdentekevä henkilö minulle niinkuin lienee 99%:lle suomalaisista

        Pistäisit kuule tekstisi vihreällä kun olet noin kateellinen Nikulaa kohtaan.

        "Itse olisin vielä varovaisempi näiden innokkaiden tukijoiden ja puolueettomien ymmärtäjien suhteen"

        Entäs nämä "puolueettomat mustamaalaajat". Eikö heidän suhteensa tarvitse olla "vielä varovaisempi"? Vai miten perustelet sen, että kehotat olemaan huomioimatta vain toisen osapuolen näkemykset?

        "motiiveja voi vain kukin arvailla "

        Jos et ole oppinut kerran lukemaan, niin Kulkijan selitys on aika lailla itsensä selittävää. Joka tapauksessa hän pystyy muodostamaan perustellun mielipiteen, kuten tekstistä käy ilmi, mitä taas mustamaalaajat eivät voi tehdä juuri sen takia, että heillä on vain mutua ja kuumaa ilmaa.


      • Väärä nimike
        varovainen... kirjoitti:

        Kannattaa huomata, että asianomainen voi nostaa herjaussyytteen. Keskustelupalstoilla herjaamisesta on kyllä tuomioistuimen päätöksiä. Eräs tällainen oli kirjoitus "elävältä nylkemisestä".

        Kirjoituksiin elävältä nylkemisestä muuten pätisi laiton uhkailu eikä herjaaminen.


    • fiw

      Onneksi aloitin tämän aiheen ennen yhteydenottoa Nikulaan :)))

      Olisko mitään muuta ehdotuksia?
      Manninenko?

      kiitos

      • Merkkari

        Ostin aikoinaan parikin Nikulan astrologiaateosta tietämättä sen enempää hänestä kuin astrologiastakaan. Teetin hänellä myös jokin aika sitten (sähköpostin välityksellä) parisuhdeanalyysin itsestäni ja miehestäni. Ihan asiallista palvelua ja monisyinen analyysi, joka pitää mielestäni erittäin hyvin kutinsa.

        Haen tietoa eri puolilta, enkä ole kenenkään kannattaja.


      • Aivan niin
        Merkkari kirjoitti:

        Ostin aikoinaan parikin Nikulan astrologiaateosta tietämättä sen enempää hänestä kuin astrologiastakaan. Teetin hänellä myös jokin aika sitten (sähköpostin välityksellä) parisuhdeanalyysin itsestäni ja miehestäni. Ihan asiallista palvelua ja monisyinen analyysi, joka pitää mielestäni erittäin hyvin kutinsa.

        Haen tietoa eri puolilta, enkä ole kenenkään kannattaja.

        Ompa mukava, että Sinulta on tullut asiallinen viesti. Olen samaa mieltä kanssasi. Ei sitten muuta. Hyvää vointia teille.


      • Skeptismi kunniaan

        Joo hyvin trollattu keskustelu alkuun. Tattista vaan.


    • Raimo A Nikula

      Moi,

      Nuoriso on tottunut viiden rivin viesteihin. Jos totuus ei mahdu niihin, niin anti olla. Jospa elämä mahtuisi viiteen riviin... Kannattaa kuitenkin lukea seuraava vähän pidempi viesti.

      Kuten täällä joku mainitsi, herjaussyytöksen kriteerit tulivat täytettyä. Ihmisistä ei kannata sanoa jotain, joka vahingoittaa heidän mainettaan tai mahdollisuuttaan harjoittaa elinkeinoaan. Suomen laissa on pykälänsä sitä varten ja niin on myös kaikkialla muualla.

      Mutta heti kun katson viestienne sisältöä, tajuan ,että tässä on monia erilaisia motiiveja kirjoittaa tällaista. Haluatteko kuulla? Tottakai!

      Suomi24 on vapaa keskustelupalsta (mikä on tietysti ongelmallista, ei ole suodatinta) kaikki voivat kirjottaa mitä tahansa, ennakkosensuuria ei ole. Jos lakia rikotaan, sen jatkokäsittely tapahtuu lakituvassa. Jotkut näyttävät haluvan juuri sitä. Herjauksen minimiraja on ylitetty, se on selvä. Mutta en ole pikkumainen, kakaroita ei kasvateta raastuvissa, mutta vanhemmatkaan eivät aina osaa. Tarvitaan muita keinoja. Mutta jos joukossa on toistuvasti ihmisiä herjaavia aikuisia, jotka tietoisesti loukkaavat muita ihmisiä, heidän aikansa tulee ennemmin tai myöhemmin.

      Suomi24 on vapaata riistaa. Voin kuvitella, että osa kirjoittajista on aidosti tyytmätön astrologisiin palveluksiini. Se on OK. Näin on aina ollut palveluksien tarjoajian ja saajien välillä. Mutta ajatelkaa mitä mahdollisuuksia tällainen nimettömyyden varjossa tapahtuva keskustelufoorumi tarjoaa: joku voi kirjoittaa henkilökohtaisesta pettymyksestään jotakin astrologia kohtaan; joku kirjoittaa sen vuoksi, että haluaa mollata ko. henkilöä henkilökohtaisesti; joku voi kirjoittaa nostaakseen oman suosikkinsa näkyviin; joku voi olla osallinen mainoskampanjassa, joka tähtää tietyn ammatin edustajan nimen esille nostamiseen tai mustamaalaamiseen; joku voi vain olla pihalla ylipäätänsä kaikesta ja kirjoittaa silti - mahdollisuuksia on monia. Osaatteko erotella kuka kirjoittaa mistäkin syystä?

      Kukaan ei mainitse motiivejaan, ne ovat salaisia, nimimerkit eivät kerro oikeaa nimeä. Luuletteko että niitä ei tarvittaessa saa selville?

      Astrologia ei ole mikään alue, jolla voi heittää mitä tahansa peliin ja kuvitella olevansa oikeassa. Sillä on omat perinteensä, historiansa, menetelmänsä, keskustelufooruminsa (Suomessa Linnunrata.yahoo.com), kehityskautensa. Jokainen astrologi edustaa jotain tyylisuuntaa, näkemystä, taustakuviota, oman ymmärryksen suomaa ajattelua. Ei ole olemassa yhteiskunnan rajoittamaan ja määrittelemään "oikeaa" tapaa tehdä astrologiaa. Tänä on sekä hieno juttu että ikävä ongelma. On hienoa että vapautta on, erilaiset lähestymistavat savat sijansa. On myös ikäviä sivuvaikutuksia kuten huonolla lääkkeellä: kukin voi sanoa mitä tahansa ja olla silti astrologi - omasta mielestään.

      Täällä vellonut pieni keskustelu osoittaa, että suurin osa keskustelijoista ei tiedä yhtikäs mitään astrologiasta ja sen harjoittamisesta. Se on huono lähtökohta keskustelulle ylipäätään. Hankkikaa lisää tietoa siitä, mitä astrologia on, mihin se tähtää, mitkä ovat sen menetelmät ja miten siihen pitäisi suhtautua. Netti ja kirjastot ovat pullollaan tietoa.

      On hyvä muistaa kaikessa keskustelussa seuraavia sääntöjä:

      Kaikki eivät ole rehellisesti liikkeellä.
      Kaikki eivät tiedä asiasta mitään.
      Kukaan ei ole objektiivinen tosiasioiden muistiin merkitsijä.
      Joku voi olla toisen bulvaani, eli edustaa jotain toista tahoa mollatakseen toista.
      Joku voi heijastaa omia henkilökohtaisia tuntemuksiaan mutta niillä ei ole laajempaa, objektiivista kantavuutta.
      Joku ei saa henkilökohtaisesta kemiasta astrologin kanssa mitään. Se on yleinen ongelma, joka koskee psykoterapeuttista, neuvovaa ja asiaskatyötä koskevaa aluetta ylipäätään. Astrologia tai astrologi ei ole siihen välttämättä syyllinen. Kaikki eivät pysty kommunikoimaan mielekkäällä tavalla toistensa kanssa. Ja sanallinen kommunikaatio, "kielisieppoilu" ei ole muuten astrologian ydin.
      Joku voi olla vain pahanilkinen, pahantahtoinen, josta aikanaan tulee palautetta monissa muodoissa. Älkää aliarvioiko henkisen kehityksen mittareiden yleispätevyyttä. Herjaaminen ei vie eteenpäin missään mielessä.

      Ja muutamia poimintoja "keskustelusta". Olen pahoillani lainausmerkeistä, mutta näin kuusi kirjaa kirjoittaneena en oikeastaan koe tämäntasoisen viestimisen täyttävän keskustelun kriteerejä:

      1) "kuka siinä apua tarvitsee asiakas vai Nikula itse" - Raisionkuu.
      2) "Kun lukee hänen raivo-(seko-)päisiä kirjoituksiaan... netissä ja missä vaan..." - Leppälintu
      3) "Olen käynyt,nähnyt ja lukenut,säälittävää. Kun ihmisellä ei ole aitoa halua auttaa ja
      kuunneella muita vaan vain paasata omiaan..." - PauliinaB
      4) "Tietääkseni hän on ollutkin pakotettu lopettamaan vastaanottonsa." - Leppälintu.

      1) Sama kysymys voidaan osoittaa kaikille neuvontatyötä tekeville. Ongelman kohdistaminen puuttuu jos on kyse omakohtaisesta kokemuksesta.

      2) Kirjoitukseni nettisivuillani ovat moninaiset. Siellä on objektiivisia astrologian kuvauksia, historiaa jne ja myös momia mielipiteitä maailman yleisestä menosta. Jokaisella ihmisellä on oikeus demokraattisessa valtiossa ilmaista mielipiteitään ja näkemyksiään. Käytän oikeutta hyväkseni - kuten te kaikki muutkin. Joiltakin osin olen tietysti radikaali.

      3)Säälin aihetta ei yksilöidä, mikä se oikeastaan astrologiassa ja astrologiassa tulkinnassa ja asiakastyössäni on?

      4) Tämä on väärä tieto, en ole lopettanut mitään. Se on tyypillinen valheellinen tieto ja herja, jolla pyritään mitätöimään oma toimintani. Mutta ei se noin käy. Miten itselläsi muuten menee?

      Huomaatte varmasti että viestien sanomat ovat hämäriä. Niissä ei yksilöidä asioita kyllin pitkälle. Emme pääse puhumaan itse asiasta, astrologiasta ja sen käytöstä. Viestit ovat enimmiltään tyypillisiä henkilökohtaiseksi loukkaukseksi tarkoitettuja nirhauksia johtuen erinäisistä syistä, joiden kaiveluun tarvittaisiin hieman kiinnostusta omaa kehitystä kohtaan. Mutta luotan lujasti maailman prosesseihin: minkä taaksensa jättää, sen edestään löytää. Tämä toimii kirjaimellisesti.

      Ja miksi muuten kaikki (koko nettisukupolvi) kirjoittavat nimimerkeillä? Eikö teillä ole omaa nimeä, osoitetta, onko teillä omaa olemusta? Onhan se. Käyttäkää sitä.

      En pyri ratsastamaan virallisuudella, astrologia sinänsä on yhteiskuntamme Wirallisuuden ulkopuolella jo pitkälti, ja saapa nähdä miten käy jatkossa. Mutta silti tutustukaan kirjoihini:

      1. ASTROLOGIAN IHMISKUVA, Karisto, 1987, 4 painosta, 432 sivua.

      2. KUUNVAIHEET ASTROLOGIASSA, Unio Mystica, 1993, kovakantinen, 216 sivua.

      3. SYNASTRIA, ihmissuhteiden astrologia, Unio Mystica, 1992, kovakantinen, 290 sivua.

      4. ASTROLOGIAN HISTORIA, RAN, 1993, kova- ja pehmokantinen, 238 sivua.

      5. PLANEETTAVOIMAT ELÄMÄN RYTMITTÄJINÄ, suomalainen transiittikirja, RAN 1994.

      6. MAAN JA TAIVAAN VÄLILTÄ, näkökulmia nykypäivän astrologiaan, RAN 1997, 299 sivua.

      7. ASTROLOGIAN SISÄPIIRI - Aurinko, Merkurius ja Venus. Unio Mystica, 2005.

      Raimo A Nikula
      Astrologi
      Suomen Astrologinen Seura
      Puh.joht.

      Ps. Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaten: Onko kukaan käynyt Raimon luona analyysissä? Oikea vastaus on: on.

      • Laila tässä

        Olen löytänyt työväenopiston yleisökoneen. Kun en saa aikaani mitenkään kulumaan, niin sain löytää tämän palstan. Olen hirveän järkyttynyt millaista kirjoitusta tällä palstalla on! Jokaiselle olen reilusti laittanut sähköpostiosoitteeni, jotta minulle voi suoraan kirjoittaa. Tiedät, Raimo, että olen joten kuten harrastanut astrologiaa 26 vuoden ajan ja olen sisäistänyt jotain pintaa asiasta. Täällä aivan yksinkertaiset perusasiat ovat teillä tietämättömillä. Otan osaa mielipahaasi, Raimo. Älä anna tuon kaiken koskettaa Sinua millään muotoa. Voi hyvin, Laila Puustinen.


      • Yksi maailmankaikkeudessa
        Laila tässä kirjoitti:

        Olen löytänyt työväenopiston yleisökoneen. Kun en saa aikaani mitenkään kulumaan, niin sain löytää tämän palstan. Olen hirveän järkyttynyt millaista kirjoitusta tällä palstalla on! Jokaiselle olen reilusti laittanut sähköpostiosoitteeni, jotta minulle voi suoraan kirjoittaa. Tiedät, Raimo, että olen joten kuten harrastanut astrologiaa 26 vuoden ajan ja olen sisäistänyt jotain pintaa asiasta. Täällä aivan yksinkertaiset perusasiat ovat teillä tietämättömillä. Otan osaa mielipahaasi, Raimo. Älä anna tuon kaiken koskettaa Sinua millään muotoa. Voi hyvin, Laila Puustinen.

        Astrologinen tulkinta on ammattitaidon näyte siinä kuin persoonallinen ote asiakkaaseen ja hänen tarpeisiinsa yleensä on jonkin viitekehyksen (tässä astrologia) puitteessa.

        On harjaantuneita opastajia, ja myös niitä jotka luottavat intuitiivisiin viesteihin asiakkaan omista tarpeista. Tai molempia yhdessä.

        Ammattitaitoisia opastajia varmasti löytyy muualtakin kuin Helsingistä, joka ei ole maailman napa, ainakaan muualla asuville. Joskus voi vain olla parempi ottaa ensin yhteyttä paikallisiin ihmisiin, jotka ymmärtävät myös jotain paikan hengestä, ja sen vaikutuksesta henkilön omaan maailmankuvaan.

        Aloita pienesä ja laajenna maailmankuvaasi lisäämällä horisontteja ja muodostamalla kontakteja. Sen jälkeen voit kokea tärkeämmäksi löytää itsestäsi potentiaaleja joita voit käyttää todella, etkä vain pelkästään alistua suuren pääkaupungin alttarille ja muiden arvioinneille.

        Mikäli lähdet heikolla itsetunnolla matkaan, sorrut ennen pitkää alemmuudentuntoihisi ja vihamielisyyteen. Luo ensin vankka luottamus ihmisiin, ennen kuin lähdet taistelemaan tietäsi eteenpäin kuin metso soitimelle.


      • Ympäri Suomea ja hiukan muu...
        Yksi maailmankaikkeudessa kirjoitti:

        Astrologinen tulkinta on ammattitaidon näyte siinä kuin persoonallinen ote asiakkaaseen ja hänen tarpeisiinsa yleensä on jonkin viitekehyksen (tässä astrologia) puitteessa.

        On harjaantuneita opastajia, ja myös niitä jotka luottavat intuitiivisiin viesteihin asiakkaan omista tarpeista. Tai molempia yhdessä.

        Ammattitaitoisia opastajia varmasti löytyy muualtakin kuin Helsingistä, joka ei ole maailman napa, ainakaan muualla asuville. Joskus voi vain olla parempi ottaa ensin yhteyttä paikallisiin ihmisiin, jotka ymmärtävät myös jotain paikan hengestä, ja sen vaikutuksesta henkilön omaan maailmankuvaan.

        Aloita pienesä ja laajenna maailmankuvaasi lisäämällä horisontteja ja muodostamalla kontakteja. Sen jälkeen voit kokea tärkeämmäksi löytää itsestäsi potentiaaleja joita voit käyttää todella, etkä vain pelkästään alistua suuren pääkaupungin alttarille ja muiden arvioinneille.

        Mikäli lähdet heikolla itsetunnolla matkaan, sorrut ennen pitkää alemmuudentuntoihisi ja vihamielisyyteen. Luo ensin vankka luottamus ihmisiin, ennen kuin lähdet taistelemaan tietäsi eteenpäin kuin metso soitimelle.

        Jokaisella on oma mielensä, mielipiteensä ja kaikki. Dipl.luontaisterapeutilla on syvällinen kosketus asiakkaaseensa. Terapeutti myös antaa kaiken mahdollisen parhaansa, jotta asiakas tuntee saavansa ihmisarvoisen kohtelun. Aina lähdetään siitä, että ihmisen eheyttä ei rikota. Laki ja oikeusopinnot edessä. Kiitos! Laila.


      • TiedäEnemmänNäetEnemmän

        PS Laitoin tämän viestini uudestaan vastauksena Raimo Nikulalle. Huomasin vasta tämän kirjoitettuani, että hän itse on kirjoittanut vastikkeen.

        Sattumalta osuin sivustolle, tähän keskusteluun. oikein täytyy ihmetellä, että miten aikuiset ihmiset voivat kirjoittaa viestissään julkisesti toisesta ihmisestä, suoranaisesti sairaalla tavalla. Viesti kertoo paljon ja surullista asiaa viestin kirjoittajasta. Eikä todellakaan solvauksen kohteesta. Tuollainen julkinen toisen ihmisen perusteeton ja epäasiallinen solvaaminen on rikolista, ja teko, josta on mahdollista joutua vastaamaan. Ihmettelen sitä, että tämän sivuston pollari ei ole poistanut epäasiallista viestiä. Kritiikkiä voi kirjoittaa, mutta toiseen suunnattu oman paskan heittäminen on sairasta, eikä sellaisella pitäisi olla paikkaa tässä sivustolla.

        Toiseksi, Raimo Nikula on huippuastrologi, mitä hänen ammattitaitoonsa tulee. Suomen paras, ja varmasti maailman huippuja tietojensa, taitonsa ja kirjallisen tuotantonsa puolesta, laadullisesti. Suomalainen keskiluokkaisesti ajatteleva ihminen on usein niin ennakkoluuloinen ja sulkeutunut mieleltänsä, että hän menee hakemaan astrologiltakin ennustajaeukon myuötätuntoa ja empatiaa suruihinsa ja lupauksia uuden rakkauden löytymisestä/tai siitä, että vanharakkaus, lurjusmies palaa takaisin. Ei astrologi ole ennustajaeukko. Hyvä ihminen, fiksu ihminen ottaa selvää astrologiasta, ennen kuin julkisesti huutaa täällä. Ihan totta, kuinka näin tyhmiä ihmisiä voi edes olla olemassa! En taida olla koskaan lukenut näin tyhmiä kommentteja toisista ihmisistä. Niin, yleensä sivuutan huonon.

        Nikula on omanlaisensa ihminen, aivan kuten me jokainen. Astrologina hän on alansa huippu; taitava ja erittäin taitava tulkitsemaan horoskooppia. Hän on AMMATTILAINEN, huippu sellainen. Ei hän tulkitse hömppää sinne sun tänne, vaan hänen tulkintansa perustuu huippuasiantuntemukseen.

        Lopuksi, minä en tunne Nikulaa henkilökohtaisesti, mutta olen joskus käynyt hänen vastaanotollansa ja olen lukenut hänen tuotannostaan Astrologian Ihmiskuva. Kirja on ainutlaatuinen teos sekä tietopuoleltaan että kirjalliselta tasoltaan: Nikula on kirjallisesti huippulahjakas ihminen. Kirjaa lukiessa on selvää, että hän on ylivertaisen älykäs ihminen. Kirjaa lukiessa on selvää, että hän on oikeeuksellisen monilahjakas ihminen. Mitä astrologiaan tulee, hän todella osaa asiansa. Olen itse käynyt myös parin muun Suomen tunnetuimman astrologin vastaanotolla joskus vuosia sitten. He ovat myös hyviä, erilaisia jokainen heistä, kuten normaalia on.

        HYVÄT IHMISET! Se, mitä tänne sivustolle kirjoitatte, on teidän sormenjälkeenne, ei kenenkään toisen. On kuitenkin rikollista ja vakavaa toisen ihmisen perusoikeuksia vastaan rikkomista, että julkisesti pyrkii vahingoittamaan toista ihmistä. Mutta, jokainen joutuu vastaamaan teoistaan, ennemmmin tai myöhemmin.


      • Arja Korhonen

        Tilasin sinulta Raimo muutama päivä sitten analyysin pojalleni, koska minulle tekemäsi kartan tulkinta osui nappiin. Motiivini nähdä poikani (31 v)kartta on se, että oppisin ymmärtämään häntä paremmin, ja toivon että hänkin oppisi ymmärtämään myös itseään.
        On todella ikävää luettavaa moiset asiattomuudet. Kyllähän kritisoida saa ja pitää, mutta pimeästä sohitut loukkaukset ovat eri asia.


      • Raimo Nikulaan

        yhteyden? Tulkitseeko hän sähköpostitse? Heidi-


      • vastaa...
        Raimo Nikulaan kirjoitti:

        yhteyden? Tulkitseeko hän sähköpostitse? Heidi-

        Odotan viestiäsi. Annetaan sinulle tietoja, kun olet vastannut tähän.


      • Skeptikko=höptikkö

        "Nuoriso on tottunut viiden rivin viesteihin. Jos totuus ei mahdu niihin, niin anti olla."

        Pitkissä viesteissä on se hyvä puoli, että palstaa häiriköivät sketikko-höptiköt eivät osaa lukea niitä, varsinkin jos ne sisältävät asiaa.

        "Voin kuvitella, että osa kirjoittajista on aidosti tyytmätön astrologisiin palveluksiini. "

        Ja ilmeisesti siihen, että niitä palveluksia on saatavilla.

        "suurin osa keskustelijoista ei tiedä yhtikäs mitään astrologiasta ja sen harjoittamisesta. Se on huono lähtökohta keskustelulle ylipäätään. "

        Paitsi jos sattuu olemaan skeptikko-höptikkö, jolloin tietämättömyys tietenkin on elinehto keskusteluissa. S-H ei oikein voi myöntää tutustuneensa todella johonkin astrologian tapaiseen aiheeseen. Vähän kuin nousisi kylpyammeesta julkisella paikalla.


    • Vastaus kysymykseen

      Kysymyksesi on tullut kaun sitten. Minun mielestäni Raimo Nikula on hyvin realistinen, konstailematon, suora, kiltti, empaattinen ja ammattitaitoinen. Olen ollut kiinnostunut astrologiasta 26 vuotta. Eniten arvostan astrologeista juuri Raimo Nikulaa. Hän toimii Helsingissä.

    • Aurinko kaksonen

      Olin Nikulan luona Helsingissä pari vuotta sitten
      kuuntelemassa hänen tekemänsä tulkinnan minusta
      karttani perusteella. Piti paikkansa hyvin,
      vaikka en antanut etukäteen muita tietoja kuin
      syntymäajan ja paikan. Mielestäni hän on todella
      ammattitaitoinen astrologi

    • wgilnbtq
      • luonnollisesti.

        Olet oikeassa.


      • L.E.P
        luonnollisesti. kirjoitti:

        Olet oikeassa.

        "Ikinä ei tule aivan vapaaksi, jos ihailee liilaa toista." Tove Jansson.

        Työrauhaa toivotellen.


      • Aamukahvia...
        L.E.P kirjoitti:

        "Ikinä ei tule aivan vapaaksi, jos ihailee liilaa toista." Tove Jansson.

        Työrauhaa toivotellen.

        "Liikaa, Ikinä ei tule aivan vapaaksi, jos ihailee liikaa toista." Tove Jansson.


    • Elämä...
      • Tänä jouluna

        Jokainen tulee uskollaan autuaaksi. Astrologi voi olla myös uskossa.
        Uskosi on sinun pelastuksesi.

        Antakaamme astrologin olla uskossaan ja julistetaan siis täten rauha astrologiaan.


      • ¨jopjöj
        Tänä jouluna kirjoitti:

        Jokainen tulee uskollaan autuaaksi. Astrologi voi olla myös uskossa.
        Uskosi on sinun pelastuksesi.

        Antakaamme astrologin olla uskossaan ja julistetaan siis täten rauha astrologiaan.

        Missä uskossa?


      • 29
        ¨jopjöj kirjoitti:

        Missä uskossa?

        - ^^ -


    • Raimo Nikula

      Viime päivinä on mediassa puhuttu Netin keskusteluihin ujuttautuneesta astroturffauksesta. SIllä on monta muutakin nimeä. Astroturffaus on maksettua tai toisen tahon aktivoimaa nettikehumista tai -haukkumista. Keskustelijat esiintyvät ikäänkuin aitoina ihmisinä nimimerkkiensä selän takana. Heillä on mukamas puolueeton mielipiteensä, jonka tosin joku on ennalta määritellyt

      Muita termejä samalle asialle on palkkatrollaus, mielipidelannoitus, valekannatus ja viimeisin ehdotus valekomppaus. Muusikot tykkäävät tästä.

      Tuo vuosien takainen "keskustelu" omaa osittain valekomppauksen merkkejä yllin kyllin. Joku on muka aidosti kiinnostunut tietämään millaista astrologiaa joku tekee, ilmoittaa mielipiteensä, puskista ilmaantuu joukko, joilla lähes kaikilla on jotain negatiivista sanottavaa. Vain yksi, kaksi sanoi käyneensä tulkinnassani, mutta heillä ei ollut pahaa sanottavaa. Muut olivat saaneet tietonsa jotain muuta kautta. Jäämme miettimään, mitä kautta tai kenen kautta?

      Joku nimimerkeistä oli huolestunut kannanotoista, joilla nostettiin profiiliani, mutta ei kyennyt suuntaamaan epäilyään niihin kommentoijiin, jotka parjasivat. Tässä on yksi valekomppauksen merkki.

      Valekomppauksen takana voi olla yksi ihminen, joka esiintyy joko yksin tai usean nimimerkin suojissa. Se voi olla terve, mutta vihainen ihminen tai mieleltään vähemmän vakaa yksilö. Se voi olla jokin yhteisö tai klikki, jonka mieltä olen joskus pahoittanut. Se voi olla kollegaalisesta vihamielisyydestä syntynyttä valekomppausta, jossa jonkun toisen astrologin kannattajajoukko ryhtyy hoitamaan ko. astrologin mainostusta mustamaalaamalla minua ja siirtymällä vähän ajan kuluttua kehumaan omaa suosikkiaan.

      Edellisessä pitkässä viestissäni on yhä paljon asiaa. Pidän Suomi24 ylläpitoa vastuuttomana kun se ei hoida keskustelupalstojaan kunnolla eikä moderointia ole (raha ratkaisee). Myös mustamaalajaat luovat itselleen tietynväristä tulevaisuutta.

      Mutta tässä positiivinen ehdotus: olen nähnyt nyt "puolueettomia arviointeja" vain parista, kolmesta astrologista, minusta, Markku Mannisesta ja Kirsi Halla-Sepppälästä. Siinä on vasta murto-osa tästä pienenpienestä ammattikunnasta. Saisinko nyt keskustelun pystyyn seuraavista astrologeista:

      Maarit Laurento, Tuija Uusitalo, Ulla Palomäki, Juhani Nummela, Marja-Liisa Niemi-Mattila, Kristiina Mäntynen, Erkki Lehtiranta, Johanna Karpov, Tarja Karlsson, Tarja Enoranta, Elina Haapanen, Soile Naskali, Jukka Viertomanner, Sven Stenberg, Paula Nummela, Ull-Britt Nordin, Seppo Tanhua, Eija Tång?

      Voin itsekin osallistua keskusteluun ampumalla puskista nimimerkillä jos parilla.

      Kuka aloittaa? Raisionkuu? dolce&cabba? Leppälintu? Mdm Bouse? PauliinaB?

      Ps. Kun olit pieni dolce&cabba, huusiko äitisi: "Tuus ny sieltä syömään dolce&cabba!"

      • Soile Naskali

        Tässä viestiketjussa nimettömät henkilöt kritisoivat sangen värikkäin sanakääntein yhtä astrologia nimeltä, joskin joukkoon mahtuu kehuviakin kommentteja. Eri ihmisten kokemukset ja mielipiteet eroavat suurestikin joten mitä voimme päätellä siitä?

        Jokaisen astrologin asiakaskohtaamisessa on aina kaksi osapuolta: asiakas ja astrologi.

        Eri astrologeilla on erilainen tyyli ja tapa lähestyä ihmistä ja tehdä astrologiaakin kuten Raimo Nikula on tässä viestiketjussa tuonut esille.

        Lähtökohtana tässä keskustelussa vaikuttaa olevan että syy astrologin asiakkaan mahdollisiin odotuksissa pettymisiin on vain ja ainoastaan astrologi, hänen persoonallisuutensa tai ihmissuhdetaitonsa. Koska näitä seikkoja on tässä mielestäni aivan riittämiin vatvottu, en ryhdy tässä listaamaan millaisia virheitä astrologi tms voi tehdä asiakaskohtaamisessaan, vaan
        esitänkin - kaikella kunnioituksella astrologien palveluita käyttäviä kohtaan - muutaman seikan jota voisi myös miettiä jos ja kun luette kovin äärimmäisiä mielipiteitä.

        Mahdollisiin väärinkäsityksiin voi joskus olla syynä se toinenkin osapuoli. Asiakkailla voi olla ylisuuria odotuksia sen suhteen kuinka yksityiskohtaista, selvännäkemiseen rinnastettavia taitoja astrologilla oletaan olevan. Joidenkin oletuksena voi olla että astrologi toimii terapeutin roolissa. Jotkut haluavat korottaa astrologin gurun asemaan ja pettyvät jos tämä ei olekaan kaiken aikaan ja kaikkialla riittävän valaistuneen oloinen.

        Itse olen käynyt Raimo Nikulalla henkilökohtaisessa tulkinnassa ja tilannut häneltä myös kirjallisen tulkinnan. Lisäksi olen ollut seuraamassa hänen luentojaan, osallistunut hänen pienryhmätoimintaansa ja keskustellut, väitellytkin hänen kanssa astrologisilla foorumeilla.

        Kunnioitan suuresti hänen ammattitaitoaan ja osaamistaan jota hän jakaa kirjojensa lisäksi myös kurssittamalla ja osallistumalla astrologisiin keskusteluihin.

        En ole pettynyt häneltä ostamiini palveluihin ja voin lämpimästi suositella hänen kirjallisia tulkintojaan, jossa uskon Raimon osaamisen olevan vahvimmillaan ja jossa asiakas saa mahdollisuuden ajan kanssa pohtia tekstien sanomaa. Itse olen kokenut antoisaksi myös pitkän suullisen tulkinnan jonka hän teki mielestäni ammattitaitoisesti ja kaikin puolin asiallisella tavalla.

        Soile Naskali
        Suomen Ammattiastrologit ry:n jäsen


      • J(P)aska Jokunen

        Satuinpa tähän keskusteluun joka on aloitettu 7 vuotta sitten. Osa on vasta tänä vuonna kirjoittanut lisää, joten kaipa minäkin ehdin.

        Toisin kuin monet muut täällä, olen itse ollut kuuntelemassa Nikulan luennointia pariinkin otteeseen. Hänen luentonsa olivat oikein mielenkiintoisia ja tarjosivat itselleni uutta tietoa. Olen myös tutustunut pariin hänen kirjoistaan ja ne ovat oikein hyviä ja monipuolisia. Siten tuottaa hieman vaikeuksia ymmärtää häneen suunnattu puskasta tuleva sala-ammunta.

        "Astroturffaus on maksettua tai toisen tahon aktivoimaa nettikehumista tai -haukkumista."

        Jos nyt mustamaalaaminen tai markkinointi jonkin modernin nimen vaatii.

        "Joku nimimerkeistä oli huolestunut kannanotoista, joilla nostettiin profiiliani, mutta ei kyennyt suuntaamaan epäilyään niihin kommentoijiin, jotka parjasivat."

        Yleensä uskottavin on se, jolla on eniten yksilöintiä ja jonka esittämät väitteet pystyy helpoimmin tarkistamaan. Tämä epäsuhta keskustelussa oli tosiaan suhteeton. Kovin taitavaa valekomppausta tuo ei ollut, sillä se ei ollut riittävän tuota noin ... asteittaista.

        "Pidän Suomi24 ylläpitoa vastuuttomana kun se ei hoida keskustelupalstojaan kunnolla eikä moderointia ole"

        Minkä lisäksi S24 on piilottanut tämän astrologiapalstan uskontojen ja uskomusten ryhmään, mikä osoittaa tietenkin puutteellista tietämystä aiheesta. Toisaalta skeptisismi on sijoitettu tiedeosioon, mikä tietenkin osoittaa samaa kuin edellinen.

        "Saisinko nyt keskustelun pystyyn seuraavista astrologeista:"

        Lyhyesti niistä jotka itse olen tavannut ja joita on ollut tilaisuus havainnoida toiminnassa:

        1. Tanhua

        Varsin asiantunteva astrologi. Kirjoittaa myös lehtiin horoskooppeja. Mielestäni valitettavaa sillä tuo edistää ihmisten uskomusta, että höpöhöpöhoroskoopit ovat oikeaa astrologiaa.

        2. Lehtiranta

        Pääosin ihan ok, vaikka hänen henkinen astrologiansa menee vähän turhan ufoksi itselleni. Kysyin häneltä kerran, mitä eroa on kun planeetta tietyssä merkissä on konjunktiossa toiseen planeettaan toisessa merkissä verraten siihen että ne ovat samassa merkissä. Hän ei vastannut siihen vaikka olimme kasvotusten keskustelemassa.

        3. Palomäki

        Kirjoittanut hyviä kirjoja.

        4. Viertomanner

        En ole tavannut, mutta olen kuullut, että hän tekee hyviä karmallisia tulkintoja edellisistä elämistä. Olisi mielenkiintoista tavata häiskä.


    • Mitä näet?

      Tulisiko asiakkaan ensin tuntea astrologian perusteet ennen, kuin tapaa astrologin? Jotta asiakas ei katso astrologia, vaan kuuntelee, mitä hänelle puhutaan. Tulisiko asiakkaan ymmärtää MC:n mahdollinen merkitys astrologilla? MC merkki astrologilla ei yksin muodosta astologin persoonaa, eikä kenenkään toisenkaan.
      On se outoa, että astrologi Nikula "näki" elämäntilanteeni tietyn tapahtuman jälkeen. Itse en osaa sellaista katsoa.

      Astrologi voi olla heijaste omasta persoonastamme ja mitä se siitä kertookaan meille.

      Laila Puustinen MC Rapu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe