olen aina ihmetellyt miten irroitan postimerkeistäni postikortin palasetta? jos joku tietää miten niin voisi kertoa minulle.
miten liotan postimerkini?
5
697
Vastaukset
- krooh pyyh
Laita kortit merkkeineen lämpimään veteen ja odota.Liima on vesiliukoista, joten se lähtee itsellään. Aikaa menee joitakin minuutteja.
Sen jälkeen varovasti sormenpäällä tunnustele onko liimaa jäljellä.Jos ei, laita paperille ja painon alle.- irronneet merkit
vielä toisessa astiassa puhtaassa lämpimässä vedessä, että loputkin liimantähteet liukenevat pois, ettei merkit sitten tartu kuivatuskirjaan, jonka sivut ovat imupaperia. Tuon kirjan sitten laitan pariksi päiväksi painon alle kuivumaan.
- hulu123
kiitos tiedosta menenkin heti liottamaan.
- eräs vain
hulu123 kirjoitti:
kiitos tiedosta menenkin heti liottamaan.
Itse asiassa postikorteista ym. tärkeistä papereista merkit kannattaisi ehkä irroittaa höyryttämällä... En ole varma siitä miten se tapahtuu. Varmasti löydät tietoa esim. googlettamalla. Mutta kai se jonkun kattilan päälläkin onnistuu (ehkä?).. No, pikku vihje vain tulevaisuuden varalle :)
- klejhadjhg
eräs vain kirjoitti:
Itse asiassa postikorteista ym. tärkeistä papereista merkit kannattaisi ehkä irroittaa höyryttämällä... En ole varma siitä miten se tapahtuu. Varmasti löydät tietoa esim. googlettamalla. Mutta kai se jonkun kattilan päälläkin onnistuu (ehkä?).. No, pikku vihje vain tulevaisuuden varalle :)
höyryttäminen on tosi huono tapa.kerran yritin höyryttää merkkiä irti postikortista siitä ei tullut mitään muuta kuin että keittiön ikkuna höyrystyi ei siinä muuta hyvää ollut kuin että ikkunsta tuli säihkyvän puhdas kun senpyyhki paperilla mutta merkki ei irrnonnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718