Olemme yrittäneet toista lasta jo yli 5 vuotta (ekaakin yritettiin 1,5 vuotta). Juoksin eri lääkäreillä ja aina sama lopputulos: "Kyllä se tärppää, kun on tärpätäkseen." Vihdoin löysin lääkärin, joka lähetti lapsettomuusklinikalle ja siellä olen nyt käynnyt kaksi kertaa. Munatorvet tutkittiin ja niissä ei vikaa ollut.
Minulle määrättiin Glucophage merkkiset lääkkeet, jotka olen siis vasta aloittanut. Painoa pitäisi saada pudotettua ja lääkkeistä saattaa kuulemma olla apua siihenkin vaivaan.
Minkälaisia kokemuksia muilla on kyseisestä lääkkeestä ja ylipainosta? Minulla kun ei ole paino lähtenyt ennen lääkkeitä laskemaan millään... Niin, ja lopetetaanko lääke heti jos tärppää? Luin jostain, että metformiinia saatetaan jatkaa keskenmenoriskin minimoimiseksi.
(Tuulimunakin kun on tullut koettua...)
Glucophage kokemuksia
2
3797
Vastaukset
- sama lääke
Söin vuoden metformiinia, juuri tuota samaa kuin sinulla. Eli Glugophagea (500mg muistaakseni). Se tasasi kuukautiskiertoani hieman, mutta siinä se sitten olikin. Clomifen yhdistettynä ei auttanut. Painoni ei tippunut, sen sijaan vuoden aikana on tullut noin 5 kiloa lisää. Lopetin lääkkeen pari kk sitten. Lihomiseeni voi olla muitakin hormonaalisia syitä, mutta ei tuo ainakaan minua laihduttanut, vaikka niin toivoinkin. En ole ns. liialti ylipainoinen, mutta vähemmänkin voisi painoa olla 170cm/77kg).
Nyt odottelemme IVF-hoitoa. Onnea sinulle, tuo metformiini on kuitenkin tehokas lääke! - Anonyymi
Onko kenelläkään paino pudonnut ? Entä sokerit onko tasaantunut ?
Olen viikon käyttänyt pienellä annoksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372746Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127989Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61977- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos78888EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta102842Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25728Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684