oksennustaudista

vastatkaa te jotka tiedätte

kuinka usein voi sairastua oksennustautiin?onko epätavallista jos oksennustauti on 2 kertaa puolessa vuodessa, tai 3-4 kertaa vuodessa?

6

851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jännä kyssäri

      Mutta ei kai se ole mahdoton. Kyllähän siinä epäilykset kasvaa jos niin usein oksennustaudissa.

    • ipoioikpo

      että ko. henkilön hygieniassa on jotain pahasti vialla..

    • lintsailun merkki

      Oksennustauti on just se tauti, jota on vaikea todistaa lääkärille ja työnantajalle, joten sitä on helppo käyttää tekosyynä jos haluaa lintsailla töistä. Itselläni on ollut kausia, jolloin minulla on ollut useita oksennustauteja vuoden aikana. Nyt minulla ei ole ollut ainakaan 3 vuoteen oksennustautia, mutta sitä ennen minulla oli yllättävän usein, enkä tiedä itsekään syytä siihen.

      Kun aloitin työt päiväkodissa, olin usein kipeä, koska aina joku lapsi kantoi jotain virusta ja silloin tällöin oli myös oksennustautia useinkin liikkeellä. Silloin minäkin aina sairastuin. Työkokemuksen myötä vastustuskykykin parantui, enkä ollut enää niin herkkä lasten taudeille. Eli pointtini on se, että ihmiset ovat yksilöllisiä ja kaikilla on niitä herkempiä ja vahvempia kausia elimistönsä kanssa.

      • Tinttantaanttan

        Minä työskentelen terveydenhoitajana lasten parissa. Olen aloittanut työni vasta reilu puolisen vuotta sitten, joten vastustuskykyni ympärillä leijaileville pöpöille lienee melko olematon.
        Kun joutuu työssään pitämään sairasvastaanottoa pienessä huoneessa, jossa kuulemma homeongelmaakin, niin onhan se saletti että taudit tarttuu mukavasti...ei se jatkuvasti muistutettu käsihygieniakaan auta jos joku pärskii päin naamaa tai jonkun nuhanunnun kipeitä korvia pitää kumartua oikein läheltä katsomaan :(

        Eli olen joutunut muutamaan otteeseen olemaan 1-3 pv sairaslomalla. Flunsaa se on enimmäkseen ollut, pienellä kuumeella tai ilman. Vatsatautikin kerran, mutta ajoittui onneksi viikonloppuun.

        Kerran eräs työkaveri tuumasi, kun näki että niistän, että "Pitääkö se kipeenä tulla töihin ja tartuttaa muutkin?".
        Tuntuipa pahalle, mutta kun olo oli ihan ok, vain nenä hieman tukossa.
        Käytännössähän ilman kuumetta ei kukaan ole töistä pois, sillonhan tavallaan on työkykyinen.

        Pari kertaa on käynyt myös niin, että lääkärin vastaanotolla minun on itse pitänyt pyytää pari päivää sairaslomaa. Kun on ollut esim. poskiontelotulehdus tai korvatulehdus ilman kuumetta. Olo on ollut hirveän kipeä ja väsynyt, eiväthän ne lääkkeetkään heti auta !!!
        Sitten on tullut sellainen olo, että nyt lintsaan töistäni, olisikohan sitä buranan voimalla kuitenkin jaksanut...
        (Varsinkin silloin kun olo on huono ja tunnen nautintoa siitä että saan jäädä kotiin nukkumaan ja potemaan)

        Työkaveritkin herkästi huomauttavat, että "TAASKO sulla on flunssa/oksennustauti tms. ja joudut jäämään kotiin?"


    • heppa ja hyvä meisinki

      Sulla on syöpä kuolet kahden viikon kuluttua myy omaisuutesi ja mee thaimaaseen lomalle...

    • Anonyymi

      On ihan tavallista. Meidän lapset ovat olleet tänä vuonna VIISI kertaa oksennustaudissa!!!!
      Toivottavasti ensi vuosi ois helpompi…

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe