Warettaminen sallittu nyt

Suomen lain koukero

Huomatkaa: Samaa rikosta/sen osaa ei voi jakaa kaksi tekijää. Esimerkiksi autovarkaudessa jossa vänkäri antaa neuvot mutta toinen tekee itse varkauden syytetään vänkäriä avunannosta (eri rikos) kuin autovarasta itseään eli autovarkaudesta.

Mitä tämä tarkoittaa?

Jos Finreactorin adminit ovat SYYLLISIÄ TEKIJÄNOIKEUSRIKKOMUKSEEN jaettujen tuotteiden suhteen tarkoittaa tämä sitä että JAKAJA JA LATAAJA eivät ole tehneet rikosta. Tämän hetken päätöksessä asia näyttäisi olevan; jutun ainoa rivikäyttäjä todettiin syyttömäksi eikä hän joutunut korvausvelvollisuuteen mistään.

Toisin sanoen; näyttäisi siltä että esim. Piratebaystä lataaminen on riskitöntä koska nykyisen FR-päätöksen nojalla VAIN piratebayn järjestelmävalvojat tekevät rikoksen ja ovat korvausvelvollisia.

13

5633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta

      unohdit yhden asian. FR meni vielä vanhan lain tulkintojen mukaan, uudet tapaukset tulee menemään uuden...

      • ..........

        Itse en ole tippaakaan huolissani uudesta laista.. johtuu varmaan siitä koska en lataa mitää kotimaisilta trackereilta.


    • FUCKing warettajat!!

      tehkää,mitä teette,MUTTA en YMMÄRRÄ että MIKSI pitää lakia rikkoa ihan TAHALLAAN???.
      Oletteko lapsia,joiden täytyy kokeilla omia rajojaan???.

      • ÖÖä

        Hey came on ei kaikilla ole varaa leffoihin sun muihin kun kaikki raha menee veroihin.. tv lupiin..


      • uusinta
        ÖÖä kirjoitti:

        Hey came on ei kaikilla ole varaa leffoihin sun muihin kun kaikki raha menee veroihin.. tv lupiin..

        tuota en juuri ymmärrä että minkä takia pitää maksaa tv-luvasta niin törkee hinta joka vuosi kun telvisiosta tulee kuitenkin vaan uusintoja. miksi pitää maksaa samoista ohjelmista monta kertaa riittäis kun kerran vaan maksais siittä paskasta, onko se nyt fiksua maksaa oikeestaan vaan uutisista törkee hinta että saa tietää mitä maailmalla on tapahtunu.


      • hemlichen2
        uusinta kirjoitti:

        tuota en juuri ymmärrä että minkä takia pitää maksaa tv-luvasta niin törkee hinta joka vuosi kun telvisiosta tulee kuitenkin vaan uusintoja. miksi pitää maksaa samoista ohjelmista monta kertaa riittäis kun kerran vaan maksais siittä paskasta, onko se nyt fiksua maksaa oikeestaan vaan uutisista törkee hinta että saa tietää mitä maailmalla on tapahtunu.

        tv-lupahan ei tarkoita että maksetaan jostain sarjasta sen hinta.. tv-luvalla pidetään myös -valmiuksia toimia kriisi aikoina.
        -varmistetaan että myös marginaali ryhmille tulee ohjelmaa (vaikka sit me nörtit)
        -varmistetaan osaltaan että sananvapaus toteutuu.

        en ole töissä ylellä enkä hyödy millään muulla tavalla tv-luvasta kuin mm yllämainituila tavoilla.
        itse maksan lupaa vaikkakin se tuskaisen kovalta tuntuu.
        mutta mulle kelpaa sellaisetkin radiokanavat joissa ei yritetä myydä mulle jotain.. ja dokkarit jotka ei oo tarpeeksi "viihdettä" vaan saattavat sisältää jotain asiaakin.
        ja netistä on ihan siisti kattoa/kuunnella uutiset kun jotain tapahtuu silloin kun ei ole töllöä tossa.


      • ????????
        hemlichen2 kirjoitti:

        tv-lupahan ei tarkoita että maksetaan jostain sarjasta sen hinta.. tv-luvalla pidetään myös -valmiuksia toimia kriisi aikoina.
        -varmistetaan että myös marginaali ryhmille tulee ohjelmaa (vaikka sit me nörtit)
        -varmistetaan osaltaan että sananvapaus toteutuu.

        en ole töissä ylellä enkä hyödy millään muulla tavalla tv-luvasta kuin mm yllämainituila tavoilla.
        itse maksan lupaa vaikkakin se tuskaisen kovalta tuntuu.
        mutta mulle kelpaa sellaisetkin radiokanavat joissa ei yritetä myydä mulle jotain.. ja dokkarit jotka ei oo tarpeeksi "viihdettä" vaan saattavat sisältää jotain asiaakin.
        ja netistä on ihan siisti kattoa/kuunnella uutiset kun jotain tapahtuu silloin kun ei ole töllöä tossa.

        Eli onko tuo warettaminen nyt sallittua vai ei?


      • no_ei_tod
        ???????? kirjoitti:

        Eli onko tuo warettaminen nyt sallittua vai ei?

        No onko varastaminen sallittua vaikka kukaan ei näkisi tai siitä sinua rankaisisi? No ei todellakaan ole.


      • tietenkään
        ???????? kirjoitti:

        Eli onko tuo warettaminen nyt sallittua vai ei?

        warettaminen on kiellettyä ja on aina ollut. warettajia on paljon, sitä on turha yrittää kitkeä lataajista joita on varmastikin miljoonia, jos waretus halutaan kitkeä kokonaan pois, pitäisi iskeä niihin jotka jakavat tiedostoja. eli suoraan sanottuna saat ladata ja jakaa aika pirusti ennen kun poliisi alkaa sinun nettiyhteyttäsi tarkkailla. tuskin jäät kiinni jos lataa muutamia tiedostoja mutta se on varastamista, suomen lakien vastaista ja jos suomi ja sen lakien noudattaminen merkitsee sinulle jotain, et wareta.


      • kopsukka

      • mopopoika123
        ???????? kirjoitti:

        Eli onko tuo warettaminen nyt sallittua vai ei?

        Warettaminen ei ole laitonta, se on moitittava teko mutta ei rangaistava.
        jos lataat piratebaystä sun kiinni jäämis mahdollisuus on 00000000.0001% suomessa. ja jos muka jäisit kiinni poliisit ottais koneen tyhjentäis ja antaisivat takaisin.

        KERTAUS
        -laillista
        -Moitittavaa
        -ei rangaistusta tai sakkoja


      • .............................

        Datamoon avasi ovensa jälleen.

        Tajusivat pojat etteivät sittenkään tee rikoksia, sanoivat alioikeudet mitä tahansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe